Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tosi moni alkaa jo kolmekymppisenä elää vanhuselämää?

Vierailija
28.09.2025 |

Elämässä ei ole mitään paheita, harrastuksina sienestys ja neulonta, meikit ja hiusvärit on heitetty roskiin ja vaatteet on valittu mukavuus edellä. Mitään spontaania ei voi tehdä, koska ruokailut (erikoisruokavalio) ja nukkumaanmenoaika pitää huomioida.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella rauhallinen elämä vain on luonnollisempaa. Nuoruudessa ehkä kokeillaan räväköitä juttuja koska meille kerrotaan että nuoruuden kuuluu olla sellaista ja sosiaalinen ympäristö kuten opiskelu vaikuttaa. Kolmekymppisenä piirit pienenevät ja elämästä tulee enemmän oman näköistä. 

Oon itse tehnyt asiat aina eri tavalla. Nuoruudessa olin (osin olosuhteiden pakosta) paljon yksin kotona ja etsin omaa paikkaani. Paljon on tehty työtä omien unelmien eteen ja nyt vähän reilu kolmekymppisenä on vasta eri tavalla alkanut nauttimaan omasta elämästä. Ja nyt ne "paheet" vasta on tulleet kuvioihin :D N

Vierailija
62/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi valvoa myöhään vain valvomisen vuoksi? Minä olen jo vuosia mennyt nukkumaan 22-23 välillä ja herännyt aamulla virkeänä kuuden aikoihin. Epäsäännöllisessä unirytmissä ei ole mitään hienoa tai nuorekasta, päinvastoin, unenpuute vanhentaa ennenaikaisesti. Kaikki luettelemasi asiat vanhentavat: hiilarit, viinat, tupakat, valvomiset. Nämä villasukkaa kutovat kolmekymppiset todennäköisesti näyttävät freesimmältä kuin pubiruususet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelin elää vielä silloin vanhuksenakin ja se on helpompaa kun ei ole paskonut kehoaan koko elämäänsä.

Täytyy olla kyllä heikko keho, jos se paskoontuu siitä, ettei elä kellontarkkaa elämää jatkuvasti. Mutta siinä tapauksessa ehkä kannattaakin säästellä sitä.

Ap

Mitäs tutkimukset sanovat unen tärkeydestä terveydelle ja hyvästä unirytmistä?

Mikä siinä valvomisessa on niin hienoa ja tärkeää?

Sitä ettei satunnaisella valvomisella ole mitään merkitystä. 

Kyse ei ole "valvomisen hienoudesta" vaan spontaaniuden puutteesta.

Ap

Vierailija
64/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi valvoa myöhään vain valvomisen vuoksi? Minä olen jo vuosia mennyt nukkumaan 22-23 välillä ja herännyt aamulla virkeänä kuuden aikoihin. Epäsäännöllisessä unirytmissä ei ole mitään hienoa tai nuorekasta, päinvastoin, unenpuute vanhentaa ennenaikaisesti. Kaikki luettelemasi asiat vanhentavat: hiilarit, viinat, tupakat, valvomiset. Nämä villasukkaa kutovat kolmekymppiset todennäköisesti näyttävät freesimmältä kuin pubiruususet.

Missä olen luetellut nämä asiat?

Ap

Vierailija
65/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kaikkien kukkien kukkia. He ovat ehkä onnellisia eläessään noin, sinä olet onnellinen toisin. Maailmaan mahtuu monenlaista. Toiset ovat jo teineinä tätinaisia ja setämiehiä, jotkut ikiteinejä vielä kiikkustuolissakin. Jokaiselle on paikkansa. Peace and love.

Vierailija
66/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole säälittävämpää kuin ikuista nuoruutta elävät keski-ikäiset tai vanhukset. Ja paheet - miksi aloittaja ihannoi tupakanpolttoa tai alkolla läträämistä? Onko rööki huulessa kulkeva ikiteini jotenkin vetävän näköinen? Lähinnä säälittävä!

Miksi vedit överiksi tän? Lasillinen viiniä, kakkupala tai myöhään valvominen silloin tällöin ei ole "rööki huulessa kulkemista" eikä ikuisen nuoruuden elämistä.

Ap

En minä kyllä tunne yli 30-vuotiaita, jotka eivät koskaan söisi kakkua, joisi lasillista viiniä tai valvoisi myöhään. Elämäntilannekin  tietysti vaikuttaa. Jos on pienet lapset, niin vapaaehtoisesti valvominen ei välttämättä kiinnosta. 

Vierailija
67/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole koskaan kiinnostanut taikka muutkaan päihteet tai tupakki, irtoseksiä en ole ikinä kokeillut (seksin suhteen muuten olen varsin harrastunut ja kaukana vaniljasta, mutta sitä suuremmalla syyllä ne harrasteet on hyvä pitää kahden terveen ja tutun ihmisen välillä). Biletys, pikaruoka, kahvilat tai ulkomaanmatkat ei oikein hinta-laatusuhteeltaan vakuuta. 

Mielenkiinnon kohteeni ovat pysyneet melko samana, aikuisena niihin on tullut vain kahvi ja nuo aikuisten jutut mukaan. Muuten samaa kuin aina; liikunta, retkeily, eläimet, lukeminen, taide.

Kyllä minulla voi unirytmi heittää kun työllistän itse itseni ja kakkukin maistuu. Mutta voin helposti kuvitella miksi jollekin unirytmi on tärkeä tai on ruokarajoitteita. Ihmisiä on erilaisia. 

68/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten kai sellanen ikiteini. Syön joskus kakkua ja valvon välillä myöhään...

Vierailija
69/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan draamatonta ja rauhallista elämää kun heitin kaikki tuntemani narsistit ulos lähipiiristäni.

Anteeksi, mutta kommentistasi tuli välittömästi mieleen narsistinen ihminen. Eikä siinä mitään, saat ollakin. Hyvä, jos olet tehnyt itsestäsi sopivalta tuntuvan valinnan.

Vierailija
70/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan draamatonta ja rauhallista elämää kun heitin kaikki tuntemani narsistit ulos lähipiiristäni.

Mietityttää vain kuinka olet joutunut jatkuvasti draamoihin ja narsististen ihmisten seuraan. Peili?

Vierailija
71/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota pitäisi vanhuuselämäksi nimittää? Elämäntyyli mikä elämäntyyli, ei kai sen ikää tarvitse katsoa. Itse olen parikymppinen ja elän hyvin rauhallista elämää, koska se sopii minulle paljon paremmin kuin vauhdikkaampi rällästys. Miksi tehdä jotain itselle epämukavaa?

Siksi kun vanhukset elävät tuollaista elämää. Hukkaat elämäsi, jos et koskaan tee mitään hauskaa ja rutiineista poikkeavaa. Elämä ei kaadu siihen, jos kerran vuodessa syöt pizzan, juot oluen ja valvot klo 01 saakka.

Ap

Luuletko oikeasti, että "vanhukset" viettää kuvailemaasi elämää?  Kyllä ne vanhukset vetää pizzaa ja eikös nykyiset eläkeläiset juuri ole suurinpia alkoholin käyttäjiä. Kyllä ne monetkin "vanhukset" juo itsensä pahimmillaan humalaan joka päivä, telovat itsensä kännipäissään ja jotkut jopa viettävät päivänsä kuppilassa kaljaa lipitellen ja Essolla kahvia nauttien ja ukkoköörissä höpisten. Viettävät menevää ja riskialtista elämää.

Ei vanhukset välttämättä kudo ja nyhjää kotonaan. Ei ikä sanele ihmisen tekemisiä, vaan enemmänkin luonne. Jotkut räyhää ja riehuu elämänsä alusta loppuun ja toinen kutoo kotona sukkaa.

Vierailija
72/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taidetaankin kritisoida ns terveysintoilijoita, eikä tavallisia ihmisiä?

Vierailija
73/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota pitäisi vanhuuselämäksi nimittää? Elämäntyyli mikä elämäntyyli, ei kai sen ikää tarvitse katsoa. Itse olen parikymppinen ja elän hyvin rauhallista elämää, koska se sopii minulle paljon paremmin kuin vauhdikkaampi rällästys. Miksi tehdä jotain itselle epämukavaa?

Siksi kun vanhukset elävät tuollaista elämää. Hukkaat elämäsi, jos et koskaan tee mitään hauskaa ja rutiineista poikkeavaa. Elämä ei kaadu siihen, jos kerran vuodessa syöt pizzan, juot oluen ja valvot klo 01 saakka.

Ap

Ja tuoko on jotain sun villiä nuoruuselämää? Pizza ja olut kerran vuodessa? Vau. 

Vierailija
74/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelin elää vielä silloin vanhuksenakin ja se on helpompaa kun ei ole paskonut kehoaan koko elämäänsä.

Täytyy olla kyllä heikko keho, jos se paskoontuu siitä, ettei elä kellontarkkaa elämää jatkuvasti. Mutta siinä tapauksessa ehkä kannattaakin säästellä sitä.

Ap

Ap

Jos olet iltatorkku, niin ei ole spontaanisuuden puutetta, jos et pysty valvomaan illalla pitkään. Spontaanisuus on ihan jotakin muuta, esim sitä, että pystyt muuttamaan suunnitelmia lennosta, voit lähteä 2h varoitusajalla reissun jne. 

Vierailija
75/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräinen määritelmä nuoruudelle/ei-vanhus elämälle. Me milleniaalitko ei muka syödä pizzaa tai kakkua? Meistähän ei muuta puhutakaan kuin lattea litkivinä avokadoleipien mussuttajina - vai onko noi muka liian terveellisiä että ei lasketa herkutteluksi? Minä söin kuulkaas erityisruokavaliostani (vegaani) huolimatta pizzaa JA kakkua eilen, Valon kaupunki -tapahtumassa. Siellä oli kaikki vauvasta vaariin mutustamassa. :D

Vierailija
76/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsytti vähän nuorempana kaveri joka oli oikeasti juuri tuollainen aamuvirkku ja kutoja. Mutta se ärsytys johtui siitä että en saanut hänestä seuraa koskaan omasta mielestä jännittäviin seikkailuihin. Oli vääränlainen kaveri minulle silloin, tai pitäisi olla enemmän kavereita että saa sitä seuraa kun haluaa. En ymmärtänyt miksi hän nyrpisteli nenäänsä kun ehdotin esim jonkinlaista reissua. Tai jos olin hänellä yötä, hän halusin nukkua pitkään ja hän taisi jo seitsemältä keitellä aamukahveja. Me oltiin vaan liian erilaisia, ei sille voi mitään. Ärtymys on turhaa, ei toista voi muuttaa. Ajan saatossa olen itsekin rauhoittunut, mutta emme ole enää tekemisissä.

Vierailija
77/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luuletko oikeasti, että "vanhukset" viettää kuvailemaasi elämää?  Kyllä ne vanhukset vetää pizzaa ja eikös nykyiset eläkeläiset juuri ole suurinpia alkoholin käyttäjiä. Kyllä ne monetkin "vanhukset" juo itsensä pahimmillaan humalaan joka päivä, telovat itsensä kän

Ihme porukoissa pyörit, jos tuntemasi vanhukset ovat jotain kaatuilevia humalaisia.

Ap

Vierailija
78/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun itse elän nuorisoelämää vielä lähes kuuskymppisenä, käyn festareilla ja keikoilla, sekä baareissa.

Vierailija
79/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Höpö höpö. Hyvällä suunnittelulla saa parempaa aikaan. Mä olen just sun kuvauksen mukainen tylsä täti 43v mutta tulin viime viikolla Alpeilta, missä juoksin puolimaratonin. On lyhytnäköistä ja kapeaa ajattelua sinulta AP kritisoida muiden ihmisten elämäntyylejä. 

Vierailija
80/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seitsemänkymppisiä, kävimme illalla leffassa, syömässä, lasi viiniä.Ryder cuppia telkkarista yömyöhään. En tiedä kelpaako tämä elämä aloittajalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän