Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten täysin eri aloilla nykyään edes pariutuvat? Ei ole sellaista luontaista tutustumisväylää

Vierailija
01.10.2025 |

Eikä välttämättä yhteistä puhuttavaa. Jos on samalla alalla niin silloin on luontevaa jutella saman alan ihmisen kanssa samaa kieltä. Mutta jos on täysin eri alalla oleva ja ei ole mitään yhteistä puhuttavaa niin vaikeaa on. Ei se säästäkään puhuminen aina miellytä.

Minun on vaikea kuvitella että esimerkiksi tuttuja sinkkuja liikennelentäjämiehiä naiset edes huomioivat missään yöelämässä. Kaksoisleukaa ja vähän ylipainoa jne. löytyy. 

Sairaalassa lääkärit pariutuvat toisten lääkäreiden ja sairaanhoitajien kanssa. 

Poliisit pariutuvat keskenään. Liikennelentäjät pariutuvat lentoemäntien kanssa. Palomiehet ensihoitajien kanssa.

Akateemisissa piireissä juristit pariutuvat juristien kanssa jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on muitakin puheenaiheita kuin työt tai ammatti.

Vierailija
2/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on niin outoja harrastuksia ettei niistä tuskin kukaan mitään osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi oudolta pariutua oman alan edustajan kanssa, kuin kilpailijansa. Miehet ovat niin huonoja häviäjiä. Tuo työpaikalla pariutuminen on myös ahdistavaa, itse en ainakaan kaipaa työelämään mitään virityksiä.

Bileissä, tapahtumissa, harrastuksissa, seuroissa, vapaaehtoistyössä, tuttujen kautta. Ehkä paras olisi tuo, jos olisi yhteinen harrastus.

Vierailija
4/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä kutsutaan käytännön älyksi, että osaa keskustella oman alansa ulkopuolelta olevista asioista. Sitä paitsi aika tylsä on sellainen ihminen, joka halua jankuttaa koko ajan omasta työstään.

Vierailija
5/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi oudolta pariutua oman alan edustajan kanssa, kuin kilpailijansa. Miehet ovat niin huonoja häviäjiä. Tuo työpaikalla pariutuminen on myös ahdistavaa, itse en ainakaan kaipaa työelämään mitään virityksiä.

Bileissä, tapahtumissa, harrastuksissa, seuroissa, vapaaehtoistyössä, tuttujen kautta. Ehkä paras olisi tuo, jos olisi yhteinen harrastus.

Harrastuksissa naiset ovat harrastamassa. Eivät pariutumassa. Turha siis edes yrittää. 

Vierailija
6/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ja ammatti on itse asiassa harvinaisen tylsiä keskustelunaiheita. En varmaan jaksaisi seurustella sellaisen miehen kanssa, joka jauhaisi vain työasioita.

Vierailija
7/7 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä nyt ihmisillä on työelämän ulkopuolella paitsi niitä muitakin puheenaiheita, myös muita ystäviä ja harrastuksia. Itse tapasin kumppanini yhteisten kavereiden kautta ja puheenaiheita on riittänyt näille vuosille hyvin, vaikka täysin eri alalla työskentelemmekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi