Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset tilaa 75.000 alle 150e pakettia Kiinasta JOKA PÄIVÄ!

Vierailija
02.10.2025 |

Ei voi olla totta. Yhtä temuttamista. Kun halvalla saa niin pitäähän se krääsää tilata 75.000 pakettia PÄIVÄSSÄ!!!

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta ei tule yhtään pakettia koska temun lähetykset pakataan halvasti vain pusseihin

Pahvilaatikoissa kuljetetaan jatkuvasti tyhjää ilmaa, mikä vie turhaan kapasiteettia. Pussit mahtuu pienempään tilaan ja on tehokkaampi ja edullisempi muoto kuljettajaa tiiviimmin enemmän tavaraa.

Vierailija
122/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekös kauppiasta itkettää xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolojen temupellejen ja kiinakrääsän haalijoiden jutut on niin laiskoja. 

Onneksi ilmastouskovaisten kukkahattutätien pujoparta täristen kirjoittamat jutut ovat niin reippaita.

Vierailija
124/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin joskus kalliin vaatekaupan ylellisten, kalliiden ja tarjouksessa olevien vaatteiden listaa. Valtaosassa vaatteita valmistusmaana oli Kiina. Hinnat olivat sadoissa euroissa. 

Tietenkin on järkevää, että vaatteet tilataan kyseiseen liikkeeseen Kiinasta ja kauppa veloittaa niiden myymisestä asiakkaille suuren summan tilojensa ja henkilöstönsä vuoksi.

Olisi turhaa, väärin ja tietenkin täysin moraalitonta tilata aivan samat vaatteet itse Kiinasta pienellä summalla. 

Vierailija
125/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirvee määrä ja kaikki varmaan perustelee että tarpeeseen tulee

Miksi kenenkään pitäisi perustella millään tavalla? Ostan jos ostan eikä se kuulu kenellekkään.

Vierailija
126/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisi olla ahne. Ahneus on synneistä noloimpia. Sivistymätöntä. Sellaista, että ryntää ruokapöytään ensimmäisten joukossa rohmuamaan, ostaa rihkamaa kun halvalla saa jne. 

Mutta ei hävetä olla idiootti? 

Vierailija
127/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tilaisi Temusta mitään, mutta en ymmärrä tätä hurskasteluakaan. Antaa ihmisten tilata mitä haluavat! Ainoa mitä toivon, etteivät anna pikkulapsille myrkyllisiä vaatteita tai tavaroita, eikä myy niitä kirppiksillä. Mitä se muuten kenellekään kuuluu mitä joku rahoillaan tekee.

Naurattaa nämä hysteerikot, kaikissa on syöpä aina tai vähintään niitä torakoita. Monta vuotta tilannut kaiken temusta ja jopa paljon parempaa tavaraa tulee kuin suomalaisesta kaupasta. Ja on halpaa. Ennen meillä ei ollut mitään ja rahat aina loppu. Nykyään kun ostan temusta niin rahaa jää vaikka mihin. 

Vierailija
128/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää jatkuva syyllistäminen joka asiasta vois jo loppua. Että joka kerta kun tilaan jotain pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa niinkö? Tää maailma on jo niin täynnä p---skaa, tavaraa ja roskaa että tapetaan tää pallo siihen jokatapauksessa. 

Voi sen oman ostoholismin tietysti noinkin perustella, että kun muutkin, niin ok ja mitä väliä.

Vierailija
129/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en ymmärrä miksi pitäisi tukea sitä suomalaista välikättä? Suomalainen oikeisto (yrittäjät/sijoittajat) on näyttänyt hyvin selkeästi mitä mieltä he ovat solidaarisuudesta. Pitäisikö kuluttajan silti olla solidaarinen yrittäjää kohtaan ja miksi?? 

Aika moni on töissä sillä yrittäjällä. Ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkoja. Mutta sehän teille sohvalla lojuville työttömille käy, ettei muillakaan ole töitä. 

Vierailija
130/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en ymmärrä miksi pitäisi tukea sitä suomalaista välikättä? Suomalainen oikeisto (yrittäjät/sijoittajat) on näyttänyt hyvin selkeästi mitä mieltä he ovat solidaarisuudesta. Pitäisikö kuluttajan silti olla solidaarinen yrittäjää kohtaan ja miksi?? 

Aika moni on töissä sillä yrittäjällä. Ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkoja. Mutta sehän teille sohvalla lojuville työttömille käy, ettei muillakaan ole töitä. 

Mitä sitä nyt turhaan pitäisi tuotantoa kotimaassa ja ylläpitäisi työpaikkoja kun saman paskan saa niin ihanan halvalla jossain Indokiinan sademetsässä lapsityövoimalla. Voi sitten lyödä siihen 0.10 euron puulusikkaan 1000x korkeamman hinnan kun joku paikallinen huru-ukko on sen suunnitellut. Designiä, prkele!

Vierailija
131/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika moni ei ole töissä sillä yrittäjällä. En tiedä tarvitaanko tuollaisia yrittäjiä joiden ainoa tehtävä on rikastuttaa itseään kuluttajan välityksellä kiskomalla hirveitä katteita. Yrityksethän tämän kotimaisen tuotannon alasajon aloittivat olemalla ahneita ulkoistamalla tuotantonsa Kiinaan. Sitten kun kuluttaja tekee saman valinnan ulkoistamalla ostamisensa suoraan Kiinaan niin ollaan kovin tekopyhinä kovin loukkaantuneita. Nyt vielä kun jaetaan yhteiskuntaa kahtia oikeisto/vasemmisto ja syyllistetään vasemmistoa siitä mitä oikeisto tekee niin se ei oikein kannusta ihmisiä tukemaan kotimaisia yrityksiä. Mielestäni varsin selkeä kehityskulku joka tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen. 

Ehkä sen kotimaisen yrittäjän kannattaa harkita alan vaihtoa tai mennä jopa töihin.

Vierailija
132/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisi olla ahne. Ahneus on synneistä noloimpia. Sivistymätöntä. Sellaista, että ryntää ruokapöytään ensimmäisten joukossa rohmuamaan, ostaa rihkamaa kun halvalla saa jne. 

Kyllä mua hävettäis olla temu-shoppailija. Temu-shoppailu kertoo ihmisen arvoista hyvin paljon. Mulle, mulle, mulle tavaraa, mitä väliä ympäristöstä ja ihmisoikeuksista, lapsi- tai orjatyövoimasta, kunhan minä saan halvalla paljon uusia tavaroita, muista viis. En välitä.

Vierailija
133/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää jatkuva syyllistäminen joka asiasta vois jo loppua. Että joka kerta kun tilaan jotain pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa niinkö? Tää maailma on jo niin täynnä p---skaa, tavaraa ja roskaa että tapetaan tää pallo siihen jokatapauksessa. 

Ei ole tarkoitus, että sinulla jäisi rahaa kiinalaiseen rihkamaan. T Kelatäti

Vierailija
134/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilausmäärät kertoo vain siitä että Suomi on liian kallis maa. Itse en kuulu tohon alle 150 e:n tilaajiin, me tilataan kaveriporukalla monen satkun edestä. Mukavaa kun kaikki tavarat tulee samasta paikasta eikä tarvii 24 eri nettikauppaa selailla. Kätevä Temu. 

Ja eiköhän se oo ihan sama meneekö muutama penni r*ssälään. Loppuisi sota nopeammin. 

Vierailija
135/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin teitä temushoppaajat. Pidän jokaista kiinankrääsän tilaajaa typeryksenä.

Toivottavasti temutukselle laitetaan stoppi valtiovallan taholta mitä pikimmin.

Vierailija
136/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin teitä temushoppaajat. Pidän jokaista kiinankrääsän tilaajaa typeryksenä.

Toivottavasti temutukselle laitetaan stoppi valtiovallan taholta mitä pikimmin.

Halveksi vaan. Miten kuvittelet että valtio voi osana EU:a kieltää monikansallisen pörssiyrityksen toiminnan alueellaan? Mikään ei estäisi esim temua perustamasta tytäryhtiötä eurooppaan. Sama toiminta jatkuu vaikka sinä kuinka polkisit jalkaa siellä firmasi autiossa kiinteistössä. Kuinka eu voisi rajoittaa ja erotella yksityisen kansalaisen ja yrittäjän oikeuksia ostaa sieltä mistä haluaa? Pohdipa sitä.

Vierailija
137/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua hävettäis olla temu-shoppailija. Temu-shoppailu kertoo ihmisen arvoista hyvin paljon. Mulle, mulle, mulle tavaraa, mitä väliä ympäristöstä ja ihmisoikeuksista, lapsi- tai orjatyövoimasta, kunhan minä saan halvalla paljon uusia tavaroita, muista viis. En välitä.

Nyt en ymmärrä, kerrotko mitenkä se on parempi tilata sama tavara suomalaisesta kaupasta kymmenkertaiseen hintaan kuin suoraan Temusta? Eikö se ole hieman valheellista"tue suomalaista tuotetta?". Väite työllistämisestä hipoo jo huvittavuuta! Meidän siis pitäisi ostaa sama tuote Suomesta ja tukea sen "Kiinakrääsän" ostamista mutta suomalaisesta kaupasta? Sorry, mää en ymmärrä logistiikkaasi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolojen temupellejen ja kiinakrääsän haalijoiden jutut on niin laiskoja. 

Voi olla mutta se kaikki on pois kotimaisesta kulutuksesta.

Ei välttämättä. Asian voi nähdä toisinkin. Joku voi ostaa tuotteen X Temusta, koska siihen hänellä on varaa. Sen sijaan hänellä ei olisi varaa tuotteeseen X, jos ostaisi sen suomalaisesta kaupasta. Molemmissa tapauksissa se raha ei pädy kotimaiseen kulutukseen. Yksi skenaario on myös se, että tuotetta X ei yksinkertaisesti ole saatavilla suomalaisista kaupoista. Jos sitä ei osta Temusta, sitten ollaan ilman. Tässäkään tapauksessa se raha ei päädy kotimaiseen kulutukseen. Mun mielestä on vähän hassua ajatella, että olisi jokin pakottava tarve ostaa jotain vähän sinnepäin eikä sitä, minkä oikeasti haluaa. Mulla esimerkiksi on aika erikoinen sisutusmaku ja makuuhuoneeni sisustamiseen mieleisekseni on mennyt kohta 20 vuotta. En mä ole ostanut "jotain vähän sinnepäin" vaan sen, mitä tähän sisustukseeni olen hankkinut, on pitänyt sopia tähän täydellisesti. Jos sellaista ei ole, sitten odotan ja rahat on säästössä. Nyt on toisen huoneen remppa menossa ja sinnekin olen vähitellen hankkinut tavaraa. Ja ei, en ole temuttaja, mutta tuli tilattua Italiasta sinne tuoli. Suomessa ei ollut yhtäkään kauppaa, joka olisi myynyt yhtään mitään sinnepäinkään. 

Vierailija
139/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selasin joskus kalliin vaatekaupan ylellisten, kalliiden ja tarjouksessa olevien vaatteiden listaa. Valtaosassa vaatteita valmistusmaana oli Kiina. Hinnat olivat sadoissa euroissa. 

Tietenkin on järkevää, että vaatteet tilataan kyseiseen liikkeeseen Kiinasta ja kauppa veloittaa niiden myymisestä asiakkaille suuren summan tilojensa ja henkilöstönsä vuoksi.

Olisi turhaa, väärin ja tietenkin täysin moraalitonta tilata aivan samat vaatteet itse Kiinasta pienellä summalla. 

Kiinassa on enemmän kuin yksi tehdas. Siellä on tehtaita jotka valmistavat kaikkien säädöksien mukaan ehkä maailman laadukkaimmista aineksista tavaroita ja sitten on tehtaita jotka lapsityövoimalla ja olemattomilla palkoilla valmistaa mahdollisesti myrkyllistä romua halvoista materiaaleista. Ja kaikkea tältä väliltä. Sitä voi sitten pohtia miltä tehtaalta mikäkin tavara tulee.

Vierailija
140/147 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa voi olla näitä, jotka tilaa kiinasta ja myy suomessa. Käytetyn tavaran kanssakin saa olla tietoinen asioista.

Lakkasin ostamasta käytettynä mitään, kun kirpparit notkuu Temu ja Shein kamaa. Samoin olen useammalta tuttavalta kuullut, että ovat vahingossa ostaneet Vintedissä tms. noiden tuotteen. Joten ostan vaan uutena luotetuilta merkeiltä.

Temukamaa myydään myös toreilla. Mitään ei sieltäkään voi nykyisin ostaa, kun kamalaa kiinaroskaa vaan myydään joka kojussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä