Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?

Vierailija
28.09.2025 |

Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään. 

Kommentit (355)

Vierailija
301/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjo

Ja nuo kuuluvat nykyiseenkin opetussuunnitelmaan ja niitä virsiäkin lauletaan koulujen perinteisissä juhlissa, eikä tämä ole ongelma. 

Ongelma on, kun koulu vie lapset luvatta ja salaa jumalanpalvelukseen. 

Vierailija
302/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään konservatiivit eivät vastaa otsikon kysymykseen "Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille". Ei kai se niin vaikea kysymys ole?

Ensin sä voisit kertoa, että kuka tyrkyttää ja missä. Miksi libsu saavat tyrkyttää prostituuriota, polyamoriaa, trans'uilua ja muuta pervoilua valtamediassa?

Miten ne on sulle niitä tyrkyttäneet? EU mulle ole ainakaan kukaan antanut ymmärtää, että pitäisi polyamoriaa harrastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko saanut itse valita osallistutko näihin tilaisuuksiin, vai onko sinut pakotettu niihin?"

Saavatko musulapset valita?

Että osallistuvatko koulussa uskonnollisiin tilaisuuksiin? Toivottavasti saavat. 

Vierailija
304/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää virren kuulemisen kauheus on kyllä ihan naurettavaa. Kristinusko on valtauskonto Suomessa, ja on ihan vain sivistystä ihan kaikille tuntea paikallisen valtauskonnon musiikkia. 

Itse olen osallistunut esim. buddhalaisiin, hindulaisiin, katolisiin ja ortodoksisiiin tilaisuuksiin, joissa ihan kaikki on ollut uskonnollista, olen tarkkaillut hare krishna uskonnon harjoittajia (myös heidän laulantaansa), ja se on ollut minulle vain sivistystä nähdä se kaikki. En vaikuttanut omiin uskonnollisiin vakaumuksiini, vain kunhan vain olin mielenkiinnosta tarkkailemassa, miten ko. uskonnon tapoja harjoitetaan. Ihan puhdasta yleissivistystä tuntea ko. maan valtauskonnon tapoja esim. musiikkia.

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsema

Eiköhän niitä virsiä voi laulaa siellä omassa kirkossa. Julkiset laitokset pitää olla sellaisia, että ovat mahdollisia ihan kaikille. Ei tarve uskontoa tunkea mukaan. Uskonnottomat ovat jossain kohtaa isoin porukka, jos sen valta-aseman mukaan pitää mennä.

Olen itsekin ateisti, mutta silti aikojen saatossa uskonnot ovat vaikuttaneet ihmiskuntaan aivan valtavasti, ja vaikuttavat edelleen erittäin voimakkaasti. Jos ei ymmärtäisi uskonnoista mitään, eikä osaisi tunnistaa edes sen maan valtauskonnon artefakteja, missä asuu, niin aika hukassa olisi, ja aika sivistymättömäksi meidän maamme muuttuisi. Uskontojen ymmärrys on ihan yhtä tärkeää kuin erilaisten kansallisten kulttuurien, tai alakulttuurien (esim. hipit, punkkarit, wokettajat jne.) tunteminen. Sivistystä. Jokainen valitkoon, mitä itse edustaa, mutta kyllä koulujen tehtävä on tarjota tätä ymmärrystä ja tunnistamista ainakin niiden asioiden osalta, mitkä ovat merkittäviä tässä maassa (kuten kristinusko historiassa ja tänään).

Vierailija
305/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muut? Suvivirren laulaminen tai laulamatta jättäminen koulujen kevätjuhlissa on jokaisen koulun oma päätös. 

Eipä tunnu olevan. Juurihan Hämeenlinnassa koulu sai sakon, kun joulujuhlassa laulettiin virsiä. Lisäksi oli toinen keissi, jossa lapsen isä vaati koululta korvauksia, kun kevätjuhlassa oli laulettu suvivirttä.

Jos kotiin ei ilmoiteta, että koulussa on tilaisuus, jossa hoilataan uskonnollisia kappaleita, valitse osallistuuko lapsesi tähän kyllä/ei, niin on syytäkin valittaa. Ihmisellä (ja huoltajalla lapsen puolesta) täytyy olla oikeus valita osallistuuko hengellisiin tilaisuuksiin vai ei.

Entä ideologisiin propagandtilaisuuksiin, kuten setan sateenkaarityöpajaan tai elotolloiluun?

No jos sinun mielestäsi työpajat, joissa aiheena on tasa-arvo ja suvaitsevaisuus, ovat pahasta, ilmoita ihmeessä koululle ettei lapsesi osallistu niihin. Ehkä hän voi lukea Raamattua eri huoneessa sen aikaa.

Vierailija
306/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perinteisissä" sukupuolirooleissa on suuresti kyse oman edun ajamisesta. Toinen tekee työt, joista maksetaan palkkaa, on työterveys ja eläkekertymä. Toinen tekee palkattomat työt ja kaikki em. jää puuttumaan.

Paremman roolin itselleen varannut tietty tuputtaa tätä roolijakoa "perinteen" nimissä muille, että saisi jonkun höynäytetyksi tuohon huonompaan rooliin tekemään palkatonta työtä.

Vierailija
307/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.

Ei tarvitse. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt vessojen lajittelua sukupuolen mukaan, samoja asioitahan niissä tehdään.

N50

Suurin osa ihmisistä ei halua vastakkaisen sukupuolen edustajia vessoihin, pukkareihin tai pesutiloihin. Sitäkin voit miettiä, että miksi naiserityiset tilat on alunperin perustettu. Kannattaa perehtyä sellaiseen termiin kuin urinary leash.

Taitaa vain edelleen olla harvassa ne paikat, joissa on vain avoin unisex vessa. Aiemmin parjatussa Oodissakin on edelleen vessoja, joihin voit mennä aivan yksin ove

En. Mutta sen toki tiesitkin.

Vierailija
308/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjoita. Johtaa vain sivistymättömyyteen ja suvaitsema

Oletko saanut itse valita osallistutko näihin tilaisuuksiin, vai onko sinut pakotettu niihin?

Kyllä jo mun aikana kasarilla sai valita. Päätin aina lähteä kirkkoon, koska olisi ollut hyvin tylsää jäädä kouluun. Kirkossa oli sitä paitsi ihan mukavaa. En tullut aivopestyksi. 

Vierailija
309/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään konservatiivit eivät vastaa otsikon kysymykseen "Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille". Ei kai se niin vaikea kysymys ole?

Ensin sä voisit kertoa, että kuka tyrkyttää ja missä. Miksi libsu saavat tyrkyttää prostituuriota, polyamoriaa, trans'uilua ja muuta pervoilua valtamediassa?

Eli et osaa vastata kysymykseen.

Vierailija
310/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalius pakottaa 7v tytön ja juridisesti naiseksi vaihtaneen Pentin samaan pukuhuoneeseen. Jos ajan Pentin ulos, minulle tulee syyte syrjinnästä, koska Pentti on nyt nainen. 

Mitä sitten? Mitä se sun takalistoas kutittaa, missä kopissa Bettiina (ent. Pentti hoitaa) asioitansa. Jos viittaat seksuaalisen ahdistelun mahdollisuuteen, niin sittenkö on asia mallillaan, kun Bettiina ahdistelee pukkarin ovella eikä pukkarissa? WC-tiloissa taas olisi jo muutenkin aika siirtyä yksittäisvessoihin ryhmäkäymälöiden sijaan.

Kullit eivät siltikään kuulu naisten ja tyttöjen tiloihin. Sille on syynsä, miksi naiserityiset tilat on järjestetty.

Vierailija
311/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan järkyttävää, jos ajatellaan, että paikallinen valtauskonto tulee piilottaa esim. kouluissa kokonaan, jos tänne tulee yksikin, joka ei ko. uskontoa harjo

Uskonnon opetus oppitunnilla on eri asia kuin lasten osallistuttaminen ilman vanhempien lupaa uskonnollisiin tilaisuuksiin. Ei tätä ole niin vaikea ymmärtää jos osaa yhtään ajatella.

Vierailija
312/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vassarit eivät kastroi vain itseään, vaan suoltavat äärimmäisen haitallista genderideologiaa lapsillekin ja pyrkivät hiljentämään kriitikot? 

Vierailija
313/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ateisti, mutta silti aikojen saatossa uskonnot ovat vaikuttaneet ihmiskuntaan aivan valtavasti, ja vaikuttavat edelleen erittäin voimakkaasti. Jos ei ymmärtäisi uskonnoista mitään, eikä osaisi tunnistaa edes sen maan valtauskonnon artefakteja, missä asuu, niin aika hukassa olisi, ja aika sivistymättömäksi meidän maamme muuttuisi. 

Persuilla sivistymättömyys on hyve. Hehän ovat näitä jotka ylpeilevät sillä että eivät ole aikuisiällä lukeneet ainuttakaan kirjaa. 

Vierailija
314/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaleilla on ihan sama juttu, eli omaa agendaa tungetaan kurkusta alas. Johtuu siitä, että ihmisillä on synnynnäinen halu elää moraalikoodiston mukaan. Tai siis sovinnaisilla ihmisillä, mitta heitä on enemmistö. Moraali taas ei voi olla suhteellista, joten oman moraalin täytyy olla oikein ja muiden väärin. Väärästä moraalista pitää rangaista ja pakottaa oikeaan.

Vierailija
315/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä  haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?

Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.

Niin, miksi pridea pitää hieroa kaikkien naamoihin?

Vierailija
316/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.

Ei tarvitse. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt vessojen lajittelua sukupuolen mukaan, samoja asioitahan niissä tehdään.

N50

Itse käyn mielummin naisten vessassa. Toki joissain paikoissa noihin kerääntyy kauhea jono, esim. kulttuuritapahtumissa yleensä valtaosa naisia, joten sinänsä unisex kätevämpi.

N50

Vierailija
317/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Itse käyn mielummin naisten vessassa. Toki joissain paikoissa noihin kerääntyy kauhea jono, esim. kulttuuritapahtumissa yleensä valtaosa naisia, joten sinänsä unisex kätevämpi.

N50

Minäkin käyn aina naisten vessassa. Kiva vetää siellä käteen.

M67

Vierailija
318/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRIDE-WOKE-PASKA oksettaa.

Vierailija
319/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perinteisissä" sukupuolirooleissa on suuresti kyse oman edun ajamisesta. Toinen tekee työt, joista maksetaan palkkaa, on työterveys ja eläkekertymä. Toinen tekee palkattomat työt ja kaikki em. jää puuttumaan.

Paremman roolin itselleen varannut tietty tuputtaa tätä roolijakoa "perinteen" nimissä muille, että saisi jonkun höynäytetyksi tuohon huonompaan rooliin tekemään palkatonta työtä.

Yhteiskunnan pitäisikin arvostaa kotityötä ja maksaa siitä palkkaa. Tai sitten sille puolisolle velvollisuus elättää koko loppuelämä tietyllä summalla.

Vierailija
320/355 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok igor

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi