Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?
Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.
Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa.
Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).
Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei taas kiinnosta miehen ammatti yhtään vaan millainen hän on ihmisenä
No mutta kyllähän ammatti kertoo ihmisestä paljon. Outoa , jos ei ole kiinnostunut ihmisen isosta osasta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin pinnallisia kuin naiset.
Voipi olla, mutta todella paljon itsekeskeisempiä kylläkin ovat. Siksi heitä ei kiinnosta naisen ammatti, ei suinkaan mistään ylevästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sivuuttaa historian kaiken tieteen ja taiteen niin ovathan ne miehet tyhmiä ja pinnallisia.
Ja juuri näinhän naisilla on tapana tehdä.
Melko isot silmälaput, eikö?
Alapeukkua lisäsilmälapuiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.
T. Mies.
😂😂😂 Tämä on ehkä paras vitsi koko palstan historiassa. Toivottavasti trollaat tai vitsailet. Kaikki miehet, joita tunnen isästäni lähtien ovat olleet kiinnostuneita naisen koulutuksesta, ammatista, statuksesta. Olen nähnyt kauniita ja mukavia naisia, jotka ovat saaneet pakkeja, koska heillä ei ole oikeaa( lue korkeaa) koulutusta. Jos väittämäsi olisi totta, niin miksi et koskaan näe mieslääkäreitä naispuolisen siivoojan kanssa parisuhteessa, vaan toisien lääkäreiden. Niinpä. Edes sairaanhoitaja/ lääkäripariskuntia ei näy enää ollenkaan. Ja juuri siis näin päin, että mies olisi lääkäri. Naispuolisilla lääkäreillä olen nähnyt kumppaneina vaikka minkälaista duunaria, vaikka naistenhan piti
Kyllä sh-lääkäri pareja edelleen on. Meidänkin sairaalassa kymmeniä. Ennen toki oli vieläkin yleisempää.
Vierailija kirjoitti:
Naisten työt on joko aivotnarikkaan vaihetyötä tai tuottamatonta paskaa ja yleensä molempia.
Ei kiinnosta.
Eioä tosiaan ole kiinnostanut, sen huomaa tästä kommentista. Ja Suomikin on täynnä naislääkäreitä, lakinaisia, on naisia insinööreinä ja ekonomeina ym ammatteja, joita kai miehetkin pitävät arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ohjautuu peniksellä, ei aivoilla. Naiset ohjautuvat aivoilla, ei vaginalla.
Kumpihan mahtaa olla fiksumpi, ihmisen ylä- vai alapää?
Tähän sopii vitsi:
Miehen päässä liikkui yksinäinen aivosolu, toinen aivosolu tuli paikalle ja sanoi: mitä sinä täällä yksin teet, tule tuonne alas, me ollaan kaikki siellä.
Kokemukseni mukaan kyllä kiinnostaa ja kovastikin. Siis korkeakoulutettuja ja menestyneitä miehiä. Tietenkään esim. työttömillä ja duunarimiehillä ei ole varaa valita naisia koulutuksen mukaan, joten heille kelpaa mikä tahansa naisen koulutustaso. Nämä miehet tällä palstalla sitten kertovat, miten status, raha ja koulutus ei ole naisissa tärkeää, vaikka tosielämässä se on päinvastoin. Vai luuletteko esim. menestyvien yritysjohtajien, lääkäreiden, kauppatieteilijöiden ja bisnesmiesten olevan kirjoittamassa palstalle? :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa naisessa vain tämän kiinnostuksen kohteet, se että hän on mukava ja hänen kanssa on helppo jutella.
Minua kiinnostaa miehessä kiinnostuksen kohteet, arvomaailma, työ (jota nämä kaksi edellämainittua yleensä heijastavat) keskustelutaidot, henkinen kypsyys, huumorintaju, älykkyys, luonne, tulevaisuuden suunnitelmat, elämäntavat (kuten onko siisti, syökö terveellisesti, miten käyttää rahaa) jne. Kumppanin valinta on yksi tärkeimmistä valinnoista mitä teet niin tottakai sen kanssa pitää olla tarkkana. Toki en kaikkea ekoilla treffeillä tenttaa, mutta tärkeitä asioita kaikki.
Tietenkin. Sitten se vastaan tuleva kuka tahansa arvioidaan omien ennakkoluulojen perusteella. Ei edes vaivauduta yrittämään tutustumista. Niihin ennakkoluuloihin ei muuten liity mikään noista listaamistasi asioista. Ne ennakkoluulot kun kehitetään ihan siellä omien korvien välissä. Eli jos "se täydellinen" osoittautuukin rupikonnaksi, vika löytyy omasta päästä. Aina.
Naisilla yleisvastauksena melkein kaikkeen että miehet ovat tyhmiä jopa tylsämielisyyteen asti.
Kuitenkin kaikki ympärillämme oleva ON olemassa, miten sen voi jättää huomaamatta?
Onko naisilla kyky sokeutua valikoivasti?
Vai johtuuko kaikki vain siitä että naisten havainnoimat miehet- eli ne joita nainen päästää lähelleen siis- ovat niitä tyhmimpiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ohjautuu peniksellä, ei aivoilla. Naiset ohjautuvat aivoilla, ei vaginalla.
Kumpihan mahtaa olla fiksumpi, ihmisen ylä- vai alapää?
Tähän sopii vitsi:
Miehen päässä liikkui yksinäinen aivosolu, toinen aivosolu tuli paikalle ja sanoi: mitä sinä täällä yksin teet, tule tuonne alas, me ollaan kaikki siellä.
Vastaan että linnakundien suosio naisten keskuudessa - aikamoista vagina-ajattelua, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.
T. Mies.
Olen aina ollut tuota mieltä. Ja olen nainen.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v
Miksi et uudelleenkouluttaudu jos ala ei tunnu omalta? Kyllähän tuon ikäisenä vielä ehtii.
Fiksua. Koulutukseen menee vähintään vuosi-pari. Ehtii duunit alalta kadota tossa ajassa. Vakaat tulot vai unelma? Se on lähes aina valinta. Mutta ainakin puheidenne perusteella pitäisi olla molemmat. Ja se onkin ongelma. Itse ette näe metsää puilta. Puhutte siitä kuinka ne vakaat tulot ja turvattu tulevaisuus on tärkeimpiä. Silti pitäisi seurata niitä unelmiaan. Tuo on mahdoton yhtälö. Ei kyetä ymmärtämään juuri kukaan meistä ei ikinä saa kaikkea haluamaansa. Silti haluatte kaiken, ettekä tyydy mihinkään vähempään.
Ex oli tj, ei halunnut kuulla mun työstä mitään. Hänen juttujaan piti kyllä kuunnella. Seurustelin sitten jonkin aikaa eron jälkeen miehen kanssa, joka oli vastaavissa tehtävissä kuin minä. Kun sain ylennyksen ja palkankorotuksen ja kerroin asiasta, sain vain mykän tuijotuksen, eli ei pystynyt iloitsemaan puolestani ja sanomaan edes, että onnea. Nykyinen mies tekee reissuhommia, on duunari ja tienaa enemmän kuin minä. Hänen kanssaan keskustellaan kummankin työjutuista, osataan iloita toisen menestyksestä jne. Hän nyt on muutenkin fiksu mies, puhuu ja pussaa
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat pinnallisempia kuin naiset. Ei niitä kiinnosta esim. perheen elättäminen kunhan pääsevät söhimään paljaalla munallaan. Eikä niitä kiinnosta naisen älykkyys vaan isot tissit. Niinpä ne sitten tuottavat tyhmiä lapsia, syrjäytyviä poikia, joista ei koskaan ole mihinkään muuhun kuin mölisemään miesvauvapistefissä ja joita eivät viitsi kasvataa tai elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toiset ihmiset työn ja ammatin kautta. Tokihan se työ voi ihmisestä jotain kertoa, mutta itse arvotan muita asioita.
Arvostan lähes kaikkia ammatteja lukuunottamatta niitä, jotka toimivat epäeettisesti. Kaikkien ammattien edustajat eivät kuitenkaan ole yhteensopivia luonteeni, arvomaailmani ja elämäntyylini kanssa. Minulla on myös tarkemmat kriteerit kumppanihaussa kuin siinä, mitä arvostan vaikkapa työtovereissa tai ylipäätään muissa ihmisissä.
Yleistät "kaikkien ammattien edustajat" harmaaksi massaksi, joilla ei olisi omaa tahtoa tai unelmia...
Aika monelle työ on vain työ.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla yleisvastauksena melkein kaikkeen että miehet ovat tyhmiä jopa tylsämielisyyteen asti.
Kuitenkin kaikki ympärillämme oleva ON olemassa, miten sen voi jättää huomaamatta?
Onko naisilla kyky sokeutua valikoivasti?
Vai johtuuko kaikki vain siitä että naisten havainnoimat miehet- eli ne joita nainen päästää lähelleen siis- ovat niitä tyhmimpiä?
Voidaan päätellä, että sinä olet niitä tyhmimpiä, eikä sua päästä kukaan lähelleen. Naisvihaajilla on aina niukka äly ja olematon itsetunto. Itsetunto ei kehity ilman kykyä itsekritiikkiin ja oman toiminnan ja käytöksen arviointiin. Se, että sinä länkytät naisista ja naisten huonoudesta saamatta koskaan sitä huonoakaan naista (heh), kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta. Olet alapuolella jopa niiden kaikkein tyhmimpien naisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.
Jep, ekoilla treffeillä se on helposti moukkamaista. AP antaa myös itsestään muille naisille moukkamaista, tyhjää ja bottimaista kuvaa, jos heti kyselee tuollaista.
Kyllä siinä alussa usein puhutaan perusasiat läpi ja ammatti on yksi niistä, se mistä on kotoisin, missä on käynyt koulunsa, onko lapsia ennestään, haluaako lapsia, onko uskonnollinen, minkälaisia haaveita on tulevaisuudesta, poliittinen kanta, minkälaisia ammatillisia tavoitteita
Kaikki tämä heti ekana? Joo, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän on pinnallisempia. Miehiä kiinnostaa vain naisen ulkonäkö, ei se mistä nainen pitää tai mitä hän tekee työkseen.
Tuo kertoo vain sinusta
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei osaa puhua kiinnostavasti omasta työstään, hän on joko huono keskustelija tai hänen työnsä on äärimmäisen tylsä. Kiinnostavat ihmiset eivät yleensä valitse pitkäveteisiä ammatteja, joten tuskin hän olisi kovin kiinnostava deittikumppani muutenkaan.
Trolli tai 5 vuotias. Kumpi meni lähemmäs?
Itse kieltämättä tutustuin avoimin mieleen naisiin monilta aloilta. Puoliso on matemaatikko ja analyyttisen mielensä vuoksi täydellinen vastinkappale. Enemmän persoona taustalla vaikuttaa, mutta persoona on usein tärkeä vaikutin alanvalinnassa.