Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (645)

Vierailija
621/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, sillä lentäjät ovat yksi parhaimmin palkatuista ammateista. Harvassa aloituspalkka on n. 5000€, johon tulee päälle mm. verotonta päivärahaa. 

Jossain kyselyssä lentäjän ammatti oli ykkösenä, kun kysyttiin, mikä on kadehdittava ammatti. Suht helppo työ suhteessa palkkaan. Sen jälkeen oli apteekkari ja diplomaatti. Ne onkin jo vähän vaativampia ammatteja.

Vierailija
622/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, sillä lentäjät ovat yksi parhaimmin palkatuista ammateista. Harvassa aloituspalkka on n. 5000€, johon tulee päälle mm. verotonta päivärahaa. 

Ai, poikani on valtion hommissa ja tuota luokkaa on palkkakin. Nyt alkuun.

Mutta vuosi pari eteenpäin lentäjä tienaa jo n. 10 000€. Veljeni aloitti lentäjänä pari vuotta sitten ja aluksi palkka oli luokkaa 7000-8000€. Nyt on jo 9-10 k välillä. Valtion leipä taas on pitkä ja kapea 

Niin, sanoinkin alkuun. Kyllä hänenkin palkkakehitys on nousujohteinen. Valtiollakin riippuu ihan työtehtävistä, onko kapea. 

Kerros nyt ihan mielenkiinnosta, että missä tehtävissä valtiolla palkka voi olla 10

No eihän tuo sanonut, että on 10 000-20 000e. Viidestä tonnista oli puhe, mikä ei ole mikään erityisen kova palkka vielä. 

Mm. diplomaateilla voi palkka olla ihan ok. Riippuu tietty työtehtävistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää vähintään olla sellainen kuin naapurin Late.

Vierailija
624/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikon pitäisi ymmärtää, että se, että lentäjillä riittää naisia, ei tarkoita sitä, että kaikki naiset kuolaavat lentäjiä tai edes että enemmistö naisista olisi kiinnostunut lentäjistä. Lentäjiä on niin pieni osuus väestöstä, että vaikka vain yksi prosentti naisista olisi heistä kiinnostuneita, niin jos näillä naisilla on lentäjistä suorastaan fiksaatio, he riittävät jo muodostamaan melkoisen jonon.

(Sama muuten pätee niihin oletuksiin, että "kaikki naiset innostuvat rikollisista" (koska muutama julkisuudessa ollut rikollinen saa postia muutamalta kymmeneltä naiselta) ja "kaikki naiset haluavat NHL-tähden" - todennäköisesti tällaisten naisten osuus kaikista naisista on äärimmäisen pieni.) 

Vierailija
625/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain kyselyssä lentäjän ammatti oli ykkösenä, kun kysyttiin, mikä on kadehdittava ammatti. Suht helppo työ suhteessa palkkaan. Sen jälkeen oli apteekkari ja diplomaatti. Ne onkin jo vähän vaativampia ammatteja.

Mutta lentäjäksi vaikein päässä. Se pitää ottaa huomioon. Siis peruskoulutukseen. Lentäjän työ tai jo koulutukseen pääseminen on siitä erilaista että harvassa ammatissa pienikin juttu voi sen estää, vaikka muuten olisi kaikki kyvyt ja motivaatio. Esim. joku näköön liittyvä seikka tai muu terveydellinen. Harvaan muuhun ammattiin sama. 

Vierailija
626/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lentäjäksi vaikein päässä. Se pitää ottaa huomioon. Siis peruskoulutukseen. Lentäjän työ tai jo koulutukseen pääseminen on siitä erilaista että harvassa ammatissa pienikin juttu voi sen estää, vaikka muuten olisi kaikki kyvyt ja motivaatio. Esim. joku näköön liittyvä seikka tai muu terveydellinen. Harvaan muuhun ammattiin sama. 

Ei se tee siitä ammatista minun silmiini yhtään hienompaa. Siis ei lentäjä sinällään tee vaikutusta. Ja sellaisen tunnen. Sen sijaan yks taistelulentäjä teki todellakin vaikutuksen, ihan vaan tulemalla paikalle. Vaikka oli pieni ja hoikka, oli habitus todella vaikuttava. Ja kuulin vasta jälkeen päin hänen ammattinsa.

Vierailija
627/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näissä ammateissa on eniten psykopaatteja :

1. Toimitusjohtajat 2. Lakimiehet 3. Media (Televisio /radio) 4. Myyntihenkilöt 5. Kirurgit 6. Journalistit 7. Poliisit 8. Papisto 9.Kokit 10. Valtion virkamiehet"

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000575024.html

Vierailija
628/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näissä ammateissa on eniten psykopaatteja :

1. Toimitusjohtajat 2. Lakimiehet 3. Media (Televisio /radio) 4. Myyntihenkilöt 5. Kirurgit 6. Journalistit 7. Poliisit 8. Papisto 9.Kokit 10. Valtion virkamiehet"

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000

5024.html

Tuon kohdan 4 uskon hyvin. Jos ei siis tarkoiteta tavallsia kassoja vaan myyntityrkkyjä kuten gigantissa.

Vierailija
629/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjät on hot 

Vierailija
630/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät on hot 

Kelpaisi 🔥

Vierailija
631/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs lentäjän vaimo. Sen voin kokemuksestani (yli 20 vuotta) allekirjoittaa, että monien naisten ja myös lentoemäntien silmissä lentäjän ammatti on haluttu. En lähde nyt yksilöimään mitään, mutta kuten sanottu kokemusta on ja omin silminkin asioita nähnyt. Itse en parinvalinnassa ensin tuijota ammattia. Minunkin mieheni valmistui ensin yliopistosta ihan muuhun ammattiin ja niissä merkeissä tavattiinkin. En olisi sen enempää tai vähempää kiinnostunut hänestä oli ammatti sitten lentäjä tai ei. 

Vierailija
632/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs lentäjän vaimo. Sen voin kokemuksestani (yli 20 vuotta) allekirjoittaa, että monien naisten ja myös lentoemäntien silmissä lentäjän ammatti on haluttu. En lähde nyt yksilöimään mitään, mutta kuten sanottu kokemusta on ja omin silminkin asioita nähnyt. Itse en parinvalinnassa ensin tuijota ammattia. Minunkin mieheni valmistui ensin yliopistosta ihan muuhun ammattiin ja niissä merkeissä tavattiinkin. En olisi sen enempää tai vähempää kiinnostunut hänestä oli ammatti sitten lentäjä tai ei. 

Onko miehesi pettänyt sinua? 

Vierailija
633/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysynys 

Vierailija
634/645 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle on tärkeintä miehessä ulkoisesti  on status. Kaveripiirin saa kertaheitolla kateelliseksi kun kertoo, että mies lentäjä tai kirurgi. Tämä ei alapeukuttamalla miksikään muutu.

Jotenkin naurattaa tuo mielikuva lentäjän vaimosta istumassa iltaa jossain tyttöporukassa ja kuinka hän siellä kehuskelee kaikille miehensä olevan lentäjä. 

Toisaalta se miehen ammatti voi tulla esiin keskusteluissa ilman että sillä tarvitsee erikseen kehuskella. Esim. joku kysyy "Ai mitäs se sun miehes oikein tekee, kun on jatkuvasti ulkomailla?"

Ja lentäjän ollessa kyseessä voi kertoa että miehen toimenkuvaan kuuluu valvoa autopilotin toimintaa ja rakastella naispuolisia työkavereita sek

Oikeat vaimot tietävät asemansa eikä heitä moiset yritykset lannista. 

Vierailija
635/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia. 

Vierailija
636/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes tuollaista pitää kysyä? 

Vierailija
637/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kokemusta muiden ammattien edustajista? Minun mieheni on ihan muissa hommissa ja kyllä, vientiä olisi ollut. Aina. Mm. työkavareiden taholta. Ei ole pettänyt. Olisko myös tyypikysymys.

Vierailija
638/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kokemusta muiden ammattien edustajista? Minun mieheni on ihan muissa hommissa ja kyllä, vientiä olisi ollut. Aina. Mm. työkavareiden taholta. Ei ole pettänyt. Olisko myös tyypikysymys.

Täällä eri henkilö, mutta onhan se yleisesti tiedetty asia, että lentäjillä käy hyvä flaksi. Pelkkä ammatin hohto ja status riittää. 

Vierailija
639/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yhtiössä Ap työskentelet? 

Vierailija
640/645 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ammatti kertoo sen henkilön intohimosta elämässä. Tai vastaavasti intohimon puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän