"Sinulla on paineensietokykyä" - työpaikkailmoitus
Onko tuo "paineensietokyky" kiertoilmaus sille, että "meillä on pas*a johtamiskulttuuri ja työntekijöiden vaaditaan venyvän loputtomiin"?
Kommentit (43)
kaoottinen ja huonosti hoidettu firma,ei jatkoon
.ei paine kuulu työpaikalle vaan hyvin organisoitu systeemi.
Minulla ei ole paineensietokykyä joten en voi hakea mihinkään työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh, punainen flag. Kannattaa ohittaa suosiolla.
Ei minulle. Sillä paineensietokykyni on hyvä. Olen parhaimmillani kun on kiirettä ja deadli et paukkuu päälle. Liuan helpossa työssä tylsistyn.
Joo mutta sitten vasta on paineensietokykyä kun on kiire ja istahtaa odottamaan että kiire menee ohi. Siihen ei kaikista ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja että henkilökuntaa on liian vähän suhteessa työn määrään.
Ainaista marinaa. Työtä tehdään vaikka pinppiä hiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle. Sillä paineensietokykyni on hyvä. Olen parhaimmillani kun on kiirettä ja deadli et paukkuu päälle. Liuan helpossa työssä tylsistyn.
Joo mutta sitten vasta on paineensietokykyä kun on kiire ja istahtaa odottamaan että kiire menee ohi. Siihen ei kaikista ole.
Teitä laiskoja sairauden runnomia tunnottomia löytyy kyllä yllättävänkin paljon.
Mä kysyn aina, jos haastattelussa mainitaan tuo, että mitä se tarkoittaa heidän työpaikallaan heidän työtehtäviään ajatellen. Saa helposti takeltelemaan ja selittelemään tai sitten tulee rehti vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä laiskoja sairauden runnomia tunnottomia löytyy kyllä yllättävänkin paljon.
Ja se sairaus on kommunismi.
Voisi lukea yhtä hyvin "otat kuivana kakkoseen"
Hyvä aloitus. Samaa ihmetellyt. EDELLYTYS HYVÄ PAINEENSIETOKYKY, mutta ei kerrota tai avata/valaista millaisia paineita on odotettavissa. Jokaisella ihmisellä lienee jonkinlainen paineensietokyky, joillakin parempi kuin muilla, mutta miten helvetti tuo mitataan. Jos minun paineensietokykyä mittaa vain p-reikäinen johtajisto tai epämääräiset tehtävät, alati vaihtuvat ohjeet, jatkuvasti vaihtuvat ohjelmistot ja jatkuva sählinki ja päämäärättömyys, sanon EI KIITOS !
Haiskahtaa huonolta johtamiselta. Ja jatkuvilta ylitöiltä. Sekä liialliselta työmäärältä yhdelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire työn kanssa on myös hyvin eri asia kuin esimerkiksi esimiehen stressistä ja sekoilusta johtuva paine. Yksintyöskentelyn paine on täysin eri kuin tiimityöskentelyn. Oikeastaan tämä on se mitä itse selvittäisin, tuleeko paine deadlineista vai paskasta tiimistä.
Joskus se tarkoitti jotain muuta sanan varsinaisessa merkityksessä. Nykyisin se on kaunis vihjaus kaikenmaailman millenniaaleille, että töihin pitää ihan oikeasti tulla työaikana eikä voi jäädä kotiin nukkumaan jos tuli vähän valvottua tai ei muuten vaan huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen pomona tai koordinaattorina on täysi painajainen.
En ole pomo. Pomoni tietävät, että minä siedän painetta. Niinpä minut lähetetään aina neuvottelemaan vaikeimpien asiakkaiden kanssa. Pääni sattuu vain toimimaan niin, että mitä hankalampi tilanne, sitä skarpimmin pystyn ajattelemaan.
Enkä tavoittele pomon paikkaa, en vaan saa mitään muiden ohjaammisesta. Kyllä tuota pisitiots on monesti tsrjottu.
Ei tää nyt pelkästään omaa kuvittelua ole. Psykologisidsa testeissä ja etenkin niiden ryhmätöissä tää piirre korostuu ja pärjään testeissä hyvin.
Vaimon mielestä omaan psykopaattisia piirteitä kun en hätkähdä tai säiky mistään ympärillä tapahtuvasta yllättävästä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työstä. Jossain pomminpurkaus työssä tuo syytä kenties mainita.
Lennonjohto on kuulema sellaista missä saa hoitaa montaa asiaa yhtäaikaa mutta luulis että teknologia hoitaa tästä pahimmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin, kun yöunet ei häiriinny tekemättömien töiden vuoksi, vaikka takaraja lähestyy tai on jo käsillä.
Muistaakseni jollain juna aseman kupeessa oli burger kingi missä ne teki todella kovalla vauhdilla töitä. Oliko Tixi vai missä en muista. Siinä mietin että varmasti on painetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen pomona tai koordinaattorina on täysi painajainen.
En ole pomo. Pomoni tietävät, että minä siedän painetta. Niinpä minut lähetetään aina neuvottelemaan vaikeimpien asiakkaiden kanssa. Pääni sattuu vain toimimaan niin, että mitä hankalampi tilanne, sitä skarpimmin pystyn ajattelemaan.
Enkä tavoittele pomon paikkaa, en vaan saa mitään muiden ohjaammisesta. Kyllä tuota pisitiots on monesti tsrjottu.
Ei tää nyt pelkästään omaa kuvittelua ole. Psykologisidsa testeissä ja etenkin niiden ryhmätöiss
Olen perfektionisti ja minulla sama ongelma. Johtuukohan siitä?
"Olen perfektionisti ja minulla sama ongelma. Johtuukohan siitä?"
Ei ainakaan minun tapauksessa. En pyri tekemään täydellistä vaan sellaista, johon asiakas on tyytyväinen.
Perfektionistit uupuvat usein nykyisessä työympäristössä, jossa ei ole aikaa tehdä työt niin hyvin kuin haluaisi.
Juuri näin ...kiertoilmaisu on että valta tätä paikkaa
Ei tuosta tarvitse ottaa mitään painetta. Tekee sen minkä työaika antaa periksi ja sitten esittää sen tuloksen mitä sillä rahalla saatiin. Stressi ei nopeuta tai tehosta mitään suoritusta, päin vastoin. Ainoastaan sairastuttaa kokijansa.
Paska organisointi ei myöskään ole alaisen vika. Älkää kantako ottako painetta paskasta organisoinnista, se ei ole teidän ongelmanne.