Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uniongelmainen. Miksi et voisi nukkua eri huoneissa puolisosi kanssa?

Vierailija
29.09.2025 |

Monella ratkaisisi uniongelmat kun ei kukaan muu kuorsaa ja pyöri samassa sängyssä mutta ei. Mikä siinä on niin kamalaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä haluaa, että nukutaan yhdessä, vaikka molemmilla on uniongelmia. Mies kärsii varmaan enemmän mun valvomisesta, koska mä kääntyilen ja heittelen peittoa pois ja päälle, käyn ehkä syömässäkin ja kuhkin muutenkin hereillä ollessani. Mut omapa on asiansa. Mies joutuu aamulla heräämään, mun ei tarvitse. Ongelma on osin se, että mies menee mun näkökulmasta liian aikaisin nukkumaan, itse oon illanvirkku, mutta miehellä tosiaan aikainen herätys. Mut nukkumaankin pitää mennä kuulemma samaan aikaan. No, itsepähän kärsii. 

Kuulostaa hirveältä. Jos joku alkaisi määräillä mun nukkumaanmenoaikoja, saisi nukkua omassa asunnossaan.

Vierailija
42/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva alkoi kuorsaamaan. Sopivasti jälkikasvu muutti opiskelemaan, joten ajoin kuorsaajan vapautuneeseen huoneeseen nukkumaan.

Toki noin joka neljäs viikonloppu pitää huolia "takaisin", mutta itse nukun silloin soffalla jos yöllinen pöllinsahaus alkaa. Otti muuten pulttia aikas paljon kun tallensin kuorsaukset kännykälle todisteeksi (hävitin toki todistelun jälkeen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki selkävaivaiset, en mahdu sohvalle yms., ei ole toista makuuhuonetta -ihmiset, ostakaa vaikka patja, yöksi lattialle, päiväksi sivuun, ostakaa sellainen jonka saatte kodissanne jonnekin sivuun. Ja se kumpi pääsee lattialta ylös, nukkuu siinä patjalla, ei ole sitäkään tekosyytä. (Ja ei, ette elä kaikki pariskuntana pienissä yksiöissä. :D)

Vierailija
44/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ylimääräistä makuuhuonetta.

Me nukutaan miehen kanssa vuorotellen sohvalla olohuoneessa.

Kaikki eivät voi nukkua sohvalla.

Joo eikä kaikilla maailman ihmisillä ole sänkyä tai sohvaa ollenkaan. Mikä siinä on, että mitä tahansa ehdottaa, joku vänkää ettei käy just mulle? Mieluummin valitat kuin mietit toimivaa ratkaisua?

Vierailija
45/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu makuuhuoneessa parisängyssä, parhaimpia päätöksiäni koskaan oli alkaa nukkua toisessa huoneessa sohvalla. Mies kuorsaa ja uniongelmaisena häiriinnyn mistään metelistä ja mies alkaa nukkumaan monta tuntia jälkeeni. Sänky oli joku kallis, mutta lisäksi puuduin siinä helposti. Sohva sopii tosi hyvin minulle. Ja siis sohva ei ole olohuoneessa vaan toisessa huoneessa. Teinien kulkeminen kuuluu sinne vähän, mutta toiseksi paras päätökseni oli ostaa korvatulpat. Ja kolmas hyvä päätös oli yksinkertaisesti painua ajoissa nukkumaan, muut tehkööt mitä tekevät. Tosi monta vuotta meni uniongelmien kanssa kun odottelin miestä sänkyyn tai hoputin lapsia iltatoimille. Edelleen on välillä huonoja öitä, mutta ei usein.

Vierailija
46/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki selkävaivaiset, en mahdu sohvalle yms., ei ole toista makuuhuonetta -ihmiset, ostakaa vaikka patja, yöksi lattialle, päiväksi sivuun, ostakaa sellainen jonka saatte kodissanne jonnekin sivuun. Ja se kumpi pääsee lattialta ylös, nukkuu siinä patjalla, ei ole sitäkään tekosyytä. (Ja ei, ette elä kaikki pariskuntana pienissä yksiöissä. :D)

Kaikista en tiedä, eikä mun tarvitsekaan. Me asutaan 33 neliössä. Tupakeittiö ja kamari. Nukutaan kamarissa. Ja ei, meille ei mahdu toista sänkyä, eikä patjaa tungettuna minnekään. Neliöt on tiukalla nytkin. Ja minä en patjalla voi nukkua.

Eikä se toimisi muutenkaan ratkaisuna, kun minä teen virka-aikaa etänä ja puoliso vuorotyötä.

Siispä sun on vain hyväksyttävä, että kaikilla se erikseen nukkuminen ei vaan ole vaihtoehto, ei onnistu 😊

Vierailija
47/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eikä kaikilla maailman ihmisillä ole sänkyä tai sohvaa ollenkaan. Mikä siinä on, että mitä tahansa ehdottaa, joku vänkää ettei käy just mulle? Mieluummin valitat kuin mietit toimivaa ratkaisua?

Kaikille ei löydy ratkaisua, joka sinulle kelpaisi. Meille kelpaa nykytilanne.

Vierailija
48/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kyllä korvatulppia, mikä toimi, mutta kumppani aina naljaili siitä. Toinen asia oli se että seksiä piti olla vain kun mennään nukkumaan. Muuten se oli tosi hankalaa. Itse ajattelin päinvastoin. Menen nukkumaan, kun väsyttää ja tahdon nukkua. Jos seksi ei aiemmin kiinnostanut, ei minuakaan kiinnosta enää, nyt on pakko nukkua. Erilaisia, ero tuli lopulta.

Vierailija
49/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei löydy ratkaisua, joka sinulle kelpaisi. Meille kelpaa nykytilanne.

Sama! Näissä ketjuissa hämmästyttää aina erillään nukkujien kiukuttelu siitä että joku ei syystä tai toisesta nuku erillään puolisosta vaikka olisikin uniongelmia. Aiheuttaako se teille kiukuttelijoille lisää uniongelmia? Me esimerkiksi ei muuteta isompaan asuntoon tämän takia. Ei. Jos univelkaa tulee niin se nukutaan jossain kohtaa pois. Se ei ole paha asia. 

Vierailija
50/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin kuorsaavalle akalle, että muuttaisi olohuoneeseen patjalle nukkumaan - sain kuulla olevani sika. Aina meitä miehiä syrjitään.

Vierailija
51/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä haluaa, että nukutaan yhdessä, vaikka molemmilla on uniongelmia. Mies kärsii varmaan enemmän mun valvomisesta, koska mä kääntyilen ja heittelen peittoa pois ja päälle, käyn ehkä syömässäkin ja kuhkin muutenkin hereillä ollessani. Mut omapa on asiansa. Mies joutuu aamulla heräämään, mun ei tarvitse. Ongelma on osin se, että mies menee mun näkökulmasta liian aikaisin nukkumaan, itse oon illanvirkku, mutta miehellä tosiaan aikainen herätys. Mut nukkumaankin pitää mennä kuulemma samaan aikaan. No, itsepähän kärsii. 

Kuulostaa hirveältä. Jos joku alkaisi määräillä mun nukkumaanmenoaikoja, saisi nukkua omassa asunnossaan.

Niin no, mulla on omakin asunto ja voin joustaa tässä, mutta toisissa asioissa en jousta. 

Vierailija
52/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kamalaa. Paras päätös ikinä. Kaikkien kannalta. 

Vierailija
53/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista en tiedä, eikä mun tarvitsekaan. Me asutaan 33 neliössä. Tupakeittiö ja kamari. Nukutaan kamarissa. Ja ei, meille ei mahdu toista sänkyä, eikä patjaa tungettuna minnekään. Neliöt on tiukalla nytkin. Ja minä en patjalla voi nukkua.

Eikä se toimisi muutenkaan ratkaisuna, kun minä teen virka-aikaa etänä ja puoliso vuorotyötä.

Siispä sun on vain hyväksyttävä, että kaikilla se erikseen nukkuminen ei vaan ole vaihtoehto, ei onnistu 😊

No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.

Vierailija
54/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teillä ei varmasti sitten oikeasti kärsi kenenkään yöunet, ei kukaan uneton vain totea, että ei mahda mitään ja jatka unettomana. Ainakaan järjissään kovinkaan kauaa.

Ahaa! 😄 No mä olen todella herkkäuninen, nukun muutenkin lääkkeillä ja silti herään esimerkiksi jos koira lähtee petiltään pois. Joka yö kun mies on kotona, herään useita kertoja hänen kuorsaukseensa, tönin vaihtamaan asentoa ja nukahdan, kunnes hän kuorsaa taas. 3-7 kertaa yössä.

Mies tulee vastaan siinä että jos vanha koira pyytää yöllä ulos, hän menee aina. Minä siis herään koiran lähtöön petiltään ja herätän miehen, viemään koira ulos. Silloin voin saada vielä unta, mutta jos minä vien koiran, valvon pari tuntia sen jälkeen. Mies taas nukahtaa välittömästi uudelleen, vaikka kävisi ulkona välissä.

Täysin unettomistahan tässä ketjussa ei ollut kyse, vaan uniongelmaisista, ja kyllä mä olen sellainen. 

Mies tosiaan tekee vuorotyötä joten tosiaan on myös öitä pois kotoa ja silloin saan nukkua huomattavasti vähemmillä heräämisillä. Ja viikonloppuina nukun univelat pois. Järki on tallella 😄

Vierailija
55/55 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan eri huoneissa. Oli paras päätös. Meidän sänky on 160 cm leveä ja mies kuorsaa. Kun joskus koetan nukkua hänen vieressään, hän kylkeä kääntäessään heittää vähintään käsivartensa mun puolelle, joskus tunkee muutenkin koko sängyn leveydelle, kun on siihen tottunut, jolloin en voi rauhassa nukkua omalla puolellani. 

Jos joskus yövytään hotellissa, siellä on joko erilliset sängyt tai yleensä king size -vuode eli 180 cm. Siihen mahdutaan, ja sitten nukun ne korvatulpat korvissa, vaikka ne painaakin. Kotona oon todennut, että eri huoneissa nukkuessa kumpikin saa paremmat unet, erityisesti mulla ero on selkeä. 

Vielä yksi hyvä puoli: jos nukkuukin välillä huonosti, ei voi syyttää puolisoaan, kun nukutaan ihan eri puolilla taloa. Yhdessä nukkuessa tuntui, että oma valvominen tai heräily oli automaattisesti toisen syy. 

Ja seksi - se on parasta päivällä, kun teinit on jossain riennoissaan. Siihen ei vieressä nukkumista tarvita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän