Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?

Vierailija
28.09.2025 |

Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään. 

Kommentit (355)

Vierailija
281/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsemattomuuteen, kun ei saa tietää yhtään mitään toisten uskonnosta, että oppisi ymmärtämään kanssaeläjiään. En siis kerta kaikkia voi ymmärtää vanhempia, jotka ajattelevat, että esim. virren kuuleminen turmelee heidän lapsensa. Ihan naurettavaa, eikä Suomi voi olla sellainen valtio, jossa lapsille ei tarjota mitään sivistystä uskontorajojen yli, ja varsinkaan tämän maan valtauskonnosta muille.

Vierailija
282/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään konservatiivit eivät vastaa otsikon kysymykseen "Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille". Ei kai se niin vaikea kysymys ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsemattomuuteen, kun ei saa tietää yhtään mitään to

Oletko saanut itse valita osallistutko näihin tilaisuuksiin, vai onko sinut pakotettu niihin?

Vierailija
284/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsemattomuuteen, kun ei saa tietää yhtään mitään to

Näissä "virsien kauhistelu" tapauksissa on aina jotain muuta oikeasti taustalla. Kouvolassa esimerkiksi oli viattoman pikku pääsiäistapahtuman varjolla koululaiset viety vanhemmilta salaa jumalanpalvelukseen. 

Vierailija
285/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalius pakottaa 7v tytön ja juridisesti naiseksi vaihtaneen Pentin samaan pukuhuoneeseen. Jos ajan Pentin ulos, minulle tulee syyte syrjinnästä, koska Pentti on nyt nainen. 

Mitä sitten? Mitä se sun takalistoas kutittaa, missä kopissa Bettiina (ent. Pentti hoitaa) asioitansa. Jos viittaat seksuaalisen ahdistelun mahdollisuuteen, niin sittenkö on asia mallillaan, kun Bettiina ahdistelee pukkarin ovella eikä pukkarissa? WC-tiloissa taas olisi jo muutenkin aika siirtyä yksittäisvessoihin ryhmäkäymälöiden sijaan.

Vierailija
286/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko linkin tuohon Hämeenlinnan tapaukseen. Näissä kun on usein ollut muuta laittomuutta, kuin se satunnainen virsi. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a472b324-7101-439f-a3a1-486389bb102f

Ohis. Kyse oli vain virrestä.

Rekisteröitymisen takana, mutta miksi seurakunnan kanttori on ollut koulun joulujuhlassa soittamassa

Kanttorihan on ihan ammattimuusikko. Hyvä vaan jos sellaisen saa kouluun.

Vierailija
287/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo apn avaus ole oikeasti toisin päin.

Häntä kismittää kun ultraliberaalina, joskin epärehellisenä sellaisena, ei saa muutosta aikaan.

Vierailija
288/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.

Löytäisitkö ajatteluvirheesi ihan itse? Pinnistä!

Vierailija
289/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo apn avaus ole oikeasti toisin päin.

Häntä kismittää kun ultraliberaalina, joskin epärehellisenä sellaisena, ei saa muutosta aikaan.

Et vastannut otsikon kysymykseen.

Vierailija
290/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkin tuohon Hämeenlinnan tapaukseen. Näissä kun on usein ollut muuta laittomuutta, kuin se satunnainen virsi. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a472b324-7101-439f-a3a1-486389bb102f

Ohis. Kyse oli vain virrestä.

Rekisteröitymisen takana, mutta miksi seurakunnan kanttori on ollut koulun joulujuhlassa soittamassa

Kanttorihan on ihan ammattimuusikko. Hyvä vaan jos sellaisen saa kouluun.

Toki on näinkin, mutta kyllä minua silti epäilyttää, että yhtenä vuonna rehtori päättää, että nytpä otetaan joulujuhlaan ihan ammattimuusikko säestämään. Eikö tässä kuviossa ole sinusta mitään hämärää? 

Vierailija
291/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muut? Suvivirren laulaminen tai laulamatta jättäminen koulujen kevätjuhlissa on jokaisen koulun oma päätös. 

Eipä tunnu olevan. Juurihan Hämeenlinnassa koulu sai sakon, kun joulujuhlassa laulettiin virsiä. Lisäksi oli toinen keissi, jossa lapsen isä vaati koululta korvauksia, kun kevätjuhlassa oli laulettu suvivirttä.

Jos kotiin ei ilmoiteta, että koulussa on tilaisuus, jossa hoilataan uskonnollisia kappaleita, valitse osallistuuko lapsesi tähän kyllä/ei, niin on syytäkin valittaa. Ihmisellä (ja huoltajalla lapsen puolesta) täytyy olla oikeus valita osallistuuko hengellisiin tilaisuuksiin vai ei.

Entä ideologisiin propagandtilaisuuksiin, kuten setan sateenkaarityöpajaan tai elotolloiluun?

Vierailija
292/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö tästä äsken vakuutettu, että tällaiset ovat koulun oma päätös? Miksi kanttori ei saisi soittaa joulujuhlassa, Suomi on kristitty maa. "

Kanttori saa toki soittaa koulun joulujuhlassa ja minä saan kysyä miksi? Eikö opettajien ja oppilaiden joukossa ollut ketään, joka osaa sen verran pianoa pimputtaa, että saadaan  enkeli taivaan veisattua? Tässä taitaa olla jotain muutakin nyt kyllä taustalla... 

Mitä on Setan tai Elotollojen kouluvierailun taustalla?

Vierailija
293/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö tästä äsken vakuutettu, että tällaiset ovat koulun oma päätös? Miksi kanttori ei saisi soittaa joulujuhlassa, Suomi on kristitty maa. "

Kanttori saa toki soittaa koulun joulujuhlassa ja minä saan kysyä miksi? Eikö opettajien ja oppilaiden joukossa ollut ketään, joka osaa sen verran pianoa pimputtaa, että saadaan  enkeli taivaan veisattua? Tässä taitaa olla jotain muutakin nyt kyllä taustalla... 

Mitä on Setan tai Elotollojen kouluvierailun taustalla?

Miten Seta liittyy tuohon kanttoriin joulujuhlassa, joka soitti yhden virren, minkä takia koulu joutui maksamaan tuhansia euroja oppilaalle? 

Vierailija
294/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.

Niin, kun kaikista uskonnoista tai uskonnottomista perheistä tulevien lasten on osallistuttava näihin samoihin sessioihin. Ei pidä olla vain yhtä uskontoa edustettuna ja koska on myös uskonnottomia, niin ei pidä tämmöstä kontekstia jaettuihin tilaisuuksiin tunkea.

Vierailija
295/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä virsiä voi laulaa siellä omassa kirkossa. Julkiset laitokset pitää olla sellaisia, että ovat mahdollisia ihan kaikille. Ei tarve uskontoa tunkea mukaan. Uskonnottomat ovat jossain kohtaa isoin porukka, jos sen valta-aseman mukaan pitää mennä.

Vierailija
296/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.

Ei tarvitse. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt vessojen lajittelua sukupuolen mukaan, samoja asioitahan niissä tehdään.

N50

Suurin osa ihmisistä ei halua vastakkaisen sukupuolen edustajia vessoihin, pukkareihin tai pesutiloihin. Sitäkin voit miettiä, että miksi naiserityiset tilat on alunperin perustettu. Kannattaa perehtyä sellaiseen termiin kuin urinary leash.

Taitaa vain edelleen olla harvassa ne paikat, joissa on vain avoin unisex vessa. Aiemmin parjatussa Oodissakin on edelleen vessoja, joihin voit mennä aivan yksin oven taakse. Sen, että sinua ennen tai jälkeesi sinne

Meinasitko, että unisex tarkoittaa yhteistä riukupaskaa? Tässä kontekstissa unisex tarkoittaa tilaa, jossa vessakopit ja käsienpesu on kulkureiteiltä syrjässä ja oven takana.

Vierailija
297/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsema

Oletko saanut itse valita osallistutko näihin tilaisuuksiin, vai onko sinut pakotettu niihin?

Kyllä minun aikaan myös koulussa kerrottiin noista, ja itse asiassa yksi hare krishna kävi vierailullakin meidän koulussa. Tilaisuuksiin olen toki osallistunut vapaaehtoisesti ulkomailla. Silti ihan kuten historian tunnitkin, kyllä minusta tämän maan valtauskontoon tutustutuminen kuuluu ihan yleissivistykseen ja voi täten olla osa opetussuunnitelmaa ihan kaikille. Kyllä ihan kaikkien on helpompi elää täällä, kun tuntevat tämän maan valtauskontoa. Se ei tarkoita, että heidän käännyttämistään, vaan ihan vain siitä kertomista, millaisia uskonnollisia tapoja (ja vaikka musiikkia) täällä valtaväestöllä on.

Periaatteellisesti siis ihan samaa sivistystä kuin vaikkapa historian tai maantiedon tunnit. 

Vierailija
298/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään konservatiivit eivät vastaa otsikon kysymykseen "Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille". Ei kai se niin vaikea kysymys ole?

Ensin sä voisit kertoa, että kuka tyrkyttää ja missä. Miksi libsu saavat tyrkyttää prostituuriota, polyamoriaa, trans'uilua ja muuta pervoilua valtamediassa?

Vierailija
299/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko saanut itse valita osallistutko näihin tilaisuuksiin, vai onko sinut pakotettu niihin?"

Saavatko musulapset valita?

Vierailija
300/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liberaali ja kyllä hyväksyn. Olen itsekin noita jollottanut koko kouluaikani. Monta virttä osaan ulkoa ja isä meidän rukouksenkin, vaikka en ole koskaan kirkkoon kuulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän