Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?
Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.
Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa.
Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).
Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman mies ottaa kumppanikseen jos saa valita:
1. isotissinen, seksikäs, iloluonteinen siivooja, joka tykkää vapaa-ajalla olla kotosalla, tehdä kotitöitä ja harrastaa miehensä kanssa.
2. Kuivakas, pienitissinen, aina työhuolissaan ärtyisä uraohjus, jota ei juuri kotona näy kun tekee ylitöitä uralla edetäkseen?
Vaikea valinta.
Vaihtoehto 3:
- työ ensin koti toisena jos ei miellytä adios
-itsekäs ja kunnianhimoinen. käyttää parhaat vuodet uraa rakentaen.
-jos ei ole töissä on salilla.
-ei kykene ejattelemaan yhteistähyvää vaan luulee olevansa vapaa työpaikalla orjana.
- nainen joka ei ole vielä kypsä parisuhteeseen vaan kuvittelee että kysy
Eli omien sotkujen siivoaminen ja ruoan laitto ja lapsista huolenpito on miehen palvelemista? Mitenköhän moni nainen varmistaa että työpaikalla toimitusjohtaja ei ole mies? Esim. siivoajat nimen omaan ovat orjia miehelle tuossa tilanteessa.
Suurin syy avioeroihin on nimen omaa se että nainen ei hoida omaa osuuttaan. Esim. Sanna Marin hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kysyä kumppaniehdokkaan työn luonteesta tai onko työhönsä tyytyväinen kysymättä suoraan mitä tekee:
Oletko vuorotyössä/päivätyössä?
Voitko tehdä työtäsi etänä?
Joudutko työssäsi paljon matkustamaan?tai
Pidätkö työstäsi?
Haluaisitko tehdä jotain muuta työtä kuin nyt teet?Näin tehden hän voisi jatkaa halutessaan kertomalla mitä tekee työkseen tai jättää tarkentamatta ja vastata vain kysymyksiin.
Tai, voit vain kysyä mitä hän tekee työkseen ja hän kertoo mitä haluaa.
En itse haluaisi kumppania, joka kokee tuon kysymyksen ihan mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö 1 on suuhygienisti. Henkilö 2 on Gigantissa asiakaspalvelija.
No niin, kertokaas nyt te työkeskeiset oikein tarkkaan, mitä kaikkea nämä ammatinvalinnat kertovat näistä kahdesta ihmisestä. Mitä arvoja ja persoonallisuuspiirteitä päättelette näiden tietojen perusteella? Ja täsmentäkääs myös, miten nämä eri ammatit näkyvät parisuhteen arjessa (muuten kuin ajallisesti), ero kun kuulemma on suuri.Nämä esimerkit ovat ns. neutraaleja ammatteja, jotka eivät oikeastaan kerro tuollaisenaan mitään.
Niin. Mutta jos vaihtaa asiakaspalvelijan myyjään, niin se kertoo jo jotain. Ihminen suostuu työkseen huijaamaan mummoja ja muita asiakkaita provikoiden takia. Se on erittäin epäviehättävä piirre ihmisessä, ainakin minusta.
Koko kaupan ala perustuu juuri tähän höynäyttämiseen.
Osa tekee höynäyttämistä vähemmän kuin toinen. Kassa ei esim höynäytä mitään, eikä hyllyttäjä eikä muu rivityöntekijä. Tyrkkymyyjät ja johtajat tekee sen höynäyttämisen konsulttien avulla. Voisin seurustella kassan tai hyllyttäjän kanssa, tyrkkymyyjän kanssa en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Emme ole työkavereita. 100% ajasta jonka vietämme yhdessä, on vapaa-aikaa.
2. Suurimalla osalla ihmisistä ei ole erityisen mielenkiintoista työtä. Jos ammattisi olisi astronautti, kaksoisagentti, tai edes vapaaottelija tai muukalaislegioonalainen - ammattisi voisi kiinnostaakin. Sama pätee työjuttuihin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jos toimari kiitteli panostasi uuden hassunnäköisen kahvilusikan lanseerauksessa.
3. Kovimmat työstään pulisijat ovat minun kokemusteni mukaan jonkinlaisia keskitason asiantuntijoita jotka toistavat innoissaan firman PR-bullshittiä.
4. Naisilla on tapana juoruta ja haukkua työkavereita selän takana. Sellaisen kuunteleminen ei kiinnosta. Mikset puhu suoraan niiden työkavereiden tai pomosi kanssa?
5. Minulla ei ole tarvetta käydä työasioita läpi kotona. Minua kiinnostaa enemmän seksi, yhdessäolo, harrastukset ja kaverit.TÄMÄ! Mies ei tee mitään naisen työllä ellei se ole aikuisviihdettä tai itsensä myymistä. Kaikkein paras on jos nainen on työtön.
Nainen saa olla työtön, jos hänellä on rahaa. Muuten on tukiluuseri ja miehen rahoilla kuppaaja.
t: miehet
Mitä väliä sillä on mitä tekee työkseen.
Et kai sinä hänen työpaikallaan ole niitä töitä tekemässä.
Nainen lähtee aamulla ja tulee kotiin klo 16:00. Ihan sama oliko hän Parturissa tai käymässä ISS Avaruusasemalla.
Ei liikuta minun elämääni.
Osa tekee höynäyttämistä vähemmän kuin toinen. Kassa ei esim höynäytä mitään, eikä hyllyttäjä eikä muu rivityöntekijä. Tyrkkymyyjät ja johtajat tekee sen höynäyttämisen konsulttien avulla. Voisin seurustella kassan tai hyllyttäjän kanssa, tyrkkymyyjän kanssa en.
-----------------
Kyllä se vedättäminen menee tuossakin. työnantaja maksaa olematonta palkkaa vaikka on mahdollista maksaa enemmän ja samaan aikaa hyllyttäjä ym saikuttaa ja varastaa.
Tässä joku kysyi, että mitä jos nainen on samanaikaisesti kunnianhimoinen uraohjus, sporttihullu, mutta silti rento ja mukava kumppani jolla on aikaa olla miehen kanssa.
Ehkä tällainen neula on jossain siellä heinäsuovassa.
Ikävä kyllä minun kokemukseni on, ettei tällainen nainen ole rento kumppani alkuunkaan. Päin vastoin, arjessa ja lomilla ja harrastuksissa kaiken pitää olla tiptop. Elämä on superenergistä suorittamista 24/7.
Koska - toisin kuin te naiset - miehet eivät edellytä sosioekonomista hyötymistä parisuhteelta, mies luopuu mieluummin jostain saadakseen rennon ja mukavan kumppanin. Nimittäin siitä ammatillisesta kunnianhimosta. Intohimpoisen salilla käymisen tuloksena on sentään kapea uuma ja hyvä perse, kun taas urisuorittamisen seurauksena saa kotisuorittajan joka selittää kotonakin mitä karismaattinen CEO sanoi ja kuinka Marketing Director antoi dinnerillä tunnustusta precis sujuneesta kahvilusikan lanseerauksesta Networking-PositiveVibes-Happeningissä. Samalla kun suoristelee koristetyynyjä ja aikatauluttaa viikonlopun ohjelmaa.
Olen tyypillinen mies sikäli, etten halua puhua jatkuvasti työasioista kotona, enkä kaipaa mitään suorittajatiimiä kotiin. Vapaa-aika on vastapainoa työlle. Silloin voi heittää paidan tuolin selkämykselle ja kalsarit makuuhuoneen lattialle, ja istuutua takkatulen ääreen oman kullan kainaloon. Harrastetaan seksiä välittämättä sitä onko koti supersiisti, syödään rauhassa hyvää ruokaa ja siivotaan sitten huomenna.
Toki elintaso on vähän alhaisempi kun vaimo tienaa 4x vähemmän, mutta kokonaisuutena parempi näin kuin siinä toisessa vaihtoehdossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä tekee työkseen.
Et kai sinä hänen työpaikallaan ole niitä töitä tekemässä.
Nainen lähtee aamulla ja tulee kotiin klo 16:00. Ihan sama oliko hän Parturissa tai käymässä ISS Avaruusasemalla.
Ei liikuta minun elämääni.
Sieltä ISS avaruusasemalta tuskin tullaan kotiin kello 16:00.
No koska oletus on, että parisuhteessa nainen pitää huolta kodista ja ruokahuollosta. Sitten siinä ohessa hän voi tehdä töitä mitä ehtii ja jaksaa siten, että saadaan kuitenkin kaksien tulojen hyödyt ja jaetut elinkustannukset. Siksi se naisen ammatti ei ole niin tärkeä juttu miehille.
Kaikki miehet ei halua tehdä naisten töitä.
Totuus on, että monella on sekä uraa että parisuhde eivätkä ne sulje toisiaan pois. Hyvässä parisuhteessa kumppani tukee myös toisen uravalintoja. Kyse on lopulta siitä, miten tasapaino löytyy ja osataan arvostaa toista ihmistä, ei siitä tekeekö töitä vai ei.
Ristiriitaista tuossa alkuperäisessä kommentissa oli se, että toivotaan naisen olevan kotona tekemässä kotitöitä miehen kotiorjana, mutta uratoiveet nähdään alentumisena tai orjuutena. Itsekästä on pikemminkin vaatia, ettei naisella saisi olla mitään muuta elämää kuin palvella miestä.
Ja mitä liikuntaan tulee, niin salilla käyminen ja liikkuminen ylipäänsä on tärkeä osa terveyttä, kun kroppa voi hyvin, myös parisuhteessa ja arjessa jaksaa paremmin. Senhän voi tehdä myös yhdessä kumppanin kanssa. Vai oletko enemmän niitä, jotka mieluummin jäävät sohvalle makaamaan?