Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?

Vierailija
28.09.2025 |

Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään. 

Kommentit (355)

Vierailija
321/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjo

Kyllä jo mun aikana kasarilla sai valita. Päätin aina lähteä kirkkoon, koska olisi ollut hyvin tylsää jäädä kouluun. Kirkossa oli sitä paitsi ihan mukavaa. En tullut aivopestyksi. 

Munkin pari kirkkoon kuulumatonta kaveria osallistui aina vapaaehtoisesti joulukirkkoon. Ei heistäkään uskonnollisia tullut (eikä me muutkaan nyt niin uskonnollisia oltu..). Se oli kaunis perinne kynttilöineen, lauluineen ja tunnelmineen myös niiden kavereideni mielestä, jotka eivät kuuluneet kirkkoon. 

Itse olen sittemmin eronnut kirkosta, vaikka koulun joulukirkkoja muistelenkin lämmöllä. Ei kauniista perinteistä tarvitse uskonnon vuoksi mielestäni luopua.

Vierailija
322/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liberaalius" on  kommunismin sisar-aate. Ihmiselle ei saa antaa oikeuttaa äänestää ketä haluaa, koska he äänestävät väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä  haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?

Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.

Niin, miksi pridea pitää hieroa kaikkien naamoihin?

Kukaan ei oo sua pakottanut Pride marssille. 

Vierailija
324/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärivasemmiston harjoittama aivopesu: lasten altistaminen ruumiin ja mielen terveydelle erittäin haitalliselle genderideologialle, seksioppaiden tuputtaminen pikkulapsille, moniavioisuuden ja muiden perversioiden normalisointi.

Oikeiston harjoittama "pakotus" : hengellisen virren hoilaaminen kerran vuodessa vapaavalinnaisessa tilaisuudessa.

Vierailija
325/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liberaalius" on  kommunismin sisar-aate. Ihmiselle ei saa antaa oikeuttaa äänestää ketä haluaa, koska he äänestävät väärin. 

Niinkö? Yli puolet kokkareistakin on liberaaleja. Liberaalit oikeistolaiset on tutkimusten mukaan Suomen suurin ryhmä. Liberaaleja on yli 50% kansasta. 

Vierailija
326/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita, vaan tarkoitan että julkisen henkilön vihapuheella voi olla seurauksia.

No sivistyneessä yhteiskunnassa kukaan ei ammu toista tyhmyyden vuoksi. Tätä ei tule ymmärtää vaan tuomita. Sanomasi voidaan tulkita myös asian hyväksymiseksi, kun väität että voi olla seurauksia. En ole itse millään tavalla julkisuudessa ja kaltaistesi ymmärtävien tahojen vuoksi harva uskaltaa ollakaan. Siinä sitä parempaa demokratiaa. En jaksa (enkä uskalla) enää keskustella aiheesta lisää. 

No johan kirjoitin, että tuomitsen ampumisen. Se, että omalla puheella voi olla seurauksensa, on myös ihan neutraali fakta. On älyllisesti epärehellistä ajatella, että ko.henkilö ei olisi ottanut tietoista riskiä: viha(puhe) ei johda mihinkään hyvään, ei ole koskaan johtanut.

Elämmekö sivistyneessä yhteiskunnassa? Mikä on sen määritelmä? USA:ssa on paljon esim.mellakoita, aseväkivaltaa ja asunnottomuutta. Onko se sivistynyttä? Minusta tällä pallolla ei ole vielä syntynyt yhtäkään sivistynyttä yhteiskuntaa, yksilöitä toki.

Vierailija
327/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perinteisissä" sukupuolirooleissa on suuresti kyse oman edun ajamisesta. Toinen tekee työt, joista maksetaan palkkaa, on työterveys ja eläkekertymä. Toinen tekee palkattomat työt ja kaikki em. jää puuttumaan.

Paremman roolin itselleen varannut tietty tuputtaa tätä roolijakoa "perinteen" nimissä muille, että saisi jonkun höynäytetyksi tuohon huonompaan rooliin tekemään palkatonta työtä.

Näet avioliiton vain oman edun tavoitteluna. Varmasti rakkaus kukoistaa teillä 🙄

Vierailija
328/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Nea Finnilä(?) joku hiton trad wife wannabee instassa juuri julkaisi kuinka pakottaisi lapsen synnyttämään vaikka insestin uhrina. Ja miettii ettei tekisi aborttia edes kohdunulkoisessa. Ja tää nainen on pannut satoja miehiä ennen "uskoontuloaan". En tiedä onko hullu vai vaan vtn tyhmä

Vierailija
329/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärivasemmiston harjoittama aivopesu: lasten altistaminen ruumiin ja mielen terveydelle erittäin haitalliselle genderideologialle, seksioppaiden tuputtaminen pikkulapsille, moniavioisuuden ja muiden perversioiden normalisointi.

Oikeiston harjoittama "pakotus" : hengellisen virren hoilaaminen kerran vuodessa vapaavalinnaisessa tilaisuudessa.

Konservatiiveja on onneksi vaan alle 20% kansasta. Suurin osa oikeistolaisistahan on liberaaleja. Jos konservatiivit oikeasti pääsisivät valtaan niin kyllä kieltäisivät kaikenlaista, esim. jenkeissä abortin. 

Vierailija
330/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridelippujako ei sitten tuputeta muille?

Millä tavalla pridelippujen tuputus vaikuttaa konkreettisesti juuri sinun elämääsi, kerrotko käytännön esimerkkejä? Onko niiden tuputus esimerkiksi vienyt sinulta jotain oikeuksia tai lisänneet velvollisuuksia tai pakottaneet sinua elämään omaa elämääsi tietyllä tavalla?

Just, tämä tällainen on kummallista, sillä loukkaantuja ei oikeasti ole uhri: häntä ei pakoteta mihinkään, häneltä ei viedä mitään oikeuksia, vaan hän saa jatkaa pridelipuista huolimatta elämäänsä aivan kuten ennenkin. Kyse on ilmeisesti siitä, että loukkaantuja kokee olevansa uhri, koska hänen tunteitaan on loukattu?!

Vierailija
331/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa jumalankieltäjät ihan huoletta, valtionkirkossa ei kukaan tule uskoon, ei vaikka siellä pitäisi trampata kerran kuussa 😁

Vierailija
332/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan,

Munkin pari kirkkoon kuulumatonta kaveria osallistui aina vapaaehtoisesti joulukirkkoon. Ei heistäkään uskonnollisia tullut (eikä me muutkaan nyt niin uskonnollisia oltu..). Se oli kaunis perinne kynttilöineen, lauluineen ja tunnelmineen myös niiden kavereideni mielestä, jotka eivät kuuluneet kirkkoon. 

Itse olen sittemmin eronnut kirkosta, vaikka koulun joulukirkkoja muistelenkin lämmöllä. Ei kauniista perinteistä tarvitse uskonnon vuoksi mielestäni luopua.

Samaa mieltä. Tykkään kirkon hartaasta tunnelmasta ja siellä oli aina koulun kuoro esiintymässä. Överiksi on mennyt nykyään tämä perinteiden vastustaminen joissain suhteissa. 

t. Kirkkoon kuulumaton vihervassari

Vierailija
333/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lietsot yhteiskunnallista eripuraa jaottelemalla ihmisiä? 

Miksi Hesari tekee tätä?

Vierailija
334/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö sulta ohi se, että tässä ketjussa suvivirrestä alkoivat jankkaamaan nimenomaan konservatiivit? Voidaan kyllä nostaa esille muitakin konservatiivien lempijuttuja, mainittakoon nyt ensin se, miten kaikkien pitäisi elää just niin te haluatte ilman valinnanvapautta.

Vierailija
335/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lietsot yhteiskunnallista eripuraa jaottelemalla ihmisiä? 

Miksi Hesari tekee tätä?

Sä et edes lue Hesaria. Hesarihan on enemmistön suomalaisia eli liberaalien oikeistolaisten äänen kannattaja. 

Vierailija
336/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perinteisissä" sukupuolirooleissa on suuresti kyse oman edun ajamisesta. Toinen tekee työt, joista maksetaan palkkaa, on työterveys ja eläkekertymä. Toinen tekee palkattomat työt ja kaikki em. jää puuttumaan.

Paremman roolin itselleen varannut tietty tuputtaa tätä roolijakoa "perinteen" nimissä muille, että saisi jonkun höynäytetyksi tuohon huonompaan rooliin tekemään palkatonta työtä.

Näet avioliiton vain oman edun tavoitteluna. Varmasti rakkaus kukoistaa teillä 🙄

Sinulla on luetun ymmärtäminen hukassa: "perinteisissä sukupuolirooleissa on kyseessä oman edun tavoittelu" -  ja tottahan se niin on. Perinteinen rooli on huono diili naiselle: olet kotitalouskone ja synnyttäjä, siivooja, ei eläkettä/palkkaa/työterveyttä/omaa rahaa. Et päätä misrään ja joudut pyytämään puolisolta rahaa. Aikamoiset riskithän tuossa on naiselle. Mitä jos mies kuolee/jää työttömäksi tmv? Tai on v-valtainen? Mihinkään et pääse pakoon. Koko perheen hyvinvoinnin jättäminen yhden kortin (mies) varaan on typerää. Tasa-arvoisessa avioliitossa on naisella parempi asema, naisen paras turva on taloudellinen itsenäisyys (=koulutus ja palkkatyö). Lue vaikka ennen eläneiden naisten kertomuksia tai tsekkaa Afganistanin naisten olosuhteita, niin ymmärrät mihin epätasa-arvo johtaa.

Sivusta eri

Vierailija
337/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivit haluavat ensin tyhmentää ihmiset, tekemällä hyvästä koulustuksesta harvojen etuoikeus, ja sitten kertoa näille tyhmille ketä pitää äänestää. Ei se ole mitään demokratiaa.

Vierailija
338/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä avioliitto tuohon liittyy? Avioliitto ei mitenkään edellytä mitään tiettyä roolijakoa.

eri

Vierailija
339/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Nea Finnilä(?) joku hiton trad wife wannabee instassa juuri julkaisi kuinka pakottaisi lapsen synnyttämään vaikka insestin uhrina. Ja miettii ettei tekisi aborttia edes kohdunulkoisessa. Ja tää nainen on pannut satoja miehiä ennen "uskoontuloaan". En tiedä onko hullu vai vaan vtn tyhmä

Tyhmä varmaan. Kohdunulkoinen raskaus on hengenvaarallinen tila ja jos on jo ennestään lapsia, täysin vastuutonta leikkiä hengellään. Ja jos uskoisin johonkin jumalaan, veikkaan, että tuo olisi jumaltenkin mielestä itsemurhaan rinnastettava teko, kun se nyt kuitenkin nykyaikana on helppo keskeyttää ja äärettömän harvoin tuosta seuraisi terve lapsi.

Vierailija
340/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt vessojen lajittelua sukupuolen mukaan, samoja asioitahan niissä tehdään.

N50

Itse käyn mielummin naisten vessassa. Toki joissain paikoissa noihin kerääntyy kauhea jono, esim. kulttuuritapahtumissa yleensä valtaosa naisia, joten sinänsä unisex kätevämpi.

N50

Minäkin käyn aina naisten vessassa. Kiva vetää siellä käteen.

M67

Ilmiselvä provo, mutta vaikea päättää herättääkö mielikuva enemmän sääliä vai inhoa. Ehkä 50/50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi