Heips! Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Minä olen lapseton, asun yksin ja käyn töissä duunarina 3500e/kk bruttopalkalla. Ajan polttomoottoriautolla töihin ja kuulun ytk.
Minulta ei leikattu mitään ja pidän orpon hallituksen tiettyjä uudistuksia hyvänä liittyen esim työelämään ja on myös asioita mistä en pidä tässä hallituksessa. Äänestän persuja koska parempaakaan puoluetta ei ole, en kannata persuja mutta äänestän niitä koska parempaakaan ei ole tarjolla.
Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisilta leikattu, kaikkein köyhimmiltä ei mitään
Alvi leikkasi ruokaostoksistani, ostan vähemmän
Ostovoiman alv-korotuksilla ja kotitalous vähennyksen pienentämisellä, eli mahdollisuuden tukea ostamalla kotimaisia tuotteita ja palveluja. Leikkaavat näin samalla itsensä työllistävät yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ei ole päässyt, kiireetöntä aikaa ei vain anneta.
Täällä tuo ainakin muuttui jo edellisen hallituksen aikaan että lääkärit hävisi kuin pieru saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella eli ei mitään.
Öö eikö vassurit vingu että hallitus leikkaa heikossa asemassa olevilta?
Vinkuvat ne. Toimeentulotuki on jopa noussut suurten indeksikorotusten mukana. Saavat myös tuet omistusasuntoihinsa. Se vingunta on vasemmistolle tyypillistä sonnanjauhantaa. Purran lupaus siitä, ettei pienituloisilta leikata, on pitänyt kokk ajan paikkansa.
Vuorotteluvapaan, polkupyöräedun, aikuiskoulutustuen
Ei mitään, en saa mitään tukia koska olen TÖISSÄ
Vierailija kirjoitti:
Veroja leikkasi vähän pienemmiksi.
Tämä. Olen tyytyväinen.
Mieheni oli osasairaspäivärahalla 4 kuukautta keväällä. Sitä pienennettiin vuoden 2025 alussa.
"Eduskunta on päättänyt sairauspäivärahan ja kuntoutusrahan laskukaavan muutoksista. Muutosten myötä yhä useampi saa tukea pienemmän korvaustason mukaisesti. Muutokset vaikuttavat myös osasairauspäivärahan määrään. "
Ammattiylpeyden ja työmotivaation.
T. Sote-ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisilta leikattu, kaikkein köyhimmiltä ei mitään
Minulta leikkasi 50 euroa. Voin kertoa, että pienituloiselle tuo on iso raha.
Työhuonevähennys, kotitalousvähennyksen pienentäminen.
eläkeläisenä jää muutama kymppi lisää kulutukseen.ikinä en mitään tukia ole saanut.
kyllä ps.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ei ole päässyt, kiireetöntä aikaa ei vain anneta.
Minä pääsin, mutta ei siellä mitään suostuttu tutkimaan. Laskun toki lähettivät.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, en saa mitään tukia koska olen TÖISSÄ
Aika moni työssäkäyvä saa asumistukea, osa jopa toimeentulotukea.
Seltystä odottelen, viiskypärää lähti toimeentulotuesta.
Eihän se suuri raha ole, jos palkka on kolme tai neljätuhatta euroa kuukaudessa, mutta teidän huutonne kuultaisiin, jos teiltä vietäisiin 4 - 5 % palkasta ilman mitään ennakkoilmoitusta.
Ei ole leikannut minulta mitään. Kun en mitään ole saanutkaan. Pärjään omillani.
Vierailija kirjoitti:
Vuorotteluvapaan, polkupyöräedun, aikuiskoulutustuen
Työssäkäyvällä on kyllä varaa ostaa oma polkupyörä, yksi myyjä kertoi, että niistä työpyöristä otettiin tuplahinta.
Meillä on niin pitkät lomat, että voi ise kustantaa itselleen lisää vapaata. Olihan se aika järjetöntä, kun sai täydellä palkalla elää vuoden. Niin tein kyllä itsekin ja mukavaa oli. Silloin oli vielä rahaa, nyt on vain velkaa.
Voin kuule ostaa vaikka tonnin kalliimman käteisellä enkä huomaa arjessa mitään eroa :)