Pieni lapsi jäi kuorma-auton alle ja kuoli Mynämäellä
Pieni lapsi menehtyi liikenneonnettomuudessa Mynämäellä perjantaina.
Kuorma-auton kuljettaja oli ajanut Jussilantietä ja kääntynyt oikealle Keskustielle Mynämäen keskustan tuntumassa hieman puolenpäivän jälkeen perjantaina.
Kuorma-auton kääntyessä polkupyörällä liikkunut pieni lapsi jäi ajoneuvon alle ja menehtyi onnettomuuspaikalle, poliisi kertoo tiedotteessa.
Lounais-Suomen poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta 12.20. Tehtävä onnettomuuspaikalla on yhä kesken, ja poliisi selvittää tapahtumien kulkua.
Kuorma-auton kuljettajaa epäillään alustavasti törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuolemantuottamuksesta.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen lapsi? Pieni lapsi kuulostaa minusta alle kouluikäiseltä, mutta jos hän oli koulumatkalla, niin koululainen ei ole minusta enää ,,pieni lapsi,,.
Eikä eka- ja tokaluokkalaisten vielä pitäisi yksinään fillaroida koulumatkoja. Eka- ja tokaluokkalaiset ovat iltapäiväkerhossa ja vanhemmat hakevat.
Kyllä meidän koulun eka- ja tokaluokkalaiset jo hyvinkin kulkee itsekseen koulumatkat ja kotimatkat iltapäiväkerhosta. Oma lapsi kulkee kävellen, mutta kauempaa tulevat myös pyöräilee.
Omalle kotimatkalle osuu usein iltapäiväkerholainen keltainen lippis päässään. En ole yhdelläkään teinillä nähnyt kännykkää yhtä tiukasti naaman edessä kuin tällä tyttöoletetulla. Siinä se sitten seilaa pyörätietä laidasta laitaan.
Terkkuja Loukisaisten ekaluokkalaisten vanhemmille, katsokaa lastenne perään!
Kyseessä oli kouluikäinen. Tuli kuusen puolelta tietä. Kyseessä yksi pääväylä jossa kulkee todella paljon lapsia. Juuri tuohon aikaan oli ensimmäiset päässeet koulusta. Kyllä ammattikuljettajalla pitäisi olla joku tieto tällaisesta, että iltapäivällä aina kun kello yrittää tasan jotain - 11,13,14, liikkuu lapsia paljon.
Tie jolta kuski tuli on tosi pieni hiekkatie, päättyvä tie. En tajua mitä siinä on voinut käydä, koska tuo risteys on sellainen, että siitä on pakko ajaa hiljaa, ei pysty ajamaan kovaa tielle koska kurvista tulee niin tiukka. Onko kuorma-auto tullut siis madellen keula edellä, ja lapsi ajanut epähuomiossa keulan eteen ja ajautunut pienessä vauhdissa vaan renkaan alle ja käynyt pahasti ..tai päävamma. Silminnäkijöiden mukaan oli kypärä, valitettavasti lapsia oli näkemässä. He varmasti myös osaavat viranomaisille kertoa tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?
Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.
Huonosti näkyy ison auton kyydistä tuollainen pieni pyöräilijä.
No jos ei näe onko ajamassa ihmisen päälle niin sitten pysähdytään. Jos autossa on kuollut kulma, niin odotetaan muutama sekunti, että mahdollinen pyöräilijä/jalankulkija tulee näkyviin.
On täysin mahdollista, että pyöräilijä/jalankulkija pysähtyy myös. Ja juuri siihen kuolleeseen kulmaan. Eikä siten tule näkyviin vaan jää alle kun kärry /auto oikaisee.
Kuorma-auton kuolleeseen kulmaan ei pidä mennä missään tilanteessa ja lapsille se on hyvä myös kertoa.
Onnettomuksia silti sattuu
Mynämäelle kannattaa palkata aikuinen ihminen tuohon pimeään risteyskohtaan jokaiselle koulupäivälle aamuun ja iltapäivään. - Tästä pitää ottaa opiksi!
Olen ulkomailla asuessani nähnyt vastaavanlaisissa paikoissa ns. suojeluenkeleitä kouluikäisille ohjaamassa liikennettä vilkkaalla tieosuudella. Heillä on ollut oikeus liikenteen pysäyttämiseen, kun lapsia kerääntyy useampia samaan paikkaan, lapsetkin toki joutuivat odottamaan vuoroaan. Olisi helppo toteuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?
Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.
Sanooko sinulle kuolleet kulmat mitään? Vaikka raskaassakalustossa on isot peilit ja osassa kamerat, niin aivan kaikkea ne eivät pysty näyttämään. Tietty jokainen onnettomuus on ikävä, mutta valitettavasti niistä pääseminen eroon on hyvin vaikeaa.
Nykyäänhän suorastaan opetetaan juoksemaan tai ajamaan pyörällä suojatielle kääntyvän auton eteen. Pyöräilijä liikkuu vielä nopeasti mikä pahentaa asiaa. Kääntyvän kuorma-auton, linja-auton tai työkoneen kuten kauhakuormaajan eteen ei pidä koskaan mennä. Jollei kääntyvä pysähdy. Pyörille pitäisi laittaa väistämisvelvollisuus. Nyt pyöräilijä saa käytännössä ajaa nurkan takaa auton eteen. Kävelijöiden liikkeet sen sijaan on ennustettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti näkyy ison auton kyydistä tuollainen pieni pyöräilijä.
No jos ei näe onko ajamassa ihmisen päälle niin sitten pysähdytään. Jos autossa on kuollut kulma, niin odotetaan muutama sekunti, että mahdollinen pyöräilijä/jalankulkija tulee näkyviin.
Jalankulkijan kerkiää nähdä mutta pyöräilijä on niin nopea että ehtii alle vaikka kuljettaja oli katsonut tien olevan tyhjä
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu kirjoittaa Mynämäessä.
Mutta kauhea tapaus. En tiedä syytä tälle tapaukselle. Mynämäki on leppoisa pikkukaupunki, mutta kyllä siellä jo 1930-luvulla ajoi Laitilan munan kuorma-auto isäni lapsuudenperheen benhardilaisen yli ja koira kuoli.
Liikennekuri on huonompaa myös siksi, että älylaitteet vie huomiota.
Edelläni ajoi kerran suuri kauhakuormaaja, jonka kuljettaja puhui toisessa kädessään olevaan kännykkään ja toisessa kädessä oli tabletti tms. Polvellaanko ohjasi?
Mynämäki ei ole kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.
Rekka ei pysähdy kuin auto ?
ootko vähän tyhmä, siinähän on renkaitakin vaikka hevoset söis!
tuolta voit laskea henkilöauton jarrutusmatkan, ja se kertaa monta
Ne ketkä kuskia syylistää ni ei tajuu et tekeväl sattuu vahinkoja mut tuskin nää huutelijat töitä tekee
Tohon suojatiekummijuttuun; tuolla keskustiellä on mahdollista mennä kohta puolta katua pitkin jalankulku- väylää, lapsi oli nyt vaan sattunut valitsemaan tämän puolen. En osaa sanoa kumpi on turvallisempi, toisaalta toisella puolella on mm Tokmanni ja toinen halpatavarakauppa, joten sieltä kauppojen pihasta tulee autoja. Ehkä lasta on opetettu menemään tuota toista puolta, koska voisi kuvitella sen olevan se rauhallisempi puoli. Lapsen kulkemalta puolelta menee myös alikulkutie yhden yön yli, ja alikulun toisella puolella on laajat asuinalueet. Tuonne lapsi oli varmasti matkalla, ja opetettu menemään sitä puolta missä on alikulkukin.
Kamala tapaus, osanotot läheisille. Olen tuhat kertaa tänään miettinyt tilannetta, miten vanhemmille on tultu kertomaan...entä onko lapsella sisaruksia...olen myös miettinyt kuorma-auton kuljettajaa, jonka elämä on varmasti pilalla. En usko, että pystyy olemaan syyttämättä itseään ja jossittelematta, vaikka lapsi olisi ajanut itse tuhatta ja sataa alle. Silti varmasti sitä miettii, että jos olisin tehnyt tuon ja tuon toisin, emme olisi kohdanneet juuri siihen aikaan risteyksessä.
Voi kun voisi kääntää kelloa taaksepäin ja estää tapahtunut jotenkin. Mutta elämä on armotonta, mikä järki tällaisessa voi olla?
..ja tien, ei yön. Kiva autocorrect😵💫
Hirveä tapahtuma. Tuossa on monen ihmisen loppu elämä pilalla. Ja yhden tietysti päättyi kokonaan :(
Vierailija kirjoitti:
Oravanpyörässä ei lapsen tarvitse olla. Lapselta harkittu ja vakaa päätös tehdä itsemurha.
Pää kiinni! Vaikutat olevan sairas ja pahantahtoinen, ilmiannoin jo yhden viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tapahtuma. Tuossa on monen ihmisen loppu elämä pilalla. Ja yhden tietysti päättyi kokonaan :(
Miten niin pilalla? Aika kurjasti sanottu. Toisten elämä kyseessä kuitenkin.
Oliko ekaluokkalainen?
90-luvulla meillä oli sellainen sääntö kaupungissa että vasta kolmannella saa mennä pyörällä kouluun.
Pitäisikö tätä harkita liikennelakiin, koska eka- ja tokaluokkalaiset ovat oikeasti vielä tosi pieniä. Moni ekalla oleva on vielä 6v kun koulu alkaa.
Minun on mahdotonta nähdä nyt 5v lastani menemässä parin vuoden päästä yksin pyörällä kouluun, enkä kyllä päästäisikään, on sen verran kohelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi,heti syyllistämässä,näissä vehkeissä kun se näkyvyys ei ole parasta A-ryhmää surullinen onnettomuus,voimia.
Ihan kuin rekkoja ajettaisiin jonkun henkioppaan ohjauksessa, kun on niin heikko näkyvyys. Jos et näe onko joku edessä, niin et aja. Kuinka vaikeaa tämä on ymmärtää? Ne katveet pitäisi olla kaikkien ammattikuskien tiedossa. Tässäkin, kuten sadassa muussa vastaavassa tapauksessa rekka kääntyessään ja ajaa ihmisen päälle. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa näkyvyydessä, jos
Av-mamma antamassa ohjeita ammattikuskeille 😂
Seli seli.