Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tosi moni alkaa jo kolmekymppisenä elää vanhuselämää?

Vierailija
28.09.2025 |

Elämässä ei ole mitään paheita, harrastuksina sienestys ja neulonta, meikit ja hiusvärit on heitetty roskiin ja vaatteet on valittu mukavuus edellä. Mitään spontaania ei voi tehdä, koska ruokailut (erikoisruokavalio) ja nukkumaanmenoaika pitää huomioida.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen vaihe kolmekymppisenä, meni ohi. 

Vierailija
42/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole hauskaa valvoa väkisin yhteen yöllä tai juoda olutta. Olut on pahaa. Juon paljon mielummin limsaa tai erikoiskahvia klo 15. Minulle museokäynti tai luontopolulle lähteminen edustavat sitä hauskaa viikonlopputekemistä. Nautin niist, erityisesti kun seurana on vain minä itse, puoliso tai yksi hyvä ystävä. 

Koen lähinnä kuormittavana ne asiat otka ap:lle todennäköisesti edustavat hauskuutta. 

Kokemukseni mukaan vanhukset taas elävät ihan eri tavalla. 

n31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan rauhallista elämää! Tiedän että olen tylsä tyyppi mutta ihan sama. Kokeilin kyllä nuorempana elää vauhdikkaammin mutta en vain jaksa sellaista pidemmän päälle. 

Ei sellaista näytä jaksavan nuoretkaan enää. Yökerhot konkassa kun jengi nysvää kotona chattailemassa.

Vierailija
44/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei innosta enää ihmiset, ei tapahtumat. nautin elämästä kotona harrasteiden ja lemmikkieni kanssa. kummasti linnut ja sääilmiöt kiinnostaa vuosi vuodelta enemmän.

-n 34

Vierailija
45/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan rauhallista elämää! Tiedän että olen tylsä tyyppi mutta ihan sama. Kokeilin kyllä nuorempana elää vauhdikkaammin mutta en vain jaksa sellaista pidemmän päälle. 

Ei sellaista näytä jaksavan nuoretkaan enää. Yökerhot konkassa kun jengi nysvää kotona chattailemassa.

Täällä Tampereella avautui juuri äsken uusi yökerho, ja väkeä oli kuin pipoa. Ei kannata yleistää.

Vierailija
46/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua koskaan ole kiinnostanut ihmisjoukot, baarit tai muoti-ilmiöt. Nuorempana saatoin kokea joskus ulkopuolisuutta mutta nykyään vaan nautin kun ei tarvitse osallistua.

Vierailija
47/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sama aloitus on täällä tasaisin väliajoin uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
48/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "vanhuselämä" on mukavaa ja terveellistä.

Vierailija
49/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajattelin elää vielä silloin vanhuksenakin ja se on helpompaa kun ei ole paskonut kehoaan koko elämäänsä.

Vierailija
50/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Pitäisikö niitä pitää pyhällä hengellä toiminnassa?

Vierailija
51/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin remuta ja rellestää ikävuodet 16-25. Johan siinä alkoi kunto (ja rahat) loppua jatkuvaan menoon ja pisimmät unet nukuin bussimatkoilla reissaten kaupungista toiseen. Tuli hyviä muistoja, en sinänsä kadu, mutta jälkiviisaana olisi ne vuodet (ja rahat) voinut vähän fiksumminkin käyttää.

Sitten löytyi puoliso, tupsahti pari lasta ja elämä olikin paljon helpompaa tiukkojen aikataulujen kanssa (ruoka-ajat, unirytmit). Pienten lasten kanssa nyt ei uskaltanut lähteä laivalle (ja mitä kivaa siellä olisi itselle ollut?), ei voinut mennä baariin, ei istua tunteja kampaajalla värjäyttämässä hiuksiaan. Parasta oli juurikin samoilut metsissä, ei haitannut vaikka lapsi/lapset olisi jostain syystä pärähtänyt täyshuutoon, metsään kyllä ääntä mahtuu paremmin kuin ostoskeskukseen (jonka moneen kauppaan ei edes tuplarattailla mahtuisi sisään!) :D.

Niin. Että siksi.

Vierailija
52/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä sama aloitus on täällä tasaisin väliajoin uudelleen ja uudelleen?

Varmaan siksi, että asia ihmetyttää monia. Itse en ole muistaakseni tehnyt vastaavaa aloitusta aiemmin.

Ap

Vierailija
53/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on mukavaa.

Kädenlämpöinen, hajuton ja mauton elämä on jotain, minkä eteen miljardit ihmiset uhraisivat mitä tahansa. Aivan mitä tahansa.

Vierailija
54/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelin elää vielä silloin vanhuksenakin ja se on helpompaa kun ei ole paskonut kehoaan koko elämäänsä.

Täytyy olla kyllä heikko keho, jos se paskoontuu siitä, ettei elä kellontarkkaa elämää jatkuvasti. Mutta siinä tapauksessa ehkä kannattaakin säästellä sitä.

Ap

Vierailija
55/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkia nuo ei kiinnosta minkään ikäisenä.

Vierailija
56/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Tuo kaikkihan kuulostaa ihan mahtavalta! Jos tuo on vanhuselämää niin on se parempi kuin ettei tekisi mitään tai olisi liian kiireinen jonkun bisnespöhinän takia tehdäkseen mitään kivaa - eli pystyyn kuollut elämä.

Ihmisillä on kummallinen käsitys siitä mitä eläminen nuorena pitäisi olla. Se että pitäisi joka tilaisuuden tullen olla bilettämässä ruokkien alkoholismia ja nappaamassa sukupuolitauteja kuin pokémoneja, oli vain joidenkin teini-ikäisten harhaa siitä mitä aikuisuus tarkoittaa. Jotkut heistä jää siihen elämään vielä pitkälle keski-ikään tai loppuelämäksi jos selviävät hengissä, eivät koskaan oikeastaan kasva aikuisiksi. Kuinka moni ihailee näitä kaduilla luuhaavia juopporemmejä?

Vierailija
57/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä nyt tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Pizzaa ja vapaata ruokavaliota? Niillä "mummotutuilla" voi olla keliakia tai ibs, joka vaatii viljatonta ruokavaliota. Hiilareiden välttely ei muutenkaan ole mikään "mummospesifi" juttu, päinvastoin, ketoiluhan on nuorillakin muodissa tämän tästä kuten myös carnivore-dieetit. Hiilihydraattipitoinen ruokavalioko ja meikit tekee ihmisestä nuorekkaan? :D Keliakiaa sairastava uskovainen esimerkiksi ei voi koskaan olla sinulle nuorekas?

Vierailija
58/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä aloitus. Mainitsemasi asiat eivät ole millään tavalla ikään sidonnaisia, kyllä minä tunnen ainakin niin rellestäviä ja hiilarihöttöä vetäviä vanhuksia kuin absolutistivegaanisienestäjä-teinejäkin ja kultaista keskitietä noudattavia keski-ikäisiä. Minua ei ole ikinä kiinnostanut meikit tai hiusvärit, ei baarit, ei muotivaatteet. Yhä harvempi nykynuori edes meikkaa tai värjää hiuksia, vanhanaikaista touhua se on. Ihonhoitotuotteisiin ja hiustenhoitoon panostetaan enemmän, eikä meikkiä enää tarvita. Tutustu clean girl-käsitteeseen. Olet auttamatta aikaasi jäljessä ja ihan yhtä mummo kuin kaverisikin. Ryyppääminen on myös enemmän keski-ikäisten hommaa, ei nuoret sitäkään harrasta. Pilveäkään ei voi polttaa koska se lisää ruokahalua ja lihottaa. Skinnytok ja clean girl ovat avainsanoja.

N18

Vierailija
59/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kyllä heikko keho, jos se paskoontuu siitä, ettei elä kellontarkkaa elämää jatkuvasti. Mutta siinä tapauksessa ehkä kannattaakin säästellä sitä.

Ap

Mitäs tutkimukset sanovat unen tärkeydestä terveydelle ja hyvästä unirytmistä?

Mikä siinä valvomisessa on niin hienoa ja tärkeää?

Vierailija
60/91 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet itse jotenkin jäänyt kehityksessä jälkeen. Kuulostat ihan 20-vuotiaalta ex-ystävältäni. Hän oli sitä mieltä, että minä ja kaverini olemme nykyään tylsiä tätejä emmekä kelpaa seuraksi hänelle enää, koska meidän harrastuksiimme kuuluu mm. sienestys ja marjastus, olemme molemmat työelämässä ja opiskelemme korkeakoulussa, on tavoitteellisia harrastuksia luontoharrastusten lisäksi eikä voisi vähempää kiinnostaa jotkut tinderöinnit ja baareilut, kun on vakituiset parisuhteet ja töiltä ja opinnoilta ei millekään biletyksille ole kyllä aikaakaan. Baareihin menevät rahat voi sijoittaa. Emme ole edes mitenkään poikkeuksellisia, enemmän minä tunnen itseni kaltaisia parikymppisiä kuin ex-ystäväni kaltaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi