Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko astrologiaan uskominen punainen lippu kumppanissa?

Vierailija
29.09.2025 |

Mitä ajattelet, kun astrologiaan uskova tulee vastaan?

No onko

Vaihtoehdot

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Hyvä pointti re: ihmistyypit. Oma tulokulmani on enemmän, että avoimuus on myös tieteessä parempi kuin torjunta. En pidä astrologiaa faktana, mutta en myöskään pidä sitä ehdottomasti ei-faktana. Pitäisin kiinnostavana, jos sille saataisiin tieteestä tukea.

Jos materialismi ja naturalismi eivät anna meille riittäviä selityksiä, tieteen perälauta vuotaa. Hyvässä ja pahassa.

On astrologiaa tutkittu tieteellisesti, ja mitään merkkejä sen paikkaansapitävyydestä ei ole tutkimuksissa löytynyt. 

Voiko olla sattumaa että kaikki skorpionit ova syntyneet syys-lokakuussa?

Vierailija
82/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei mitään ärsyttävämpää kuin hän alkaa kertomaan millainen minä kuulemma olen, koska satun olemaan horoskoopiltani *insert horoskooppimerkki*. Tai se kun hän kertoo olevansa sellainen ja tällainen, kun horoskooppimerkki niin sanoo, vaikka ei voisi olla kauempana totuudesta. Kävin treffeillä tällaisen miehen kanssa, ei jatkoon.

Oletko materialisti? Se ei ole tieteen valtavirtaa nyt.

En, mutta olen realisti 

Realisti, jonka mielestä tähdet ja planeetat eivät vaikuta ihmiseen, vaikka pelkkä kuukin siirtää meriä? 

Jos eri kappaleiden painovoima ja niiden sijainti suhteessa ihmiseen tämän syntymähetkellä vaikuttaisi ihmisen luonteeseen, niin sillo

Kyse ei olekaan siitä, että syntymähetken painovoima vaikuttaisi mitenkään. Astrologinen syntymäkartta on pikemminkin tietynlainen elämän kartta, johon on etukäteen kirjattu, minkälaisia elämänkokemuksia syntyneen ihmissielun on tarkoitus kokea ja niistä oppia. Elämä on illuusiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei mitään ärsyttävämpää kuin hän alkaa kertomaan millainen minä kuulemma olen, koska satun olemaan horoskoopiltani *insert horoskooppimerkki*. Tai se kun hän kertoo olevansa sellainen ja tällainen, kun horoskooppimerkki niin sanoo, vaikka ei voisi olla kauempana totuudesta. Kävin treffeillä tällaisen miehen kanssa, ei jatkoon.

Oletko materialisti? Se ei ole tieteen valtavirtaa nyt.

En, mutta olen realisti 

Realisti, jonka mielestä tähdet ja planeetat eivät vaikuta ihmiseen, vaikka pelkkä kuukin siirtää meriä? 

Jos eri kappaleiden painovoima ja niiden sijainti suhteessa ihmiseen tämän syntymäh

Tuo on niin hienosti sanottu että elämä on illuusiota ja että tiettyjen elämänkokenusten kautta voimme oppia ja kehittyä.

Vierailija
84/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsevat ja ahdasmieliset ihmiset on mulle ehdoton ei. Kumppani saa olla kiinnostunut mistä haluaa.

Haluan kysyä koska minä olen ollut aina erittäin kiinnostunut astrologiasta. Osaan tehdä kartat, tulkita sieltä kaiken mitä pitää tulkita jne. Osaan tuon kaiken siis ihan rehellisesti. Astrologia siis kiinnostaa minua. Mutta silti en voi uskoa siihen, juuri siksi kun tiedän miten se toimii.

Tekeekö tuo mielestäsi minusta tuomitsevan ja ahdasmielisen??

Vai pitääkö olla niin avomielinen ettei saa osoittaa selviä valheita vaikka ne ovat selvästi osoitettavissa?

Ei se tee sinusta ahdasmielistä, ettet itse usko, vaan se jos et hyväksy toisen kiinnostusta astrologiaan.

Väistätkö tahallaan selvän kysymyksen? 

Vierailija
85/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Hyvä pointti re: ihmistyypit. Oma tulokulmani on enemmän, että avoimuus on myös tieteessä parempi kuin torjunta. En pidä astrologiaa faktana, mutta en myöskään pidä sitä ehdottomasti ei-faktana. Pitäisin kiinnostavana, jos sille saataisiin tieteestä tukea.

Jos materialismi ja naturalismi eivät anna meille riittäviä selityksiä, tieteen perälauta vuotaa. Hyvässä ja pahassa.

On astrologiaa tutkittu tieteellisesti, ja mitään merkkejä sen paikkaansapitävyydestä ei ole tutkimuksissa löytynyt. 

Eivät ole sillä vaa'at ovat syntyneet juuri nyt syys-lokakuussa. T. vaaka ja nouseva skorpioni

Vierailija
86/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun nyt tuntuu olevan kaksi astrologiaan uskovaa asiantuntijaa paikalla, miksi välttelette kysymyksiin vastaamista?

jos kerran osaatteko laatia kartan syntymähetken perusteella, kertokaa miksi se ei onnistu jos ihminen syntyy maanpinnalla yläpuolella. Sen lisäksi kertokaa jo ihmeessä kuinka entisaikojen astrologit muka tunsivat tärinöitä ja värinöitä näkymättömästä kuten olette väittäneet, mutta eivät silti tunteneet esimerkiksi Pluton, tai asteroidien värinöitä?

Vierailija
87/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole sillä vaa'at ovat syntyneet juuri nyt syys-lokakuussa. T. vaaka ja nouseva skorpioni

Olet oikeassa,  Skorpioni 23.10.-22.11. Mutta miten on mahdollista että kaikki Skorpionit ovat syntyneet noin lyhyellä ajanjaksolla?

Vierailija
88/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi lyhyemmällä ajanjaksolla? Minä olen vaaka ja syntynyt 28.9.

Eikö sellainen about kuukauden ajanjakso ole joka merkillä? 

Vierailija
89/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ole että me syksyn lapset (vaa'at, skorpionit, jousimiehet) ja ok neitsyet ja kauriitkin ehkä joskus ovat yhtä henkisiä, herkkiä ja melankolisia.

Vierailija
90/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos kerran osaatteko laatia kartan syntymähetken perusteella, kertokaa miksi se ei onnistu jos ihminen syntyy maanpinnalla yläpuolella.

Jonkun paikan yläpuolella sitä ollaan aina, synnytetään sitten pilvenpiirtäjässä tai lentokoneessa. Ongelma on tietysti siinä että emme tiedä tarkkaa sijaintia, voimme vaan sanoa että olimme esimerkiksi Puolan yläpuolella ja sitten laitetaan sijainniksi se Puola, mahdollisimman tarkkaan sijaintiin siis pyritään mutta liikkuvassa kohteessa sen tatkka todentaminen h hetkellä on haastavaa. Se ei tarkoita etteikö tarkkaa sijaintia suhteessa planeettoihin olisi, me emme vain aina tiedä sitä.

sivusta

Vierailija
91/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kerran osaatteko laatia kartan syntymähetken perusteella, kertokaa miksi se ei onnistu jos ihminen syntyy maanpinnalla yläpuolella.

Jonkun paikan yläpuolella sitä ollaan aina, synnytetään sitten pilvenpiirtäjässä tai lentokoneessa. Ongelma on tietysti siinä että emme tiedä tarkkaa sijaintia, voimme vaan sanoa että olimme esimerkiksi Puolan yläpuolella ja sitten laitetaan sijainniksi se Puola, mahdollisimman tarkkaan sijaintiin siis pyritään mutta liikkuvassa kohteessa sen tatkka todentaminen h hetkellä on haastavaa. Se ei tarkoita etteikö tarkkaa sijaintia suhteessa planeettoihin olisi, me emme vain aina tiedä sitä.

sivusta

Tuo oli hyvä vastaus. Rakennuksen katto on maanpinnan yläpuolella, mutta silti rakennuksen koordinaatit voidaan määritellä. Mutta homma menee pilalle välittömästi jos syntyy esimerkiksi Atlantin ylittävällä lennolla, tai vaikkapa kiertoradalle, koska rakennuksen perusteella voidaan määrittää pohjoinen tai etelä, mutta lentokoneessa sitä ei tiedetä ja kiertoradalla, tai vaikkapa matkalla Marsiin, ei ole enää mitään pohjoista tai etelää edes olemassa koska ne ovat vain maapallon perusteella kehitetyt keinotekoiset suunnat. Avaruudessa ei Maan suuntia voida käyttää, joten se osoittaa jo yksinään etteivät astrologit tiedä mitä tekevät, ja ettei astrologiaa ole koskaan kehitetty tieteen perussäännöllä, eli että tiedon tulee olla itseään korjaavaa. Lisätodistuksena juuri tuo ettei kukaan heistä kertonut mitään lisävärinöistä joita Pluto ja miljoona muuta taivaankappaletta lähettää kaiken aikaa.

Olen tuosta kertonut muutamalle ammattiastrologille jo lähes 25 vuoden ajan, jotka yrittävät pitää astrologian uskottavuutta yllä, mutta silti he eivät suostu korjaamaan selvää virhettä heidän metodissaan.

Vierailija
92/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävät tulokset pysyvän suurin piirtein lukemissa 60/40.

Vierailija
93/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisesti, vaikken itse usko. Kaikki uskovat johonkin hölmöön tai yliluonnolliseen, esim. maailman pyöreyteen, alkuräjähdykseen, evoluutioon yms. uskonnolliseen.

Vierailija
94/95 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisesti, vaikken itse usko. Kaikki uskovat johonkin hölmöön tai yliluonnolliseen, esim. maailman pyöreyteen, alkuräjähdykseen, evoluutioon yms. uskonnolliseen.

Hyvä provo.

Vierailija
95/95 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös. Hyvää keskustelua