Tuntuu, että syömisen vähentämistä ei ikinä nähdävaihtoehtona
Mikä siinä on niin vaikeaa olla syömättä niin paljon päivässä? Hyvä lukijan mielipide tästä järjettömyydestä. Lihavien ja ylipainoisten työkalupakissa ei ikinä ole vähemmän ruokaa, vaan joko leikkaus tai lihavuuslääke?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Lähteitä? Eikö muka riitä, että olen kuullut, että eräs lääkäri on kertonut? Mulle riittää.
Se on ihan että uskooko valheellisia asioita vai uskooko totuutta joka tuottaa tuloksia. Teidän kohdallanne aika selvää mikä tuottaa tulosta ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
"Tietenkään ette, tehän glorifioitte ylensyönnin ja mässytyksen jollain hivenaineilla ja terveydellä, että pitää saada vitamiineja ja siksi mässyttää :D
Nimenomaan terveys koostuu juuri mainitsemistasi asioista ja kaikki turha pullineen, eläinrasvoineen ja sokereineen päälle aiheuttaa puhdasta sairautta, ei suinkaan terveyttä. Valheellisempaa sepittelyä ei olekaan, kuin että pitää ylensyödä ylläpitääkseen terveyttä. Oikein emävale."
Kukaan ei ole sanonut, että ylensyönti olisi hyvä asia. Keskustelu on ollut siitä, miten laihtua fiksusti ja terveellisesti, ei siitä, miten syödä ylenmäärin. Luetko sä edes näitä viestejä vai kilaroitko vaan huviksesi?
Fiksusti ja terveellisesti laihtuu esim. Paastolla, niin kuin joku ketjussa kirjoittikin jo. Sepittelijöiden mielestä tietenkään mikään joka ei tuota juustonkaltaista nautintoa ei ole fiksua, koska 5 tsiljardia puppututkimusta ja se 1 tärkeä hivenaine.
Vierailija kirjoitti:
Koska ylensyömisessä heidän tapauksessaan on psykologisia juttuja taustalla. Ne pakottaa heidät ylensyömään usein.
Minulla lihominen lähti käsistä pitkittyneen stressin takia. Sain paljon apua laihdutuslääkkeestä. Mutta ilman stressin hoitamista sillä ei olisi saanut pysyviä tuloksia.
"Sitten sulla on 2 hyvää vaihtoehtoa.
1. Lopeta aikasi tuhlaaminen sepityksellä ja ole ylpeästi lihava, äläkä tuhlaa muidenkaan aika ja resursseja ylensyöntiharrastukseesi. Terveysongelmat hoidat myös omasta pikku lompsastasi tai kärsit niiden kanssa.
2. Hanki se ozempic tai vaikka katuhuumeita, niin saat nautintoa jostakin muusta kuin RASVASTAAAAAAAAA. Ei tarvitse edes paria viikkoa olla mässytys nollassa kun keho lakkaa niitä mässyjä vinkumasta.
Mitä taas lihansyöntiin tulee niin nimenomaan sillä sekoitatte hormonitoimintaanne, sillä ihminen ei ole luontainen lihansyöjä vaan se aiheuttaa ongelmallista tulehdusta ja muita häiriöitä, siinä missä kasvisruokavalio tasaa mielialanvaihteluita ja laskee esim. aggressioita (tutkittu vangeilla). Lähteet: Googleta itse!"
On pikkasen vaikea ottaa vakavasti väitettä, että kasvisruokavalio tasaa mielialoja ja vähentää aggressiivisuutta, kun samalla itse käyt täysillä henkilökohtaisuuksiin ja suollat solvausta jokaisessa viestissäsi.
Jos tavoitteesi on puolustaa kasvisruokavaliota tai terveyttä, se kannattaisi tehdä tavalla, joka ei ole täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä väität sen vaikutuksista ihmiseen. Myös keskustelun tyyli on osa uskottavuutta, ja tällä hetkellä se ei oikein tue sanomaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutraamista en ainakaan suosittele, ainakaan omin päin. Kilot lähti, mutta niin vaan lähti hiuksetkin. Osa on tullut takasin mutta ei mulla ole nyt puoliakaan sitä hiusmäärää kuin ennen vaikka tuosta on jo vuosia. Ottaisin ne kilot heti takaisin jos saisin hiuksenikin :(
Nutratessa energiavajeen suuruus vei hiuksesi. Nutraaminen on sellainen äärimmäiseen tilanteeseen, kuten leikkaukseen valmistumiseen lääkärin neuvosta sopiva dieetti. Eihän siinä millään saa suositeltua proteiinimäärää 1,2 grammaa per painokilo. Sydänkin on lihaskudosta, joka tarvii proteiinia voidakseen hyvin.Ja tästä juuri oli ketjussa viestejä. Ei kannata laihduttaa liian nopeaan tahtiin.
Liian nopealla laihdutuksella voi saada myös haimatulehduksen kun keho käyttää omaa rasvaamaan ja lihaskudostaan. Sehän on kuin pekonia vetelisi. Monen yllätykseksi kolesteroliarvot ja triglyseridit voivat nousta silloin korkeammaksi kuin ne olivat aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää, että kuinka huonosti jollakulla täytyy mennä, jos ainoa millä voi itse tuntea itsensä paremmaksi on se, että on laihempi kuin joku toinen.
Tyypillistä läski ajattelua. Ei normaalipainoiset elä niin että heijastuvat itseään muihin, ne terveet elämäntavat lähtevät ihan itsestä ja pidetään itsestä huolta. Läskit hakevat tekosyitä omalle olemukselleen aina ulkopuolelta, tarjolla epäterveellistä ruokaa, ruokateollisuus vikana. Yhteiskunta painostaa ja on vinoutunut. Vähintään väärät hormonit ja geenit mille ei mitään voi jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kyllä. Mulla on rahat nykyään niin tiukassa, vaikka käyn töissä, että syön ruokaa paljon vähemmän kuin ennen. Paino se vaan laskee, vaikka en edes ole ollut ylipainoinen ennenkään. Ei aikaisemmassakaan maailmassa ollut lihavuusleikkauksia tai lääkkeitä ja kummasti ihmiset olivat hoikkia.
Ymmärrän, että tuo voi kuulostaa yksinkertaiselta: ennen syötiin vähemmän ja oltiin hoikempia, joten nykyihmiset ovat vain laiskoja tai ahneita. Mutta todellisuus on monimutkaisempi.
Ennen vanhaan ruoka oli toisaalta niukempaa, mutta myös vähemmän prosessoitua, ei jatkuvaa tarjontaa makeaa, rasvaista ja suolapitoista ruokaa, eikä ruokaa mainostettu jokaisessa käänteessä. Samalla ihmiset liikkuivat enemmän o
En tiedä jatkuiko se tuota vuotta pidempään, mutta vuodessa olivat kaikki terveysongelmat poistuneet ja paino pudonnut. Potilas oli kuulemma erittäin hyvinvoiva ja iloinen.
Lähde: on mutta miksi paljastaisin sen sellaiselle, jolla on suoli niin täynnä pelkkää paskaa, että vaan paskoo kaiken päälle?
Eli ei ole lähdettä ja kaikki on omaa sepittystäsi. Niin mä vähän arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
"Sitten sulla on 2 hyvää vaihtoehtoa.
1. Lopeta aikasi tuhlaaminen sepityksellä ja ole ylpeästi lihava, äläkä tuhlaa muidenkaan aika ja resursseja ylensyöntiharrastukseesi. Terveysongelmat hoidat myös omasta pikku lompsastasi tai kärsit niiden kanssa.
2. Hanki se ozempic tai vaikka katuhuumeita, niin saat nautintoa jostakin muusta kuin RASVASTAAAAAAAAA. Ei tarvitse edes paria viikkoa olla mässytys nollassa kun keho lakkaa niitä mässyjä vinkumasta.
Mitä taas lihansyöntiin tulee niin nimenomaan sillä sekoitatte hormonitoimintaanne, sillä ihminen ei ole luontainen lihansyöjä vaan se aiheuttaa ongelmallista tulehdusta ja muita häiriöitä, siinä missä kasvisruokavalio tasaa mielialanvaihteluita ja laskee esim. aggressioita (tutkittu vangeilla). Lähteet: Googleta itse!"
On pikkasen vaikea ottaa vakavasti väitettä, että kasvisruokavalio tasaa mielialoja ja vähentää aggressiivisuutta, kun samalla i
Mukaudun täydellisesti keskustelun tasoon. Sinä solvaat tiedejargonilla, minä en moiseen akaani tuhlaa vaan kerron vaan yksinkertisen totuuden. Silti yhtä halveksiva, ylimielinen ja hyökkäävä on oma asenteesi. Puhut jopa "argumentoinnista" eli kirjaimellisesta riitelystä. Ei teitä täällä kiinnosta mikään muu kuin sepittää, sanon siitä huolimatta totuuden. Koska totuus vapauttaa, ihan siitä huolimatta uskotteko sen vai ette. Sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kyllä. Mulla on rahat nykyään niin tiukassa, vaikka käyn töissä, että syön ruokaa paljon vähemmän kuin ennen. Paino se vaan laskee, vaikka en edes ole ollut ylipainoinen ennenkään. Ei aikaisemmassakaan maailmassa ollut lihavuusleikkauksia tai lääkkeitä ja kummasti ihmiset olivat hoikkia.
Ketjussa tosiaan on ihmisiä, joiden mukaan syömättömyys ei kuulemma laihduta. Mutta eivät myöskään voi lopettaa syömistä, sillä jostain syystä on pakko syödä... Sitten kun mainitsee breatharianismin eli ihmiset, jotka eivät todellakaan syö, niin vaaditaan lähdeitä.
No keskustele, en estele ollenkaan. Lihavilla on ihan omanlaisensa, eltaantuneelta rasvalta haiseva energiakenttänsä, jos siitä nautit niin nauti.
Miten riitely eli argumentointi voisi edes olla järkevää? On faktoja jotka tuottavat tuloksia ja sepityksiä. Tiede on täynnä sepityksiä JA valheita. Itse en moisin aikaani tuhlaa, ihan niin kuin en ylensyökään. Se ei tietenkään yllätä, että ylensyöjä mieluummin tuhlaa aikaansa lukuisiin tiedevalheisiin ja mässyttää niitäkin. Tuloksena kasa laadutonta paskaa.
Sä kuulostitkin salaliittoteoreetikolta :D Mitäs muuta, maa on litteä? Koska joku jossain ehkä on nähnyt siitä youtube-videon, tämä on pätevä todiste siitä.
Syömättömyys on päätös mikä täytyy tehdä. Sitten kun paastoaa tarpeeksi pitkään, esim 18hpvä niin ei sitten pysty vetämään mitään järjetöntä määrää ruokaa. Ja se kevyt kasvisruokakin maistuu hyvälle sitten. Täytyy vaan päättää että mä en syö, ja mä en siihen syömättömyyteen kuole.
T. Laihduttaja
Vierailija kirjoitti:
Eiliset syömiset:
- rasvaton, yrttinen kahden herneen hernekeitto n 4dl
- raakakaakao pari kuppia
- 2 porkkanaa
- idätetty papusalaatti ilman rasvaa tai juustoja, lihoja, ym.
- 50g pähkinöitä
- 150g itse tehtyä leipää (täysjyvävehnä ja kaura) voilla
Laskakaapa kalorienlaskijat montako kaloria tässä on. Olen hoikka, joten ehkäpä suunnilleen tälläaisella ruokavaliolla tekin laihtuisitte?
Laita reseptit ja grammamäärät. Ei kaloreita voi laskea ilman mittayksiköitä. Pelkkä ruokalajin nimi ei avaa siihen käytettyjen raaka-aineiden laatua eikä määrää.
Tarkoituksesi oli varmaan ylentää itseäsi viestissäsi? Anteeksi, kun vedin sinua takaisin maan pinnalle leijumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tuo voi kuulostaa yksinkertaiselta: ennen syötiin vähemmän ja oltiin hoikempia, joten nykyihmiset ovat vain laiskoja tai ahneita. Mutta todellisuus on monimutkaisempi.
Ennen vanhaan ruoka oli toisaalta niukempaa, mutta myös vähemmän prosessoitua, ei jatkuvaa tarjontaa makeaa, rasvaista ja suolapitoista ruokaa, eikä ruokaa mainostettu jokaisessa
En niitä paljastisi aggrolle ylensyöjälle vaikka uhkaisit veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiliset syömiset:
- 2 porkkanaa
- 50g pähkinöitä
Laskakaapa kalorienlaskijat montako kaloria tässä on. Olen hoikka, joten ehkäpä suunnilleen tälläaisella ruokavaliolla tekin laihtuisitte?
Laita reseptit ja grammamäärät. Ei kaloreita voi laskea ilman mittayksiköitä. Pelkkä ruokalajin nimi ei avaa siihen käytettyjen raaka-aineiden laatua eikä määrää.
Tarkoituksesi oli varmaan ylentää itseäsi viestissäsi? Anteeksi, kun vedin sinua takaisin maan pinnalle leijumasta.
Reseptit ovat juuri niin yksinkertaisia kuin kuulostavat. Onko vaikea uskoa? Ajatteletko, että se 50 kalorin heitto tekee erinomaiseta dieettiruokavaliosta yhtäkkiä KELVOTTOMAN kun SE YKSI HIVENAINE PUUTTUU?? :)
Tarkoitukseni on tuoda keskusteluun totuus kaiken tämän jaskan pauhannan ja sepittelyn keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa tosiaan on ihmisiä, joiden mukaan syömättömyys ei kuulemma laihduta. Mutta eivät myöskään voi lopettaa syömistä, sillä jostain syystä on pakko syödä... Sitten kun mainitsee breatharianismin eli ihmiset, jotka
Uu, kaipaako nälkäinens suusi lisää haukuttavaa? Kun ei ole ruokaa suussa mitä mussuttaa niin pitää keksi päästä valheita ja hyökätä kiukuspäissään niitä kohatan? Mumsi mumsi, kauppa on vielä auki.
Vierailija kirjoitti:
Syömättömyys on päätös mikä täytyy tehdä. Sitten kun paastoaa tarpeeksi pitkään, esim 18hpvä niin ei sitten pysty vetämään mitään järjetöntä määrää ruokaa. Ja se kevyt kasvisruokakin maistuu hyvälle sitten. Täytyy vaan päättää että mä en syö, ja mä en siihen syömättömyyteen kuole.
T. Laihduttaja
Ei pidä paikkaansa! Ei ole juustoa ja tärkeitä hivenaineita tässä ruokavaliossa! Ja syömisen lopettaminen EI laihduta, mutta ei myöskään voi lopettaa syömistä...
t ketjun sepittäjät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiliset syömiset:
- 2 porkkanaa
- 50g pähkinöitä
Ystävällinen vinkki tulkitaan itsensä ylentämiseksi. Oletko koska käynyt viimeksi nuppitohtorilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tietenkään ette, tehän glorifioitte ylensyönnin ja mässytyksen jollain hivenaineilla ja terveydellä, että pitää saada vitamiineja ja siksi mässyttää :D
Nimenomaan terveys koostuu juuri mainitsemistasi asioista ja kaikki turha pullineen, eläinrasvoineen ja sokereineen päälle aiheuttaa puhdasta sairautta, ei suinkaan terveyttä. Valheellisempaa sepittelyä ei olekaan, kuin että pitää ylensyödä ylläpitääkseen terveyttä. Oikein emävale."
Kukaan ei ole sanonut, että ylensyönti olisi hyvä asia. Keskustelu on ollut siitä, miten laihtua fiksusti ja terveellisesti, ei siitä, miten syödä ylenmäärin. Luetko sä edes näitä viestejä vai kilaroitko vaan huviksesi?
Fiksusti ja terveellisesti laihtuu esim. Paastolla, niin kuin joku ketjussa kirjoittikin jo. Sepittelijöiden mielestä tietenkään mikään joka ei tuota juustonkaltaista nautintoa ei ole fiksua,
Ennen kuin jatkat saarnaamistasi siitä, miten juusto aiheuttaa mielihyvähäiriöitä ja appelsiinit parantavat kaiken, tässä pieni muistilista tunnetuimmista salaliittoteorioista, joihin sinun logiikkasi sopii varsin mainiosti:
- Maa on litteä
- Kuu on hologrammi
- Kaikki ravitsemustiede on huijausta
- Big Pharma piilottaa lääkkeettömät parannuskeinot
- Breatharianismi (eli ihminen voi elää ilman ruokaa) on mahdollista, paitsi että tiedemiehet estävät sen "todistamisen"
- Eläinrasva = maailmanlaajuinen salaliittoruoka, joka manipuloi hormonit ja orjuuttaa kansat
Se, että joku nojaa Google-hakuun lähteenä mutta torjuu laajan tutkimustiedon, ei anna kovin suurta luottamusta kykyyn arvioida asioita kriittisesti. Sinulle kaikki epämiellyttävä tieto on sepitystä ja kaikki oma näkemys "faktaa".. klassinen salaliittouskovan kuvio.
Keskustelun pohja katosi siinä vaiheessa, kun aloitit huutamisen, solvaamisen ja oman maailmankuvan messuamisen tieteellisen keskustelun sijaan. En keskustele asiattomuuksien tasolla enkä myöskään käy väittelyä uskonvaraisista jutuista, joita ei voi perustella muuten kuin toistamalla "googleta itse".
Vierailija kirjoitti:
Ruoan määrää ei kannata vähentää. Sen laatua kannattaa keventää kasviksilla, marjoilla, sienillä ja hedelmillä.
Tämä on aivan täyttä paskaa. Ruoan määrää täytyy vähentää. Tottakai laatu on tärkeää mutta kyllä myös sitä määrää täytyy vähentää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutraamista en ainakaan suosittele, ainakaan omin päin. Kilot lähti, mutta niin vaan lähti hiuksetkin. Osa on tullut takasin mutta ei mulla ole nyt puoliakaan sitä hiusmäärää kuin ennen vaikka tuosta on jo vuosia. Ottaisin ne kilot heti takaisin jos saisin hiuksenikin :(
Nutratessa energiavajeen suuruus vei hiuksesi. Nutraaminen on sellainen äärimmäiseen tilanteeseen, kuten leikkaukseen valmistumiseen lääkärin neuvosta sopiva dieetti. Eihän siinä millään saa suositeltua proteiinimäärää 1,2 grammaa per painokilo. Sydänkin on lihaskudosta, joka tarvii proteiinia voidakseen hyvin.Ja tästä juuri oli ketjussa viestejä. Ei kannata laihduttaa liian nopeaan tahtiin.
Liian nopealla laihdutuksella voi saada myös haimatuleh
Niin voi, ja vaikka mitä terveysongelmia. Niistä on kerrottu tässä ketjussa.