Miksi tosi moni alkaa jo kolmekymppisenä elää vanhuselämää?
Elämässä ei ole mitään paheita, harrastuksina sienestys ja neulonta, meikit ja hiusvärit on heitetty roskiin ja vaatteet on valittu mukavuus edellä. Mitään spontaania ei voi tehdä, koska ruokailut (erikoisruokavalio) ja nukkumaanmenoaika pitää huomioida.
Kommentit (91)
Kenelle joku pizzan syönti ja olut ovat elämää? Itse katselin tuossa juuri lentoja Aruballe, niin ja söin eilen pizzaakin. Ikää on 47 vuotta.
Pitäisi varmaan yöt olla baareissa puoli ilkosillaan, tupakoida passiivisesti muiden mukana, nukahtaa meikit naamalla ja aamulla haista vanhalle viinalle, sekä tilata Woltilla mättöä. Ja ehkä joku värikypärä vielä päähän, niin piristää kummasti.
Nukkumaanmeno aika on silloin kun alkaa nukuttaa riippumatta iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota pitäisi vanhuuselämäksi nimittää? Elämäntyyli mikä elämäntyyli, ei kai sen ikää tarvitse katsoa. Itse olen parikymppinen ja elän hyvin rauhallista elämää, koska se sopii minulle paljon paremmin kuin vauhdikkaampi rällästys. Miksi tehdä jotain itselle epämukavaa?
Siksi kun vanhukset elävät tuollaista elämää. Hukkaat elämäsi, jos et koskaan tee mitään hauskaa ja rutiineista poikkeavaa. Elämä ei kaadu siihen, jos kerran vuodessa syöt pizzan, juot oluen ja valvot klo 01 saakka.
Ap
Minäpä tiedän vanhuksia jotka remuavat ja rälläävät kuin viimeistä päivää. Juovat, naivat, pelaavat, matkustelevat ja tuhlaavat rahojaan.
Minä en tunne yhtään tällaista vanhusta. Pelkkiä villasukan neulojia ja aamuvirkkuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota pitäisi vanhuuselämäksi nimittää? Elämäntyyli mikä elämäntyyli, ei kai sen ikää tarvitse katsoa. Itse olen parikymppinen ja elän hyvin rauhallista elämää, koska se sopii minulle paljon paremmin kuin vauhdikkaampi rällästys. Miksi tehdä jotain itselle epämukavaa?
Siksi kun vanhukset elävät tuollaista elämää. Hukkaat elämäsi, jos et koskaan tee mitään hauskaa ja rutiineista poikkeavaa. Elämä ei kaadu siihen, jos kerran vuodessa syöt pizzan, juot oluen ja valvot klo 01 saakka.
Ap
Ööh, siis teen noita kaikkia. Tilaan pizzan kerran kuussa, juon olutta lähes joka viikonloppu, käyn baarissa muutaman kerran kuussa ja valvon todella usein yli yöyhden. Eikä mulla ole mitään erityisruokavaliota tai sienestysharrastusta. Tupakkaakin poltan silloin tällöin. Kyllä mulla paheita on. Mutta suurimman osan ajasta olen kotona itsekseni, katson telkkaria (ja teksti-teeveetä :D), keittelen kahvia, käyn välillä kirjastossa ja pidän ihmisiin yhteyttä viestitse. En aja autoa, en käy yökerhoissa, en piittaa opiskelijakulttuurista, en harrasta irtosuhteita, en matkustele ulkomailla enkä juuri käy edes konserteissa. Joku voisi elämääni kutsua hyvinkin rauhalliseksi tai jopa tylsäksi, ja onpa mua vanhukseksikin kerran haukuttu :D mutta en ole rellestäjätyyppiä, en ollut teininä, en ole nyt enkä ole jatkossakaan. Se on mulle ihan ok, kaikki nykyiset menot ja paheet riittävät.
- se jota lainasit
Koska krapulat pahenee iän myötä. Ihan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinäkö täällä määrittelet mikä on hauskaa ja milloin toisen ihmisen elämä menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ööh, siis teen noita kaikkia. Tilaan pizzan kerran kuussa, juon olutta lähes joka viikonloppu, käyn baarissa muutaman kerran kuussa ja valvon todella usein yli yöyhden. Eikä mulla ole mitään erityisruokavaliota tai sienestysharrastusta. Tupakkaakin poltan silloin tällöin. Kyllä mulla paheita on.
Siinä tapauksessa et elä tuollaista kuvaamaani elämää. Miksi ajattelit, että tämä aloitus koskisi juuri sinua?
Ap
Heh, me tehtiin tänä viikonloppuna "ollaan kuin nuorina " -tempaus. Juotiin viskipullo puoliksi, siivottiin, naisiin kuin kanit ja tilattiin krapulapäiväksi pizza. (On kiva herätä kun koti kiiltää). Kieltämättä kohta viisikymppisiä tätä ei jaksa kovin usein, mutta oli se hauskaa. Pilveä ei enää voi poltella kovin usein kun se passivoi ja kyllä tuo alkokin veti litteäksi sohvalle, siinä menee aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäpä tiedän vanhuksia jotka remuavat ja rälläävät kuin viimeistä päivää. Juovat, naivat, pelaavat, matkustelevat ja tuhlaavat rahojaan.
Minä en tunne yhtään tällaista vanhusta. Pelkkiä villasukan neulojia ja aamu
Mene lähimpään lähiöräkälään niin näet miten vanhukset elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole säälittävämpää kuin ikuista nuoruutta elävät keski-ikäiset tai vanhukset. Ja paheet - miksi aloittaja ihannoi tupakanpolttoa tai alkolla läträämistä? Onko rööki huulessa kulkeva ikiteini jotenkin vetävän näköinen? Lähinnä säälittävä!
Miksi vedit överiksi tän? Lasillinen viiniä, kakkupala tai myöhään valvominen silloin tällöin ei ole "rööki huulessa kulkemista" eikä ikuisen nuoruuden elämistä.
Ap
En tykkää viinistä, enkä kakuista. Miksi pitäisi valvoa myöhään ???
Vierailija kirjoitti:
Ihanan draamatonta ja rauhallista elämää kun heitin kaikki tuntemani narsistit ulos lähipiiristäni.
No huh. Kuinka monta narsistia olit onnistunut keräämään lähipiiriisi. Olen ehkä koko elämäni aikana tosielämässä nähnyt 1 tai 2. Ettei sulla olisi peilissäkin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ööh, siis teen noita kaikkia. Tilaan pizzan kerran kuussa, juon olutta lähes joka viikonloppu, käyn baarissa muutaman kerran kuussa ja valvon todella usein yli yöyhden. Eikä mulla ole mitään erityisruokavaliota tai sienestysharrastusta. Tupakkaaki
No onko susta siis joku pizzan tilaaminen tai myöhään valvominen erityisen rebelliä? Ei minusta. Ajattelin että tarkoitat jotakin paikasta ja tapahtumasta toiseen säntäämistä pää märkänä, mitä elämäni ei todellakaan ole.
Ei ne ole tehneet ennenkään mitään tai sitten eivät pysty muuhun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ööh, siis teen noita kaikkia. Tilaan pizzan kerran kuussa, juon olutta lähes joka viikonloppu, käyn baarissa muutaman kerran kuussa ja valvon todella usein yli yöyhden. Eikä mulla ole mitään erit
No onko susta siis joku pizzan tilaaminen tai myöhään valvominen erityisen rebelliä? Ei minusta. Ajattelin että tarkoitat jotakin paikasta ja tapahtumasta toiseen säntäämistä pää märkänä, mitä elämäni ei todellakaan ole.
Lue aloitus.
Ap
Rakastan rauhallista elämää! Tiedän että olen tylsä tyyppi mutta ihan sama. Kokeilin kyllä nuorempana elää vauhdikkaammin mutta en vain jaksa sellaista pidemmän päälle.
Eikö vanhukset nykyään juuri ole aktiivisia, kun ovat melko hyväkuntoisia. Lisäksi silloin on aikaa paljon enemmän moneen muuhun asiaan kuin työiässä olevilla.
Tosin nyt kun vastasin ja latautui tämän tokan sivun kommentit, niin tässä olikin aiheena joku pizza ja olut? Heh, kyllä minä tuollaisia syön aina kun huvittaa. Viimeksi eilen tilattiin spontaanisti pizzat. Luulin että tässä oli kyse juhlista ja sosiaalisesta elämästä.
Pakkohan se on noudattaa erikoisruokavaliota, koska vatsa tulee kipeäksi, jos ei sitä noudata. Tämä koskee kaiken ikäisiä. Gluteenitonta ruokaa on pakko syödä, jos on keliakia yms.
pikkulapsimaisia asioita , eli lapset haaveilee tuollaista ... voi kun joskus voisi-tyyliin
Me aikuiset, niin nuoremmat kuin 'vanhuksetkin' teemme sitä mitä haluamme.