Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että mua rakkauspommitetaan

Vierailija
01.10.2025 |

Tuore suhde, ollaan oltu kuukausi yhdessä.

Oon alkanut miettimään, kohdennetaanko muhun rakkauspommitusta?

Moni klassikko on hänen suustaan tullut. Kuten "On niin ihanaa, että tapasin sut" , "oot ihana kun tein asian x, voidaanko mennä naimisiin" (tää oli semmosella vitsikkäällä sävyllä sanottu kyllä), " En oo tuntenut tämmöistä vuosiin!" "Oon sun takia alkanut taas käymään salilla ja siivoamaan kotiani paremmin!" 

jne jne.

Onko nää vaa ihastuneen ihmisen puheita vai onko tässä muutakin taustalla? (Joo sitähän ei kukaan varmaksi osaa sanoa, mutta kaipaisin neuvoja tai vertaistukea )

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten jos alkaa kiirehtiä yhteen muuttamista ja naimisiin/kihloihin menoa kannattaa olla varuillaan.

Oon tehny selväksi, että en halua enää asua kenenkään kanssa. Enkä halua myöskään perhettä.

Hän on samoilla linjoilla. Naimisiinmenosta hän on  tosiaan vitsaillut joo. Mutta... niin.

ap

Ei sellaista vitsiä ettei puolet totta. Myötäilee sua tietenkin nyt. Kunnes saa sut kunnolla koukkuun.

Kaikki tuo palvonta, omasta itsestä ja asunnosta huolehtiminen "sun ansiosta/takia", äidille kertominen ja naimisiinmeno"vitsit" vain kuukauden seurustelun jälkeen kuulostaa epätoivoisen miehen yrityksiltä saada joku. Kun olet sitten koukussa, mitään ei tarvi enää yrittää ja onkin lopulta sun syy jos hän ei jaksa huolehtia itsestään. Tapaatte liian harvoin tms. syy. Usko pois, kolikolla on se toinen puoli ja kaikki se, mitä hän nyt tekee sun takia, kääntyy lopulta toisinpäin ja sua syyllistetään siitä, jos hän ei jaksa huolehtia itsestään, asunnostaan jne. Ette tapaa tarpeeksi, ei ole tarpeeksi seksiä, hän olisi tehnyt vuoksesi mitä vaan, mennyt vaikka naimisiin, mutta sinä sen sijaan.....ja äitikin niin toivoo lastenlapsia....

Vierailija
102/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten jos alkaa kiirehtiä yhteen muuttamista ja naimisiin/kihloihin menoa kannattaa olla varuillaan.

Oon tehny selväksi, että en halua enää asua kenenkään kanssa. Enkä halua myöskään perhettä.

Hän on samoilla linjoilla. Naimisiinmenosta hän on  tosiaan vitsaillut joo. Mutta... niin.

ap

Ei sellaista vitsiä ettei puolet totta. Myötäilee sua tietenkin nyt. Kunnes saa sut kunnolla koukkuun.

Kaikki tuo palvonta, omasta itsestä ja asunnosta huolehtiminen "sun ansiosta/takia", äidille kertominen ja naimisiinmeno"vitsit" vain kuukauden seurustelun jälkeen kuulostaa epätoivoisen miehen yrityksiltä saada joku. Kun olet sitten koukussa, mitään ei tarvi enää yrittää ja onkin lopulta sun syy jos hän ei jaksa huolehtia itsestään. Tapaatte liian harvoin tms. syy. Usko pois,

Tuossa ei ollut järkeä. En mä pelkää sitä jos se ei jaksa enää siivota tai käydä salilla :D Siksi eri asunnot. Lapsikanta on molemmilla sama ja ikää kummallakin sen verran, että ei oo kauheen montaa vuotta aikaa niitä ees tehdä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai naimisiin. Mies on joku Eetu Epätoivo, joka yrittää saada sut ihastumaan palavasti. Aikuiset ihmiset tutustuvat ensin ja avioliitto tulee kuvaan aikanaan jos tulee. Lisäksi nämä muut asiat... innostuu hoitamaan kotiaan ja itseään... Entä sitten kun ihastuminen menee ohi? Mulla oli nuorempana miesystävä, joka sanoi minua "moottorikseen" (joka vie eteenpäin) ja mies osoittautui takiaiseksi jonka koko onnellisuus lepäsi minun varassani.

En katselisi pidempään. Vaistosi varoittaa jo nyt. 

Vitsillä sanoi niin. Mutta tuli siitä silti epämiellyttävä olo. 

Vaisto varoittaa, mutta niinpä se varoittaa kaikista. Torpedoin kaikki suhteenaloitukset nykyään alas peloissani. Onko se sitten intuitio?

ap

No tuo epämiellyttävä olo kertoo tarpeeksi. Vitsailetko SINÄ naimisiinmenosta? Et. Niinpä niin. 

Olipa mies millainen tahansa, narsisti, takiainen, jotain muuta, kuukauden jälkeen ei "vitsailla" naimisiinmenosta jos ollaan tosissaan tutustumassa toiseen. Kaikki nämä avioliitot ja tulevan anopin mustikkapiirakan leipomiset kielii siitä, että mies haluaa epätoivoisesti saada sut nalkkiin.

Syitä voi sitten miettiä, mutta kokonaisuutena ei kuulosta kovin kypsältä. 

Kannattaa kuunnella sitä vaistoa. Kyllä sekin ihminen vielä tulee kohdalle, jonka kanssa oikeasti haluat olla ja kenties mennä jopa naimisiin. 

Mistään ei välity se, että sinä olisit erityisen ihastunut tähän nykyiseen mieheen. 

Vierailija
104/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuo iltaviestin tapailija. Olin siis alussa tosi epävarma ja sanoin moneen kertaan siitä, että tämä asia x on nyt ongelma enkä tiedä kannattaako jatkaa ja mies sai puhuttua ympäri, että hän kovasti haluaa tutustua lisää jne. Mies siis näki kauheasti vaivaa, että sai mut puhuttua sellaiseen tilaan, että aloin luottaa häneen.

Nähtiin monta kertaa viikossa, koko ajan oli viesteilyä. Sitten kun aloin luottaa, mies alkoi puhua että häntä ahdistaa, eikä hän tiedä onko valmis vielä seurustelemaan jne. Se oli se minkä alussa jo vaistosin, toinen piti ikäänkuin "saada kiinni" tai jotenkin varattua, että sitten voi alkaa kelailemaan, että haluanko tätä oikeasti. Se alkoi tehdä mut tosi epävarmaksi ja ärtyneeksi. Kysyin seurustelusta, että eikö tämä vähän jo ole sitä, mutta ei hänestä ja hän halusi vielä miettiä haluaako mitään vakavaa.

Sekoilin täällä pitkin vauvaa pari viikkoa suhteen äkillisen päättymisen jälkeen tilittämässä kaikenlaisissa ketjussa että mitä hel vettiä kun aloin tajuta muutenkin mitä se oli ollut. Mies laittoi poikki ihan puskista ja menin ihan sekaisin, koska se oli ollut yli kuukauden aamusta iltaan läsnä intensiivisesti. 

Nämä on näitä keräilijöitä. Edelleen ottaa niin saa kelisti päähän! Olisin mieluusti ollut tietämättä.

Vierailija
105/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai naimisiin. Mies on joku Eetu Epätoivo, joka yrittää saada sut ihastumaan palavasti. Aikuiset ihmiset tutustuvat ensin ja avioliitto tulee kuvaan aikanaan jos tulee. Lisäksi nämä muut asiat... innostuu hoitamaan kotiaan ja itseään... Entä sitten kun ihastuminen menee ohi? Mulla oli nuorempana miesystävä, joka sanoi minua "moottorikseen" (joka vie eteenpäin) ja mies osoittautui takiaiseksi jonka koko onnellisuus lepäsi minun varassani.

En katselisi pidempään. Vaistosi varoittaa jo nyt. 

Vitsillä sanoi niin. Mutta tuli siitä silti epämiellyttävä olo. 

Vaisto varoittaa, mutta niinpä se varoittaa kaikista. Torpedoin kaikki suhteenaloitukset nykyään alas peloissani. Onko se sitten intuitio?

ap

No tuo epämiellyttävä olo kertoo tarpeeksi. Vitsailetko SIN

Minä en anna itseni ihastua. Ja koen oloni epämukavaksi kaikkien kanssa ketkä osoittaa kiinnostusta mua kohtaan. 

Ap

Vierailija
106/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautuu, kun kieltäydyt jostain tai tuot esille tarpeitasi? Esim. kerrot, ettei hänen ehdottamansa tapaamisaika sovi tai joudut perumaan jo sovitun tapaamisen? Näihin kannattaa kiinnittää huomiota. 

Vierailija
107/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtasin elämäni rakkauden muutama vuosi sitten. Molemmilla oli jo aika paljon elettyä elämää takana. Ja molemmat tiesivät hyvin nopeasti että nyt on jotain tosi ainutlaatuista tarjolla. Kyllä se hyvin nopeasti ääneen sanottiin. En epäröinyt hetkeäkään, en miettinyt onko se jotain pommitusta vai mitä, minä vain tiesin. Ja hän myös. 

Jos sun vaisto sanoo että kaikki ei ole kohdallaan niin ei se ehkä ole se elämän rakkaus. 

Paha sanoa. Mun vaisto varoittaa nykyään kaikista ihmisistä huonojen kokemuksien takia. Myös ihan platonisista ystävistä. 

ap

Tutulta kuulostaa. Kaikki hälyttää, paitsi ne asiat joiden oikeasti pitäisi hälyttää. 

-eri

Vierailija
108/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtautuu, kun kieltäydyt jostain tai tuot esille tarpeitasi? Esim. kerrot, ettei hänen ehdottamansa tapaamisaika sovi tai joudut perumaan jo sovitun tapaamisen? Näihin kannattaa kiinnittää huomiota. 

Olen kieltäytynyt usein sillä minulla on eräs harrastus joka vie aikaa. Hän on ottanut ihan hyvällä. Toki en tiedä onko epäilyttävää kun hän sanoo joskus esim: "muistin et sul on treenit, mutta kokeilin kepillä jäätä :'D" 

Nyt tosiaan hyvä ystäväni tulee kaupunkiin pitkästä aikaa ja peruin tapaamisen sen takia. Sanoi, että ei haittaa yhtään. 

Ap

Vierailija
109/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No musta olisi kyllä 1kk:n tapailun jälkeen huolestuttavaa kuulla olevani syy miksi joku huolehtii itsestään ja kodistaan. Ne asiat pitää tehdä ihan oman itse takia. Kun alkuhuuma on ohi, herra lopettaa kuntoilun ja kodin siivoamisen? 

Naiset ne kyllä osaa vääntää KAIKEN negatiiviseksi!

Vierailija
110/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No musta olisi kyllä 1kk:n tapailun jälkeen huolestuttavaa kuulla olevani syy miksi joku huolehtii itsestään ja kodistaan. Ne asiat pitää tehdä ihan oman itse takia. Kun alkuhuuma on ohi, herra lopettaa kuntoilun ja kodin siivoamisen? 

Naiset ne kyllä osaa vääntää KAIKEN negatiiviseksi!

Virheistä oppii ja kokemus karttuu. Moni nainen on oppinut kantapään kautta että liian hyvää ei ole. Kuten ei ilmaisia lounaitakaan. 

Ap

Vierailija
111/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt vielä huolestuisi. Kyllähän ihastuneena aina hehkutetaan, silloin ei ruokakaan maistu. Jos alkaisi tulla esiin valehtelua, manipulointia tai muuta, olisi eri asia. Hyvä, että olet puhunut epävarmuuksistasi hänelle. Ehkä voit myös kertoa, että huomionosoitukset ym. saavat sut toisinaan vähän hämmentyneeksi huonojen kokemusten jälkeen?

Olen sanonut. Sanoi, että haluaa vaan innoissaan kertoa mitä tuntee. Ei oo vaatinut multa mitään tunnustuksia takaisin. Vähän ehkä himmannut tämän jälkeen sitä enintä "Oot ihan paras" -hehkutusta

ap

Ehdottaisin, että annat miehen olla sellainen kuin on. Jos kerrot hänelle millaisen miehen haluat ja hän nyt sattuisi olemaan narsisti tai muuten väkivaltainen tms, niin sinähän annat hänelle "käyttöohjeen" itseesi. Hän pystyy mukautumaan helpommin juuri unelmien mieheksesi tarjoamiesi tietojen avulla. Anna ajan näyttää mikä on miehiään. 

Vierailija
112/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtasin elämäni rakkauden muutama vuosi sitten. Molemmilla oli jo aika paljon elettyä elämää takana. Ja molemmat tiesivät hyvin nopeasti että nyt on jotain tosi ainutlaatuista tarjolla. Kyllä se hyvin nopeasti ääneen sanottiin. En epäröinyt hetkeäkään, en miettinyt onko se jotain pommitusta vai mitä, minä vain tiesin. Ja hän myös. 

Jos sun vaisto sanoo että kaikki ei ole kohdallaan niin ei se ehkä ole se elämän rakkaus. 

Paha sanoa. Mun vaisto varoittaa nykyään kaikista ihmisistä huonojen kokemuksien takia. Myös ihan platonisista ystävistä. 

ap

Tutulta kuulostaa. Kaikki hälyttää, paitsi ne asiat joiden oikeasti pitäisi hälyttää. 

-eri

Niinpä. Ei tule  mitään.

Ap

Vierailija
113/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt vielä huolestuisi. Kyllähän ihastuneena aina hehkutetaan, silloin ei ruokakaan maistu. Jos alkaisi tulla esiin valehtelua, manipulointia tai muuta, olisi eri asia. Hyvä, että olet puhunut epävarmuuksistasi hänelle. Ehkä voit myös kertoa, että huomionosoitukset ym. saavat sut toisinaan vähän hämmentyneeksi huonojen kokemusten jälkeen?

Olen sanonut. Sanoi, että haluaa vaan innoissaan kertoa mitä tuntee. Ei oo vaatinut multa mitään tunnustuksia takaisin. Vähän ehkä himmannut tämän jälkeen sitä enintä "Oot ihan paras" -hehkutusta

ap

Ehdottaisin, että annat miehen olla sellainen kuin on. Jos kerrot hänelle millaisen miehen haluat ja hän nyt sattuisi olemaan narsisti tai muuten väkivaltainen tms, niin sinähän annat hänelle "käyttöohjeen" itseesi. Hän pystyy mukautum

Tuo on totta. Harmi vaan, että olen aika avoin. Meillä on paljon yhteistä. Esim. Sellaisia erikoismielenkiinnonkohteita joista mies on kertonut ensin (niin, että esim. Missään somessani tmv en itse ole niistä kertonut). 

Ap

Vierailija
114/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on tuollaisia. Me ollaan oltu yhdessä yli vuosikymmen ja mies on yhä "kosisin jollei oltaisi jo naimisissa" ja kaikkea muuta höperyyttä. 

Ero rakkauspommitukseen on siinä, että hän ei varsinaisesti odota vastineeksi mitään. Mutta vastaan omalla rakkauden kielelläni ja meillä on oikein mukavaa yhdessä. 

Vierailija
115/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan on tuollaisia. Me ollaan oltu yhdessä yli vuosikymmen ja mies on yhä "kosisin jollei oltaisi jo naimisissa" ja kaikkea muuta höperyyttä. 

Ero rakkauspommitukseen on siinä, että hän ei varsinaisesti odota vastineeksi mitään. Mutta vastaan omalla rakkauden kielelläni ja meillä on oikein mukavaa yhdessä. 

Tätähän mäki tietty toivon. Mulla on yksi miespuolinen kaveri jolla ei oikein ole onnea naisrintamalla. Hän on mukava tyyppi mutta taipuvainen ns. Pommitukseen. Naiset toisensa jälkeen torjuvat hänet. Hän ostaa lahjoja, toimii hovikuskina, kokkaa ja ylistää. Oon yrittänyt sanoa, että montaa naista tommonen pelottaa. Hän ymmärtää mutta ei sit kuitenkaan ymmärrä.

Ap

Vierailija
116/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen kotinsa oli ensikäynnillä ihan ok siisti. Nyt alkanut laittamaan sitä enemmän. Oli myös ihan urheilullinen, mutta nyt saanut kuulemma boostia treeneihinsä ihastuksen tunteesta.

ap

Ei hyvä. Tiedän kokemuksesta. Ei kukaan voi ripustaa hyvinvointinsa asioita tai motivaatiota toisen varaan. Oma puolisokin joskus aikanaan supisi korvaani *en ole pitkään aikaan, jos koskaan ollut näin onnellinen läpälää*, ja väkisinkin silloin mietin, että ihan varmasti olet; sinulla on ollut myös edellinen parisuhde, eikä siitä ole kuin vuosi. En halua enkä edes yritä olla kenenkään nimetty onnellisuustekijä. En usko ulkopuolisiin onnentuojiin.

Vierailija
117/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku luonnehäiriö sillä on, ei ole normaalin ihmisen käytöstä. 

Jep. Parempi olisi pitää mölyt mahassa ja naama peruslukemilla, ettei vain tunteita tulisi suotta ilmaistua. 

Oletan ap:n olevan nainen ja pommittajan mies. Tyypillistä sikäli naiselle tulkita toista niin, että pääsee moittimaan siskojen kanssa. En todellakaan voi miehenä käsittää millaisella tasapainonuoralla pitäisi pysyä ollakseen naisen mielen mukainen. 

Vierailija
118/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi esittääkin jääkuningatarta, ettei vaan satu mitään ja synny vaikka mukavaa parisuhdetta.

Vierailija
119/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kieltäytynyt usein sillä minulla on eräs harrastus joka vie aikaa. Hän on ottanut ihan hyvällä. Toki en tiedä onko epäilyttävää kun hän sanoo joskus esim: "muistin et sul on treenit, mutta kokeilin kepillä jäätä :'D" "

Apua! Kyllä normaali ihminen sanoo, että muistin että sulla on treenit, haluatko tai jaksatko ennen tai jälkeen nähdä. Ei niin, että peruisitko sittenkin itsellesi tärkeä asian, koska nyt vaan randomisti haluan nähdä juuri sinä hetkenä. Ap, ei kuulosta hyvältä :( 

Vierailija
120/192 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi esittääkin jääkuningatarta, ettei vaan satu mitään ja synny vaikka mukavaa parisuhdetta.

Ei aloittaja esitä. Hän on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi