Jos henk.koht.avustajaa hakevan ilmoituksessa tämä, niin vältä sitä kuin ruttoa
Jos työpaikkailmoituksessa sanotaan, että avustajan tehtäviin kuuluvat "kodinhoidolliset tehtävät", niin kierrä tuommoiset kaukaa, koska tuo tarkoittaa suursiivouksia, niin että matot kannetaan ulos ja joka paikka imuroidaan ja luututaan ja kaikki pinnat pyyhitään rievulla ja kaikki tämä viikoittain. Ja palkka tietysti paskinta lajia ja vaikka kuinka ahkerasti työt tekisitkin, niin eivät edes muista laittaa työtodistukseen arvostelua, ja jos sen sitä erikseen vaadittuasi saat, niin saat korkeintaan pelkän "suoriutui työtehtävistä hyvin" eli mahdollisimman laimeasti kommentoivat. Eivät käytä semmoisia sanoja kuin "kiitettävästi" tai "erinomaisesti", vaikka olisit suorittanut kaikki tehtävät virheettömästi vuosien ajan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten henkilökohtaisena avustajana haluaisit tehdä? Auttaa vessakäynneissä?
Itse ainakin mieluummin siivoaisin.
Haluan PALKKAA, JOLLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Ja haluan, että työtäni arvostetaan: eli työtodistukseen kunnollinen arvostelu, ei pelkkää "hyvin" ja senkin jouduin erikseen vaatimaan, että laittaa työtodistukseen arvostelun.
Ap
Kysyttiin mitä avustajana haluaisit tehdä, ei mitä haluaisit saada. Mahtoikohan tuo arvostelu "hyvin" olla kohdallasi jo yläkanttiin?
Näissä jutuissa aina ihmettelen että eikö teillä ole ollenkaan itsetuntoa tai omaa tahtoa. Sillä paskalla palkalla mitä avustajalle maksetaan ei kukaan täyspäinen huhki hulluna tai tee ahkerasti yhtään mitään. Tehdään mitä keritään ja todella voi sanoa ei jos alkaa tuntua siltä että suorastaan orjana pidetään. Suursiivoukset tms. ei kuulu kevyisiin kotiaskareisiin mitä avustajalta voi pyytää.
Mitä mätä avustettava voi tehdä? Antaa potkut vai? 🤣🤣
Avustettavat on usein tosi tympeitä ja kiittämättömiä. Katkeroituneita siitä tilastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ollut ihmisillä huono tuuri, kun on niin inhottavia asiakkaita teille osunut. Vai onkohan vika ollut teissä itsessänne.
Minulla oli aivan ihana ja kiltti asiakas, jonka kanssa meillä oli hauskaa yhdessä.Töihin oli aina kiva mennä ja työpäivät olivat kivoja ja rentoja.
Hän muisti kaikki merkkipäiväni, ja joulut ym. Muisti aina kertoa, miten onnellinen ja kiitollinen oli, kun olin hänen avustajansa.
Vieläkin vuosien jälkeen muistelen häntä lämmöllä.🥰
Olen lukenut kauhulla näitä avustajien kokemuksia. Etenevän sairauden takia jossain vaiheessa tarvitsenen tätä palvelua itsekin. Ihan oikeasti, inhoaako avustaja minua jo heti ensimmäisestä aamusta alkaen, ja miksi ihmeessä sellainen ihminen on lähtenyt sille alalle. Olen eläintenhoitaja ja hoidan niitä suurella sydämmellä sekä empatialla. Miksi ihmishoitajat eivät tunne e
Kuule et sinä kuulu niihin verorahojen ja avustajan hyväksikäyttäjiin tai ikäviin ihmisiin. Sinua avustan todella mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten henkilökohtaisena avustajana haluaisit tehdä? Auttaa vessakäynneissä?
Haluan PALKKAA, JOLLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Ja haluan, että työtäni arvostetaan: eli työtodistukseen kunnollinen arvostelu, ei pelkkää "hyvin" ja senkin jouduin erikseen vaatimaan, että laittaa työtodistukseen arvostelun.
Ap
Kysyttiin mitä avustajana haluaisit tehdä, ei mitä haluaisit saada. Mahtoikohan tuo arvostelu "hyvin" olla kohdallasi jo yläkanttiin?
Sä olet se vittumainen vammainen, jonka avustajana kukaan ei halua olla.🤣
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen kuuluu ammattisiivoojille.
Avustaminen on avustettavan avustamista hygieniassa, ruokailuissa ja asioinneissa.
Höpö höpö. Avustaminen on kaikissa niissä toimissa avustamista, jotka avustettava tekisi itse, jos pystyisi.
Pystyn itse syömään, hoitamaan hygienian ja asioinnin, silti sain avustajan. Se myönnettiin SIIVOUKSEEN, RUUANLAITTOON, PUUTARHANHOITOON JA KUNTOILUUN.
Älä keksi itse omia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä jutuissa aina ihmettelen että eikö teillä ole ollenkaan itsetuntoa tai omaa tahtoa. Sillä paskalla palkalla mitä avustajalle maksetaan ei kukaan täyspäinen huhki hulluna tai tee ahkerasti yhtään mitään. Tehdään mitä keritään ja todella voi sanoa ei jos alkaa tuntua siltä että suorastaan orjana pidetään. Suursiivoukset tms. ei kuulu kevyisiin kotiaskareisiin mitä avustajalta voi pyytää.
Avustaja voi lähtee siltä istumalta pois siitä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen kuuluu ammattisiivoojille.
Avustaminen on avustettavan avustamista hygieniassa, ruokailuissa ja asioinneissa.
Höpö höpö. Avustaminen on kaikissa niissä toimissa avustamista, jotka avustettava tekisi itse, jos pystyisi.
Pystyn itse syömään, hoitamaan hygienian ja asioinnin, silti sain avustajan. Se myönnettiin SIIVOUKSEEN, RUUANLAITTOON, PUUTARHANHOITOON JA KUNTOILUUN.
Älä keksi itse omia sääntöjä.
Sinä et avustajaa tarvitse ensinkään. Olet verorahojen väärikäyttävä loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi avustettava haki puutarhuri-talonmies-autonkuljettaja-lumityöntekijä-remonttihenkilöä.
Meni melko kauas hka työnkuvasta.
Kyllä minä olen leikannut avustettavan nurmikon ja kolannut hänen pihansa. Kun hän ei sitä pysty tekemään. Mielestäni todellakin kuuluu töihini.
Ei kuulu hka:lle
Verorahoista ei tule kustantaa pihanhoitoa kenellekään.
Ei pihanhoitoa, vaan henkilön avustamista pihanhoidossa. Ymmärrätkö eron?
Minulla oli asiakas, jonka luona tein vakiovuorot. Aina saman pituiset, sillä se helpotti molempien elämää. Toki kumpikin joustimme jos jotain yllättävää tuli. Meillä meni homma niin rutiinilla, että asiat ehti tehdä rauhassa ja aikaa jäi kaikelle ylimääräisellekin. Ihan vaan välillä istuttiin ja katseltiin telkkaria. Tai juotiin kahvia ja syötiin pullaa. Kylläpä me olimme hirveitä systeemin väärinkäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on avustajapalvelun väärinkäyttöä. Henkilökohtaisen avustajan tehtävä on avustaa asiakasta hänen normaalissa arkielämässään, eli jos asiakas haluaa ITSE siivota niin avustaja avustaa häntä siinä.
Siis niin, että asiakas siivoaa ja avustaja ojentaa välineitä, siirtelee esineitä pois tieltä yms. Avustaja ei luuttua lattioita, tamppaa mattoja yms.
Mitäs jos vammaisella ei toimi kädet, mutta pää toimii? Silloinkaan ei saa kuin ojennella ja siirrellä vai?
Hoitolaitokseen silloin.
Se vasta yhteiskunnalle kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin antaisin potkut avustajalle, joka ei tee työtään. On todella rasittavaa, kun vieras ihminen on koko ajan kotona kyljessä kiinni. Jos hänestä ei ole sitä apua, mitä varten hänet on palkattu, niin todellakin saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli asiakas, jonka luona tein vakiovuorot. Aina saman pituiset, sillä se helpotti molempien elämää. Toki kumpikin joustimme jos jotain yllättävää tuli. Meillä meni homma niin rutiinilla, että asiat ehti tehdä rauhassa ja aikaa jäi kaikelle ylimääräisellekin. Ihan vaan välillä istuttiin ja katseltiin telkkaria. Tai juotiin kahvia ja syötiin pullaa. Kylläpä me olimme hirveitä systeemin väärinkäyttäjiä.
Verorahojen väärinkäyttäjiä olitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä olet se vittumainen vammainen, jonka avustajana kukaan ei halua olla.🤣
Siinä erehdyt. Molemmat avustajani ovat olleet minulla alusta lähtien. Meillä on oikein mukavaa. Avustajat tekevät työnsä hyvin ja kiitän heitä joka päivä heidän työstään.
Joo mun avustettava lähti puolisonsa kanssa ostoksille, ja sanoi , että siivoa sillä aikaa asunto.
Tohon hommaan ei kyllä hka ole oikea ratkaisu, vaan siivousfirman palvelut