Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puoliso ei näe minua

Vierailija
01.10.2025 |

Kuvaannollisesti tarkoitan. Jos yritän puhua hänelle, hän selvästikään ei kuuntele, vaan pohdiskelee jotain ihan omiaan. Tai selaa kännykkää.

On aihe sitten arkipäiväinen tai syvällisempi, niin en saa mitään vastakaikua jutuilleni. Puuhailee vaan jotain omiaan. Joskus vastaa lyhyesti jotain, mikä paljastaa, ettei oikeasti kuunnellut. 

15 vuoden suhde takana. Tällaista tämä on ollut jo vuosia ja en suoraan sanottuna jaksa enää. Kaipaisin yhteyttä toiseen ihmiseen. Pelkkä seksi ei aja samaa asiaa.

En yritä enää puhua, koska en kuitenkaan saa syöttö takaisin..

Kommentit (352)

Vierailija
181/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli sinä ensin päätät missä asutaan ja miten sisustetaan ja mies maksaa tästä 50% vaikka ite olis halunnu muuta. Vaikka teltan."

Mies on ihan vapaa muuttamaan telttaansa, jos mielummin sitä haluaa. 

Jostain syystä, kun olen eron ottanut puheeksi, nimenomaan hän haluaa pitää talon. 

Ap

Vierailija
182/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se on nähty niin monessa suhteessa että naisten "kohtaaminen ihmisenä" tarkottaa ravintolaillallisia, teatterissa käymistä, mökin vuokraamista, lomareissuja ja mikä pahinta SISUSTAMISTA."

Puhu vaan omista kokemuksistas. Mitäs haluat itelles tuollaisia naisia. 😊

Seuraava kysymys vois olla: mikä siinä naisen kanssa ajan viettämisessä on noin kamalaa? 

Mikä on niin hirveää siinä, että vuokrattaisiin yhdessä vaikka mökki, saunottaisiin, syötäisiin ja uitaisiin? Kalastamassakin vois käydä.

Miks haluat pilata koko keskustelun spämmäämällä ja tekemällä kiusaa? Minkä ikäinen oikein olet?

Ap

Mitä hirveää on viettää aikaa kahdestaan ilman kuluja ja sirkusta?

Miksi trollaat palstalla? Oletko joku teini?

Ei, en ole enää teini, joten mulla on ihan hyvin varaa maksaa vaikka joskus se yks hiton mökkivuokra. :D

Ap

No mikset maksa vaan laitat miehen maksaa vähintään 50% vaikkei sillä olis kiinnostanu koko mökkireissu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli sinä ensin päätät missä asutaan ja miten sisustetaan ja mies maksaa tästä 50% vaikka ite olis halunnu muuta. Vaikka teltan."

Eli sulla ei vaan ole munaa tehdä niinkuin ite haluat ja nyt kiukuttelet ja syytät naisia siitä, että ne on pakottaneet sut omakotitaloon asumaan? 😂

Vierailija
184/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä, kun olen eron ottanut puheeksi, nimenomaan hän haluaa pitää talon. 

Ap

Mihin mies muuten lapset siellä teltassa laittais?

Vierailija
185/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska miehet toimii niin, jos johonki sitoudutaan on se sitten suhde tai asuntolaina niin siinä ollaan vaikka hampaatirvessä.

Vierailija
186/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikkä lapset?

Vierailija
187/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olen näissä asioissa aina kysynyt myös miehen mielipidettä. Aikuisen ihmisen luulis sitten pitävän päänsä, jos ei jotain tosiaankaan halua? Eikä vaan syytellä muita omasta saamattomuudestaan ja valinnoistaan..

Vierailija
188/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikset maksa vaan laitat miehen maksaa vähintään 50% vaikkei sillä olis kiinnostanu koko mökkireissu?"

Jos osallistuu, niin silloin varmaan maksaa osuutensa kuluistakin? Etenkin, kun kyse ei ole mistää PA:sta, jonka kustannukset pitäs muiden sen takia maksaa.

Vierailija
189/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olen näissä asioissa aina kysynyt myös miehen mielipidettä. Aikuisen ihmisen luulis sitten pitävän päänsä, jos ei jotain tosiaankaan halua? Eikä vaan syytellä muita omasta saamattomuudestaan ja valinnoistaan..

Muutatko mun kanssa tähän taloon joka maksetaan puoliksi vai erotaanko?

Ostetaanko pinkki sohva vai erotaanko?

Mennää lomalle Karibialle vai erotaanko?

Vierailija
190/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mikset maksa vaan laitat miehen maksaa vähintään 50% vaikkei sillä olis kiinnostanu koko mökkireissu?"

Ei sun oo mikään pakko olla parisuhteessa eikä mennä mukaan mihinkään mökille. Tiesitkö?

Vierailija
191/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä avioliitto päättyi hyvinkin samanlaisissa merkeissä. Mies lopetti puhumisen, koskettamisen, lapsen kasvattamisen. Yrittäessäni rohkaista häntä keskusteluun, vastasi suoraan ettei häntä kiinnosta korjata enää mitään. 

Käytännön syistä asuimme saman katon alla vielä 8 kk. Oli vaikeaa, mutta päätimme onnistua siinä ilman hirveitä riitoja. Ikäänkuin saatoimme toisemme eroon. 

Nyt vuosia myöhemmin osallistumme aikuisen, jo omillaan elävän lapsemme elämään tasapuolisesti. Autamme toisiamme arjessa. Olemme edelleen toistemme luottoihmisiä. 

Toivon exälleni hyviä asioita. Olen iloinen että erosimme, koska elämäni on ollut parempaa eron jälkeen.

Tässä ajatuksia sinulle ap. Ero ei ole maailmanloppu, ei lähellekään. Älä jää suhteeseen joka ei anna sinulle niitä asioita mitä haluat. 

Vierailija
192/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osallistuu, niin silloin varmaan maksaa osuutensa kuluistakin? Etenkin, kun kyse ei ole mistää PA:sta, jonka kustannukset pitäs muiden sen takia maksaa.

Ja lapset maksaa myös oman osuutensa? Vai maksaako mies sun lapset?

Säki meet miehen haluamaan juttuun mistä et välitä ja maksat siitä 50%

Vierailija
193/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puoliso mukaan lenkille ja juttelemaan, niin ei voi touhuta muuta samaan aikaan. Sano suoraan, mitä ajattelet. 

Olen kyllä pyytänyt ja hän on joskus tullutkin. Turhautuu, koska hänestä se on ajanhaaskausta, koska se ei ole urheilua. Jos avaudun jostain asiasta, hän saattaa kuitata sen vain sanomalla "miksi tuollaista pitää miettiä?".

Ap

Aloittakaa yhteinen punttisaliharrastus.

Vierailija
194/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erotaan, jos ei unelmat natsaa eikä ole asia  jossa voisi tehdä kompromissia. Tietenkin. 

Vierailija
195/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valot päälle. Siellä on jo aamuisin pimeää. 😝

Ilmiselvä merkki kun ei huomaa että parisuhde alkaa olla loppumetreillä. Itel oli sama. Puoliso ei halua vaan sanoa että haluaa että lähet helvettiin vaan näyttää enempi teoilla ettei häntä ei enää kiinnosta mitä teet. 

Parempi vaan luovuttaa ja lähteä suhteesta. Etsi oma kämppä. Ei auta riidan haastaminen. Se on ihan turhaa. Järjestät asiat ja häivyt vähin äänin. Tiskin edes jätkä huomaa mihin menit. Et kerjää mitään. Vaihdat puhelinnumerot ja muut. Aloitat elämän alusta muualla.

Joskus on vaan parempi olla enää sanomatta mitää. Kaikilla parempi mieli kun alat elää omaa elämää etkä roiku tämän jälkeen kenessäkään. Tai muuta yhteen. Se on pahin virhe. 

Vierailija
196/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikkä lapset?

No tällä miehellä on lapsia...

Vierailija
197/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska miehet toimii niin, jos johonki sitoudutaan on se sitten suhde tai asuntolaina niin siinä ollaan vaikka hampaatirvessä.

Eivät sitoudu. Ovat kyllä siinä, mutta eivät sitoudu.

Vierailija
198/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä avioliitto päättyi hyvinkin samanlaisissa merkeissä. Mies lopetti puhumisen, koskettamisen, lapsen kasvattamisen. Yrittäessäni rohkaista häntä keskusteluun, vastasi suoraan ettei häntä kiinnosta korjata enää mitään. 

Käytännön syistä asuimme saman katon alla vielä 8 kk. Oli vaikeaa, mutta päätimme onnistua siinä ilman hirveitä riitoja. Ikäänkuin saatoimme toisemme eroon. 

Nyt vuosia myöhemmin osallistumme aikuisen, jo omillaan elävän lapsemme elämään tasapuolisesti. Autamme toisiamme arjessa. Olemme edelleen toistemme luottoihmisiä. 

Toivon exälleni hyviä asioita. Olen iloinen että erosimme, koska elämäni on ollut parempaa eron jälkeen.

Tässä ajatuksia sinulle ap. Ero ei ole maailmanloppu, ei lähellekään. Älä jää suhteeseen joka ei anna sinulle niitä asioita mitä haluat. 

No meillä kävi niin että nainen lopetti puhumisen ja alko pihdata. Sitten vaa ilmotti että lähtee menemään koska haluaa vauhdikasta citysinkku elämää. Jätti mulle lapset, koiran ja isolla lainalla rakennetun talon mutta vei tasingossa käteisenä puolet koko omeisuudesta. Ite en koskaa halunnu lapsia, koiraa tai taloa.

Vierailija
199/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset maksaa myös oman osuutensa? Vai maksaako mies sun lapset?

Säki meet miehen haluamaan juttuun mistä et välitä ja maksat siitä 50%

Mi ihmettä tarkoitat, että maksaako mies mun lapset? Meillä on vaan yhteisiä lapsia, ei olla uusioperhe.

Ja kyllä, maksan puolet jos miehen aloitteesta jotain tehdään/mennään/hankitaan. Tietysti. 

Vierailija
200/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erotaan, jos ei unelmat natsaa eikä ole asia jossa voisi tehdä kompromissia. Tietenkin. 

Eli on oikea vastaus ja miehen vastaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi