Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni 5-kymmentä+ tekee työtä kunnossa, jossa nuorempi polvi olisi vaatimassa henkilökohtaista avustajaa kotiin ja terapiahevosta

Vierailija
28.09.2025 |

Sanonpahan vaan.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Välillä tulen surulliseksi, kun mietin, miten heikko olen verrattuna vanhempiini. 

Toisaalta, lapsena sain aina kuulla, että älä valita. Sairastuin vakavaan masennukseen. Olisi kai pitänyt vain jaksaa kaikesta huolimatta. 

Vierailija
102/108 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on fiksuja. He parantavat työelämää. Viisikymppiset ja sitä vanhemmat pilaannuttavat sen monella tavalla.

Tavallaan totta, heidän ansiostaan töissä pärjää heikot, tyhmät ja laiskat, kun parempaakaan ei ole tarjolla, siis kun parempi sukupolvi sieltä pikkuhiljaa poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan 50-kymppinen?

Vierailija
104/108 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on fiksuja. He parantavat työelämää. Viisikymppiset ja sitä vanhemmat pilaannuttavat sen monella tavalla.

Anna YKSI esimerkki miten nuoret parantavat ? Sairaskirjoilla vai pitkillä sms tauoilla ystävien kanssa työaikana. 

Sulla taitaa olla iän tuomaa vaivaa aivoissa. Kränkky olet. Onko myös sukuelimissä hiekkaa aivojen lisäksi?

Vierailija
105/108 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi sukupolvi on tottunut helpompaan elämään, sähköskuutilla mennään joka paikkaan, mihenkään ei jakseta kävellä tai pyöräillä. harrastetaan ruudun kyttäämistä ja liikkumattomuutta pelaten kaikenmaailman paskapelejä.

asenne ei kiinnosta, ei oo mun ongelma, ei jaksa, ei huvita. hyvältä näyttää tulevaisuus niiden osalta. 

Vierailija
106/108 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi sukupolvi on tottunut helpompaan elämään, sähköskuutilla mennään joka paikkaan, mihenkään ei jakseta kävellä tai pyöräillä. harrastetaan ruudun kyttäämistä ja liikkumattomuutta pelaten kaikenmaailman paskapelejä.

asenne ei kiinnosta, ei oo mun ongelma, ei jaksa, ei huvita. hyvältä näyttää tulevaisuus niiden osalta. 

Totta, kesätyöntekijä firmassa jossa olen töissä oli patalaiska, ei tehnyt mitään eikä oppinut mitään, selän takana muut juorusi ja haukkui. Kaksinaamainen keski-ikäinen herttainen kollega haukkui kesätyöntekijää selän takana ja järjesti pullakaffeet läksiäisiksi "hyvin tehdystä työstä, iso firma ja ketään ei kiinnosta.

Vierailija
107/108 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työajasta puolet työajasta menee turhaan tietokoneella oloon.

Työntekijät pakenevat sosiaaliisla kontakteja koneiden taakse. Tuo jotenkin lisää arvovaltaa ja osaamista tietsikan näppäily. 

Vierailija
108/108 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa työpaikassa (julkisella) on pääsääntöisesti niin että +50v:t alkaa olla aika hyvissä asemissa, kehittämistä, johtotehtäviä, etätyötä. Nuoremmilla on korkeakoulututkinnot mutta heidät on laitettu 100% lähityöhön ja muutenkin raskaampiin työtehtäviin. Lisäksi 25-45v:llä usein pieniä lapsia ja ruuhkavuodet, +55v ei enää niitäkään. Tuossa asetelmassa en ihmettele että +50:t jaksavat työssään hyvin, ja nuoremmat kokevat uupumusta. Oikeestaan noi +50v:t (myös koko lafkam johtaja) pitäis ravistaa sieltä norsunluutorneistaan alas tekemään 100% lähityötä ja pidempää työaikaa niinkuin kaikki muutkin, ja katotaan sit kenellä on paras työssä jaksaminen.

Ymmärrätkö että he ovat jo käyneet sen vaiheen läpi omassa nuoruudessaan. Kokeneet ja pätevät etenevät. Jos sinä teet hommaksi hyvin, voit itsekin 10-20 vuoden päästä olla samassa asemassa. Ei kukaan nuo

Nykyään esihenkilöksi pitää olla professori tai kauppatieteenmaisteri.

Ei suhteilla, työkokemuksella tai ammattikoulutokarilla tee mitään.

Onneksi nuoret tajuaa lähtee Itävaltaan, Norjaan, Ausseihin missä saa töitä ammattikoululainen tai jo työkokemuksilla.

Itse olin Norjassa aamiaiskokkina pelkillä työkokemuksilla ja ruuanlaittotaidoilla 🤣

Suomessa en kelpaa tiskariksi.