Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puoliso ei näe minua

Vierailija
01.10.2025 |

Kuvaannollisesti tarkoitan. Jos yritän puhua hänelle, hän selvästikään ei kuuntele, vaan pohdiskelee jotain ihan omiaan. Tai selaa kännykkää.

On aihe sitten arkipäiväinen tai syvällisempi, niin en saa mitään vastakaikua jutuilleni. Puuhailee vaan jotain omiaan. Joskus vastaa lyhyesti jotain, mikä paljastaa, ettei oikeasti kuunnellut. 

15 vuoden suhde takana. Tällaista tämä on ollut jo vuosia ja en suoraan sanottuna jaksa enää. Kaipaisin yhteyttä toiseen ihmiseen. Pelkkä seksi ei aja samaa asiaa.

En yritä enää puhua, koska en kuitenkaan saa syöttö takaisin..

Kommentit (352)

Vierailija
161/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et sinä oo oikia Ap koska vain mies kirjottaa palstalla alotuksessa puolisostaan, kaikki naiset miehestään."

Kyllä muuten olen. Valitsin tarkoituksella sanani aloitukseen niin, ettei sukupuolet paljastu siitä. Ihan siksi, että halusin, etteivät vastaukset jäisi "miehet aina/naiset aina" tasolle.

Mutta sun on vaan näköjään väenvängällä silti pakko tehdä niin.

Ap

Vierailija
162/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää usko että koko ap:ta on olemassa mutta alotus käy molemmilla sukupuolilla. Tosin yleensä se on nainen joka lakkaa huomaamasta miehensä ja aloittaa pihtaamisen väittäen kumminkin muille että makkarissa ei oo ongelmaa.

Mies lakkaa ensin huomaamasta naisensa ja vasta sitten tulee "pihtaaminen". Mies pihtaa siis ensin, mutta eri asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää usko että koko ap:ta on olemassa mutta alotus käy molemmilla sukupuolilla. Tosin yleensä se on nainen joka lakkaa huomaamasta miehensä ja aloittaa pihtaamisen väittäen kumminkin muille että makkarissa ei oo ongelmaa.

Mies lakkaa ensin huomaamasta naisensa ja vasta sitten tulee "pihtaaminen". Mies pihtaa siis ensin, mutta eri asiassa.

Eli mies ei maksa ja viihdytä niin nainen alkaa pihdata?

Vierailija
164/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan huomioi kumppanina. Ei halua kohdata ihmisenä.

En puhunut mitään rahasta, sinä puhut. 

Ap

Vierailija
165/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mies ei ole koskaan maksanut mulle mitään vaan meillä on aina ollut omat rahat ja talouden kulut menee 50/50. Sorry.

Ap

Vierailija
166/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan huomioi kumppanina. Ei halua kohdata ihmisenä.

En puhunut mitään rahasta, sinä puhut. 

Ap

Kyllä se on nähty niin monessa suhteessa että naisten "kohtaaminen ihmisenä" tarkottaa ravintolaillallisia, teatterissa käymistä, mökin vuokraamista, lomareissuja ja mikä pahinta SISUSTAMISTA.

Vierailija
167/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua kommunikoida kanssasi kasvotusten, mutta jos julkaiset jotain verkossa, hän julkaisee täällä ahkerammin kuin kukaan muu. Asut samassa paikassa ja kommunikoit verkkoalustojen kautta. Millainen tilanne tämä on?

Ootko kenties mun miehen toinen nainen?  😊

Ap

Eräs mies ajaa minua takaa, ja tämä mies ja hänen vaimonsa ovat samassa tilanteessa kuin sinä.

-eri

No jos nyt sattuisitkin olemaan minun miehen salarakas, niin miksi ette sitten ole vaan ihan reilusti yhdessä? En pidä miestä väkisin. Jos sinä olet hänestä kiinnostavampi, niin hän on ihan vapaa lähtemään. En mä aio kenessäkään roikkua.. 

Ap

Tämä mies on vastarakkauden tuotetta, siksi hän ei rakasta sinua, mutta ei jätäkään sinua. Hän tarvitsee sinua suojelemaan itseään.

Vierailija
168/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mies ei ole koskaan maksanut mulle mitään vaan meillä on aina ollut omat rahat ja talouden kulut menee 50/50. Sorry.

Ap

Eli mies maksaa 50% sun haluamista jutuista mutta 100% omistaan jos jotain sattu viime Ikea reissulta jäämään.

Vierailija
169/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen olla rauhassa. Meilläkin asuu melko mykkä sohvaperuna, joka kulkee myös omia polkujaan ja askareitaan. Nytkin on mökillä yksin.

En lörpöttele hänelle työasioitani, sen hoidan likkakavereiden kanssa. Harvinaista, jos samalta ihmiseltä saa kaiken.

Lasket vaan yhteen parisuhteen plussat ja miinukset, hankit hyvän hierojan ja kampaajan. Hekin on ammattikuuntelijoita.

Vierailija
170/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se on nähty niin monessa suhteessa että naisten "kohtaaminen ihmisenä" tarkottaa ravintolaillallisia, teatterissa käymistä, mökin vuokraamista, lomareissuja ja mikä pahinta SISUSTAMISTA."

Puhu vaan omista kokemuksistas. Mitäs haluat itelles tuollaisia naisia. 😊

Seuraava kysymys vois olla: mikä siinä naisen kanssa ajan viettämisessä on noin kamalaa? 

Mikä on niin hirveää siinä, että vuokrattaisiin yhdessä vaikka mökki, saunottaisiin, syötäisiin ja uitaisiin? Kalastamassakin vois käydä.

Miks haluat pilata koko keskustelun spämmäämällä ja tekemällä kiusaa? Minkä ikäinen oikein olet?

Ap

Vierailija
171/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua kommunikoida kanssasi kasvotusten, mutta jos julkaiset jotain verkossa, hän julkaisee täällä ahkerammin kuin kukaan muu. Asut samassa paikassa ja kommunikoit verkkoalustojen kautta. Millainen tilanne tämä on?

Ap

Eräs mies ajaa minua takaa, ja tämä mies ja hänen vaimonsa ovat samassa tilanteessa kuin sinä.

-eri

Onko sulla lapsia? Mun mies on sanonut, että hän ei halua naista, jolla on lapsia edellisestä suhteesta. Onko tämä kenties jarruna suhteenne etenemiselle?

Ap

Hän vain kertoi minulle, että lapsen äiti ja minä olemme samasta paikasta, ja lapsi pitää äitinsä kotikaupungin ruoasta. Hän välitti myös lapseni tilanteesta. Hän myös kävi usein Vava-foorumilla kommunikoimassa kanssani.

Vierailija
172/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen olla rauhassa. Meilläkin asuu melko mykkä sohvaperuna, joka kulkee myös omia polkujaan ja askareitaan. Nytkin on mökillä yksin.

En lörpöttele hänelle työasioitani, sen hoidan likkakavereiden kanssa. Harvinaista, jos samalta ihmiseltä saa kaiken.

Lasket vaan yhteen parisuhteen plussat ja miinukset, hankit hyvän hierojan ja kampaajan. Hekin on ammattikuuntelijoita.

Thaihierojalta saa myös happy endin, parturikampaajista osalta saa.

Vierailija
173/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-eri

No jos nyt sattuisitkin olemaan minun miehen salarakas, niin miksi ette sitten ole vaan ihan reilusti yhdessä? En pidä miestä väkisin. Jos sinä olet hänestä kiinnostavampi, niin hän on ihan vapaa lähtemään. En mä aio kenessäkään roikkua.. 

Ap

Tämä m

Mitä suojelua hän muka minulta tarvitsee? Mitä tarkoittaa, että mies on vastarakkauden tuotetta?

Ap

Vierailija
174/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se on nähty niin monessa suhteessa että naisten "kohtaaminen ihmisenä" tarkottaa ravintolaillallisia, teatterissa käymistä, mökin vuokraamista, lomareissuja ja mikä pahinta SISUSTAMISTA."

Seuraava kysymys vois olla: mikä siinä naisen kanssa ajan viettämisessä on noin kamalaa? 

Mikä on niin hirveää siinä, että vuokrattaisiin yhdessä vaikka mökki, saunottaisiin, syötäisiin ja uitaisiin? Kalastamassakin vois käydä.

Miks haluat pilata koko keskustelun spämmäämällä ja tekemällä kiusaa? Minkä ikäinen oikein olet?

Ap

Mitä hirveää on viettää aikaa kahdestaan ilman kuluja ja sirkusta?

Miksi trollaat palstalla? Oletko joku teini?

Vierailija
175/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mies maksaa 50% sun haluamista jutuista mutta 100% omistaan jos jotain sattu viime Ikea reissulta jäämään.

Onko sulla lukuvaikeuksia? Kirjoitin, että meillä on omat rahat ja talouden kulut maksetaan puoliksi. Tämä tarkoittaa lainaa, sähkölaskua, vettä, kiinteistöveroa jne. Jos hankitaan uusia huonekaluja, nekin maksetaan puoliksi.

Ap

Vierailija
176/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli parisuhdekeskustelut pitääkin käydä muiden ihmisten, kuin sen kumppanin kanssa?

Vierailija
177/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-eri

Onko sulla lapsia? Mun mies on sanonut, että hän ei halua naista, jolla on lapsia edellisestä suhteesta. Onko tämä kenties jarruna suhteenne etenemiselle?

Ap

Hän vain kertoi minulle, että lapsen äiti ja minä olemme samasta paikasta, ja lapsi pitää äitinsä ko

Lapsen äiti = vaimo? 

Ei tosta ota erkkikään selvää.. 

Vierailija
178/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttää nyt lisätä tähän vielä, että meillä on alaikäisiä lapsia, joten sitä lähtemistä on tullut lykättyä ja lykättyä.

Nyt vaan alkaa oma motivaatio parisuhteeseen panostamiseen olla jo kuopattu. Vuosia leikittiin kissa-hiiri-leikkiä. Minä halusin kontaktia ja kommunikointia ja toinen vähät välittää siitä. En jaksa yrittää enää "ottaa yhteyttä"... 

Ap

Oletko ehdottanut pariterapiaa? Kerro, että tarvitset häneltä enemmän läsnäoloa, mutta ymmärrät myös että hän tarvitsee omaa aikaa. Voitteko sopia jonkun kellonajan, jolloin molemmat laittaa laitteet pois, ja 30-60 min on ihan vain sitä varten, että juttelette. Alussa se voi olla kankeaa, jos ei siihen ole tottunut, mutta kyllä se siitä lähtee.

Vierailija
179/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä hirveää on viettää aikaa kahdestaan ilman kuluja ja sirkusta?

Miksi trollaat palstalla? Oletko joku teini?

Ei, en ole enää teini, joten mulla on ihan hyvin varaa maksaa vaikka joskus se yks hiton mökkivuokra. :D

Ap

Vierailija
180/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mies maksaa 50% sun haluamista jutuista mutta 100% omistaan jos jo

Onko sulla lukuvaikeuksia? Kirjoitin, että meillä on omat rahat ja talouden kulut maksetaan puoliksi. Tämä tarkoittaa lainaa, sähkölaskua, vettä, kiinteistöveroa jne. Jos hankitaan uusia huonekaluja, nekin maksetaan puoliksi.

Ap

Eli sinä ensin päätät missä asutaan ja miten sisustetaan ja mies maksaa tästä 50% vaikka ite olis halunnu muuta. Vaikka teltan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä