Pelkään, että mua rakkauspommitetaan
Tuore suhde, ollaan oltu kuukausi yhdessä.
Oon alkanut miettimään, kohdennetaanko muhun rakkauspommitusta?
Moni klassikko on hänen suustaan tullut. Kuten "On niin ihanaa, että tapasin sut" , "oot ihana kun tein asian x, voidaanko mennä naimisiin" (tää oli semmosella vitsikkäällä sävyllä sanottu kyllä), " En oo tuntenut tämmöistä vuosiin!" "Oon sun takia alkanut taas käymään salilla ja siivoamaan kotiani paremmin!"
jne jne.
Onko nää vaa ihastuneen ihmisen puheita vai onko tässä muutakin taustalla? (Joo sitähän ei kukaan varmaksi osaa sanoa, mutta kaipaisin neuvoja tai vertaistukea )
Kommentit (202)
Helposti sinuun hullaantuva hullaantuu helposti muihinkin. Kokemusta on.
Selkeä tunnenarkki, kun fiilikset tasaantuu, tarvitaan uutta säpäkkää.
Jos on traumataustaa, niin on hyvin ymmärrettävää ja jopa normi, että kun hyvä parisuhde tulee eteen, niin jää sellaiseen "waiting for the other shoe to drop" -tilaan.
Näillä erotat terveen miehen rakkauspommittajasta:
1. Hän antaa sinun ottaa omaa tilaa, 2. Hän saa sinut tuntemaan itsesi turvalliseksi; nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi 3. Hän pitää systemaattisesti huolta siitä, että tunnet itsesi turvalliseksi ja olosi hyväksi hänen seurassaan ja seuransa ulkopuolella 4. Voitte puhua vaikeista asioista ja olla avoimia siitä keitä oikeasti olette 5. TÄRKEIN: itsesi tarkkailu: jos olosi on jatkuvasti kireä, hengitys on pinnallista ja mielialasi heittelevät, jotain voi olla pielessä
Lisään tähän oman kokemukseni: kun ensimmäisen kerran onnistuin valitsemaan terveen miehen enkä taas kerran epävakaata isääni muistuttavaa miekkosta, niin suhteen alussa minussa nousi tunteita, että tämä mies on TYLSÄ. Keskushermostoni oli tottunut jatkuvaan mankelissa oloon ja tunteiden vuoristorataan, joten kun tämä mies tarjosi turvaa ja tasaisuutta, niin hän tuntui tylsältä. Lisäksi toki pelkoni heräsivät, että hän on salaa sekaisin jne, mutta tylsyys on hyvä merkki, jos sellainen fiilis tulee