"Sinulla on paineensietokykyä" - työpaikkailmoitus
Onko tuo "paineensietokyky" kiertoilmaus sille, että "meillä on pas*a johtamiskulttuuri ja työntekijöiden vaaditaan venyvän loputtomiin"?
Kommentit (38)
En tiedä, mutta juuri tuo sana "Paineensietokyky" saa ohittamaan ilmoituksen. Kaksi burn outia kokeneena tiedän, etteivät ainakaan minua etsi. (Ja silti väitän olevani työkykyinen)
Juuh, punainen flag. Kannattaa ohittaa suosiolla.
Riippuu työstä. Jossain pomminpurkaus työssä tuo syytä kenties mainita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta juuri tuo sana "Paineensietokyky" saa ohittamaan ilmoituksen. Kaksi burn outia kokeneena tiedän, etteivät ainakaan minua etsi. (Ja silti väitän olevani työkykyinen)
Ihan samaa tulin sanomaan. Kannattaa tosiaan ohittaa firmat, jotka erityisesti mainostavat paineensietokykyä. Todennäköisesti siellä on edellinen työntekijä lähtenyt muualle tai saikulle, kun ei ole kestänyt loputtomiin
Entisessä työpaikassa tarkoitti, että annamme sinulle niin paljon töitä, että niitä ei pysty tekemään normaalin työajan sisällä.
Syvänmeren sukeltajalle tai helmenkalastajalle mielekäs ominaisuus
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutui se uusi kuspää pomo suljetulle puoleksi vuodeksi. Kolme ehti ottaa lopputilin ennen kun tj uskoi mitä olin sanonut kyseisestä henkilöstä. Työntekijät oli ollut firmassa iloisin mielin 11 - 17 vuotta ennen tuota. Itse olin ollut 15v.
Hyvässä mielessä tuo voisi tarkoittaa, ettei työntekijällä mene pata jumiin kun tulee jokin ongelmatilanne joka pitäisi vaikkapa asiakkaan parhaaksi ratkaista. Ei mene lukkoon, tai menetä koko ajan malttiaan.
Mutta usein tuo tarkoittaa juuri noita juttuja mitä muut ovat jo tässä ketjussa tuoneet esiin. Aliresursointia, huonoa perehdyttämistä, olemattomia työohjeita ja näistä johtuvaa suurta vaihtuvuutta.
Minulle nuo työpaikat kelpaavat, koska tykkään haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle. Sillä paineensietokykyni on hyvä. Olen parhaimmillani kun on kiirettä ja deadli et paukkuu päälle. Liuan helpossa työssä tylsistyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle. Sillä paineensietokykyni on hyvä. Olen parhaimmillani kun on kiirettä ja deadli et paukkuu päälle. Liuan helpossa työssä tylsistyn.
Tällainen pomona tai koordinaattorina on täysi painajainen.
Yleensä paineensietokyky tarkoittaa että aikataulu on vedetty liian tiukille, tai johonkin on kustannussyistä jätetty varautumatta, ja sitten työntekijöiden toivotaan jaksavan sen paineen kanssa.
Joskus kuitenkin myös on töitä joissa paineensietokyky on sitä että jos sä et saa asiaa tehtyä kerralla oikein niin toista kertaa ei voi yrittää vaan lopputulos on isompi tappio firmalle, ja että työntekijän pitää pystyä elämään sen aiheuttaman paineen kanssa.
Juurikin noin lisäksi: etsimme huipputiimiimme tekijöitä= kuppikunta kulttuuri jossa niille huonommille nakitetaan paskahommat.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa tarkoitti, että annamme sinulle niin paljon töitä, että niitä ei pysty tekemään normaalin työajan sisällä.
Jep. Joutuu tekemään kahden tai kolmen ihmisen työt yhden ihmisen palkalla.
Jos olisin työtön työnhakija, ja haastattelussa minulta kysyttäisiin millainen paineensietokykyni on, niin vastaisin sen olevan heikohko. Näin välttäisin luodin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo työpaikat kelpaavat, koska tykkään haasteista.
Mitäs ajattelit sitten tehdä, kun et tykkää niistä enää?
Joo ja stressaava työilmapiiri sekä stresasantuva tiimi. Oikeastihan ei ole mitään työasiaa missä stressistä olisi hyötyä, mutta koska ihmiset ovat kuin panikoituvia kanoja ja kiihottuvia sonneja, tuo jatkuva kiihkoilu on työpaikoilla läsnä koko ajan. Sitä pitää vaan sietää.
Itse en stressaannu enää mistään erään harrastuksen vuoksi ja tuo on erittäin kivulias asia suomen työkulttuurissa. Työskentelen mieluummin yksin sen vuoksi. Kerta kaikkiaan nykyelämässä ei ole yhtään mitään, miksi pitäisi saada paniikkikohtaus.
Kyllä. Ja että henkilökuntaa on liian vähän suhteessa työn määrään.