Jos henk.koht.avustajaa hakevan ilmoituksessa tämä, niin vältä sitä kuin ruttoa
Jos työpaikkailmoituksessa sanotaan, että avustajan tehtäviin kuuluvat "kodinhoidolliset tehtävät", niin kierrä tuommoiset kaukaa, koska tuo tarkoittaa suursiivouksia, niin että matot kannetaan ulos ja joka paikka imuroidaan ja luututaan ja kaikki pinnat pyyhitään rievulla ja kaikki tämä viikoittain. Ja palkka tietysti paskinta lajia ja vaikka kuinka ahkerasti työt tekisitkin, niin eivät edes muista laittaa työtodistukseen arvostelua, ja jos sen sitä erikseen vaadittuasi saat, niin saat korkeintaan pelkän "suoriutui työtehtävistä hyvin" eli mahdollisimman laimeasti kommentoivat. Eivät käytä semmoisia sanoja kuin "kiitettävästi" tai "erinomaisesti", vaikka olisit suorittanut kaikki tehtävät virheettömästi vuosien ajan.
Kommentit (75)
Joskus työttömänä luin noita henk.koht. avustajan työpaikkailmoituksia. Eräässäkin ilmoituksessa vaadittiin kuinka avustajan vastuulla on koko perheen onnistunut arki. Eli toisin sanoen olisi joutunut olemaan koko perheen piika kymmenen euron tuntipalkalla! Eikö henk.koht. avustaja nimenomaan palkata avuksi sille yhdelle henkilölle. Hankkikoon aupairin, jos kaipaa mukuloille tekemään välipaloja, siivoamaan kaikkien jälkiä ym.
Siivoaminen kuuluu ammattisiivoojille.
Avustaminen on avustettavan avustamista hygieniassa, ruokailuissa ja asioinneissa.
- Juuri näin. Tyhmiä käytetään nyt kyllä hyväksi .
Henkilökohtaisen avùstajan työt ovat kaikkein kauheimpia. Yleensä nämä avustettavat ovat ilkeitä, katkeria. Kohtelevat avustajia kuin orjia.
- Meillä ainakin oli niin paljon aikaa, että mieluummin vähän siivoilin kuin vain istuin tekemättä mitään. Aika kului paremmin.
- Mikäli avustaja istuu tekemättä mitään suuremman osan ajastaan, niin avustajan tarvetta ei kyllä silloin ole.
Yksi avustettava haki puutarhuri-talonmies-autonkuljettaja-lumityöntekijä-remonttihenkilöä.
Meni melko kauas hka työnkuvasta.
Kylläpä täällä on ollut ihmisillä huono tuuri, kun on niin inhottavia asiakkaita teille osunut. Vai onkohan vika ollut teissä itsessänne.
Minulla oli aivan ihana ja kiltti asiakas, jonka kanssa meillä oli hauskaa yhdessä.Töihin oli aina kiva mennä ja työpäivät olivat kivoja ja rentoja.
Hän muisti kaikki merkkipäiväni, ja joulut ym. Muisti aina kertoa, miten onnellinen ja kiitollinen oli, kun olin hänen avustajansa.
Vieläkin vuosien jälkeen muistelen häntä lämmöllä.🥰
Henkilökohtaisen avustajan homma on vielä pahempi kuin asiakaspalvelijan. Ihmiset ovat nykyään kovin ilkeitä. Mieluummin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
- Meillä ainakin oli niin paljon aikaa, että mieluummin vähän siivoilin kuin vain istuin tekemättä mitään. Aika kului paremmin.
- Mikäli avustaja istuu tekemättä mitään suuremman osan ajastaan, niin avustajan tarvetta ei kyllä silloin ole.
No hänelle oli ne tunnit kuitenkin myönnetty, ja me olimme sopineet niiden tuntien puitteissa tietyn pituiset päivät.
Vierailija kirjoitti:
Avustaminen on avustettavan avustamista hygieniassa, ruokailuissa ja asioinneissa.
Suurin osa kotitalouksista siivoaa itse, joten kuuluu henkilökohtaisen avustajan tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi avustettava haki puutarhuri-talonmies-autonkuljettaja-lumityöntekijä-remonttihenkilöä.
Kyllä minä olen leikannut avustettavan nurmikon ja kolannut hänen pihansa. Kun hän ei sitä pysty tekemään. Mielestäni todellakin kuuluu töihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänelle oli ne tunnit kuitenkin myönnetty, ja me olimme sopineet niiden tuntien puitteissa tietyn pituiset päivät.
Toivottavasti palvelun tarve on nyttemmin arvioitu uudelleen ja tunteja vähennetty. Moni olisi todellisen avun tarpeessa sitä saamatta. Turha yhteiskunnan maksaa peukalonpyörittämisestä ja turhansiivoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan työ on PASKAA, koska asiakkaat on PASKOJA.
Näin. Aktion T4 on ratkaisu ongelmiin yhteiskunnassa...
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ollut ihmisillä huono tuuri, kun on niin inhottavia asiakkaita teille osunut. Vai onkohan vika ollut teissä itsessänne.
Minulla oli aivan ihana ja kiltti asiakas, jonka kanssa meillä oli hauskaa yhdessä.Töihin oli aina kiva mennä ja työpäivät olivat kivoja ja rentoja.
Hän muisti kaikki merkkipäiväni, ja joulut ym. Muisti aina kertoa, miten onnellinen ja kiitollinen oli, kun olin hänen avustajansa.
Vieläkin vuosien jälkeen muistelen häntä lämmöllä.🥰
Mitä vikaa on avustajassa kun vaaditaan lumitöihin, puutarhanhoitoon, remppaamaan, autonkuljettajaksi ja siivoojaksi? Ei nuo hommat ole hka:n hommia.
Talkkaripalveluita voi tilata yrityksistä. . Samoin siivouspalveluita. Taksit on ammattilaisia kuljetuspalveluissa. Puutarhurit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen leikannut avustettavan nurmikon ja kolannut hänen pihansa. Kun hän ei sitä pysty tekemään. Mielestäni todellakin kuuluu töihini.
Ei kuulu hka:lle
Verorahoista ei tule kustantaa pihanhoitoa kenellekään.
Ihan järkyttäviä tyyppejä tekee avustajan hommia. Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kotitalouksista siivoaa itse, joten kuuluu henkilökohtaisen avustajan tehtäviin.
Ei kuulu. Soitto kotisiivousfirmaan vaan. Ei siinä hka:aa tarvita veronmaksajain rahoilla käyttää.
Ei kai niitä avoimia työpaikkoja täälllä Suomessa niin paljon ole, että työtön voi lähteä rankkaamaan, millaiset työt kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Siivoja tilataan siivousfirmasta. Ei kuulu henk.koht.avustajan toimenkuvaan!
Älkää nyt jukolauta siivotko, avustajat!
Istun ja katson telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttäviä tyyppejä tekee avustajan hommia. Huh huh!
Ei tee. Sinä olet vammainen. Ihan järkky sellainen.
Meillä ainakin oli niin paljon aikaa, että mieluummin vähän siivoilin kuin vain istuin tekemättä mitään. Aika kului paremmin.