Onko enää sellaisia kovistyttöjä kuin 90-luvulla oli?
Yläasteella ja olettaisin että myös amiksessa oli 90-luvulla kovistyttöjä, jotka tupakoivat, joilla oli vahvasti rajatut silmät ja fritsuja kaulassa, hiukset yleensä värjätty joko mustiksi tai mahonginpunaisiksi, melkein viininpunaisiksi. Kovistytöt ryyppäsivät viikonloppuisin, koulukiusasivat ja olivat mukana väkivaltaisissa yhteenotoissa. He kuuntelivat Mötley Crueta, Metallicaa, Gunnareita, Yötä, Eppujakin joskus. Monelle tuli joku merkintä nuorena tehdystä rikoksesta tai sosiaalihuollon kontaktista mikä saattoi vaikeuttaa ammattikoulun hoitoalalle pääsyä. Moni kovistytöistä hakeutui nimenomaan hoitoalalle tai sitten keittiö- ja ravintola-alalle.
Kommentit (121)
Eikös orvoksi jääneillä ole kontaktit sosiaalitoimeen muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Öö, on? Mikä pointtisi on?
Yhden tällaisen tiedän.
Oli alta 50-vuotiaana 65-70-vuotiaan näköinen.
Viina ja tupakka ovat maistuneet. Lyhyt työura hänellä paikallisen räkälän kassalla.
Naapurin Laten vaimo oli ainakin melkoinen kovis nuorena.
Ainakin yhdessä koulussa nämä omasta mielestään kovikset oli kaikki lastenkotitaustaisia lastensuojelun asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa, mutta ei automaattisesti ole. Riippuu ihan orvoksi jääneen tilanteesta.
Tuhmilla tytöillä on tiukat pillut!
M55
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdessä koulussa nämä omasta mielestään kovikset oli kaikki lastenkotitaustaisia lastensuojelun asiakkaita.
Nykyään myös kilttikset ovat lastensuojelun asiakkaita, koska lasu ja woke...
Vierailija kirjoitti:
Nämä olivat siis just näitä uuuuh, mulla on ollut niin rankka elämä kun asun sijaisperheessä, oon kokenut ja nähnyt paljon enemmän elämää kuin te muut ja tiedän kaiken elämästä, eikä mulla ole koskaan ollut helppoa niin kuin teillä.
Turhaa ja typerää uhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ollut 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä olivat siis just näitä uuuuh, mulla on ollut niin rankka elämä kun asun sijaisperheessä, oon kokenut ja nähnyt paljon enemmän elämää kuin te muut ja tiedän kaiken elämästä, eikä mulla ole koskaan ollut helppoa niin kuin teillä.
Todennäköisesti heillä on ollutkin rankempi elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vaan kuvittelevat niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, on? Mikä pointtisi on?
Ei kaikilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se elämän rankkuus sitten määritellään?
Vierailija kirjoitti:
M55
Muistan aina armeijassa kun jätkät heitti tota läppää. En koskaan tottunut noihin alapääjuttuihin tai seksivitseihin. Mun mielestä ne oli mauttomia.
Olin vaan hiljaa ja tuumaileva. Jos haluat miettiä mua millainen olin, niin olin kuin James Dean Vihan hedelmissä nojaaassa hattu silmien edessä tolppaan.
En ikinä ole tuntenut yhteyttä tai miehisyyttä muita miehiä kohtaan noiden alapääjuttujen ja junttihuumorin kautta.
Olen enemmän Sigma ja ulkopuolinen. Välillä hävettää olla mies ja ihmetelen että oletteko kaikki jotain saatanan samaa puuta?
Miksi mun faija oli samalainen ja miksi minust ei tullut pillujutuilla muljailevaa junttia?
Miksi mulla on hyvä maku ja toisila ei ole hyvää makua?
Onko mun ansiota vai olenko synnynnäisesti erilainen ja en halua olla juntti?
Miksi? Kerro mulle miksi olet tollanen juntti?
Minä en myöskään koskaan parikymppisenä noteeranut noita "pahisteinejä", koska mua ei kiinnostanut itsetyydyttää itseäni alaikäisen oloisiin ihmisiin ja hyötyä näiden naiviudesta.
En voisi elää ihmisenä jos olisin alentunut koiran tasolle. Miten kävisi jos päihtyneenä tekisi tuollaisen mokan ja nuorena sen voisi muistaakin, että tuli tehtyä virhe?
Niin tulisko tavaksi vai hyppäiskö junan alle jossain vaiheessa elämää, koska sellainen olet mitä teit?
Miten nää hyväksikäyttäjät voi jatkaa elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut itselle tai toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Martina aitolehti
Oliko Martina yläasteella kovis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55
Muistan aina armeijassa kun jätkät heitti tota läppää. En koskaan tottunut noihin alapääjuttuihin tai seksivitseihin. Mun mielestä ne oli mauttomia.
Olin vaan hiljaa ja tuumaileva. Jos haluat miettiä mua millainen olin, niin olin kuin James Dean Vihan hedelmissä nojaaassa hattu silmien edessä tolppaan.
En ikinä ole tuntenut yhteyttä tai miehisyyttä muita miehiä kohtaan noiden alapääjuttujen ja junttihuumorin kautta.
Olen enemmän Sigma ja ulkopuolinen. Välillä hävettää olla mies ja ihmetelen että oletteko kaikki jotain saatanan samaa puuta?
Miksi mun faija oli samalainen ja miksi minust ei tullut pillujutuilla muljailevaa junttia?
Miksi mulla on hyvä maku ja toisila ei ole hyvää makua?
Onko mun ansiota vai olenko synnynnäisesti erilainen ja en halua olla
Kuulostat homolta must
Tosi monet miehet jotka on näiden tyttöjen kanssa olleet, on syyllistyneet raiskaukseen menneisyydessään.
Miten sellainen roska voi jatkaa elämäänsä ja kokea olevansa ihminen ihmisten joukossa?
Vai onko sellainen perusmies sitten lopulta kokonaisuudessaan?
Kait nämä tytöt itse tiesi lopulta vanhemmiten mitä heille kävi ja miten väärin se oli heitä kohtaan. Moni poika ja luokkakaveri näki mistä on kyse, mutta antoi kaiken tapahtua. Mitään ei oikein ilmeisesti voinut tehdä.
Olisihan siitä voinut tehdä lasun ja miksi opettajat ei tehneet mitään asialle?
Aikuinen mies tulee autolla hakemaan tytön yläasteen pihasta kyytiin ja tyttö on tyyliin 14v.
Niin...
Mitä tapahtui lopulta ja ollaanko me sivullisetkin syypäitä siihen mitä tytölle tapahtui?
Eihän toi ole jees millään mittarilla.
Hahhah