Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun joutuu työpaikalla neuvomaan itseään vanhempia ihmisiä

Vierailija
03.10.2025 |

En siis tarkoita ettenkö neuvo kollegaa, jos hän ei vaikka tiedä jonkun järjestelmän ominaisuutta tai työpaikan käytäntöä, vaan vit*ttaa neuvoa sellaisissa asioissa, jotka ratkeaisivat organisoimalla omaa työtään tai johtamalla itseään. Joillain viisikymppisillä on  tiedostot aina hukassa ja levällään ja sitten kyselevät mistä mikäkin löytyy. Ärsyttää osaavien työttömien puolesta, että tuollaiset työn harrastelijat vievät jonkun toisen paikan, ja saavat nämä vielä yleensä ihan hyvää liksaa suhteessa tuohon puuhasteluun.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsytti kun en ollut koskaan saanu koulutusta tietokoneista. Nuoriso hihitteli vieressä. Kyllä elämä helpottu kun joku vaivautui opettamaan copy-toiminnon.

Vierailija
2/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin ärsytti kun en ollut koskaan saanu koulutusta tietokoneista. Nuoriso hihitteli vieressä. Kyllä elämä helpottu kun joku vaivautui opettamaan copy-toiminnon.

et itse viitsinyt ottaa selvää, vaan jonkun täytyi copyn käyttämisen sinulle erikseen opettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että se turhauttaa... mutta sinäkin vanhenet joka vuosi ja kehitys menee eteen päin. Jossain vaiheessa huomaat että itse olet tuo 50v... t. 51v asiantuntijatyössä

Vierailija
4/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni melko yksilöllinen ominaisuus, iästä riippumatta.

Sen sijaan itse hyppäät suoraan ilman tutkimista (vääriin) johtopäätöksiin, mikä kertoo siitä, että vastuullisemmat tehtävät eivät ole sinua varten.

...ellei kyseessä sitten ole tahallinen provo oman ikäryhmän edun tavoittelussa, mikä myöskin tarkoittaa samaa kuun edellä noin tuleviin tehtäviin soveltuvuutta arvioitaessa.

Vierailija
5/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eläkeikäisenä ärsyttää, kun itse on opetellut tietoteknikkaa 80-luvulta, ja sitten töihin tulee joku jonne, joka on käyttänyt korkeintaan tablettia, eikä ymmärrä tietokoneista yhtään mitään.

Vierailija
6/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh tiedostot. Eihän niitten siirtelyyn tarvii montaa älynystyrää, mutta niitten sisältö saattaa ratkaista pätevyyden jne.

Vierailija
7/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko keskustelisit asiasta esihenkilösi kanssa ja ehdottaisit itsellesi ihan virallista ylennystä ja palkankorotusta, sekä toimintojen uudellen organisointia? Mahdollisesti myös hankkiutumista eroon kaikkein avuttomimmasta henkilöstöstä, jotta budjetti riittää sinun palkankorotukseen ja muihin lisäetuihin sinulle?

Valtaa ei anneta, vaan se otetaan.

Vierailija
8/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no siinähän ärsyynnyt. Mua ei ärsytä ollenkaan perehdyttää nuorempia tehtäviinsä vaikka eivät niitä heti siäsitäkään vaan toistelevat samoja kysmyksiä päivästä päivään useiden viikkojen ajan. Ja sitten kokouksissa eivät ymmärrä mistä puhutaan vaan pitää selitellä asioita. Ihan voisivat niitä itsekseenkin lukea toiminnallisuuskuvauksista, vaatimuksista ja riskeistä - jotka kaikki on heille annettu luettaviksi ja myös aikaa niihin tutustua. Sekä annettu suullista perehdytystä prototyyppilaitteiden äärellä useita tunteja.

Vierailija
9/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse 51, löydän kyllä. Ei ole siitä kiinni, että on ikää. Mutta tunnistan ilmiön, ja ärsyttää selittää mistä kaikki löytyy, kun itsekin on ottanut selvän. Ja vielä kun neuvoo, vastaus joo kiitti mut en kuitenkaan muista ja näin on. Seuraavan kerran kysytään taas sama. 

Vierailija
10/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 51, löydän kyllä. Ei ole siitä kiinni, että on ikää. Mutta tunnistan ilmiön, ja ärsyttää selittää mistä kaikki löytyy, kun itsekin on ottanut selvän. Ja vielä kun neuvoo, vastaus joo kiitti mut en kuitenkaan muista ja näin on. Seuraavan kerran kysytään taas sama. 

Kiitos, edes yksi tunnistaa, mistä puhun. Ap

Vierailija
11/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä olet paikalla järjestämässä kaiken! Ihanaa!

Vierailija
12/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no siinähän ärsyynnyt. Mua ei ärsytä ollenkaan perehdyttää nuorempia tehtäviinsä vaikka eivät niitä heti siäsitäkään vaan toistelevat samoja kysmyksiä päivästä päivään useiden viikkojen ajan. Ja sitten kokouksissa eivät ymmärrä mistä puhutaan vaan pitää selitellä asioita. Ihan voisivat niitä itsekseenkin lukea toiminnallisuuskuvauksista, vaatimuksista ja riskeistä - jotka kaikki on heille annettu luettaviksi ja myös aikaa niihin tutustua. Sekä annettu suullista perehdytystä prototyyppilaitteiden äärellä useita tunteja.

No edelleenkään kyse ei ole siitä, etten auta toista, vaan kun kyse on ihmisistä, jotka ovat olleet työelämässä +30v eikö heillä ole alkeellisia työtaitoja. Puhun nyt sellaisesta laaja-alaisesta ajattelusta, että miten teen ja johdan työtäni, jotta muut eivät kärsi.

Lisäksi tuo esimerkkisi on vähän huono, sillä on luonnollista, että taloon tulleelle pitää selittää kokouksissa asioita. Mistä uusi niitä tietää. -ap

Vierailija
13/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä olet paikalla järjestämässä kaiken! Ihanaa!

no niinpä <3 ap

Vierailija
14/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et itse viitsinyt ottaa selvää, vaan jonkun täytyi copyn käyttämisen sinulle erikseen opettaa?

Sellaisesta mistä ei tiedä ei voi ottaa selvää. Mutta kiitos ystävällisestä kommentista, Sulla on varmaan nyt hyvä olo?

Vierailija
15/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan meni sekin koulutus jos et osaa käyttää paste-toimintoa.

Vierailija
16/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret taasen ovat kokemattomia monessa muussa asiassa. Yleensä ei osata suunnitella omaa elämää. Ei oikein ajatuksia mistään. Jopa poliitikot ovat pihalla elämän totuuksista. Ensinnäkin talon rakentaminen, sitä ei kannata rakentaa ollenkaan, ellei asu sillä paikkakunnalla loppu ikäänsä. Sitten muutot. Jos joka välissä myy ja ostaa toisen asunnon, niin lopuksi ei ole minkäänlaista asuntoa. Jos on sellainen tuuliviiri, ettei tiedä missä asuu, niin halvinta on asua vuokralla. Sitten työmatkan pituus, jos se on yli 25km, niin ehtii elämänsä aikana ajaa neljä hyvää autoa uudesta romuksi saakka. Halpoja autoja siihen tarvitaan 10 autoa.

Vierailija
17/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa viereiseltä työpisteeltä kyselivät usein apuja erinäisiin tulostusongelmiin, mutta sitten kerran olin niin kiinni omissa hommissa etten kerennyt millään avuksi, niin kummasti sitten riittävän pitkään odotettuaan löysivät itse ratkaisun ongelmiinsa :D

Vierailija
18/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin, näin todella vanhana, ihmettelin kun pari nuorempaa eivät saaneet laskukaavaa toimimaan. Eivät älynneet sulkujen käyttöä???

Katsoin Jepardy- tietokilpailua... suunnikas oli tuntematon käsite?

Kun työt alkavat klo 8.00, sekin voi olla haastavaa.

Aina kannattaa kysyä ja antaa arvo myös toisen mielipiteelle eikä tuomita iän perusteella.

Vierailija
19/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten ne saa 30% ikälisää, että niillä on kato työllistävä vaikutus

Vierailija
20/37 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisesta mistä ei tiedä ei voi ottaa selvää. Mutta kiitos ystävällisestä kommentista, Sulla on varmaan nyt hyvä olo?

Niin ap varmaan itse opiskeli tietokoneen käytön. Kukaan ei auttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan