Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katkeruus, kun jäi lapsettomaksi miehen vetkuttelun takia

Vierailija
28.09.2025 |

Joo, viimekädessä oma syy ja nyt kävi näin. Olen vihainen itselleni että olin vuosia parisuhteissa joissa yritin miellyttää miehiä ja luulin että halusimme samoja asioita. Halusin aina perheen mutta ei sitten ikinä päästy siihen pisteeseen. Noissa suhteissa myös jotenkin kadotin itseni ja oman ääneni ja laitoin suoraan sanoen omat toiveeni ja haaveeni piiloon ja tein itsestäni pienemmän mahtuakseni jonkun muun elämään. 

Nyt sitten tuli virallinen diagnoosi aikaisesta menopaussista ja munasarjat on kuin 50-vuotiaalla. Miesystävä vaikuttaa helpottuneelta ja huojentuneelta. Minusta taas tuntuu katkeralta. Olen vielä melko nuori enkä oikein tiedä mitä tässä nyt sitten tekee elämällään. Somekin pukkaa kokoajan onnellisten pariskuntien vauvauutisia ja itse vaan käyn töissä katson televisiota. Olen varmaan masentunut. :(

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uskovat olette nyt aika pahasti ristiriidassa keskenänne. Mitä se teidän jumala oikein tahtoo?

Meillä uskovilla on tässä asiassa helpompaa: avioliitto ja lapset ovat "itsestäänselvyys".

Vs. Lapsia ei ole pakko hankkia, mut jos niitä hankitaan, ne pitäisi hankkia avioliittoon

Vierailija
82/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te uskovat olette nyt aika pahasti ristiriidassa keskenänne. Mitä se teidän jumala oikein tahtoo?

Meillä uskovilla on tässä asiassa helpompaa: avioliitto ja lapset ovat "itsestäänselvyys".

Vs. Lapsia ei ole pakko hankkia, mut jos niitä hankitaan, ne pitäisi hankkia avioliittoon

Ei ole ristiriitaa. Kyse on siitä että onko synti olla hankkimatta lapsia avioliitossa. Itsestäänselvyys lapsien hankkiminen on miltei aina uskovien avioliitoissa, se on luonnollista ja parasta. Mutta ei ole syntiä olla hankkimatta. 

Menikö ns jakeluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet myös vitkutellut. Et ole robotti, vaan valintoja tekevä ihminen.

Vierailija
84/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omia munasoluja ei enää ole, niin onhan sulla mahdollisuus tulla raskaaksi vielä luovutetuilla soluilla. Eihän se toki täysin sama asia ole, mutta jos äitiys todella on se mitä haluat niin en heittäisi kirvestä kaivoon vielä.

Miksi helvetissä aina ensimmäisenä kuulee näissä tapauksissa tätä paskaa, tai että oletteko miettineet adoptiota? Se pointti kaikessa on nimenomaan se oma lapsi, eikä vain että on joku random-lapsi. Sylikoiran voi hankkia, jos haluaa jonkun jota paijata. Lopettakaa nämä paskanjauhannat. Antakaa itse oma lapsenne pois ja ottakaa tilalle joku mukula Afrikasta tai narkkarin laitokselle hylkäämä kersa. Miettikää siinä vaiheessa, että korvaako se sitä omaa lasta, vai onko silti ennemmin ilman.

Vierailija
85/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omia munasoluja ei enää ole, niin onhan sulla mahdollisuus tulla raskaaksi vielä luovutetuilla soluilla. Eihän se toki täysin sama asia ole, mutta jos äitiys todella on se mitä haluat niin en heittäisi kirvestä kaivoon vielä.

Teidän itsekkäiden lisääntyjien sairaudella ei ole kyllä mitään rajoja! 

Eli kadut syntymääsi? Toivot, ettet olisi olemassa? Että et eläisi?

Ymmärräthän, että kyse on sinun mielenterveysongelmistasi. Ei siitä, että äitisi halusi lapsen. 

Suurin osa yksinhuoltajien lapsista pärjää vallan mainiosti. 

Se, katuuko  syntymäänsä, ei oikeastaan vastaa mihinkään olennaiseen kysymykseen. Joka tapauksessa hän on syntynyt tänne, eikä hänellä ole ollut mahdollisu

Kylläpä sulla on paha olla. En ymmärrä teitä jotka vihaatte elämäänne niin paljon, että toivotte jollekin muulle, ettei hän syntyisi, saisi alkuaan. 

Se sinun paha olosi ei ole mikään universaali totuus. Suurin osa ihmisistä on iloisia siitä, että ovat elossa ja olemassa.

Kyse ei ole mistään "sivistämisestä" vaan ihan aidosti, jos on noin paha olla että ajattelee, ettei tänne ketään kannat atehdä kärsimään, niin kyllä se on sairasta. 

Vastauksessasi toki vilahti myös itsesääli ja ajatus siitä, että muilla ei olisi ollut vastoinkäymisiä elämässä. Sekä toki piti koettaa kiukutella ja loukata minua, ihan kuin minua sinun ajatuksesi kiinnostaisi, anonyyminä netissä. 

Surullista, että et ole saanut mieleneterveysongelmiisi apua, vaan voit noin huonosti edelleen.

En myöskään ymmärrä, miksi sinun ja kaltaistesi mielestä he, jotka haluavat lapsia, eivät saisi niitä hankkia. Onko muiden onni sinulta pois? 

Vierailija
86/86 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun lapsen pitää olla mielestäsi täydellisessä perheessä ja mikään ei saa maksaa mitään, niin sinullahan kävi sitten hyvä tuuri ettet tullut vahingossa raskaaksi.

Sieltä olisi muutenkin tainnut tupsahtaa hännäkäs trollipeikko.

Täydelliset olosuhteet on kaukana siitä että lapsella olisi lähtökohtaisesti kaksi rakastavaa vanhempaa ja tukiverkkoja ympärillään. Ja omankin jaksamisen kannalta onhan se rankkaa heittäytyä täysin itselliseksi vanhemmaksi. Ja vauva pitäisi pistää melko pienenä päivähoitoon sillä jollain sitä on elettäväkin.

Pidän paljon realistisempana hakeutua jonkinlaiseksi tukiaikuiseksi tmv. Ap

Harmi että sulle kävi näin. Olet oikeassa että yksin ei kannata hankkia lasta.

Minulla on kahden naisen kanssa lapsia ja halusin myös perheen, mutta se jäi saamatta.Harmittaa lasteni puolesta että heidän naispuoliset vanhempansa ovat niin itsekkäitä

Eli panit naiset paksuksi, ja ihmettelen miksi he eivät halua olla kanssasi vain yhteisen lapsen vuoksi. 

Ihan vinkkinä. Syy löytyy peilistä, ja vain ja ainoastaan sieltä. Kävele siis peilin eteen katsomaan.  Jotain perustavanlaatuists vikaa sinussa on, koska on mahdottomuus olla kanssasi. Jokin persoonallisuushäiriö ehkä, tai vain hirveä kaikennielevä negatiivisuus?