Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips! Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?

Vierailija
04.10.2025 |

Minä olen lapseton, asun yksin ja käyn töissä duunarina 3500e/kk bruttopalkalla. Ajan polttomoottoriautolla töihin ja kuulun ytk. 

Minulta ei leikattu mitään ja pidän orpon hallituksen tiettyjä uudistuksia hyvänä liittyen esim työelämään ja on myös asioita mistä en pidä tässä hallituksessa. Äänestän persuja koska parempaakaan puoluetta ei ole, en kannata persuja mutta äänestän niitä koska parempaakaan ei ole tarjolla.

Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta? 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella eli ei mitään.

Öö eikö vassurit vingu että hallitus leikkaa heikossa asemassa olevilta? 

Vierailija
22/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisten lasteni on vaikea saada vakipaikkaa. Itseni tapetaan työhön tunkemalla koko ajan lisää tehtäviä ja mikromanageraamalla, ylitöitä ei saa tehdä.

Miten tämä liittyy hallitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennyksen ja ammattiliittovähennyksen. Jos joudun työttömäksi, niin ansiosidonnaisesta

Mulla samat ja polkupyörävähennys loppuu. Olisin ottanut uuden polkupyörän työsuhdepyöränä ensi keväänä.

Vierailija
24/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Asun kissan kanssa omakotitalossa, ajan bensa-autolla enkä saa mitään tukia. Palkka on bruttona vähän alle 3000€.

Sama, mutta minua sylettää opiskelijoiden asumistuen muutos asumislisäksi ja se ettei sitä saa enää koko vuodelta vaan vain 9kk vuodessa. Tarkoittaa sitä että minä maksan enemmän. Tavallaan leikkaus tuli siis minulle eikä lapsilleni.

Vierailija
25/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mitään, olen eläkkeellä. En si vuonna ilmeisesti pientä nipistystä verotuksen muodossa. Sopii mulle. 

Vierailija
26/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennyksen ja ammattiliittovähennyksen. Jos joudun työttömäksi, niin ansiosidonnaisesta

Mulla samat ja polkupyörävähennys loppuu. Olisin ottanut uuden polkupyörän työsuhdepyöränä ensi keväänä.

Osta tonnia halvempi osamaksulla, eroa et huomaa ja saat sen omaksi.  

Vierailija
27/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään uhkasivat leikata, mutta ei vielä ainakaan.

Vierailija
28/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunnon varainsiirtoverovapauden.

Joutuuhan siinä muutamalla kuukaudella lykätä ostamista kun pitää tuo ~5k säästää enemmän kun ei pysty tuota veroa lainoittamaankaan. Yksi omk meni jo tarjouskilpailussa sivusuun, ja juuri tuon summan verran.

Vierailija
29/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulta leikattu juuri se ytk vähennys.

Vierailija
30/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuden alan vaihtoon, kun aikuiskoulutustuki lopetettiin.

Vierailija
31/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan kaikki.

Vierailija
32/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 euroa netto omaishoidonpalkkio. 

Sen seurauksena me leikattiin 400-500 euroa ruokakuluista. Kaikki mikä osuu meidän kohdalle niin leikataan ja kunnolla.

Vierailija
33/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestää persuja kun muitakin on? Persutkin oli joskus pienpuolue.

Asumistukea ja työmarkkinatuen korotusosat.

Vierailija
34/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, mutta indeksikorotukset jäädytettiin, tuntuuhan se pieneläkeläisen kukkarossa. Opiskelevat lapseni saavat asumislisää. Säästän heitä varten hulluna, ettei heidän tarvitse ottaa lainaa. 

Lainaa jonka saa osittain tai kokonaan anteeksi, jos elämässä kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.

Vierailija
35/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etätöissä, asun omakotitalossa, lapset omillaan. Ensi vuonna leikkaantuu työhuonevähennys. Ei oikeastaan harmita. Enemmän harmittaisi se, että joutuisin kulkemaan työmatkat. Nyt säästän työmatkakuluissa. Olen periaatteessa tyytyväinen nykyisiin linjauksiin sen suhteen, että vastikkeettoman rahan jakaminen vähentyy. Työelämää takana 25 vuotta poislukien äitiyslomat ja vähäiset hoitovapaat. Veroja maksan mielelläni siitä, että peruskoulu+ammattikoulu/lukio pidetään pystyssä nuorisolle, jonkun tasoinen terveyskeskus edullisena kaikille ja meillä on hyvätasoinen ja kansalaisille edullinen erikoissairaanhoito.

Et sinä niitä veroja maksa, vaan sun organisaatio joka palkankin maksaa. Onko mitään keskustelua olemassa, johon et tuo esiin että olet äiti?

Vierailija
36/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ei ole päässyt, kiireetöntä aikaa ei vain anneta.

Vierailija
37/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään ei ole mitä haluaisit äänestää, niin miksi edes äänestät?

Itseltä on pienennetty toimeentulotukea, vähennetty asumistuen määrää ja asun "liian kalliissa" asunnossa ja sekin vähentää muutaman kympin tukia. Vaikka ruuan hinta on noussut järkyttävästi, niin ei ole vaikuttanut minun elämääni millään tavalla sillä minulla on keinot miten pärjään. Kaikilla ei tietenkään tuota mahdollisuutta ole ja he esim. varastavat kaupoista tai tappavat itsensä ja se on sääli. Tällä hallituskaudella on nk. hyvinvointiyhteiskuntamme viimeinenkin inhimillisyys tuhottu ja ainoat jotka tästä hyötyvät ovat porvarit - he joilla oli jo ennestään valtavasti omaisuutta. No ehkä jotkut haluavat sellaisen yhteiskunnan, mutta esimerkiksi Etelä Afrikassa sitten ne joilla on omaisuutta asuvat muurien sisällä eivätkä uskalla mennä tavallisten ihmisten sekaan, koska se on liian vaarallista.

Vierailija
38/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi ei mitään, mutta kyllä sekin aika tulee.

Vierailija
39/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella eli ei mitään.

Onpa vuosittaiset korotukset. 

Vierailija
40/101 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliniästä leikkasivat vähintää -20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme