Heips! Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Minä olen lapseton, asun yksin ja käyn töissä duunarina 3500e/kk bruttopalkalla. Ajan polttomoottoriautolla töihin ja kuulun ytk.
Minulta ei leikattu mitään ja pidän orpon hallituksen tiettyjä uudistuksia hyvänä liittyen esim työelämään ja on myös asioita mistä en pidä tässä hallituksessa. Äänestän persuja koska parempaakaan puoluetta ei ole, en kannata persuja mutta äänestän niitä koska parempaakaan ei ole tarjolla.
Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Kommentit (152)
Minulta on viety aikuiskoulutustuki ja ay-maksujen verovähennys. Alv-korotus näkyy kaikessa. Luottamuksen siihen, että hoitoalalla töitä riittäisi. Maksuton toisen asteen koulutus loppuu pian lapsilta. Aika paljon siis on leikattu ja lisää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minulta leikattiin aika paljon alv-korotuksien myötä. Kaikki tavarat kalliimpia ostaa, näkyy joka päivä kaupassa.
Ennen : Nike kengät 100euroa + alv 24% = 124 euroa
Nyt : Nike kengät 100 euroa + alv 25,5% = 125,5 euroa .
Voi voi , taitaa tulla asunnottomuus !
Työ leikattiin ja sen jälkeen työttömyystuki leikattiin.
Olen sydämestäni vihainen.
Hyvät työkaverit leikattiin. Seurauksena kannan suuremman työtaakan yksin. Palkkani on 25 % meidän hyvinvointialueen välipomon palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta, tällä hetkellä työttömältä yksinhuoltajalta leikattu n. 100€ asumistukea, peruspäivärahasta lapsikorotus, ja osa-aikatyön suojaosuus.
Samaan aikaan tietenkin kun vuokra- ja vesi nousi yhteensä n. 100€ ja kaikki muukin kallistui.
Saat toimeentulotukena erotuksen, jos tulosi ovat pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta leikattiin aika paljon alv-korotuksien myötä. Kaikki tavarat kalliimpia ostaa, näkyy joka päivä kaupassa.
Ennen : Nike kengät 100euroa + alv 24% = 124 euroa
Nyt : Nike kengät 100 euroa + alv 25,5% = 125,5 euroa .
Voi voi , taitaa tulla asunnottomuus !
Jep, nyt lähti elämältä pohja. Ennen kilo perunoita 1€, nyt kilo perunoita, 1,015€. Kuolen nälkään!
Sain asumistukeen 50 euron korotuksen 2 vuotta sitten. Viime vuonna se taas lähti. Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Sain asumistukeen 50 euron korotuksen 2 vuotta sitten. Viime vuonna se taas lähti. Mikä järki?
Ei kukaan katso kehitystä pitkällä tähtäimellä. Eri puolueet vain sättivät toisiaan ja yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon tuhoa toiselle. Sitten kun pääsevät hallitukseen, tekevät omia toimiaan, jotka voivat olla ihan mitä tahansa. Esim. samaa asiaa voidaan veivata edes takaisin neljän vuoden välein, eikä ketään kiinnosta, onko siinä mitään järkeä. Pääasia, että saadaan hyvät argumentit vastapuolen haukkumiseksi.
Ansiosidonnaisen. Ostan pelkkää halpaa ruokaa ja saippuaa eläkeikään asti eli 20 vuotta. Leikkaan hiukset itse, olen kaiken vapaa-ajan kotona ja siivoan, katson telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella eli ei mitään.
Öö eikö vassurit vingu että hallitus leikkaa heikossa asemassa olevilta?
Vinkuvat ne. Toimeentulotuki on jopa noussut suurten indeksikorotusten mukana. Saavat myös tuet omistusasuntoihinsa. Se vingunta on vasemmistolle tyypillistä sonnanjauhantaa. Purran lupaus siitä, ettei pienituloisilta leikata, on pitänyt kokk ajan paikkansa.
Paksua, paksua valetta. Mihinpä muuhun oikeisto kykenee. Ettäkö Purra ei leikannut köyhiltä? Köyhyysrajalle tai sen alle pudonneet eivät kaikki edes saa toimeentulotukea ja asumistukeakaan. Rajat ovat niin matalalla. Esim. pienipalkkaiset tai pientä hiukan reilun tonnin ansiosidonnaista saavat eivät saa välttämättä lainkaan mitää muuta tukea.
Itse vain heitin epäilyksen, että ehkä tämä on nyt pysyvä olotila hyvinkin pitkään. Eli ehkä ei pitäisi päättäjien elätellä toiveita, että tästä se kulutus taas lähtee vauhtiin ensi vuonna tai sitä seuraavana vuonna.