Eeli, 21, löysi hurjan määrän rahaa kadulta Tästä syystä poliisi joutuu nyt maksamaan hänelle
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fcf1e140-617c-483d-aa5e-f5525619af53
Lompakossa arviolta 2500 euroa, mitä tekisit itse? Palauttaisitko vai pitäisit, ja miksi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava lompakon hävittäjä uutisessa. Pitää kaikki rahansa, ei edes kiitosta poika saa. Ja nyt poliisi joutuu maksamaan löytypalkkion, kun itse mokasivat teknisten seikkojen osalta. Tuollaiselle lompakon hävittäjälle olisi ollut kyllä ihan oikein, että löytäjä olisi vain napannut rahat lompakosta!
Eikö tällaisissa lompakko ja käteinen tapauksissa poliisi voisi vain suoraan laskea paljon sitä käteistä on siellä lompakossa ja antaa lompakon löytäjälle suoraan 10%:ia siitä käteisestä?!
Jos tuommonen summa on käteisenä niin taitaa olla pikku summa omistajjalle. Eli taas nähdään että ahneus kannattaa.
Ei välttämättä. Voi olla myös joku iso ostos tai vaikka nostanut juuri jonkun pankkitilin tyhjäksi suurten tilinhoitokulujen takia, ja siirtämässä rahaa toiseen pankkiin, johon keskittää asioinnin. Voi olla ainoa vararahasto.
Et voi kuvitella ja päättää itse rahan tarpeesta omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava lompakon hävittäjä uutisessa. Pitää kaikki rahansa, ei edes kiitosta poika saa. Ja nyt poliisi joutuu maksamaan löytypalkkion, kun itse mokasivat teknisten seikkojen osalta. Tuollaiselle lompakon hävittäjälle olisi ollut kyllä ihan oikein, että löytäjä olisi vain napannut rahat lompakosta!
Eikö tällaisissa lompakko ja käteinen tapauksissa poliisi voisi vain suoraan laskea paljon sitä käteistä on siellä lompakossa ja antaa lompakon löytäjälle suoraan 10%:ia siitä käteisestä?!
Jos tuommonen summa on käteisenä niin taitaa olla pikku summa omistajjalle. Eli taas nähdään että ahneus kannattaa.
Ei välttämättä. Voi olla myös joku iso ostos tai vaikka nostanut juuri jonkun pankkitilin tyhjäksi suurten tilinhoitokulujen takia, ja siirtämässä rahaa toiseen pankkiin, johon keskittä
Tästä huolimatta kiitos painaa vaakakupissa aika paljon.
Ainakin minulla jonka tulot 1500 ja menot samat eli olen köyhä jos olisi esim. 5000 rahaa käteisenä niin antaisin helposti 200 euroa löytöpalkkion ja yhteystiedot vaihtaisin jos voin jatkossa auttaa. Lisäksi säästäisin vaikka 2 vuotta tuota puuttuvaa 200e. Kyllä kiitollisuus olisi sen verran painavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, jos ei ihmisten omatunto kolkuttelisi varastettuaan toisen omaisuutta. Sitähän se olisi, jos rahat itsellään pitäisi. Rehellisyys kannattaa aina.
Löysin kerran puhelimen tien laidasta ja vein kotiin, sitten tajusin että miten sitä omistajaa edes alkaisin selvittämään kun ei siitä lukitusta luurista mitään irti saa. Siinä luki kuitenkin että paikannus käytössä joten päätin viedä lähimmälle huoltikselle kassalle kun ei muutakaan paikkaa ollut eikä houkuttanut ajatus että joku öykkäri olisi ovella syyttelemässä varkaaksi.
En olisi pitänyt. Jos vaikka olivat jotain merkattuja huumerahoja. Tai tekorahoja. Omatunto olisi kolkuttanut. Olisi ollut epämiellyttävä olo.
Se on varastamista pitää rahat tuossa tilanteessa. Tottakai pitää palauttaa säntillisen rehellisesti. Viimekädessä Jumala näkee.
No ei kannattanut tässä tapauksessa.