Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ei tapa uskoa yhtä tehokkaasti kuin tieteellinen raamatuntutkimus.

Vierailija
04.10.2025 |

Jos tiede ei riitä lopettamaan uskoa jumalaan, raamatuntutkimus sen tekee. Hyvin selkeästi on alkanut valjeta totuus raamatusta ja sen kirjoittamisesta.

Kommentit (572)

Vierailija
201/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa uskoa Jeesukseen, siitäkin huolimatta, että jopa kristinuskossa on mahdollisesti ymmärretty jotain väärin. Jeesus on kuitenkin todellinen. Rukoilkaa niin huomaatte ihmeellisiä asioita.

Mitä ihmeellisiä? Itse rukoilin nuorena ja huomasin semmosen ihmeellisen asian ettei tapahtunut yhtään mitään. Miksi jumala vei minun rakkaat ihmiset niin nuorella iällä? Eipä ole tähän mennessä tullut vastausta.

Vierailija
202/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamia ei tieteellä tapeta 😁

Kyllä tapetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu koottiin 300 luvulla ja siitä jätettiin paljon sellaisia tekstejä pois, jotka kertovat toisenlaista tarinaa. Katolinen kirkko tuhosi vanhoja kirjoituksia, tappoi kerettiläisinä toisella tavalla Jeesuksen puheita tulkitsevia. Puhumattakaan Aleksandrian kirjaston palosta, missä tuhoutui vanhoja opetuksia, eikä niitä saada koskaan takaisin. Voi meitä, mikä määrä tietoa meiltä on pimitetty ja tilalle paiskattu kirja, Raamattu, jolla on vain yksi tarkoitus, hallita ja kontrolloida ihmisiä.

Luolista on löytynyt kuolleen meren kirjakääröjä. Sellaisiin ei katoliset ole vaikuttaneet. 

Luolista löytyi myös muita,kuin nykykaanoniin hyväksyttyjä tekstejä, esim. Eenokin kirja ym. Kirkko on aina halunnut hallita rahvasta tietoa pimittämällä ja valehtelemalla suorastaan- Jeesuksen opetuksia on vääristelty kautta aikojen vallanhimoisten ja ahneiden toimesta. Ihmisillä ei keskiajallakaan ollut mitään mahdollisuutta opiskella asioita itse,he olivat täysin eliitin ja paavin,piispojen ja pappien puheiden varassa ennen Lutherin puhdistustyötä ja sekin oli todella paljon eri tekstejä sensuroivaa toimintaa.

Raamattu sellaisena kuin sen tunnemme,ei missään tapauksessa ole mikään yliluonnollinen henkiolennon erehtymätön ja peruuttamaton ilmoitus ihmiskunnalle-on oltava todella aivopesty,ehdollistettu ja helvetillä peloteltu uskoakseen nykyaikana tuollaiseen soopaan. Suurin osa kirkkokansasta vain teeskentelee olevansa jeesus-uskoinen,vaikka todellisuudessa he ovat vain uskonnollista sosiaalista kokoonpanoa hyväksikäyttäviä iljettäviä valehtelijoita ja teeskentelijöitä,jotka hyötyvät olemassaolevasta kirkko-ja seurakuntajärjestelmästä monin eri tavoin. Joukossa olevia vilpittömiä ja tietämättömiä etsijöitä käy todella sääliksi, erityisesti lapsia ja nuoria,joilla ei ole kykyä kriittiseen ajatteluun saati mahdollisuuksia siihen tai ainakaan puhua mielipiteitään ääneen. 

Vierailija
204/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes israelilaisten paosta Egyptistä ei ole löydetty minkäänlaisia todisteita. Mikä on erikoista, siihen nähden  valtavat määrät kirjoituksia ja kaikkea muuta siltä ajalta Egyptistä on löytynyt.

Punaisen meren pohjasta on löydetty Faaraon armeijan esineistöä. Mutta eipä tästä kauheasti huudella. Aina halutaan vaieta ne todisteet, jotka todistavan Raamatun kertovan tosiasioita. Kukapa haluaisi taltioida historiaan niin nolon tapahtuman kuin sen, että iso sotajoukko hukkui jahdatessaan israelilaisia. 

Vai että on oikein löydetty? Annappas lähde, siis jokin muukin, kuin huhupuheet, niin tutkitaan asiaa.

Vierailija
205/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllähän moni teologi on ihan aidosti uskovainen"

Mielenterveysongelma on pääsyvaatimus teologian opintoihin. Päävaiva voi helpottua opiskelemalla.

Teologiaa opiskellessa ei huvittanut nähdä, miten valtava määrä opiskelutovereita vietiin psykiatriseen pakkohoitoon. Eivät he yleensä papeiksi enää valmistuneetkaan, mutta sellaistakin sattui.

Vierailija
206/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma on pääsyvaatimus teologian opintoihin. Päävaiva voi helpottua opiskelemalla.

Teologiaa opiskellessa ei huvittanut nähdä, miten valtava määrä opiskelutovereita vietiin psykiatriseen pakkohoitoon. Eivät he yleensä papeiksi enää valmistuneetkaan, mutta sellaistakin sattui.

Niin, tämä hengellisyys ei ole helppo aihealue. Sekoamisen pelkääminen on ihan aiheellinen huolenaihe. Minäkin olin jossain vaiheessa vähän huolestunut siitä, että sekoaisin, mutta löysin sitten oikean tien. Säännöllinen turvallinen hengellinen harjoitus auttaa paljon. Sitä kannattaa jatkaa, vaikkei se auttaisikaan nopeasti. Turvallisia harjoituksia: Isä Meidän -rukous päivittäin, Raamatun lukeminen päivittäin, päivittäinen meditaatio ilman ajatusten pysäyttämisen yrittämistä (esim. kymmeneen laskien), ja myös päivittäinen aurinkotervehdys on turvallinen hengellinen harjoitus.

Vierailija
207/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Suurin osa kirkkokansasta vain teeskentelee olevansa jeesus-uskoinen,vaikka todellisuudessa he ovat vain uskonnollista sosiaalista kokoonpanoa hyväksikäyttäviä iljettäviä valehtelijoita ja teeskentelijöitä,jotka hyötyvät olemassaolevasta kirkko-ja seurakuntajärjestelmästä monin eri tavoin."

Täydellistä soopaa.

Olen eronnut kirkosta sen liberaaliuden takia enkä kuulu tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan, mutta Jeesus on yhä elävämpi mun elämässä. 

Jumala on olemassa ja vaikuttaa ihmisten elämässä, halusit tai et.

Vierailija
208/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Suurin osa kirkkokansasta vain teeskentelee olevansa jeesus-uskoinen,vaikka todellisuudessa he ovat vain uskonnollista sosiaalista kokoonpanoa hyväksikäyttäviä iljettäviä valehtelijoita ja teeskentelijöitä,jotka hyötyvät olemassaolevasta kirkko-ja seurakuntajärjestelmästä monin eri tavoin."

Täydellistä soopaa.

Olen eronnut kirkosta sen liberaaliuden takia enkä kuulu tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan, mutta Jeesus on yhä elävämpi mun elämässä. 

Miksi alat tyrkyttämään uskoasi muille? Suomessa on uskonnonvapaus, mikä tarkoittaa myös uskomatta olemisen vapautta. 

Vierailija
209/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu koottiin 300 luvulla ja siitä jätettiin paljon sellaisia tekstejä pois, jotka kertovat toisenlaista tarinaa. Katolinen kirkko tuhosi vanhoja kirjoituksia, tappoi kerettiläisinä toisella tavalla Jeesuksen puheita tulkitsevia. Puhumattakaan Aleksandrian kirjaston palosta, missä tuhoutui vanhoja opetuksia, eikä niitä saada koskaan takaisin. Voi meitä, mikä määrä tietoa meiltä on pimitetty ja tilalle paiskattu kirja, Raamattu, jolla on vain yksi tarkoitus, hallita ja kontrolloida ihmisiä.

Luolista on löytynyt kuolleen meren kirjakääröjä. Sellaisiin ei katoliset ole vaikuttaneet. 

Luolista löytyi myös muita,kuin nykykaanoniin hyväksyttyjä tekstejä, esim. Eenokin kirja ym. Kirkko on aina halunnut hallita rahvasta tietoa pimittämällä ja valehtelemalla suorastaan- Jeesuksen opetuksia on vääristel

Tuo nyt on taas tuota epätieteellistä neuroottista purkausta jota ei usko kukaan täysjärkinen.  Että kirkko vastusti pelkästä ahneudesta tietoa.  Tieto oli ensinnäkin hyvin rajattua,  ainakin sellainen kansan omaksuttavissa oleva.  Kiinnostaako nytkään tähtitiede ja miten se vaikuttaa kenenkään nykyhetkeen miten se on syntynyt. Ja se oli muuten kirkkolaitos,  joka perusti kouluja mahdollisuuksiensa mukaan.  Vasta sen jälkeen ja painokoneen myötä tuli kaikkea muutakin.

Vierailija
210/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meinasin ihan mielenterveysongelmattomana ateistina opiskella teologiaa. 

Vierailija
211/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä soopaa.

Miksi alat tyrkyttämään uskoasi muille? Suomessa on uskonnonvapaus, mikä tarkoittaa myös uskomatta olemisen vapautta. 

Ai tyrkytän? Oioin vaan vääriä harhaluuloja. 

Olen lopen kyllästynyt siihen väitteeseen "kristinusko on keksitty juttua ja vain valtaapitävien keino hallita kansaa ja ahneutta jaaadajaada...."

Kun ihmiset unohtavat sen, että uskoontulleella kristityllä on käynyt sellainen asia, että on ollut Jumalan kanssa oikeasti tekemisissä. Ja Jumalan seurassa on aikas mukava olla. 

Vierailija
212/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin lähes viisikymmentä vuotta sitten. Herääminen ei ollut helppoa, kun koko lapsuus oli ollut aivopesua. Kirkosta eroaminenkin oli tehty vaikeaksi ja ympäristön paine oli niskassa, mutta pääsin eroon. Nämä hengen asiat olen voinut ohittaa, vaikka yhteiskunta on vieläkin monella tapaa kytkettynä kirkkoon. Asia tulee esiin ihan tavallisessa yhdistytoiminnassa, varsinkin yhdistyksissä joissa on vanhempaa porukkaa. Monen yhdistyksen säännöissä varmaan lukee, että ovat poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattomia, mutta ihan kivasti sekä kirkko tai puolue pääsee uimaan mukaan jonkun tehokkaan hallituksen jäsenen kautta. Hyvä esimerkki on Martat, jotka ovat ihan papillisissa ohjauksessa.

Vierailija
213/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus- niminen karismaattinen johtohahmo, vertautuu vaikkapa Charles Mansoniin ta Jim Jonesiin- no joo.

Ihmeitätekevä jumalan poika- jeesus- eip.

Eli tällä tavalla on Jeesus saattanutkin olla.

Vierailija
214/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä hengellisyys ei ole helppo aihealue. Sekoamisen pelkääminen on ihan aiheellinen huolenaihe. Minäkin olin jossain vaiheessa vähän huolestunut siitä, että sekoaisin, mutta löysin sitten oikean tien. Säännöllinen turvallinen hengellinen harjoitus auttaa paljon. Sitä kannattaa jatkaa, vaikkei se auttaisikaan nopeasti. Turvallisia harjoituksia: Isä Meidän -rukous päivittäin, Raamatun lukeminen päivittäin, päivittäinen meditaat

Ymmärrän jos olet herkkä ja hienoa kun rukoilet Isä meidän jne, mutta jätä se aurinkotervehdys pois, se on idän oppeja. Aurinko on vain luotu kaasumöllikkä...;)

Jobin kirjasta:

26 jos katsellessani aurinkoa, kuinka se loisti, ja kuuta, joka ylhänä vaelsi,

27 sydämeni antautui salaa vieteltäväksi ja käteni niille suudelmia heitti,

28 niin olisi sekin raskaasti rangaistava rikos, sillä minä olisin kieltänyt korkeuden Jumalan.

Vierailija
215/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä soopaa.

Vapaalla pärinäpalstalla saa tpuhua niin ateismia kuin uskoakin.  Muista se uskonnonvapaus näinkin päin. 

Vierailija
216/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä soopaa.

Olen lopen kyllästynyt siihen väitteeseen "kristinusko on kek

Eri

Jos aiot alkaa oikomaan vääriä harhaluuloja, niin varaudu vastustukseen. Sanoit, ettet kuuluu tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan. Johonkin yhteisöön liittyminen saattaisi silti olla hyvä idea, ettei sinun tarvitsisi yrittää pärjätä yksin. 

Vierailija
217/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heräsin lähes viisikymmentä vuotta sitten. Herääminen ei ollut helppoa, kun koko lapsuus oli ollut aivopesua. Kirkosta eroaminenkin oli tehty vaikeaksi ja ympäristön paine oli niskassa, mutta pääsin eroon. Nämä hengen asiat olen voinut ohittaa, vaikka yhteiskunta on vieläkin monella tapaa kytkettynä kirkkoon. Asia tulee esiin ihan tavallisessa yhdistytoiminnassa, varsinkin yhdistyksissä joissa on vanhempaa porukkaa. Monen yhdistyksen säännöissä varmaan lukee, että ovat poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattomia, mutta ihan kivasti sekä kirkko tai puolue pääsee uimaan mukaan jonkun tehokkaan hallituksen jäsenen kautta. Hyvä esimerkki on Martat, jotka ovat ihan papillisissa ohjauksessa.

Se, että yrittää ohittaa hengellisyyden ei välttämättä ole kannattava toimintatapa.

Vierailija
218/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos olet herkkä ja hienoa kun rukoilet Isä meidän jne, mutta jätä se aurinkotervehdys pois, se on idän oppeja. Aurinko on vain luotu kaasumöllikkä...;)

Jobin kirjasta:

26 jos katsellessani aurinkoa, kuinka se loisti, ja kuuta, joka ylhänä vaelsi,

27 sydämeni antautui salaa vieteltäväksi ja käteni niille suudelmia heitti,

28 niin olisi sekin raskaasti rangaistava rikos, sillä minä olisin kieltänyt korkeuden Jumalan.

Kiitos huolenpidostasi, mutta sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Minä olen jo sellaisessa tilanteessa, ettet sinä voi sitä käsittää. 

Vierailija
219/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä soopaa.

Nimenomaan tyrkytät. Sinulla niitä harhaluuloja on.

Vierailija
220/572 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, tiedän Jeesuksen olevan olemassa

Sinä et TIEDÄ yhtään mitään, sinä USKOT. Näillä on selkeä ero ja tämä juuri on se,mistä raamatussa puhutaan, kun puhutaan uskosta tutkitun tiedon ja kriittisyyden sijaan. Sinun on vain sokeasti, eli ilman minkäänlaisia sataprosenttisia todisteita USKOTTAVA ja sitten sinä voit nähdä niitä ihmeitä ja merkkejä ja kävellä vetten päällä,lentää vaikka yksisarvisella taivaaseen. Älä viitsi nolata uskontokuntaasi enempää,yritä edes hiukan käyttää niitä palvontasi kohteen sinulle antamia aivoja ja pysyä lestissäsi. T.ex-uskova