Kyllä on ankeaa ja ahdistavaa tuo pimeys
En edes muistanut, että pimeys on näin ankeaa ja ahdistavaa, sekä ruman näköistä. Haikeana muistelen ihanaa kesän valoisuutta. Ei tällainen säkkipimeä ikkunan takana voi olla mitenkään terveellistä. Kesä ainoa oikea vuodenaika.
Kommentit (19)
Jos olis edelleen kesäaika, olis edes illat vähän valoisampia. Nyt töissä mennään pimeästä pimeään.
Ankeaa on todellakin ja tämän ankeuden ja kontrastieron ymmärtää kun tähän pimeyteen tulee päiväntasaajalta kuten itse tulin juuri eilen.
Täällä taas on ollut niin kaunis talvipäivä kuin sadusta. Lunta on reippaasti ja valtava oranssi kuu mollotti taivaalla, kun äsken kävin lenkillä koiran kanssa.
Näin me ollaan erimoisia, mua ei ahdista yhtään pimeys eikä harmaus, ei mustat pellot eikä lehdettömät puut. Päinvastoin, nautin tästä rauhasta ja seesteisyydestä.
Kun on ollut kipeä ja on edes millin parempi, ei haittaa pimeys. Valoa oli tarpeeksi.
Hankkikaa lamppuja. Juuri nyt on ollut täysikuu, joka valaisee aika mukavasti pilviselläkin säällä.
Miksi asutte täällä jos normaali vuoden kiertokulku ei kelpaa?
Tämän takia Suomesta kannattaakin muuttaa pois.
Pimeys on kaunista ja rauhoittavaa. Oikein sielu lepää. 🌌
Vierailija wrote:
Jos olis edelleen kesäaika, olis edes illat vähän valoisampia. Nyt töissä mennään pimeästä pimeään.
Niin, reilun viikon ajan. Valoisa aika on lyhentynyt jo kauan n. 7 min joka vuorokausi ja lyhenee jatkossakin, huolimatta siitä onko siirretty kellon viisareita.
Oltiin tänään koko perhe metsässä ja aurinko paistoi kauniisti. Nyt metsään voi vielä mennä, kun on vain vähän lunta. Just äsken laitoin tulet pönttöuuniin ja kuuntelen sen huminaa. Ikkunasta näkyy vielä vähän sinertävä taivas. Ei voi valittaa.
Siksi marraskuun alkuun kannattaa aina varata lomaa ja lähteä valoisampaan ympäristöön. Yksikin viikko valohoitoa auttaa kummasti jaksamaan. Itse lähden Malesiaan viikon kuluttua.
Vierailija wrote:
Lisää seksiä vaan
Seksi vois kyllä auttaa tähän pimeyteen ja kylmyyteen, mut eipä näiltä suomen naisilta nykyään helpolla heru herkkua.
Klo 17 jo nyt pimeetä. Kesällä klo 23 vielä paistaa aurinko!
Vierailija wrote:
Klo 17 jo nyt pimeetä. Kesällä klo 23 vielä paistaa aurinko!
Semmosta se on, vuodenkierto.
Hirveän näköistä ulkona pimeys, yäk!