Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?

Vierailija
29.09.2025 |

Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.

Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa. 

Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).

Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.

Kommentit (331)

Vierailija
141/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.

Ei naiset lähde edes 1.treffeille ilman, että varmistavat ensin miehen statuksen ja rahatilanteen.

Ei riitä, että mies kertoo olevansa töissä.

Statuksen ja rahan täytyy olla lääkärijuristi-luokkaa.

Ahaa. Vaan siis lääkäri-juristit seurustelee. Missä ihmeen maailmassa sä oikeen elät?

Vierailija
142/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa naisessa vain tämän kiinnostuksen kohteet, se että hän on mukava ja hänen kanssa on helppo jutella.

Aika montaa ihmistä kiinnostaa se työnsä. Sua ei siis kiinnosta kuin osa naisen kiinnostuksen kohteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi naiset puhuvat keskenään niin paljon rahasta.

Mistä sä tiedät, mistä naiset keskenään puhuvat, kun et ole paikalla?

Vierailija
144/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ulkonäköön tai pinnallisiin tekijöihin keskittyvät: Heille ammatilla ei ole suurta merkitystä, koska kiinnostus rakentuu muille asioille. "

Työ jos mikä on pinnallinen asia.

Eipä ole. Työstä saatava tulo voi olla materialistista, mutta mitään muuta pinnallista tuossa ei ole.

Vierailija
145/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toiset ihmiset työn ja ammatin kautta. Tokihan se työ voi ihmisestä jotain kertoa, mutta itse arvotan muita asioita. 

Ei kyse olekaan mistään arvottamisesta. En minä arvota ketään ammatin takia. Vaan kuten sanoin, eri ammatit ovat mielenkiintoisia, ja ne kertoo paljon ihmisestä. Ammatti on hyvä puheenaihe, ja monesta ammatista riittää puhuttavaa vuosikymmeniksi.

AP

Aivan helvetin tylsän kuuloista. Ei minua tippaakaan kiinnosta kuunnella toisten töistä, eri asia alaan liittyvä tietämyksen jakaminen. Mutta noin lähtökohtaisesti puhutaan ihmisten kanssa aivan muista asioista, ilmiöistä, maailmantilanteesta, historiasta, harrastuksista jne.

Viimeksi kun tapasin uramiehen, puhuttiin mm. merestä ja purjehduksesta, tanssista, lapsuudesta, klassisen musiikin harrastuksista, kulttuureista eikä tippaakaan töistä. Useinhan sellaset kaipaa vastapainoa ja pehmeyttä elämään naisesta, vaikka tietysti joillekin sopii partneri jonka kanssa tykitetään menemään samalla alalla.

Mitä jos se sun kumppani olisi ollut ammattipurjehtija, ammattitanssija tai klassinen muusikko, olisiko se keskustelu silloin yhtäkkiä muuttunut aivan helvetin tylsäksi kun hän puhuisi näistä mainitsemistasi asioista? 

Vierailija
146/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka pystyvät työstään kiinnostavasti eli moniulotteisesti ja syvällisesti puhumaan, ovat niin uteliaita ja reflektiokykyisiä, että heillä on väistämättä muitakin mielenkiinnonkohteita, joista työ on todennäköisesti se vähiten kiinnostava. Ja vastaavasti ne, joiden aihelistassa työ on lähellä kärkeä, ovat niin haaleita ja kankeita ajatusmaailmaltaan, etteivät sitä työtäkään osaa käsitellä muuten kuin raportoimalla, mitä minäkin päivänä tapahtui.

Vierailija
147/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiinnostaa, muttei positiivisessa mielessä. Se on haaste miehisyydelle. t: naisinsinööri

Ai niin kun mies ei halua kuunnella jotain vtun tyhmiä insinöörijuttuja, niin naisen mielestä se on haaste, ja sitten jos miesinsinööri juttelis työstään naiselle niin se ois sit manspleinausta, niinhän?

Vierailija
148/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten valitsemat ammatit on niin pirun tylsiä ettei niistä paljon puhuttavaa synny. M33

No mikä on mielenkiintoinen ammatti naisella? Mun naispuolisten ystävien ammatteina on mm. muusikko, yrittäjä, graafinen suunnittelija, eläinlääkäri ja videoeditori.

Eläinlääkäri, siinä pitää tietää niin monen erinlaisen eläimen anatomia ja eikö kouluunkin ole vaikeampi päästä kun lääkikseen? M33

Hieman taitaa riippua vuodesta, mutta todella vaikea tosiaan päästä ja onhan siinä oppimista kun täytyy opetella kaikki kissoista käärmeisiin.

Vierailija
149/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiinnostaa, muttei positiivisessa mielessä. Se on haaste miehisyydelle. t: naisinsinööri

Ai niin kun mies ei halua kuunnella jotain vtun tyhmiä insinöörijuttuja, niin naisen mielestä se on haaste, ja sitten jos miesinsinööri juttelis työstään naiselle niin se ois sit manspleinausta, niinhän?

Naisten logiikka. Joskus sitä oikein ihmettelee kuinka tyhmiä jotkut naiset ovat. Naiselle elämä tuntuu olevan yhtä haastetta kun näkee esteitä siellä missä muut ei näe

Vierailija
150/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toiset ihmiset työn ja ammatin kautta. Tokihan se työ voi ihmisestä jotain kertoa, mutta itse arvotan muita asioita. 

Ei kyse olekaan mistään arvottamisesta. En minä arvota ketään ammatin takia. Vaan kuten sanoin, eri ammatit ovat mielenkiintoisia, ja ne kertoo paljon ihmisestä. Ammatti on hyvä puheenaihe, ja monesta ammatista riittää puhuttavaa vuosikymmeniksi.

AP

Aivan helvetin tylsän kuuloista. Ei minua tippaakaan kiinnosta kuunnella toisten töistä, eri asia alaan liittyvä tietämyksen jakaminen. Mutta noin lähtökohtaisesti puhutaan ihmisten kanssa aivan muista asioista, ilmiöistä, maailmantilanteesta, historiasta, harrastuksista jn

Kannattaakin deittailla sellaisen ihmisen kanssa, joilla on mielenkiintoinen työ ja joka on hyvä keskustelemaan aiheesta kun aiheesta niin silloin se työstäkään puhuminen ei ole ikävää. 

Vierailija
151/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on kapakassa tullut kuultua. Naiset ovat miehiä materialistisempia.

Vierailija
152/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei osaa puhua kiinnostavasti omasta työstään, hän on joko huono keskustelija tai hänen työnsä on äärimmäisen tylsä. Kiinnostavat ihmiset eivät yleensä valitse pitkäveteisiä ammatteja, joten tuskin hän olisi kovin kiinnostava deittikumppani muutenkaan.

Vierailija
153/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on kapakassa tullut kuultua. Naiset ovat miehiä materialistisempia.

Olettaisin, etteivät naiset mene nimenomaan kapakkaan vertailemaan yhtiövastikkeitaan...

Vierailija
154/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia kiinnostaa miehen ammatti ja koulutustaso koska naisia kiinnostaa miehen rahat. Naiset arvostaa miehet koulutustason,työn ja rahan perusteella. 

Miehiä taas kiinnostaa naisen luonne,naisen ulkonäkö ja miehelle riittää että nainen käy töissä. 

Naiset kelpuuttaa kumppaniksi miehen joka kuuluu vähintään samaan yhteiskuntaluokkaan mitä nainen itse on. 

Väärin.

Vierailija
155/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka pystyvät työstään kiinnostavasti eli moniulotteisesti ja syvällisesti puhumaan, ovat niin uteliaita ja reflektiokykyisiä, että heillä on väistämättä muitakin mielenkiinnonkohteita, joista työ on todennäköisesti se vähiten kiinnostava. Ja vastaavasti ne, joiden aihelistassa työ on lähellä kärkeä, ovat niin haaleita ja kankeita ajatusmaailmaltaan, etteivät sitä työtäkään osaa käsitellä muuten kuin raportoimalla, mitä minäkin päivänä tapahtui.

Niin no sellainen, joka puhuu pelkästään työstään ei tietenkään ole hyvä, mutta työ on yksi aihe muiden joukossa.

Vierailija
156/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei osaa puhua kiinnostavasti omasta työstään, hän on joko huono keskustelija tai hänen työnsä on äärimmäisen tylsä. Kiinnostavat ihmiset eivät yleensä valitse pitkäveteisiä ammatteja, joten tuskin hän olisi kovin kiinnostava deittikumppani muutenkaan.

Sinänsä totta, etten todellakaan jaksa kuunnella monenkaan ihmisen puhuvan töistään, monen ihmisen työjutut kuulostavat äärettömän tylsiltä. Mutta juuri sen perusteella tiedän, että kumppaniehdokas on sopiva minulle jos nautin hänen seurassaan myös työasioista keskustelusta, eli työasioiden esilletuominen kyllä hyvä litmustesti sille, että onko kiinnostava kumppani.

Vierailija
157/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.

T. Mies.

😂😂😂 Tämä on ehkä paras vitsi koko palstan historiassa. Toivottavasti trollaat tai vitsailet. Kaikki miehet, joita tunnen isästäni lähtien ovat olleet kiinnostuneita naisen koulutuksesta, ammatista, statuksesta. Olen nähnyt kauniita ja mukavia naisia, jotka ovat saaneet pakkeja, koska heillä ei ole oikeaa( lue korkeaa) koulutusta. Jos väittämäsi olisi totta, niin miksi et koskaan näe mieslääkäreitä naispuolisen siivoojan kanssa parisuhteessa, vaan toisien lääkäreiden. Niinpä. Edes sairaanhoitaja/ lääkäripariskuntia ei näy enää ollenkaan. Ja juuri siis näin päin, että mies olisi lääkäri. Naispuolisilla lääkäreillä olen nähnyt kumppaneina vaikka minkälaista duunaria, vaikka naistenhan piti juuri olla näitä, joita kiinnostaa  miehessä vain status😂 Eräskin naislääkäri oli naimisissa putkimiehen kanssa. Tunsin kerran erään (mies)tohtorin, joka sanoi, että naisen täytyy olla vähintään maisteri, jos hän aikoo edes ajatella parisuhdetta.  Niin että miehiä ei YHTÄÄN kiinnosta naisen ammatti, koulutus, status, raha,LOL.

Vierailija
158/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon että olen ammatiltani vaikka talousjohtaja niin ei se oikeastaan kerro minusta mitään. 

Vierailija
159/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aivan helvetin tylsän kuuloista. Ei minua tippaakaan kiinnosta kuunnella toisten töistä, eri asia alaan liittyvä tietämyksen jakaminen. Mutta noin lähtökohtaisesti puhutaan ihmisten kanssa aivan muista asioista, ilmiöistä, maailmantilanteesta, historiasta, harrastuksista jne.

Viimeksi kun tapasin uramiehen, puhuttiin mm. merestä ja purjehduksesta

Kyllä minun kokemukseni mukaan huippu-uramies ottaa kumppanikseen aina toisen uraa tekevän naisen. Yleensä kovan ja kylmän bisnesnaisen, ei mitään lempeää ja äidillistä naista. 

Vierailija
160/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ketään kiinnostaa mitä toinen tekee työkseen? Olettaen että ette ole samalla alalla niin työn sisällön ymmärtäminen menee toiselta ohi ja siitä lässyttäminen on itsellekin tylsää.

Itse yritän sivuuttaa työasiat yleensä keskusteluissa, kun en jaksa millään alkaa selittää omaa työtäni, joka on jokseenkin monimutkaista ei IT-allalla oleville

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi