Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni lapsi jäi kuorma-auton alle ja kuoli Mynämäellä

Vierailija
03.10.2025 |

Pieni lapsi menehtyi liikenneonnettomuudessa Mynämäellä perjantaina.

Kuorma-auton kuljettaja oli ajanut Jussilantietä ja kääntynyt oikealle Keskustielle Mynämäen keskustan tuntumassa hieman puolenpäivän jälkeen perjantaina.

Kuorma-auton kääntyessä polkupyörällä liikkunut pieni lapsi jäi ajoneuvon alle ja menehtyi onnettomuuspaikalle, poliisi kertoo tiedotteessa.

Lounais-Suomen poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta 12.20. Tehtävä onnettomuuspaikalla on yhä kesken, ja poliisi selvittää tapahtumien kulkua.

Kuorma-auton kuljettajaa epäillään alustavasti törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuolemantuottamuksesta.

Kommentit (213)

Vierailija
161/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvyysalueisiin tulee kiinnittää enemmän huomiota ja poistaa näkyvyyttä estävät kasvit.

Vierailija
162/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen rehtori sanoi, että vasta 10-vuotias pystyy havannoimaan liikennettä ja eka - ja tokaluokkalaiset kävellen kouluun, ei pyörällä.

Menin jo kuuden vanhana pyörällä kouluun, ja osasin varoa muuta liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?

Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.

Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.

Taajamassa pientaloalueella, jossa on kapeat tiet, ei risteykseen ajeta sellaista vauhtia, että ei pysty pysähtymään. Ei etenkään silloin kun itse kääntyy pieneltä tieltä pienelle päätielle.

Tuommoisella alueella ajetaan hitaasti.

Vierailija
164/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon lehdessä olleen kuvan perusteella näkyy ihan selkeästi, että ison iso kuusi on estänyt näkyvyyden.

Kenelle se sitten kuuluukin, niin risteyksissä pitää olla selkeä näkyvyys. Tuo iso kuusi on estänyt molemmilta näkyvyyden.

Kenen kuusi se on?

Silloin ajetaan varovasti jos on huono näkyvyys, eikä syytetä puuta onnettomuuden aiheuttajaksi.

Vierailija
165/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan viikko sitten jäi juuri mummo auton alle ja kuoli. Siis melkein samassa kohdassa, vain eri tiellä.

Jotenkin pitäisi tämä alue ottaa valvontaan tai muuttaa nopeusrajoitusta.

Onko siellä lapsia liikenteessä varoitusmerkkiä? 

Tuli mieleen Uinu uinu lemmikkini leffa tästä aloituksesta mieleen.

Vierailija
166/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä uutinen. Kuvitella sitä shokkia mikä on kuskilla ja vanhemmilla. Syyllistämiset eivät auta tippaakaan tapahtuneeseen. Tuskin oli tahallista.

Vierailija
167/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kylmäsi, kun näin noin enitään 4-vuotiaaan lapsen yksinään pyöräilemässä kadulla yksinään, ketään aikuista en nähnyt missään. Jos pystyisin liikkumaan paremmin(rollaattori) olisin hakenut lapsen turvaan. Toivottavasti lapsi selvisi kotiinsa vahigoituumatta.

Vierailija
168/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pienemmästä oppilaasta kyse. 

Vierailija
169/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen rehtori sanoi, että vasta 10-vuotias pystyy havannoimaan liikennettä ja eka - ja tokaluokkalaiset kävellen kouluun, ei pyörällä.

9-11 vuotiaille sattuu runsaasti onnettomuuksia. Lapset eivät osaa ajatella vielä silloin abstraktisti. On usein sattunut niin, että porukassa seistessä kadun varrella yksi ihan arvaamatta syöksähtää kadulle mennäkseen kadun yli, ei havannoi autoliikennettä eikä mitään muutakaan liikennettä.

Jos tietoja julkaistaan, kuten ulkomailla on tapana, niin näistä onnettomuuksista saisi lukea useammin.

Siis tässä kyseisessä oli pienemmästä koululaisesta kyse. 

Vierailija
170/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikanani kotikunnassani vasta kolmannella luokalla sai tulla pyörällä kouluun. Asuin 5000 asukkaan tuppukylässä ja tuo tuntui jo silloin 80-luvulla oudolta säännöltä. Mutta silloin noudatettiin määräyksiä. Silloin ei ollut varmaan pyöräilykypärää edes keksitty. En tiedä onko tämmöistä sääntöä nykyään missään. Itse en antanut lasten pyöräillä yksin ennenkuin varmistuin että hallitsevat pyörän ja tuntevat liikennesäännöt. Todella surullinen tapaus 😥

Vierailija
171/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla kylmäsi, kun näin noin enitään 4-vuotiaaan lapsen yksinään pyöräilemässä kadulla yksinään, ketään aikuista en nähnyt missään. Jos pystyisin liikkumaan paremmin(rollaattori) olisin hakenut lapsen turvaan. Toivottavasti lapsi selvisi kotiinsa vahigoituumatta.

Meillä asui myös naapurissa yh, joka antoi 4 - vuotiaan pyöräillä yksin ja lähellä olevalla kadulla nuoret ajoi bemarilla lujaa. Tuo yh - äiti kuulemma kutoi villapaitoja kotona, niin lapsi sanoi. Välillä kun lapsi hajotti jotain niin äiti tuli valittamaan, kun taloyhtiö lähetti laskun rikki menneestä ikkunasta.

Vierailija
172/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?

Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.

Niin, näistä on ollut juttua: Kuorma-auton, rekan, kuljettajan on vaikea nähdä tietystä kulmasta lähestyvää jalankulkijaa. 

Ja on myös niin, että vaikka olis suojatie, pyörätien jatke tai mitä lie tienylitykseen tarjolla kevyen liikenteen kulkijalle, niin varovaisuutta täytyy noudattaa...

Ei kannata lähteä menemään sillä uskomuksella, että tuo auto, rekka, kuorma-auto, taksi väistää koska minä olen lapsi tai koska minä olen pyörällä ja niin edelleen, vaikka olis niin, että pyörää pitäisi kääntyvän ajoneuvon väistää.... Mutta, aina pitää olla varovainen.

Just oli yhdessä someryhmässä sellainen aloitus, jossa äiti opetti lapselleen että aikuinen väistää lasta, lapsen ei tarvitse tehdä elettäkään väistääkseen! No joo!

Vierailija
173/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näin tässä syksyn aikana Raisiossa Kukkatalon risteyksessä, jossa on muuten liikennevalot joka suuntaan, niin siellä oli kaksi poikaa, toinen ehkä noin 10 ja toinen muutaman vuoden nuorempi, pyörillä liikkeellä. Itse olin bussissa. No, kun bussi oli tulossa tämä pienempi otti spurttasi sillä pyörällä risteykseen, samaan suuntaan kuin bussi siis, mutta siellä oli punaista vastassa, poika yritti saada pyöränsä pysähtymään, mutta ei onnistunut joten paineli sitten sitä punaista päin... Onneksi se punainen oli just vaihtunut, joten autoliikenne ei vielä ollut lähtenyt siihen suuntaan...

No, ja jatkossa... mentiin edelleen punaista päin sitten vähän myöhemmin, ja kun bussi viiletti sitten aikaan ohitse, niin kivasti näytti poika keskisormea meille!

Juu, nää pojat olivat siinä sitten yhtenä toisena päivänäkin ajelemassa, tosin tuolloin mun bussini mennessä ohitse olivat parkkialueella ajelemassa!

että semmosta sankariainesta! Juu, lapsiahan nämä....

Vierailija
174/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.

Taajamassa pientaloalueella, jossa on kapeat tiet, ei risteykseen ajeta sellaista vauhtia, että ei pysty pysähtymään. Ei etenkään silloin kun itse kääntyy pieneltä tieltä pienelle pääti

No, vaikka ajaa hitaasti, ja vaikka olis siinä risteyksessä lähtenyt pysähtymisen jälkeen liikkeelle, niin se, että jostain kuolleen kulman takaa tulee lapsi fillarilla ja jää renkaan alle, niin siinä ei raskaan ajoneuvon vauhdilla ole mitään väliä!

Vierailija
175/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon lehdessä olleen kuvan perusteella näkyy ihan selkeästi, että ison iso kuusi on estänyt näkyvyyden.

Kenelle se sitten kuuluukin, niin risteyksissä pitää olla selkeä näkyvyys. Tuo iso kuusi on estänyt molemmilta näkyvyyden.

Kenen kuusi se on?

Nyt puu on oksittu kahteen metriin. Auttaa kyseisessä paikassa jatkossa, silti aika laiha lohtu.

Vierailija
176/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen ajoi pyörällä kevyenliikenteen väylää. Kuorma-auto tuli kolmion takaa pikkutieltä kääntyen pyöräilijän eteen. Kyseessä ei ollut suojatie eikä kukaan juossut kadun yli. Syy on yksinomaan ratin takana. 

Vierailija
177/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jää usealta tajuamatta että kuski ei voinut nähdä kuusen takia oikealle pyörätielle ennen kuin auto on jo pyörätiellä.

Ja silloin jalankulkija onkin jo kuolleessa kulmassa.

Mahdotonta välttää kuskilta

Näitä nyt vaan sattuu oikeassa elämässä.

Ainut mikä olisi estänyt tapahtuman kyseisessä tilanteessa on liikenteenohjaaja joka pysäyttää kevyen liikenteen jos kuorma-auto tulossa sivutieltä

Vierailija
178/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan puolustukseksi, lapset ovat aivan holtittomia liikenteessä. Itse asun tien varressa, jota pitkin mennään isoon kouluun. Lapset ovat aivan tolkuttomia pyöriensä kanssa, seilataan laidasta laitaan, ajetaan kolme rinnan, ei huomioida liikennettä LAINKAAN, tukitaan tie kun kolme kaveria odottaa risteyksessä neljättä, ajetaan ilman käsiä puhuen kaiutinpuhelua. 

Mitään eivät kuule, näe, huomaa eivätkä ymmärrä. Vanhempien pitäisi vähintään opettaa lapsilleen, että siinä pyörätiellä voi joku ihminen ihan oikeasti ajaakin ja tulla aika kovaa, että sitä ei pitäisi ihan täysin tukkia. (Mummelit lamppuharjakoirineen ja flekseineen on toinen teitä tukkiva ryhmä.)

Anyway lapsia on välillä vaikea väistää vaikka olisit itse jalkaisin, koska ne saattavat täysin arvaamattomasti heilahtaa pyörätien laidasta toiseen ja ylipäänsä mönkivät kuin päihtyneet käärmeet vesiliirrossa, eivät siis aja suoraan. 

Tässä on paljon raskasta liikennettä myös, mutta ilmeisesti onnettomuuksilta vältytään kun tuossa tiellä on ensin iso ylämäki ja heti sen jälkeen ahdas liikenneympyrä, ajavat niin hiljaa isotkin autot. Lasten tienylitykset sattuvat joko siihen keskelle ylämäkeä tai liikenneympyrään. 

Vierailija
179/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvaa näki risteyksestä, niin eikö noita istutuksia voi olla laittamatta tai karsia pois tuollaisissa kohdissa?

Vierailija
180/213 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-autosta ei näe kuski mitään kun kääntyy oikealle. Pitäisi nykykuormureissa olla kamerat. Joskus on ehdotettu, että suojatiet olisi 10m päässä risteyksestä niin näkyvyys paranisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi