Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?
Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.
Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa.
Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).
Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin pinnallisia kuin naiset.
Miehet ovat pinnallisempia kuin naiset. Ei niitä kiinnosta esim. perheen elättäminen kunhan pääsevät söhimään paljaalla munallaan. Eikä niitä kiinnosta naisen älykkyys vaan isot tissit. Niinpä ne sitten tuottavat tyhmiä lapsia, syrjäytyviä poikia, joista ei koskaan ole mihinkään muuhun kuin mölisemään miesvauvapistefissä ja joita eivät viitsi kasvataa tai elättää.
Tämä kommentti kertoo vain kaksi asiaa. 1. sinun huono lapsuus. 2. miesvihaa koska olet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ohjautuu peniksellä, ei aivoilla. Naiset ohjautuvat aivoilla, ei vaginalla.
Kumpihan mahtaa olla fiksumpi, ihmisen ylä- vai alapää?
Tähän sopii vitsi:
Miehen päässä liikkui yksinäinen aivosolu, toinen aivosolu tuli paikalle ja sanoi: mitä sinä täällä yksin teet, tule tuonne alas, me ollaan kaikki siellä.
Vastaan että linnakundien suosio naisten keskuudessa - aikamoista vagina-ajattelua, eikö?
Joo, täytyy kyllä ihmetellä niitä naisia , jotka nimenomaan haluavat tutustua linnakundeihin. En millään naisena osaa käsittää että miksi. Mutta kyllä kai suurin osa linnakundien naisista ovat tutustuneet ja menneet linnakundin kanssa yhteen ENNEN niitä rikoksia ja tietämättä miehen puuhista ,joiden takia mies vankilassa on. Sitten tämä mies on lasten isä eikä nainen halua miestään hylätä vaikka vankilassa onkin. Varmasti moni ottaa eronkin vankilaan joutumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltämättä tutustuin avoimin mieleen naisiin monilta aloilta. Puoliso on matemaatikko ja analyyttisen mielensä vuoksi täydellinen vastinkappale. Enemmän persoona taustalla vaikuttaa, mutta persoona on usein tärkeä vaikutin alanvalinnassa.
Matemaatikko nainen on sama kuin sanoisit että retardi.
Perustele nyt ihmeessä vähän. Vai vihaatko vain naisia?
Mikäli toinen tekee töitä ns. tavalliseen toimistoaikaan, niin suurin osa ammateista vaikuttaa vapaa-aikaan varsin vähän. Jossain ammateissa on suurempi riski sairastumiselle tai onnettomuuksille, mutta pääosin ihan sama mitä toinen työkseen tekee. Mikäli kuviossa sitten on vuorotyötä tai paljon reissaamista, niin tällä on vaikutuksensa vapaa-aikaan.
Kuulostat rasittavalta jaarittelijalta.
itseäni ei miehen työ kiinnosta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, vaan se minkälainen mies on. Se työ voi muuttua ja 99% duuneista on aika pitkäveteistä puurtamista. Vapaa-aika on vapaa-aikaa, harva jaksaa jauhaa töistä silloin, kun siitä ei saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ohjautuu peniksellä, ei aivoilla. Naiset ohjautuvat aivoilla, ei vaginalla.
Naiset ohjautuvat tunteilla ja sitten ihmetellään kun asiat on persiillään ja ulkona ei voi liikkua turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan kyllä kiinnostaa ja kovastikin. Siis korkeakoulutettuja ja menestyneitä miehiä. Tietenkään esim. työttömillä ja duunarimiehillä ei ole varaa valita naisia koulutuksen mukaan, joten heille kelpaa mikä tahansa naisen koulutustaso. Nämä miehet tällä palstalla sitten kertovat, miten status, raha ja koulutus ei ole naisissa tärkeää, vaikka tosielämässä se on päinvastoin. Vai luuletteko esim. menestyvien yritysjohtajien, lääkäreiden, kauppatieteilijöiden ja bisnesmiesten olevan kirjoittamassa palstalle? :DD
Aikalailla samaa ajattelin itsekin, että ne miehet, jotka täällä sanovat, että naisen ammatilla ei ole väliä, eivät yleensä ole erityisen urakeskeisiä tai tavoitteellisia, eivätkä myöskään suhtaudu omaan työhönsä erityisellä intohimolla. Toki kaikkien ei tarvitsekaan olla, mutta ehkä he tässä vähän liikaa katsovat asiaa oman maailmankuvansa kautta, ajattelematta, että on myös paljon erilaisia miehiä kuin he itse, jotka valitsevat kumppaninsa aivan eri perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopii vitsi:
Miehen päässä liikkui yksinäinen aivosolu, toinen aivosolu tuli paikalle ja sanoi: mitä sinä täällä yksin teet, tule tuonne alas, me ollaan kaikki siellä.
Vastaan että linnakundien suosio naisten keskuudessa - aikamoista vagina-ajattelua, eikö?
Joo, täytyy kyllä ihmetellä niitä naisia , jotka nimenomaan haluavat tutustua linnakundeihin. En millään naisena osaa käsittää että miksi. Mutta kyllä kai suurin osa linnakundien naisista ovat tutustuneet ja menneet linnakundin kanssa yhteen ENNEN niitä rikoksia ja tietäm
Linnakundi miehet viehättää lähinnä jotain white trash -naisia ja sellaisia joilla on mielenterveysongelmia. Ei normaalit naiset tuollaisten kanssa pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli toinen tekee töitä ns. tavalliseen toimistoaikaan, niin suurin osa ammateista vaikuttaa vapaa-aikaan varsin vähän. Jossain ammateissa on suurempi riski sairastumiselle tai onnettomuuksille, mutta pääosin ihan sama mitä toinen työkseen tekee. Mikäli kuviossa sitten on vuorotyötä tai paljon reissaamista, niin tällä on vaikutuksensa vapaa-aikaan.
No, varmasti elämä olisi erilaista vaikkapa siivoojanaisen ja urakeskeisen yritysjohtajanaisen kanssa. En sano, että kumpikaan olisi toistaan huonompi, mutta aivan varmasti heidän maailmankatsomuksensa on hyvin erilainen. He viettävät vapaa-aikaansa eri paikoissa, heidän sosiaaliset ympyränsä poikkeavat toisistaan, ja toki myös tulot vaikuttavat yhteiseen elämään.
No kuules ap:n saatana. Oma ammattini ei kerro mitään siitä mitä haluan tehdä tai arvoistani, vaan siitä mihin satuin pääsemään. Kyllä olisin itsekin halunut hienoon hommaan, mutta jotain se on tehtävä, jos haluaa hengissä pysyä, ja edes jotenkin omia unelmiaan tavoitella. Oletpa naivi ihminen.
Kyllä minua ainakin kiinnostaa sen verran mitkä on tulot. Mikä liksa on huonompi kuin kansanedustajalla jotka pääosin ovat matalasti koulutettuja valtion virkamiehiä niin ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä se kiinnostaa hiukan, mutta lukuisat muut asiat kiinnostavat enemmän: arvot (joita ammatti parhaimmillaan ilmentää vain osittain tai epäsuorasti), koulutushistoria, uskovaisuus/ateismi, musiikki-, kirjallisuus- ja leffamaku, kyky itseanalyysiin, jne. Ja vastaavasti pidän urakeskeisiä ihmisiä enimmäkseen tylsinä, ellei ammatti sitten satu olemaan jotenkin erityinen tai psykologiset kuviot kollegoiden tai asiakkaiden kanssa mielenkiintoisia.
Miten urakeskeisyys tähän liittyy? Ja tottakai nuo luettelemasi asiat on myös niitä asioita joista puhutaan, mutta ammatti kertoo ihmisestä paljon enemmän, minkälaista hänen kanssaan on elää. Ja sitähän se työasioista puhuminen on, itseanalyysia, teinkö oikein siinä tilanteessa, miksi tein niin tai jätin tekemättä, onko tämä ammatti minulle oikea jne.
Ihmisillä on erilaisia kriteereitä, kun valitsevat puolisoaan. Sinulle sopivat nuo, jollekin toiselle toiset.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mikä jossakin ammatissa kiinnostaa, oli sitten mies tai nainen. Ei mutta, normaalit ihmisethän arvottavat toiset vain rahan mukaan ja se on parempi ihminen joka tienaa enemmän kuin toinen.
Jotkut ammatit ovat äärimmäisen kiinnostavia, jotkut vähemmän, mutta jos kumppania olet hakemassa niin kuka haluaa sellaisen kumppanin, joka suhtautuu sinun tärkeisiin elämänvalintoihin kuten juuri tuohon uravalintaan välinpitämättömästi.
Moniin ammatteihin liittyy vaitiolovelvollisuus. Itse en puhu työasioista kotona, eikä mieskään, vaikka hän kyllä saisi puhua. Työ on vaan yksi elämänalue.Jollei mitään merkittävää ongelmaa työpaikassa ole, ei tule puhuttua.
Enemmän puhutaan kotiasioista, vierailusuunnitelmista, mökkiremontista, kuntoilusta, lapsista, lomasta, uutisista yms.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä teet tai ajattelet. Anna pillua ja ole mukava. Ei teistä naisista mitään muuta hyötyä tai iloa ole.
Onko isäsi samaa mieltä äidistäsi ja omasta äidistään?
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikki parturikampaajat ovat ihan samanlaisia. Kun tiedät ihmisestä hänen nykyisen työnsä niin tiedät hänestä aivan kaiken.
Kaikki parturit ovat, mutta ...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ketään kiinnostaa mitä toinen tekee työkseen? Olettaen että ette ole samalla alalla niin työn sisällön ymmärtäminen menee toiselta ohi ja siitä lässyttäminen on itsellekin tylsää.
Itse yritän sivuuttaa työasiat yleensä keskusteluissa, kun en jaksa millään alkaa selittää omaa työtäni, joka on jokseenkin monimutkaista ei IT-allalla oleville
Älykäs ihminen, jolla on hyvät keskustelutaidot osaa selittää monimutkaisen asian myös yksinkertaisesti ja kiinnostavasti.
Kyllä mua sen verran kiinnostaa, etten mitään sossua tai muuta julkisella sektorilla loisivaa suojatyöläistä kattelis.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mikä jossakin ammatissa kiinnostaa, oli sitten mies tai nainen. Ei mutta, normaalit ihmisethän arvottavat toiset vain rahan mukaan ja se on parempi ihminen joka tienaa enemmän kuin toinen.
Tutustumisvaiheessa varmaan ihan normaalia puhua siitä, mihin toinen käyttää elämäänsä/aikaansa/panostustaan, ja mikä ala on kiinnostanut niin paljon, että on mennyt opiskelemaan sitä ja/tai hakeutunut alalle töihin. Olisi vähän outoa tutustua ihmiseen vaikkapa suhdemielessä ilman, että voisi ollenkaan puhua ammatista/työstä - erityisen outoa olisi jos ei tietäisi seurustelukumppanin ammattia tai työpaikkaa. Kyllähän tällaiset elämän normaalit perusasiat tulee juteltua.
" Nämä miehet tällä palstalla sitten kertovat, miten status, raha ja koulutus ei ole naisissa tärkeää, vaikka tosielämässä se on päinvastoin."
Miehetkö muka tätä väittää?? Enpä ole edes homoa tavannut joka tuollaista menee sanomaan.