Uniongelmainen. Miksi et voisi nukkua eri huoneissa puolisosi kanssa?
Monella ratkaisisi uniongelmat kun ei kukaan muu kuorsaa ja pyöri samassa sängyssä mutta ei. Mikä siinä on niin kamalaa?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.
Miksi sinulla on noin iso tarve kävellä yli, määrätä ja kuvitella omiasi toisten yksityisasioista?
En ole sama, mutta voi herran jestas- rauhoitu! Eikai täällä keskustelupalstalla kukaan pysty määräilemään sinua. Täällä toisiaan tuntemattomat anonyymit ihmiset vaihtaa mielipiteitä, mutta kukaan ei puutu, eikä pystykään puuttumaan toisten yksityiselämään. Ihan turha vetää pultteja tällaisista!
Rauhoitupa itse huutamisesi kanssa. Jos joku ketjuun kirjoittaa uniensa kärsivän niin siihen tullaan mesoamaan ettei oikeasti unet näköjään
Aloitat keskustelun huonoista yöunista tai vastaat toisen aiheesta aloittamaan ketjuun. Joku ehdottaa kymmentä eri ratkaisua. Mikään ei sovi, syistä x,y,z. Mahdatko siis tosissasi haluta nukkua paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.
Miksi sinulla on noin iso tarve kävellä yli, määrätä ja kuvitella omiasi toisten yksityisasioista?
En ole sama, mutta voi herran jestas- rauhoitu! Eikai täällä keskustelupalstalla kukaan pysty määräilemään sinua. Täällä toisiaan tuntemattomat anonyymit ihmiset vaihtaa mielipiteitä, mutta kukaan ei puutu, eikä pystykään puuttumaan toisten yksityiselämään. Ihan turha vetää pultteja tällaisista!
Rauhoitupa itse huutamisesi kanssa. Jos joku ketjuun kirjoittaa uniensa kärsivän niin siihe
Minä en huuda, mutta sinä selvästi suutuit edelliselle, puhuit määräilystä ja yksityiselämään puuttumisesta. Sellainenhan ei ole mitenkään mahdollista tällaisessa anonyymissä keskusteluketjussa. Me voidaan ihan sivistyneesti olla eri mieltä asioista, eikös niin? Minä olen sitä mieltä, että nukkuminen on tärkeää ja koska olen erittäin herkkäuninen, nukun parhaiten yksin. Sinä teet aivan niinkuin haluat, tai niinkuin koet omassa parisuhteessasi parhaaksi.
Katsopa oma viestisi uudelleen kiitos, huutomerkkejä ja väheksyntää täynnä, joten kyllä sitä huutamiseksi voi sanoa. Jos et edes ole henkilö jolle kommentoin vaan sinä osaat puhua asioista sivistyneesti (?), miksi edes puutut? Kommenttini oli tuolle, joka myös väheksyi ja nollasi toisten univaikeudet. Ja kommentti oli vieläpä aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ylimääräistä makuuhuonetta.
Me nukutaan miehen kanssa vuorotellen sohvalla olohuoneessa.
Kaikki eivät voi nukkua sohvalla.
Joo eikä kaikilla maailman ihmisillä ole sänkyä tai sohvaa ollenkaan. Mikä siinä on, että mitä tahansa ehdottaa, joku vänkää ettei käy just mulle? Mieluummin valitat kuin mietit toimivaa ratkaisua?
Kaikille ei löydy ratkaisua, joka sinulle kelpaisi. Meille kelpaa nykytilanne.
Sitten et varmaan valita ketjuissa huonoista yöunista, jos nykytilanne kelpaa.
Saahan sitä valittaa, jos vaihtoehtoja kerran ei ole. Siihen on tyydyttävä, mutta voi se silti joskus harmittaa.
Lapsia hankkineetkin saa valittaa väsymyksestään tahi arjen raskaudesta, vaikka eivät lapsia pois antaisikaan 😄
Kuorsaukseen tarvitsee apua, se huonontaa elämänlaatua ja häiritsee muita nukkujia. Tilatkaa aika lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaukseen tarvitsee apua, se huonontaa elämänlaatua ja häiritsee muita nukkujia. Tilatkaa aika lääkärille.
Lääkäriltä voi olla vaikea saada apua.
Olen satunnainen kuorsaaja. Uniapnea tutkittu lääkärin toimesta ja lääkäri ehdotti kuorsauskiskoa. Jouduin teettämään sen, kun apteekin valmiit kiskot eivät sopineet omaan suuhuni. Oli kallis työ. Mutta ne eivät auttaneet siihen kuorsaukseen.
En jaksanut lähteä uudelleen lääkäriin tuon saman syyn takia. Ehdotin puolisolle, että nukkuisimme eri huoneissa, mutta hän ei hyväksynyt ehdotusta.
Olen harkinnut sitäkin, että menisin vaan ostamaan oman sängyn ja laitattaisin sen eri huoneeseen puhumatta asiasta sen enempää.
Mulla on CPAP laite. Voimme nukkua samassa huoneessa. 👍
Makuuhuoneita on vain yksi.
Ei oo toista huonetta, johon mahtuis sänky. Joskus oon nukkunu olohuoneen sohvalla, mutta ei se voi olla pysyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Aloitat keskustelun huonoista yöunista tai vastaat toisen aiheesta aloittamaan ketjuun. Joku ehdottaa kymmentä eri ratkaisua. Mikään ei sovi, syistä x,y,z. Mahdatko siis tosissasi haluta nukkua paremmin?
En ole kenelle kommentoit tämän, vaan olen se vastaaja, jonka kommentista taisi tämä keskustelu lähteä. Eli se 33 neliössä asuva. Hassu ajatus, ettei joku huonosti nukkuva haluaisi nukkua paremmin 😊 Totta vie olisi ihanaa nukkua kaikki yöt niin hyvin, kuin nukun miehen ollessa poissa! Mutta se vain ei nyt onnistu, vaikka joku ehdottaisi kymmentä eri ratkaisua. Kun asuntoja ja tilanteita on erilaisia, varmaa patenttiratkaisua ei ole kuin ero, ja se nyt ei ole asiallinen ehdotuskaan.
Eli kyllä, ihan oikeasti olen uniongelmainen ihan lääkärinlausunnossakin, mutta joudun nyt tyytymään siihen että saan nukkua osan viikosta yksin. Hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on CPAP laite. Voimme nukkua samassa huoneessa. 👍
Makuuhuoneita on vain yksi.
Minä en kuuntelisi mitään laitteen hurinaakaan. Hienoa silti että hoidat terveyttäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä haluaa, että nukutaan yhdessä, vaikka molemmilla on uniongelmia. Mies kärsii varmaan enemmän mun valvomisesta, koska mä kääntyilen ja heittelen peittoa pois ja päälle, käyn ehkä syömässäkin ja kuhkin muutenkin hereillä ollessani. Mut omapa on asiansa. Mies joutuu aamulla heräämään, mun ei tarvitse. Ongelma on osin se, että mies menee mun näkökulmasta liian aikaisin nukkumaan, itse oon illanvirkku, mutta miehellä tosiaan aikainen herätys. Mut nukkumaankin pitää mennä kuulemma samaan aikaan. No, itsepähän kärsii.
Ja sinä suostut tuollaiseen typeryyteen, koska?
Miehen asunto. Ei mulla ole siellä mitään tekemistä, kun mies menee nukkumaan, joten yritän sitten itsekin mennä ajoissa. Eri asia varmaan, jos olisin kotonani, mut kuten sanottua, niin mies siitä enemmän kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitupa itse huutamisesi kanssa. Jos j
Voi elämänkevät, kun minä en todellakaan puutu sinun elämääsi täältä mammapalstan kautta, enkä muutenkaan. Tee ihan mitä lystäät ja minä teen mitä minä lystään. Huuhtomerkkejä en sitten enää käytä.
Voisin jos tarvitsisi. Mutta nukun paremmin kumppanin vieressä. Ei hän unettomuuttani aiheuta.
Jep. Mullakin puoliso on hiljainen eikä pyöriskele vieressä. Unoongelma on ihan vain omassa pääkopassani. Kun on uni, nukun kyllä hyvin vaikka toinen vieressä onkin. Ja kun on se jakso tai kausi ettei nuku, niin ei se puoliso siinä häiritse. Viime yö oli taas positiivinen poikkeus kun nukuin yhtä soittoa 7 tuntia heräämättä välissä. Tuollainen on äärimmäisen harvinaista, kun on pienenstä nappulasta saakka herännyt säännöllisesti joka yö ainakin kerran. Ei noita öitä vuodessa montaa ole ettei kertaakaan heräisi.