Onko enää sellaisia kovistyttöjä kuin 90-luvulla oli?
Yläasteella ja olettaisin että myös amiksessa oli 90-luvulla kovistyttöjä, jotka tupakoivat, joilla oli vahvasti rajatut silmät ja fritsuja kaulassa, hiukset yleensä värjätty joko mustiksi tai mahonginpunaisiksi, melkein viininpunaisiksi. Kovistytöt ryyppäsivät viikonloppuisin, koulukiusasivat ja olivat mukana väkivaltaisissa yhteenotoissa. He kuuntelivat Mötley Crueta, Metallicaa, Gunnareita, Yötä, Eppujakin joskus. Monelle tuli joku merkintä nuorena tehdystä rikoksesta tai sosiaalihuollon kontaktista mikä saattoi vaikeuttaa ammattikoulun hoitoalalle pääsyä. Moni kovistytöistä hakeutui nimenomaan hoitoalalle tai sitten keittiö- ja ravintola-alalle.
Kommentit (121)
Ne kovistytöt eivät yleensä huomioineet niitä kilteinpiä poikia millään tapaa. 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdessä koulussa nämä omasta mielestään kovikset oli kaikki lastenkotitaustaisia lastensuojelun asiakkaita.
Nämä olivat siis just näitä uuuuh, mulla on ollut niin rankka elämä kun asun sijaisperheessä, oon kokenut ja nähnyt paljon enemmän elämää kuin te muut ja tiedän kaiken elämästä, eikä mulla ole koskaan ollut helppoa niin kuin teillä.
Turhaa ja typerää uhoamista.
Elämäm koululaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina aitolehti
Oliko Martina yläasteella kovis?
Martinalla on seksikkäät pitkät nännit. Jos oli yläasteella ilman rintsikoita ohut tiukka paita päällä, niin luokan poikia varmasti kuumotti hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdessä koulussa nämä omasta mielestään kovikset oli kaikki lastenkotitaustaisia lastensuojelun asiakkaita.
Nämä olivat siis just näitä uuuuh, mulla on ollut niin rankka elämä kun asun sijaisperheessä, oon kokenut ja nähnyt paljon enemmän elämää kuin te muut ja tiedän kaiken elämästä, eikä mulla ole koskaan ollut helppoa niin kuin teillä.
Todennäköisesti heillä on ollutkin rankempi elämä
Millähän logiikalla?
no sillä logiikalla eh eh, ah ah aewan. Annas kun spete spasanen sulle eh eh arwottaa vähän tuoa duoda nuonni ah ah aewan.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eihän psykoloogiassa mitään logiikka välttämättä ole.
Jokainen kokee yksilöllisesti rankkuuden ja elämän. Duoda noinnnih ah ah aewan voe rähmä.
Auttoiko thämä selvittämään sinulle eh eh pääkoppaasi logiikan nimittäin eh?
Sinä et muille sanele miten he simuloivat tässä todellisuudessa rankan elämän. Toiselle on rankkaa vääntää rokki lavalle, toiselle taas ei ja menee tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Ne kovistytöt eivät yleensä huomioineet niitä kilteinpiä poikia millään tapaa. 🥺
Huomioi ne ja joskus ne vittuilikin. Saivat takas.
Nuorisokodeissa olivat kirjoilla, usein yh-perheistä. Kaikki pelkäsi noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koululaisia
Sanoo Jumalako?
Sun pitää voittaa tappelussa pahan tytön poikaystävä ennen kuin voit vetää ton linjan. Kehässä, yläkroppa paljaana, tatuoinnit loistaen.
Ooksä valmis seisomaan sun sanojes takana?
Hampaita tulee irtoomaan tollasista puheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti heillä on ollutkin rankempi elämä
Millähän logiikalla?
no sillä logiikalla eh eh, ah ah aewan. Annas kun spete spasanen sulle eh eh arwottaa vähän tuoa duoda nuonni ah ah aewan.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eihän psykoloogiassa mitään
On aika lapsellista väittää että olisi kokenut rajumman elämän sillä perusteella että on ollut tekemisissä lastensuojelun ja sosiaaliviranomaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisokodeissa olivat kirjoilla, usein yh-perheistä. Kaikki pelkäsi noita.
Noloa
Kovistytöistä tuli aikuisena kouvolatukkaisia, pyöreähköjä sosiaalialan ammattilaisia joilla on näyttävät silmälasikehykset.
Eiköhän se sosiaalitoimi ja lastensuojelu ole pitänyt hyvää huolta vanhemmiltaan huostaanotetuista ja orvoksi jääneistä lapsista ja nuorista. Varsinkin näiden omien perseilyjensä seurauksena huostaan joutuneista.
Ei ole mitään uutta auringon alla, aina on ollut ja aina tulee olemaan. Ois paljon juttuja kerrottavana, mutta eipä taida jaksaa nyt kirjoitella. Täytyy lähteä vielä ennen ysiä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsi jokin aika sitten baarissa yhteen luokallani olleeseen pahistyttöön, "vejänkö turpaan!" kaikui baaritiskillä kuten aikoinaan koulun käytävillä,nyt vain käheämmällä äänellä. Mokkanahkarotsikin taisi olla sama kuin silloin, ihme että mahtui päälle kun hiukan oli koviksemme takamus levinnyt..
Kauankohan tässä on kulunut aikaa välillä? Kiinnostaisi tietää. Vai oliko tosiaan jo ysärillä ihan virallisesti? Itse tiedän joitakin joilla kanssa on jäänyt levy soimaan pahemman kerran. En edes tunne näitä mutta tunsin ne jotka nämä? tuntevat. Ihan outoo. Ei mukavia ihmisiä.
Tunnistin kuvaukset. Kävin yläasteen 2001-2004. Kovistyttöjä oli ainakin vielä silloin. Niitä pelättiin ja kadehdittiin. Kuuntelivat mitä vain musiikkia halusivat ja muut alkoivat kuunnella samaa. Meillä esim. Kaikkea humpasta ja iskelmästä alkaen. Olivat kovaäänisiä ja vaihtoivat poikakavereita usein. Kerran muistan että yksi huusi koulun käytävillä että edellinen poikaystävä oli niin huono sängyssä että oli pakko erota. Oltiin tosiaan silloin 14-vuotiaita. Säälitti se dumpattu tyyppi kun kuitenkin oli ollut hänen eka kerta ja heti oli arvostelun kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni yläkoulussa 2000-luvulla ei kuulemma ollut kummemmin koviksia kun kysyin. Enemmänkin oli snobeja. Kovistytöt oli 90-luvun ilmiö.
Kovistytttojä oli paljon 70 ja 80 luvuilla, kenties enenmän kuin 90 luvulla
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin kuvaukset. Kävin yläasteen 2001-2004. Kovistyttöjä oli ainakin vielä silloin. Niitä pelättiin ja kadehdittiin. Kuuntelivat mitä vain musiikkia halusivat ja muut alkoivat kuunnella samaa. Meillä esim. Kaikkea humpasta ja iskelmästä alkaen. Olivat kovaäänisiä ja vaihtoivat poikakavereita usein. Kerran muistan että yksi huusi koulun käytävillä että edellinen poikaystävä oli niin huono sängyssä että oli pakko erota. Oltiin tosiaan silloin 14-vuotiaita. Säälitti se dumpattu tyyppi kun kuitenkin oli ollut hänen eka kerta ja heti oli arvostelun kohteena.
Tuskinpa nuo jutut edes pitivät paikkaansa, kunhan hakivat niillä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koululaisia
Sanoo Jumalako?
Sun pitää voittaa tappelussa pahan tytön poikaystävä ennen kuin voit vetää ton linjan. Kehässä, yläkroppa paljaana, tatuoinnit loistaen.
Ooksä valmis seisomaan sun sanojes takana?
Hampaita tulee irtoomaan tollasista puheista.
Neit! Natee sä hakkaat sen kyllä! NATE NATE NATE!
Millähän logiikalla?