Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?
Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.
Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa.
Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).
Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toiset ihmiset työn ja ammatin kautta. Tokihan se työ voi ihmisestä jotain kertoa, mutta itse arvotan muita asioita.
Ei kyse olekaan mistään arvottamisesta. En minä arvota ketään ammatin takia. Vaan kuten sanoin, eri ammatit ovat mielenkiintoisia, ja ne kertoo paljon ihmisestä. Ammatti on hyvä puheenaihe, ja monesta ammatista riittää puhuttavaa vuosikymmeniksi.
AP
Aivan helvetin tylsän kuuloista. Ei minua tippaakaan kiinnosta kuunnella toisten töistä, eri asia alaan liittyvä tietämyksen jakaminen. Mutta noin lähtökohtaisesti puhutaan ihmisten kanssa aivan muista asioista, ilmiöistä, maailmantilanteesta, historiasta, harrastuksista jn
Mitä jos se sun kumppani olisi ollut ammattipurjehtija, ammattitanssija tai klassinen muusikko, olisiko se keskustelu silloin yhtäkkiä muuttunut aivan helvetin tylsäksi kun hän puhuisi näistä mainitsemistasi asioista?
Ai mitä mitä jos? Kirjoitinko, ettei ihminen saisi puhua ikinä ollenkaan työstään?
Ja huomasit toki varmasti tämän kohdan: eri asia alaan liittyvä tietämyksen jakaminen..
Tosin ei mun tuttavapiirin tuollaisiakaan töitä tekevät jauha niistä töistä juurikaan. Sen verran mitä nyt luontevasti tulee välillä työstä puhuttua, eli vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan kyllä kiinnostaa ja kovastikin. Siis korkeakoulutettuja ja menestyneitä miehiä. Tietenkään esim. työttömillä ja duunarimiehillä ei ole varaa valita naisia koulutuksen mukaan, joten heille kelpaa mikä tahansa naisen koulutustaso. Nämä miehet tällä palstalla sitten kertovat, miten status, raha ja koulutus ei ole naisissa tärkeää, vaikka tosielämässä se on päinvastoin. Vai luuletteko esim. menestyvien yritysjohtajien, lääkäreiden, kauppatieteilijöiden ja bisnesmiesten olevan kirjoittamassa palstalle? :DD
Ei luulla. He istuvat kabineteissä ryystämässä kokkeli ja nauttimassa kulttuurista, jota pitävät korkeana sen korkean hinnan vuoksi. Ja haukkuvat vähän köyhiä siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla yleisvastauksena melkein kaikkeen että miehet ovat tyhmiä jopa tylsämielisyyteen asti.
Kuitenkin kaikki ympärillämme oleva ON olemassa, miten sen voi jättää huomaamatta?
Onko naisilla kyky sokeutua valikoivasti?
Vai johtuuko kaikki vain siitä että naisten havainnoimat miehet- eli ne joita nainen päästää lähelleen siis- ovat niitä tyhmimpiä?
Voidaan päätellä, että sinä olet niitä tyhmimpiä, eikä sua päästä kukaan lähelleen. Naisvihaajilla on aina niukka äly ja olematon itsetunto. Itsetunto ei kehity ilman kykyä itsekritiikkiin ja oman toiminnan ja käytöksen arviointiin. Se, että sinä länkytät naisista ja naisten huonoudesta saamatta koskaan sitä huonoakaan naista (heh), kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta. Olet alapuolella jopa niiden kaikkein tyhmimpien naisten.
Sinun taas ei kannattaisi edes avata sanaista arkkuasi. Jos nyt edes ymmärrät mitä tuo tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltämättä tutustuin avoimin mieleen naisiin monilta aloilta. Puoliso on matemaatikko ja analyyttisen mielensä vuoksi täydellinen vastinkappale. Enemmän persoona taustalla vaikuttaa, mutta persoona on usein tärkeä vaikutin alanvalinnassa.
Matemaatikko nainen on sama kuin sanoisit että retardi.
Sä et osaa edes kirjoittaa normaalisti, joten varmasti aiheuttaa epävarmuutta. Naurattaa, että joku yksinkertainen ukko on täällä paheksumassa älykkäiden naisten töitä xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v
Tuo on lähinnä vaan surullista ja tylsää ajattelua. Ensinnäkin, ei "lapsena" kouluttauduta vanhempien mieltymysten, taitojen ja taipumusten mukaan, vaan omien. Ja nykyään aikuisena tavataan opiskella uusi ammatti, tai useampikin.
Et varmasti tykkää puhua työstä, kun et kerran siitä välitä, kun se on sulle täysin väärä kun et itse sitä valinnut.
Kyllä jos silloin 15-16 vuotiaana tehdään valintoja ollaan täysin lapsia sen suhteen ja usein myös vanhemmat suosittelevat jotain tiettyä alaa. Minulle tuli keväällä täyteen 20 vuotta työhistoriaa ja samassa työpaikassa, juotiin koko työpaikalla täytekakkukahvit ja sain kivan lahjakortin, viikko ennen sitä täytin 40 vuotta. Olisin toki voinut opiskella, mutta kiire oli saada rahaa, ostin omakotitalon, sitten vaimo, lapset, rakennettiin uusi koti. Jos olisin sun treffikumppani niin mitä sulle kertoisi jos sanoisin että oon 40v mies ja vakitöissä tullu 20 vuotta täyttänyt, sinä aikana ollu kerran kolme perjantaita lomautettuna ja muuten yli 20 yt:t esim kestetty? M40v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltämättä tutustuin avoimin mieleen naisiin monilta aloilta. Puoliso on matemaatikko ja analyyttisen mielensä vuoksi täydellinen vastinkappale. Enemmän persoona taustalla vaikuttaa, mutta persoona on usein tärkeä vaikutin alanvalinnassa.
Sä et osaa edes kirjoittaa normaalisti, joten varmasti aiheuttaa epävarmuutta. Naurattaa, että joku yksinkertainen ukko on täällä paheksumassa älykkäiden naisten töitä xD
Onpa täällä niitä älykkäitä (ainakin omasta mielestään) naisia paheksumassa kaikkia miehiä. Ja niiden töitä. Ja....
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.
Jep, ekoilla treffeillä se on helposti moukkamaista. AP antaa myös itsestään muille naisille moukkamaista, tyhjää ja bottimaista kuvaa, jos heti kyselee tuollaista.
Kyllä siinä alussa usein puhutaan perusasiat läpi ja ammatti on yksi niistä, se mistä on kotoisin, missä on käynyt koulunsa, onko lapsia ennestään, haluaako lapsia, onko uskonnollinen, minkälaisia haaveita on tulevaisuudesta, poli
Okei joo eli trolli.. eihän kukaan ole tuollainen tenttaaja oikeasti :D Olisi Todella huonot sosiaaliset taidot, jos menisi heti henkilökohtaisuuksiin ja tenttaisi kaikkea.
Kertoo paljon tämän ketjun kirjoittajista, että tällainen viesti on saanut alapeukkuja..
Eiköhän joka alalla ole niitä monipuolisempia ja mielenkiintoisempia ihmisiä hyvillä sosiaalisilla taidoilla, ja myös niitä joilla ne sosiaaliset taidot on heikot - eli tentataan heti henkilökohtaisuuksia ja kysellään samantien työstä. Ei se vaan ole sosiaalisesti hyvää käytöstä, työt tulee luontevasti ilmi jos tulee. Saati sitten vielä henkilökohtaisempi utelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä niitä älykkäitä (ainakin omasta mielestään) naisia paheksumassa kaikkia miehiä. Ja niiden töitä. Ja....
-eri
Aijaa? Missä tuossa sellaista oli? En itse ole huomannutkaan, kun en itse mitään latteamielistä kaikkien miesten paheksuntaa ja niiden töiden paheksuntaa ole harjoittanut xD Ei hitto.. huvittava viesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se vaan on retardia. Naisen älykkyys perustuu aivojen monialaiseen käyttöön johon kuuluu mm. otsalohko ja oikea aivopuolisko, sillä miesten aivotoiminta keskittyy lähinnä vasempaan aivopuoliskoon ja amygdalaan. Nainen joka redusoi itsensä tähän miehen muottiin on kirjaimellinen retardi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.
Jep, ekoilla treffeillä se on helposti moukkamaista. AP antaa myös itsestään muille naisille moukkamaista, tyhjää ja bottimaista kuvaa, jos heti kyselee tuollaista.
Kyllä siinä alussa usein puhutaan perusasiat läpi ja ammatti on yksi niistä, se mistä on kotoisin, missä on käynyt koulunsa, onko lapsia ennestään, haluaako lapsia, onko uskonnoll
Aika vähän on aiheita, jotka eivät ole henkilökohtaisia. Työ on ehkä yksi vähiten henkilökohtaisia, toisena ehkä juuri ja juuri harrastukset.
En kyllä ymmärrä mikä jossakin ammatissa kiinnostaa, oli sitten mies tai nainen. Ei mutta, normaalit ihmisethän arvottavat toiset vain rahan mukaan ja se on parempi ihminen joka tienaa enemmän kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin pinnallisia kuin naiset.
"Mua kiinnostaa vain, että nainen on nätti, en halua puhua sen kanssa mitään sen omasta elämästä tai asioista, jotka on sille tärkeitä" on nimenomaan pinnallinen asenne.
Aika vähän on aiheita, jotka eivät ole henkilökohtaisia. Työ on ehkä yksi vähiten henkilökohtaisia, toisena ehkä juuri ja juuri harrastukset.
Miksi sun pitää mennä heti henkilöön? Etkö osaa yleistä keskustelua? Jos et, niin olet tosiaan sosiaalisesti lahjaton.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikki parturikampaajat ovat ihan samanlaisia. Kun tiedät ihmisestä hänen nykyisen työnsä niin tiedät hänestä aivan kaiken.
Kaikki parturikampaajat ovat erilaisia, mutta jotain yhteistä heillä on: heitä kiinnostaa hiukset, hiusten leikkaaminen, hiusmuoti, hiusten hoito... Heillä on todennäköisesti aiheesta paljon tietoa ja mielipiteitä, ja tämä on melko iso osa heidän elämäänsä. Jos mä treffailisin parturikampaajaa, niin haluaisin ehkä edes joskus keskustella tästä hänen elämänsä tärkeästä osa-alueesta, koska haluan tuntea treffikumppanin ihmisenä enkä vain sillä perusteella, onko hänellä nätti naama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v
Sekin, että työ on sinulle vain työ, kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan. Sen takia näitä kysymyksiä juuri kysytään. Ihminen, jonka mielestä työn tulee heijastaa intohimoa, arvoja ja luonnetta, saattaa kokea, että tuollaisen ajatusmaailman omaavat ihmiset eivät ole hänelle sopiva kumppani. Työhön intohimoisesti suhtautuva ihminen ei ajattele, että kunhan saa mitä tahansa sisältöä päiv
Sinä ajattelet sen noin. Minulla ei ole suurta intohimoa työtä kohtaan, lähinnähän se on pakko vain käydä töissä. Vaikka se työ on usein tylsääkin, se nimenomaan tuo silti päiviin sisältöä ja on merkityksellistä elämän kannalta ja tuo hyvää oloa. Esim vaikka olen pienituloinen (netto vain reilu 2000€) minulla on se työpaikka ja se on mahdollistanut vaimoni kanssa jolla samanlaiset tulot yhteisen yli 200 000€ talolainan jolla rakennettiin uusi koti ja se uusi koti on tuonut unelmia elämään. Sekä se että aamulla lähden töihin, lapset kouluun jne. On merkityksellistä päivärytmin osalta, joka taas on tärkeää jo terveydenkin kannalta että on tekemistä. Kuitenkin näen että pitäisi olla jollain tavalla pervo että siitä työstä saisi niin paljon nautintoa, että siitä haluaisi vielä kotona jankata. Mies 40v
Ssa kyllä olla erityisen mielenkiintoinen työ että kiinnostaa. Tieteellisiä läpimurtoja tai salaisia asiakirjoja -tasoinen. Minusta tylsiä ihmisiä ovat työhönsä tavalla tai toisella uppoutuneet jaarittelijat.
Itse käyn töissä jotta voin elää eikä toisinpäin. Tärkeämpää että nainen pitää työstään koska ei todellakaan kiinnosta kuunnella päivittäin työpaikka draamailuita tai sitä kuinka vihaa työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, ettei miehiä kiinnosta naisessa ammatti, kun taas naisia se kiinnostaa. Ihan turha perustella naisena sitä, miksi miehiä pitäisi kiinnostaa ammatti, kun se ei yksinkertaisesti ole listalla. Ihan sama kuin mies yrittäisi perustella sitä, miksi naisia pitäisi kiinnostaa keskustella auton rassauksesta ja vetouistelusta.
Autonrassaajamiehiä ja vetouistelijamiehiä ei ehkä kiinnosta. Purjehtijamiehiä ja golfarimiehiä saattaa kiinnostaa.
Juuri näin. Kyllä miehiä kiinnostaa naisen ammatti. Toki joskus käy niin että eräs elin vie miestä eikä ammatti tunnu siinä vaiheessa tärkeältä. Mutta kas, muutaman vuoden kuluttua mies tapaa töissä naisen, jonka kanssa " voi keskustella" tai muuten vaan se ulkonäön perusteella valittu vaimo/ tyttöystävä ei enää kiinnosta, kun ei ole " sivistystä" ja pitää vaihtaa. Näin vähän vanhempana ihmisenä olen nähnyt näitä useamman tapauksen , jossa miehen perusteluna jättämiselle on ollut juuri ( kauniin) naisen koulutuksen puute. Mikä sitten lienee totuus loppujen lopuksi. Onko menestynyt mies alkanut huomata , että tuttavapiirissä siivoojavaimon status ei ole oikein korkealla eikä tämä osaa luontevasti keskustella illanvietoissa vai kaipaako mies oikeasti sellaista keskustelua , mihin hyvin erilaiseen ammattiin koulutettu tai kouluttamaton nainen ei pysty.
Nainen joka on töissä on silloin poissa jostain muualta.