Uniongelmainen. Miksi et voisi nukkua eri huoneissa puolisosi kanssa?
Monella ratkaisisi uniongelmat kun ei kukaan muu kuorsaa ja pyöri samassa sängyssä mutta ei. Mikä siinä on niin kamalaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ylimääräistä makuuhuonetta.
Me nukutaan miehen kanssa vuorotellen sohvalla olohuoneessa.
Kaikki eivät voi nukkua sohvalla.
Ihmisillä nyt vaan on eri nukahtamisrytmi - toinen nukahtaa heti, toinen ei.
Itse miehenä kuuntelin (seksin jälkeen), miten hän nukahti heti. Sitten, muutaman illan jälkeen, nukahdin itsekin, aika äkkiä. ... Myöhemmin (välit poikki), tuumin, et meillä se unirytmi ja syke oli jotenkin ... synkassa.
(noo, olin sinkkuna se "valvoja", Mangustien vartiomies :) heräsin ennen klo. 5; nykyään kivut herättää klo. 1-3. )
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu. Hänen mielestään se on avioliiton loppu.
Anna mä arvaan: Hän ei ole se uniongelmainen?
Olisi raskasta nukkua eri huoneissa koko yö.
Kyllä se kuorsaus ei ole terveellistä ja pitäisi hoitaa pois. Silloin ei uni auta toimimaan normaalisti hereilläkään, vaan on sitten väsynyt koko päivän.
Tietysti elämäntavatkin voivat olla syynä, kuten lihavuus, mutta on myös sellaisia vaivoja, joihin on apua saatavissa.
Mun miehen diagnoosi vei lääkäriltä aikaa 10 sekuntia (toinen nenän käytävistä on vinossa), siihen kuorsaukseen löytyi apua apteekissa myytävästä nenän avaajasta, joka pitää sen sieraimen auki, eikä kuorsausta enää juurikaan ole.
Olen sinkku, mutta en pystyisi nukkumaan kenenkään kanssa samassa huoneessa. Uniongelmat on niin pahoja, että en kärsi mitään meteliä. Ehkä en haluaisi enää edes yhteistä asuntoa kenenkään kanssa.
Olen sinkku, mutta en pystyisi nukkumaan kenenkään kanssa samassa huoneessa. Uniongelmat on niin pahoja, että en kärsi mitään meteliä. Ehkä en haluaisi enää edes yhteistä asuntoa kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista miten nykyäänkin moni ajattelee että on melkeinpä pakko nukkua samassa sängyssä.
Lisäksi vielä niin kapeissa sängyissä kuin Suomessa. Nukun yksin 180 cm leveässä sängyssä ja niin nukkuu mieskin toisessa huoneessa samankokoisessa.
Pitäisi varmaan ensin hankkia puoliso...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista miten nykyäänkin moni ajattelee että on melkeinpä pakko nukkua samassa sängyssä.
Lisäksi vielä niin kapeissa sängyissä kuin Suomessa. Nukun yksin 180 cm leveässä sängyssä ja niin nukkuu mieskin toisessa huoneessa samankokoisessa.
No kaikilla ei mahdu mitään superleveää sänkyä makkariin. Meillä menee juuri ja juuri 160cm, kapeampi olisi vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu. Hänen mielestään se on avioliiton loppu.
Miten se avioliitto nukkumisen aikana loppuu?
Edellisen liiton aikana he nukkuivat eri kerroksissa. Ja se liitto loppui. Tietääkseni läheisyys loppui myös hyvissä ajoin. Voi olla, että hän yrittää välttää samaa.
Nukuttiin eri huoneissa, mutta oli vain kaksio. Syynä miehen jäätävä kuorsaus ja erilaiset vuorokausirytmit.
Mies halusi aina valvoa 1-2 asti ja minä menin nukkumaan klo 22-23. Heräsin 5-6 aikoihin ja menin olohuoneeseen, koska siellä on avokeittiö, jossa keitin aamukahvit, mutta myös mies nukkumassa sohvalla. Mies raahusti vuorostaan makuuhuoneeseen, josta herättelin häntä 9-10 aikaan kun olin alkamassa töihin. Valitteli, ettei yleensä saanut nukuttua enää sen jälkeen kun hänet herätin, mutta toinen vaihtoehto olisi ollut, että odottelen itse makuuhuoneessa, että hän herää, vaikka olisin mennyt nukkumaan neljäkin tuntia häntä ennen.
Oma ratkaisu oli yrittää saada hänet menemään aiemmin nukkumaan, mutta miehestä se oli kai kontrolloivaa. Majailtiiin enimmäkseen mun luona, niin ajattelin, että mulla olisi ollut oikeus päättää, mutta riitahan siitä aina tuli. Lopulta kumpikaan ei nukkunut kunnolla ja arki oli kyllä yhtä suossa tarpomista niin kauan kuin suhdetta kesti.
Siirryn kyllä nukkumaan (tai siis valvomaan) toiseen huoneeseen aika pian sen jälkeen kun totean, ettei nukkuminen onnistu. Kumppani nukkuu kyllä yleensä hyvin, mutta en halua häiritä häntä pyörimiselläni ja valvomisellani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän sohva on liian lyhyt meille. Ja isompaakaan ei tänne mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän sohva on liian lyhyt meille. Ja isompaakaan ei tänne mahdu.
Sama. Ja selkäsairaana ei sohva sovellu nukkumiseen muutenkaan.
Mun miesystävä haluaa, että nukutaan yhdessä, vaikka molemmilla on uniongelmia. Mies kärsii varmaan enemmän mun valvomisesta, koska mä kääntyilen ja heittelen peittoa pois ja päälle, käyn ehkä syömässäkin ja kuhkin muutenkin hereillä ollessani. Mut omapa on asiansa. Mies joutuu aamulla heräämään, mun ei tarvitse. Ongelma on osin se, että mies menee mun näkökulmasta liian aikaisin nukkumaan, itse oon illanvirkku, mutta miehellä tosiaan aikainen herätys. Mut nukkumaankin pitää mennä kuulemma samaan aikaan. No, itsepähän kärsii.
Olen kärsinyt unettomuudesta n 40v eikä tilannetta helpottanut se että meillä on mieheni kanssa täysin eri rytmi.
Minä menin sänkyyn 22 ja hän tuli 01-03 ja tietenkin herätti minut jos olin sattunut nukahtamaan. Aamuyö meni sitten valvoessa. Sinnittelin kuitenkin 27v koska kaipasin "läheisyyttä" mitä meillä ei ole oikeastaan ollut koskaan. Sain sentään öisin olla mieheni lähellä.
3v sitten muutimme eri huoneisiin nukkumaan. Nyt saan nukuttua jopa 6h joinakin öinä entisen 2-4h sijaan. Ihan luksusta.