Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että mua rakkauspommitetaan

Vierailija
01.10.2025 |

Tuore suhde, ollaan oltu kuukausi yhdessä.

Oon alkanut miettimään, kohdennetaanko muhun rakkauspommitusta?

Moni klassikko on hänen suustaan tullut. Kuten "On niin ihanaa, että tapasin sut" , "oot ihana kun tein asian x, voidaanko mennä naimisiin" (tää oli semmosella vitsikkäällä sävyllä sanottu kyllä), " En oo tuntenut tämmöistä vuosiin!" "Oon sun takia alkanut taas käymään salilla ja siivoamaan kotiani paremmin!" 

jne jne.

Onko nää vaa ihastuneen ihmisen puheita vai onko tässä muutakin taustalla? (Joo sitähän ei kukaan varmaksi osaa sanoa, mutta kaipaisin neuvoja tai vertaistukea )

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

Ap olet masentavan kyyninen

Hyvä jos on. Naiset joutuu nykyään olemaan kyynisiä.

Paljon on tarinoita ihanista miehistä jotka ovat ostelleet lahjoja, vieneet syömään, hemmotelleet ja paijanneet.

Ja sitten kun nainen on koukussa niin alkaa vaivihkaa henkinen ja/tai fyysinen v*kivalta.

ap

Miksi edes etsit suhdetta jos olet NOIN kyyninen

Tuo on realismia. Kyynisyys olisi sitten sitä, ettei suostu edes tutustumaan ja antamaan mahdollisuuksia.

Itse olen myös tuollainen, etten siedä mitään yövonkaajia. Tai no, se riippuu vähän henkilöstä. Jos mies on vii

No se on sinun romanttinen hedonistinen länkkärimielipiteesi. Esim. 3 miljardia intialaista, kiinalaista ja muslimia ovat kanssasi eri mieltä. Sitten on länkkäreiden kulissiliitot ja perijöiden sekä kuninkaallisten strategiset liitot. Sanoisin että parisuhteen saa aloittaa viileästikin, jos haluaa

Sinä olet aika ylimielinen jos kuvittelet että rakkaussuhteet ovat länkkäreiden yksinoikeus. Eikä sillä ole mitään väliä toisaalta, jos ap haluaa järjestetyn kulissiliiton niin hän on toki vapaa etsimään sellaisen. En huomaa viitteitä sellaiseen toiveeseen

Vierailija
162/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa perinteiseltä välttelevästi kiintyneen (sinä) ja riippuvaisesti kiintyneen (mies) suhteelta. Sitten kun lämpenet, hän alkaa draamailla? 

Välttelevät ei lämpiä. Sehän se tragedia on - ja nimenomaan välttelevän itsensä kannalta.

Turvattomasti/ristiriitaisesti kiintynyt voi löytää turvallisesti kiintyneen ja eheytyä, mutta välttelevää ei suostu katselemaan kuin turvaton ja sekin vain siihen saakka, kunnes tajuaa lähteä toipumisen tielle.

Välttelevä harvoin jaksaa nähdä vaivaa paranemiseen, koska se vaatiii tervettä itsekriittisyyttä, ja sehän ei käy, koska välttelevä häpeää itseään liikaa.

Ensinnäkin absurdi väite että länkkäripsykologeilla olisi joku onnellisen parisuhteen takuuresepti. Toisekseen kiintymyssuhde koskettaa äidin ja lapsen eli emon ja poikasen suhdetta. Siittävä koiras ei toimi samoilla periaatteilla ja jos kiintyy liiaksi puolisoonsa tämä voi johtaa puolison seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Naisen on pidettävä rajansa ja tehtävä selväksi miehelle, että lapsenkaltainen helmoissa roikkuminen ei sovi. Jos kukaan ei ole opettanut miehelle mikä on lapsen ja puolison ero niin sitten mies kannattaa pitää ihan reippaalla etäisyydellä. Kukaan nainen ei ansaitse mieslasta - miehellä on jo äiti ja jos tämä äiti vaikkapa menehtyy niin sitten hän on äiditön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sun pitää joko päättää tuo Suhde tai uskaltaa ottaa riski ja luottaa

Eikä pidä. Ap voi ottaa vaikka viikon tuumaustauon ja jatkaa viileää linjaansa vaikka kuolemaansa asti. Mies joko tykkää ja hyväksyy tai ei. Vammaisia kommentteja.

Miksi haluat neuvoa ap:n rokottamaan itseään jossain kummallisessa viileässä välitilassa joka ei tee kenellekään hyvää 

Oletko kenties välttelevästi kiintynyt ja tykkäät roikottaa muita?

Vierailija
164/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on ap nyt aidosti hyvä ja rakastava mies ja torjut hänet koska se tuntuu niin oudolta. Sitten tulee joku kusipää ja hänen kanssa tutun turvallinen olo

Tää on epäironisesti totta. Mua ei pelota miehet jotka iltamyöhään lähettelee kuulumisiaan ja joilla tiedetysti on useita naisia kierroksessa. Tuntuu helpottavalta etten ole spesiaali. Tämmöisten miesten kanssa mulla on aiemmin ollut siis ihan vaa flirttiä ym. Mut niitä en oo koskaan pelännyt.

Ehkä siksi, että silloin on selvät sävelet, että toinen ei halua mitää  erityistä

Ap

Tuo voi olla ihan validikin turvallisuustekijä. Itselle ylikuormituin joskus jo veljen tapaamisesta kerran viikossa. Jotkut miehet ovat todella raskaita ja vaativia, mikä ei ole ollenkaan miehen rooli. Miehen tulisi nimenomaan keventää naisen elämää ja poistaa tältä kuormaa, jotta nainen voi keskittyä enemmän kukoistamiseen (joka johtaa pikku hiljaa raskautumiseen ja lapsiin). Tämä kulttuuri on suomalaisilta täysin hukassa ja siksi suhteetkin ovat niin vammaisia

Täällä on naisia jotka suostuvat tuohon vammaiseen järjestelyyn ja sitten niitä, jotka ovat saaneet ne pari hassua tapausta, jotka hoitavat oman osuutensa. Mutta valitettavasti näitä miehiä ei riitä kaikille ja silloin naisen on parempi olla yksin, pitää etäisyyttä, ja vältellä miehiä, ennemmin kuin ottaa heidät tuhoamaan omaa elämäänsä

Vierailija
165/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää kuulosta AP siltä että olisit alkuunkaan kiinnostunut tuosta miehestä. Ei tätä varovaisuutta pelkät huonot kokemukset  selitä. Et yksinkertaisesti ole mieheen ihastunut eikä se muuksi muutu kun täällä pitää kysellä. 

Olette olleet vasta kuukauden yhdessä ja mies on jo ihan lääpällään kuin teinipoika. 

Vierailija
166/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen kieltäytynyt usein sillä minulla on eräs harrastus joka vie aikaa. Hän on ottanut ihan hyvällä. Toki en tiedä onko epäilyttävää kun hän sanoo joskus esim: "muistin et sul on treenit, mutta kokeilin kepillä jäätä :'D" "

Apua! Kyllä normaali ihminen sanoo, että muistin että sulla on treenit, haluatko tai jaksatko ennen tai jälkeen nähdä. Ei niin, että peruisitko sittenkin itsellesi tärkeä asian, koska nyt vaan randomisti haluan nähdä juuri sinä hetkenä. Ap, ei kuulosta hyvältä :( 

No tää on sattunut ehkä 2x. Mut joo, ehkä vähän epäilyttävää. 

Ap

Kaksi kertaa jo ja vasta kuukausi tapailtu? Jossain vaiheessa alkaa tulla mökötystä kun hänellä on niin ikävä, joten etkö voisi jättää t

Tiesitkös, siihen miksi vauvat pelkäävät miehiä on syy, joka on vuosimiljardia koodautunut heidän geeneihinsä. Mies on vauvalle uhka. Samalla tavalla naisten tulisi pikku hiljaa ymmärtää, että aikuinen mies ei ole mikään harmiton kapistus vaan tähän tulisi suhtautua aina varauksella. Kunnon miehet kyllä myös ymmärtävät tämän, sillä he eivät valehtele itselleen ja naisille, että kaikkiin miehiin kannattaisi automaatiolla luottaa.

Vierailija
167/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten jos alkaa kiirehtiä yhteen muuttamista ja naimisiin/kihloihin menoa kannattaa olla varuillaan.

Oon tehny selväksi, että en halua enää asua kenenkään kanssa. Enkä halua myöskään perhettä.

Hän on samoilla linjoilla. Naimisiinmenosta hän on  tosiaan vitsaillut joo. Mutta... niin.

ap

Hups. 

Se ei ole vain vitsailua.

Vierailija
168/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

Paljon on tarinoita ihanista miehistä jotka ovat ostelleet lahjoja, vieneet syömään, hemmotelleet ja paijanneet.

Ja sitten kun nainen on koukussa niin alkaa vaivihkaa henkinen ja/tai fyysinen v*kivalta.

ap

Tuo on realismia. Kyynisyys olisi sitten sitä, ettei suostu edes tutustumaan ja antamaan mahdollisuuksia.

Itse olen myös tuollainen, etten siedä mitään yövonkaajia. Tai

Järjestetyissä liitoissa rakkaus kasvaa velvollisuudentunnon ja hyvän käytöksen myötä. Se ei ole hormonaalista salamarakastumista, niinkuin länkkäreilä. Länkkärien rakkaus on vähän kuin eläinten "rakkautta" eli kohdataan uusi parittelukumppani ja uuh ja aah kun kehossa kihelmöi. Sellainen on erittäin epäkestävä ja alkeellinen kulttuurin malli. Suomalaiset ovat hyvin eläimellisiä. Se ettei kaikkia kiinnosta tämän tyyppinen pariutuminen tuskin on sinulta pois

Vierailija
169/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on ap nyt aidosti hyvä ja rakastava mies ja torjut hänet koska se tuntuu niin oudolta. Sitten tulee joku kusipää ja hänen kanssa tutun turvallinen olo

Tää on epäironisesti totta. Mua ei pelota miehet jotka iltamyöhään lähettelee kuulumisiaan ja joilla tiedetysti on useita naisia kierroksessa. Tuntuu helpottavalta etten ole spesiaali. Tämmöisten miesten kanssa mulla on aiemmin ollut siis ihan vaa flirttiä ym. Mut niitä en oo koskaan pelännyt.

Ehkä siksi, että silloin on selvät sävelet, että toinen ei halua mitää  erityistä

Ap

Toi kuulostaa tosi vahvasti välttelevältä kiintymyssuhteelta sun puolelta. 

Jonkinlainen testi on, että jos sulla tulee turvallinen olo sen toisen seurassa, niin se suhde on hyväksi sulle. Jos ei tule, niin ei ole. 

Vierailija
170/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sun pitää joko päättää tuo Suhde tai uskaltaa ottaa riski ja luottaa

Eikä pidä. Ap voi ottaa vaikka viikon tuumaustauon ja jatkaa viileää linjaansa vaikka kuolemaansa asti. Mies joko tykkää ja hyväksyy tai ei. Vammaisia kommentteja.

Miksi haluat neuvoa ap:n rokottamaan itseään jossain kummallisessa viileässä välitilassa joka ei tee kenellekään hyvää 

Oletko kenties välttelevästi kiintynyt ja tykkäät roikottaa muita?

Aika jännä tämä tietämys siitä mikä on hyväksi kenellekin.

Kaikilla on oikeus toimia oman mukavuutensa puitteissa ja asettaa itse omat rajansa. Mukavuusalue voi olla viileä tai vaikka ydinjäätikkö - siihenkin on oikeus. Sori siitä.

Ja ei tulisi mieleenkään kiintyä siittävään koiraaseen. Ihan tarpeeksi olen nähnyt myös "onnellisia avioliittoja" tietääkseni, mitä en halua.

Vierailija
171/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

ap

Itse olen myös

Järjestetyissä liitoissa rakkaus kasvaa velvollisuudentunnon ja hyvän käytöksen myötä. Se ei ole hormonaalista salamarakastumista, niinkuin länkkäreilä. Länkkärien rakkaus on vähän kuin eläinten "rakkautta" eli kohdataan uusi parittelukumppani ja uuh ja aah kun kehossa kihelmöi. Sellainen on erittäin epäkestävä ja alkeellinen kulttuurin malli. Suomalaiset ovat hyvin eläimellisiä. Se ettei kaikkia kiinnosta tämän tyyppinen pariutuminen tuskin on sinulta pois

Mielenkiintoinen aiheen vaihdos ja provosointityyli ;)

Vierailija
172/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

ap

Pahatkin ihmiset voi ihastua.  Ei ole pakko mennä kelkkaan. 

Vierailija
173/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toi kuulostaa tosi vahvasti välttelevältä kiintymyssuhteelta sun puolelta. 

Jonkinlainen testi on, että jos sulla tulee turvallinen olo sen toisen seurassa, niin se suhde on hyväksi sulle. Jos ei tule, niin ei ole. 

Ei ole yksinkertaisesti mitään helvetni syytä kiintyä ihmiseen jonka on tuntenut KUUKAUDEN. Sekopää :D 

Kaikki saavat ihan rauhassa tutustua ihmisiin ensin, ennen kuin aletaan edes romantisoimaan, mistään kiintymyksistä puhumattakaan. Nyt jotain tolkkua tuohon teidän psyko-psykoiluunne.

Vierailija
174/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

ap

Tuo on realismia. Kyynisyys olisi sitten sitä, ettei suostu edes tutustumaan ja

Kunhan vaan toin esille että tämä suomalaisten "pannaan ensin ja mietitään sitten" lähestyminen ei ole ainoa eikä välttämättä edes välttävä strategia pariutumiseen. Se että todellisuus provosoi sinua ei ole minun ongelmani.

Vierailija
175/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seksi sujuu? Onko sitä aina kun tapaatte? 

Miehen salamarakastuminen on todennäköisesti vain sitä että on päässyt pil*un makuun ja avioliitossa (vitsi, vitsi) sitä saisi säännöllisesti.

Mies ei halua naimisiin eikä lapsia mutta vitsailee kuukauden seurustelun jälkeen naimisiinmenosta ja koittelee kepillä jäätä josko ap sittenkin peruisi treenit.

Kaiken ap:n kertoman jälkeen jutussa on pelkkiä red flageja eikä yhtään suhteen jatkamista puoltavaa tekijää ellei seksi sitten ole todella hyvää. 

Vierailija
176/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunhan vaan toin esille että tämä suomalaisten "pannaan ensin ja mietitään sitten" lähestyminen ei ole ainoa eikä välttämättä edes välttävä strategia pariutumiseen. Se että todellisuus provosoi sinua ei ole minun ongelmani."

Elämme ilmeisesti eri Suomessa ;)

Vierailija
177/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ap vaikka tämä ei nyt toimisi ja jättäisit miehen, se ei tarkoita yhtään mitään sun loppuelämän ja muiden ihmissuhteiden kannalta. Ei kannata tehdä siitä periaatteelista kysymystä, että uskallanko koskaan luottaa tms. vaan tämä on nyt tämä yksi tyyppi.

Vierailija
178/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on IHASTUNUT 

ap

Itse olen myös

Järjestetyt liitot voi olla ja onkin yhtä onnettomia kuin läntiset.   Se siinä ehkä helpottaa,  että nainen ei uskalla eikä osaakaan mitään odottaa, mies taas voi vapaasti hoidella naisasioitaan, ja vaimolla on vain se tietty roolinsa eikä  erot  ole mahdollisia.  Ilman muuta läntinen vapaaehtoisuuteen perustuva on paras,  vaikka tunnepettymyksiä  tuleekin.  Sitähän ap yrittää välttää. 

Vierailija
179/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole ihastunut mieheen joka on sinuun lääpällään. Joko nautit siitä että laitat hänet tekemään töitä jotta saisi sydämesi tai päästät pojan menemään

Vierailija
180/193 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ole ihastunut mieheen joka on sinuun lääpällään. Joko nautit siitä että laitat hänet tekemään töitä jotta saisi sydämesi tai päästät pojan menemään

Kuukauden tapailu? 4 viikkoa. Ei siinä ole vielä monikaan normaali lääpällään.