Jos suurin osa nelikymppisistä näyttää ikäistään nuoremmalta
Niin eikö siinä tapauksessa ihmisillä ole vain vääristynyt käsitys siitä miltä nelikymppinen näyttää? Ja lopulta tämä "nuorekas" nelikymppinen on ihan ikäisensä näköinen, koska valtaosa nykypäivän nelikymppisistä kuuluu tähän "näytät nuoremmalta" -porukkaan.
Saako kukaan kiinni tästä?
Kommentit (16)
Kyllä. Nuoret luulevat, että nelikymppiset ovat ihan vanhuksia.
Tämä on samanlainen ilmiö kuin se, että suurin osa autolijoista pitää itseään keskivertoa parempina kuskeina 🤣
Täytän tänä vuonna 40 ja kummasti vanhuus siirtyy aina sitä mukaa kauemmas mitä enemmän ikää tulee 😄 . 18-vuotiaana 25-vuotiaatkin tuntuivat jo ikivanhoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nuoret luulevat, että nelikymppiset ovat ihan vanhuksia.
Myös nelikymppiset luulevat, että (kaikki muut) nelikymppiset näyttää vanhuksilta.
Ap
Johtuu varmaankin siitä, että se vanhenemisen näkymään alkaminen tapahtuu usein todella nopeasti 45-50 ikävuosien välillä. Nelikymppinen näyttää usein liki samalta kuin kolmikymppinen, eikä heidän ikäeroaan välttämättä edes huomaa, mutta viisikymppisessä näkyy iän merkit jo aivan eri tavalla.
Niinpä. Olin 4kymppisenä vielä hyvän näköinen ja hoikahko. En ole enää 57v. Olen oikeasti rupsahtanut sen jälkeen kun alkoi vaidevuodet 53v. Harmi kun en voi käyttää hormonikorvaushoitoa. Se auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olin 4kymppisenä vielä hyvän näköinen ja hoikahko. En ole enää 57v. Olen oikeasti rupsahtanut sen jälkeen kun alkoi vaidevuodet 53v. Harmi kun en voi käyttää hormonikorvaushoitoa. Se auttaisi.
Minullakin on nyt romahduksen merkkejä esivaihdevuosien alettua. Pitäisi ottaa säästöstä rahat gyneen. Ihmiset romahtavat eri tahtia.
Luultavasti näytän monen silmissä rupsahtaneelta kolmekymppiseltä, koska niin usein kysytään papereita ja oletetaan muutenkin nuoremmaksi. Oikeasti olen päälle nelikymppinen.
Moni 39-vuotias voi näyttää tosi paljon nuoremmalta kuin muutaman vuoden vanhempi, esimerkiksi 43-vuotias. (Liekö syynä esivaihtarit?) Myös 43- ja esimerkiksi 48-vuotias näyttävät eri ikäisiltä myös. Ja syy, he ovat eri ikäisiä!
Ylipäätään ihmiset näyttävät ihan oman ikäisiltään. Jos pukeutuu nuorekkaasti (esim. mustat legginssit, valkoiset lenkkarit, vaalea t-paita ja farkkutakki ja käyttää nuortenkin suosimaa laukkua), vaalentaa hiukset, valkaisee hampaat ja käyttää piilareita sekä on päivittänyt meikin tälle vuosituhannelle, voi varmaankin "näyttää ikäistään nuoremmalta". Mutta oikeasti on sen ikäinen kuin on, ja vastaavasti erilaisissa vaatteissa ja tyylissä voi "näyttää ikäiseltään" tai jopa, hui kauheaa, "ikäistään vanhemmalta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on nyt romahduksen merkkejä esivaihdevuosien alettua. Pitäisi ottaa säästöstä rahat gyneen. Ihmiset romahtavat eri tahtia.
Ihmisen romahtaminen on kyllä jotain ihan muuta kuin hormonitoiminnan muutokset esi- tai vaihdevuosissa. Jälkimmäiset ovat luonnollinen osa naisen elämää.
Ei pidä paikkaansa. Olen itse 40v mies ja minulta kysytään papereita kun haen kaupasta saunakaljan. Minulle sanotaan usein että ei uskota mun olevan 40v ja itsekkin kun katson itseäni peilistä en näytä vanhalta. Näytän kuulemma poikamaiselta. Hyvät elintavat näkyy kasvoista, kasvisten syönti, hoikka vartalo jne. Jos katson itse 40v miehiä niin monilla elämä näkyy naamasta, silmäpussit, liian vähän vettä, liikaa alkoholia, liikkumattomuus, epäterveellinen ruoka.
Tässä varmaan on enemmänkin kyseessä se, että nykyiset 4-kymppiset näyttävät nuoremmilta kuin edellisen sukupolven ihmiset ollessaan 4-kymppisiä. Sama koskien 5-kymppisiä jne.
Jos katsoo vaikka Youtubesta vanhoja Hittimittarin yleisöraateja, niin siellä on parikymppisiä, jotka näyttävät tämän päivän 4-5-kymppisiltä.
esim:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen romahtaminen on kyllä jotain ihan muuta kuin hormonitoiminnan muutokset esi- tai vaihdevuosissa. Jälkimmäiset ovat luonnollinen osa naisen elämää.
Väitätkö, ettei hormonitoiminnan muutoksella ole mitään vaikutusta ulkonäköön? Jo ihan yövalvomiset, angsti jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Olen itse 40v mies ja minulta kysytään papereita kun haen kaupasta saunakaljan. Minulle sanotaan usein että ei uskota mun olevan 40v ja itsekkin kun katson itseäni peilistä en näytä vanhalta. Näytän kuulemma poikamaiselta. Hyvät elintavat näkyy kasvoista, kasvisten syönti, hoikka vartalo jne. Jos katson itse 40v miehiä niin monilla elämä näkyy naamasta, silmäpussit, liian vähän vettä, liikaa alkoholia, liikkumattomuus, epäterveellinen ruoka.
Osittain geneettistä. Nelikymppiset sisarukseni ovat kaikki näitä "nuorekkaita". Omasta elinpiiristä ei silti voi yleistää.
Ihmiset näyttivät ennen vanhemmilta. Nykyisten reilusti yli 50-kymppisten ylioppilaskuvissa kaikki näyttävät keski-ikäisiltä, koska hius- ja vaatemuoti oli erilaista. Vanhempieni nelikymppisillä naiset juhlivat tanttavaatteissa ja kypäräpermiksissä, oma sukupolveni aivan erilaisissa vetimissä ja kampauksissa.
Kaikki näyttävät siis tavallaan nuoremmilta, mutta osa paremmin säilyneiltä kuin ikätoverinsa.
Nelikymppinen näyttää vielä hehkeältä.