Kun on kaunis ja samalla päästään terävä, se on miesten mielestä vähän pelottavaa
Näin sain kuulla mun yhdeltä ystävämieheltä, kun mietin, että enkö ole miesten silmään kivan näköinen, vaikka oikeasti olen tosi nätti. Päinvastoin, hän sanoi, silloin jos on liian nätti ja sanavalmis, ei miehet uskalla ottaa sitä riskiä, että eivät kelpaa. Näinkö se tosiaan on?
Kommentit (84)
Minusta myös komeat miehet, jotka ovat hyvin älykkäitä, ovat pelottavia. Pois liigastani. Osaan kyllä olla hiljaa ja vetäytyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Mensan älykkäin ihminen on ammatiltaan kultaseppä. Et voi päätellä ihmisen älykkyyttä ammatin perusteella. Siksi kannattaa olla kohtelias kaikille. Ja oikeasti kuunnella, mitä ihminen sanoo.
On tosi älykkäitä ihmisiä. Olin joskus siivoojana toimistossa. Yllättäen hyvinkin fiksua porukkaa oli. Yksi nainen luki tosi paljon kaikenlaisia kirjoja. Teki siivoustyötä aamuisin, koska se fyysistä ja sitten oli suurin osa päivää vapaana. Sai elannon tehdä mitä lystää.
Nykyään varsinkaan et voi yhtään päätellä työstä älyä. Siivoojina, taksikuskeina ym on huippuälykästä porukkaa. Kun on tämä suurtyöttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sekä vetävän näköinen, että huippuälykäs ja minulle seuran etsiminen, niin kaveri- kuin parisuhdemielessä on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. En viihdy ihmisten kanssa jotka eivät tunnu tajuavan mitään ja sitten itselleni se tunneäly on kaiken lisäksi tärkein vaatimus ihmissuhteissa ja tällaisia miehiä, eikä kyllä naisiakaan oikeasti tunnu paljoa olevan.
Tunneäly, huippuälykäs. Tirsk.
Äly, tunneäly ja herkkyys korrelloivat hyvin vahvasti keskenään tutkimusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Mensan älykkäin ihminen on ammatiltaan kultaseppä. Et voi päätellä ihmisen älykkyyttä ammatin perusteella. Siksi kannattaa olla kohtelias kaikille. Ja oikeasti kuunnella, mitä ihminen sanoo.
On tosi älykkäitä ihmisiä. Olin joskus siivoojana toimistossa. Yllättäen hyvinkin fiksua porukkaa oli. Yksi nainen luki tosi paljon kaikenlaisia kirjoja. Teki siivoustyötä aamuisin, koska se fyysistä ja sitten oli suurin osa päivää vapaana. Sai elannon tehdä mitä lystää.Nykyään varsinkaan et voi yhtään päätellä työstä älyä. Siivoojina, taksikuskeina ym on huippuälykästä porukkaa. Kun on tämä suurtyöttömyys.
Niin ja muutenkin. Ei kaikki pyri mitenkään erityisen korkealle ammatillisesti. Niin monella alalla voi tehdä vahinkoa maailmassa. Jospa joku ajattelee, että tekee mahdollisimman vähän vahinkoa.
Ap:stä tulee mieleen vittumainen nälvijä, joka kiusaa muita. Kuvittelee olevansa muiden yläpuolella. Mitään tärkeää tai mullistavaa ei luultavasti saa koskaan aikaan. Kympin tyttö, mutta toisaalta niin kädetön, ettei osaa ratkaista oman elämänsä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi älykkäitä ihmisiä. Olin joskus siivoojana toimistossa. Yllättäen hyvinkin fiksua porukkaa oli. Yksi nainen luki tosi paljon kaikenlaisia kirjoja. Teki siivoustyötä aamuisin, koska se fyysistä ja sitten oli suurin osa päivää vapaana. Sai elannon tehdä mitä lystää.Nykyään varsinkaan et voi yhtään päätellä työstä älyä. Siivoojina, taksikuskeina ym on huippuälykästä porukkaa. Kun on tämä suurtyöttömyys.
Monilla tuntuu myös olevan oletus, että älykkäät ihmiset olisivat pinnallisen urakeskeisiä: että heidän draivinsa näkyisi tittelien jahtaamisena tai varallisuuden kartuttamisena eikä oman kyltymättömän uteliaisuuden tyydyttämisenä tai luovana itsen toteuttamisena.
Jep, mies on saalistaja ja saalistajalle liian voimakas saaliseläin on yleensä uhka.
Katsele reippaasti pari tuloluokkaa ylöspäin jos sieltä löytyisi joku tasoisesi ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muutenkin. Ei kaikki pyri mitenkään erityisen korkealle ammatillisesti. Niin monella alalla voi tehdä vahinkoa maailmassa. Jospa joku ajattelee, että te
Tiedätkö, lopulta se on aika sama, mitä täällä maailmassa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla tuntuu myös olevan oletus, että älykkäät ihmiset olisivat pinnallisen urakeskeisiä: että heidän draivinsa näkyisi tittelien jahtaamisena tai varall
Monet, muttei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töykeys, epäkohteliaisuus ja kärkäs eivät ole fiksuja ominaisuuksia.
Nainen voi olla fiksu ja kaunis. Ei miehiä pelota, jos et ole töykeä.Ei päästään terävä tarkoita, että on töykeä m ulkku. Voi olla vaikka säyseä ja hiljainenkin ja vaikka kuinka mukava.
Mutta tuppaa olemaan niin että fiksumpi on niin se ilkeyskin lisääntyy.
Toisaalta pahimpia on pseudoälykkäät naiset, joilla ÄO vain vähän normaalia korkeampi. Heti luulevat olevansa jotain neroja
Minulle kelpaisi oikein hyvin joku vähän vähemmän älykäs nainen, mutta jostain syystä vain maisterit ja tohtorikoulutettavat ovat kiinnostuneita.
Ehkä sitten ne parturi-kampaajat ei taas uskalla lähestyä minua.
t. komea ja pitk
Sun tyyppiset miehet ovat raskaita. Se on se syy. Käytä enemmän aikaa pinnallisuuksiin. Muodin tutkimiseen ja tanssitaidon opetteluun. Ruuanlaittoon. Hanki koira. Koita olla vähemmän älykäs ja enemmän normaali.
Vierailija kirjoitti:
Kauneus ja älyllinen terävyys naiissa eivät ole pelottavia ominaisuuksia, pikeminkin päinvastoin, mutta näiden ominaisuuksien rinnalla kulkee liian usein ylimielinen kusipäisyys sekä itsekkyys ja nämä taas ovat vastenmielisiä ominaisuuksia kaikissa ihmisissä.
Usein tyhmemmät pitäivät fiksumpaa ylimielisänä, mutta eivät koskaan mietiä miten itse käyttäytyvät. Tyyliin en ymmärrä mitään mutta väitän kuitenkin vastaan.
Joo tuo voi olla ongelma, että kun on ominaisuuksia, niin liian usein aletaan ajattelemaan itsestä liikoja. Vaatimukset myös monesti nousee myöskin. Ei mitään diivoja kiitos vaan tavallinen nainen riittää.
Onpa ketjun aloittajalla kohtelias ystävämies jolla sana hallussa. Arvostan. 👍
Itse olen tavannut kerran kauniin ja itseäni selkeästi fiksumman naisen. Oli miellyttävää seuraa. Samassa pöydässä istuneet, vieraat ihmiset tokaisivat että meidän keskustelua oli mielenkiintoista seurata.
Pitäisikö älykkyydestä keskustella toisessa aiheessa, aloittajan tuttava puhui sanavalmiudesta eli kärkkäästä töräyttelijästä.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo voi olla ongelma, että kun on ominaisuuksia, niin liian usein aletaan ajattelemaan itsestä liikoja. Vaatimukset myös monesti nousee myöskin. Ei mitään diivoja kiitos vaan tavallinen nainen riittää.
Usein se on nuoruuden röyhkeyttä. Kuvitellaan omistavansa koko maailma. Mutta jos se jatkuu keski-ikään: se on säälittävää. On surullista, jos ei kykene ymmärtämään toiseuden hienoutta.
Älykkyys näkyy parisuhteessa parhaimmillaan hyvin monella tavalla: huumorintajuna, kykynä kriittiseen itsereflektioon, luovuuden rikastamana leikkimielisyytenä arjessa, suurena uteliaisuutena kumppania ja itseä kohtaan, laajana tietopohjana ja siten polveilevina keskusteluina, analyyttisenä tunnetietoisuutena ja -uteliaisuutena, jne. Kuka tahansa mies, joka ei itse ole kovin yksinkertainen vaan haluaa mielenkiintoisen, vaihtelevan ja kehittymiskykyisen suhteen, arvostaa kyllä terävää naista.
Niin kaasuvalottaminen on vaikeaa jos muija on terävä. Että ulkonäkö ei ole se ongelma vaan aivot.
No joo, useiden miehien mielestä kyllä muttei sentään kaikkien.
Tunneäly, huippuälykäs. Tirsk.