Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uniongelmainen. Miksi et voisi nukkua eri huoneissa puolisosi kanssa?

Vierailija
29.09.2025 |

Monella ratkaisisi uniongelmat kun ei kukaan muu kuorsaa ja pyöri samassa sängyssä mutta ei. Mikä siinä on niin kamalaa?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa hankkia tarpeeksi isoa asuntoa, jossa on kaksi makuuhuonetta 

No miten olisi jos hankkisi olkkkariin aukivedettävän sohvan, jossa on hyvä nukkua. Missäänhän ei sanota, että nukkua voi vain makkarassa.

Vierailija
62/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei suostu. Hänen mielestään se on avioliiton loppu.

Mun mies sanoi samaa. Kerroin etten näe asiaa lainkaan niin. Uni on elintärkeää, mutta avioliitto ei. Sanoin etten ole hakemassa eroa, mutta hän voi sen tehdä, mikäli ei suostu eri makuuhuoneisiin. Eri makuuhuoneet toteutui neljä vuotta sitten. Kyllä se miestäni vaivaa, mutta vaihtoehto on sitten hakea se ero ja se taitaa olla ikävämpi vaihtoehto. Minulle on pääasia saada nukkua rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo terrorisoi tablettinsa kanssa. Valo loistaa aina kolmeen asti yöllä ja itellä herätys kuudelta. Silmät peittävää maskia kokeillut mutta häiritsee.  Suuttuu jos ehdotan eri huoneissa nukkumista. Ei ole muita ongelmia liitossa.

Vierailija
64/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan naisystäväni kanssa eri osotteissa ja vlkl yhdessä !

Vierailija
65/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin kyllä korvatulppia, mikä toimi, mutta kumppani aina naljaili siitä. Toinen asia oli se että seksiä piti olla vain kun mennään nukkumaan. Muuten se oli tosi hankalaa. Itse ajattelin päinvastoin. Menen nukkumaan, kun väsyttää ja tahdon nukkua. Jos seksi ei aiemmin kiinnostanut, ei minuakaan kiinnosta enää, nyt on pakko nukkua. Erilaisia, ero tuli lopulta.

Onpa ahdistavaa 😳 

Mutta siis kumppanisi oli mies? Mulle kans sattunut useampi mies millä on ehdottomia mielipiteitä sängyn ja nukkumisen suhteen. 

" Eihän se mikään suhde ole jos ei voi edes nukkua toisen vieressä "

Yksi tykkäs nuorempana tunkeutua ihan kaikkiin aukkoihin kun nukuin. Kyllä, sille on rikosnimikekin mutta oli ensimmäinen suhde enkä tajunnut mikä on oikein ja mikä ei. Päivällä tästä sanoessa tuli vaan nauru. Kuten siitäkin kun sanoin etten voi sen vieressä nukkua kuorsauksen takia.

Keskellä yötä jos nousee sängystä kun ei saa unta, niin huudot tulee (?!) no sehän se auttaa uniongelmiin.

Vaikka noista on vuosia niin aina säikähdän jos itse valvon yöllä ja toinen herää.

Vierailija
66/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä haluaa, että nukutaan yhdessä, vaikka molemmilla on uniongelmia. Mies kärsii varmaan enemmän mun valvomisesta, koska mä kääntyilen ja heittelen peittoa pois ja päälle, käyn ehkä syömässäkin ja kuhkin muutenkin hereillä ollessani. Mut omapa on asiansa. Mies joutuu aamulla heräämään, mun ei tarvitse. Ongelma on osin se, että mies menee mun näkökulmasta liian aikaisin nukkumaan, itse oon illanvirkku, mutta miehellä tosiaan aikainen herätys. Mut nukkumaankin pitää mennä kuulemma samaan aikaan. No, itsepähän kärsii. 

Ja sinä suostut tuollaiseen typeryyteen, koska?

Vierailija
67/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö miehesi, että sen, että nukuttaisiin eri huoneissa, ei tarvitsisi tarkoittaa seksin loppumista? Eikä hänen tarvitsisi kertoa kavereilleen teidän nukkumisjärjestelyistänne, jos hän pelkää kavereiden luulevan, että hän joutuu elämään puutteessa. Taidetaanhan siitä helposti vetää johtopäätöksiä, jos pariskunnalla on erilliset makkarit, miesten maailmassa ainakin..

Vierailija
68/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni on välttämätöntä, avioliitto ei !

Vierailija
69/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut olohuoneessa itse jo vuosia, olen se osapuoli joka ei öisin juuri nuku ja haluan, että mies saa kunnon yöunet.

Vierailija
70/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.

Miksi sinulla on noin iso tarve kävellä yli, määrätä ja kuvitella omiasi toisten yksityisasioista?

Vierailija
71/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole puolisoa. 

Vierailija
72/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se avioliitto nukkumisen aikana loppuu?

Kun se napanuora ei veny tarpeeksi ja katkea napsahtaa?

Vierailija
73/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä mies. Ei piittaa muuta kuin omista tarpeistaan vaikka puoliso kärsisi univajeesta. 

Vierailija
74/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa hankkia tarpeeksi isoa asuntoa, jossa on kaksi makuuhuonetta 

No miten olisi jos hankkisi olkkkariin aukivedettävän sohvan, jossa on hyvä nukkua. Missäänhän ei sanota, että nukkua voi vain makkarassa.

Koska se ei ole mieluinen ratkaisu. Meillä mahtuu olkkariin vain 2 istuttava sohva. Onhan niitäkin vuodesohvina mutta joka ilta sitten avata se ja pedata, kantaa peittoa ja tyynyjä. Ja aamulla toisinpäin. Siihenkin tottuu että uni on katkonaista. Ei ongelmaa.

Vierailija
75/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.

Miksi sinulla on noin iso tarve kävellä yli, määrätä ja kuvitella omiasi toisten yksityisasioista?

En ole sama, mutta voi herran jestas- rauhoitu! Eikai täällä keskustelupalstalla kukaan pysty määräilemään sinua. Täällä toisiaan tuntemattomat anonyymit ihmiset vaihtaa mielipiteitä, mutta kukaan ei puutu, eikä pystykään puuttumaan toisten yksityiselämään. Ihan turha vetää pultteja tällaisista!

Vierailija
76/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama, mutta voi herran jestas- rauhoitu! Eikai täällä keskustelupalstalla kukaan pysty määräilemään sinua. Täällä toisiaan tuntemattomat anonyymit ihmiset vaihtaa mielipiteitä, mutta kukaan ei puutu, eikä pystykään puuttumaan toisten yksityiselämään. Ihan turha vetää pultteja tällaisista!

Rauhoitupa itse huutamisesi kanssa. Jos joku ketjuun kirjoittaa uniensa kärsivän niin siihen tullaan mesoamaan ettei oikeasti unet näköjään kärsi ja kukaan uneton ei tee sitä ja tätä. Ketjussa jo todettu että tekee joten mikä todella outo tarve alentaa muita kun eivät tee kuten käskette. 

Vierailija
77/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitupa itse huutamisesi kanssa. Jos joku ketjuun kirjoittaa uniensa kärsivän niin siihen tullaan mesoamaan ettei oikeasti unet näköjään

Minä en huuda, mutta sinä selvästi suutuit edelliselle, puhuit määräilystä ja yksityiselämään puuttumisesta. Sellainenhan ei ole mitenkään mahdollista tällaisessa anonyymissä keskusteluketjussa. Me voidaan ihan sivistyneesti olla eri mieltä asioista, eikös niin? Minä olen sitä mieltä, että nukkuminen on tärkeää ja koska olen erittäin herkkäuninen, nukun parhaiten yksin. Sinä teet aivan niinkuin haluat, tai niinkuin koet omassa parisuhteessasi parhaaksi. 

Vierailija
78/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me nukutaankin. Isossa talossa on varaa valita huoneet.

Vierailija
79/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ylimääräistä makuuhuonetta.

Me nukutaan miehen kanssa vuorotellen sohvalla olohuoneessa.

Kaikki eivät voi nukkua sohvalla.

Joo eikä kaikilla maailman ihmisillä ole sänkyä tai sohvaa ollenkaan. Mikä siinä on, että mitä tahansa ehdottaa, joku vänkää ettei käy just mulle? Mieluummin valitat kuin mietit toimivaa ratkaisua?

Kaikille ei löydy ratkaisua, joka sinulle kelpaisi. Meille kelpaa nykytilanne.

Sitten et varmaan valita ketjuissa huonoista yöunista, jos nykytilanne kelpaa.

Vierailija
80/94 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Yleensä mies on se joka kuorsaa. Meillä mies syyllistää minua miksi en muka voi nukkua vieressä. Ei ymmärrä että viikonkin jälkeen kun yöt on kuunnellut sitä raastamista, alkaa päässä siristä siihen tapaan että hulluksi tuleminen on lähellä. Ei ikinä

kuuntelisi samaa mölyä itse. Nukkuminen ja uni on ihmisen perusoikeus. Jos rakastaa niin pitää antaa tähän mahdollisuus, ja jos nainen ei itse tee mitään olonsa parantamiseksi niin se on ihan omaa syytä. Itse nukun toisessa huoneessa välillä kun ei oikeasti muuten selviä elossa. Ei tämä sitäpaitsi ole uniongelmaa, vaan se ongelma on siinä mölyäjässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi