Jos henk.koht.avustajaa hakevan ilmoituksessa tämä, niin vältä sitä kuin ruttoa
Jos työpaikkailmoituksessa sanotaan, että avustajan tehtäviin kuuluvat "kodinhoidolliset tehtävät", niin kierrä tuommoiset kaukaa, koska tuo tarkoittaa suursiivouksia, niin että matot kannetaan ulos ja joka paikka imuroidaan ja luututaan ja kaikki pinnat pyyhitään rievulla ja kaikki tämä viikoittain. Ja palkka tietysti paskinta lajia ja vaikka kuinka ahkerasti työt tekisitkin, niin eivät edes muista laittaa työtodistukseen arvostelua, ja jos sen sitä erikseen vaadittuasi saat, niin saat korkeintaan pelkän "suoriutui työtehtävistä hyvin" eli mahdollisimman laimeasti kommentoivat. Eivät käytä semmoisia sanoja kuin "kiitettävästi" tai "erinomaisesti", vaikka olisit suorittanut kaikki tehtävät virheettömästi vuosien ajan.
Kommentit (75)
On todella väärin että jonossa on aidosti avustajan apua ja tukea tarvitsevia todellisessa hädässä saamatta sitä, ja samaan aikaan himputti vieköön tyyppejä pokkana siivoaa ja leikkaa jonkun puutarhoissa nurmikkoa, pesee ikkunoita tai istuskelee tuolissa pitkästyneenä täyttämässä ristisanatehtäviä kun nooh ne avustustunnit on kerran jollekin myönnetty.
Tuollainen on avustajapalvelun väärinkäyttöä. Henkilökohtaisen avustajan tehtävä on avustaa asiakasta hänen normaalissa arkielämässään, eli jos asiakas haluaa ITSE siivota niin avustaja avustaa häntä siinä.
Siis niin, että asiakas siivoaa ja avustaja ojentaa välineitä, siirtelee esineitä pois tieltä yms. Avustaja ei luuttua lattioita, tamppaa mattoja yms.
Tääl on kyllä joku trolli nyt riehumassa, tai sitten jollain on niin paha hermoromahdus, että kannattaa hakea saikkua niistä avustajan hommista, jos ei pää kestä.😅
Siistiä sisätyötä. Kyllä itse ottaisin vastaan työtä jos sitä on tarjolla. Viimeinen asia, mitä haluan tehdä, on nostaa jotain hikisiä tukia ja olla kelan keski-ikäisten varhaisritvojen kyykyttämänä.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
On todella väärin että jonossa on aidosti avustajan apua ja tukea tarvitsevia todellisessa hädässä saamatta sitä, ja samaan aikaan himputti vieköön tyyppejä pokkana siivoaa ja leikkaa jonkun puutarhoissa nurmikkoa, pesee ikkunoita tai istuskelee tuolissa pitkästyneenä täyttämässä ristisanatehtäviä kun nooh ne avustustunnit on kerran jollekin myönnetty.
Nämä kuviot pitää tarkastaa tiukalla seulalla jokaisen avustettavan kohdalla. Ei nääs riitä verorahat hulvattomaan tuhlaukseen. Minä tein 8 tunnin hukia hka:na. 6 tuntia sohvalla istuskelua, koska mitään ei saanut tehdä.
Toivon mukaan asiat korjataan niin, että verorahoja ei käytetä tyhjän toimittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tääl on kyllä joku trolli nyt riehumassa, tai sitten jollain on niin paha hermoromahdus, että kannattaa hakea saikkua niistä avustajan hommista, jos ei pää kestä.😅
🤪🤪🤪
Vierailija kirjoitti:
No mulle on yks ja sama. Jos sillä avustettavalla on tietty määrä tunteja, niin hän saa ne silloin käyttää. Kyllä sen joku taho on päättänyt, että hän ne tarvitsee. Ja tottakai minä teen asioita, joita hän ei kykene tekemään.
Sääliksi käy teidän avustettavia.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten henkilökohtaisena avustajana haluaisit tehdä? Auttaa vessakäynneissä?
Itse ainakin mieluummin siivoaisin.
Haluan PALKKAA, JOLLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Ja haluan, että työtäni arvostetaan: eli työtodistukseen kunnollinen arvostelu, ei pelkkää "hyvin" ja senkin jouduin erikseen vaatimaan, että laittaa työtodistukseen arvostelun.
Ap
No sen työtodistuksen arvostelun saa kirjoittaa AINOASTAAN pyynnöstä, joten tuossahan on nimenomaan toimittu lain mukaan.
Peiliin on teilläkin katsominen. Millä helvetin rahalla tk-eläkeläinen elää ja ostaa päälle siivoojan kun kaiken maailman suunsoittajat eivät viitsi kerta viikkoon imuroida kämppää?
Avustajan työ on tehdä se jonka vammainen tekisi itse jos pystyisi. Siis myös siivoaisi. Tietenkään mikään arjen pyörittäminen ei ole hänen tehtävänsä.
Ajatelkaa meidän näkökulmasta: mukanasi kulkee koko ajan joku joka vaatii ohjeistusta eikä ihan peruskohteliaisuudesta viitsisi olla puhumattakaan. Et saa olla rauhassa koskaan, aina on joku roikkumassa kiinni kun muuten ei yksinkertaisesti pysty tekemään juuri mitään.
Lihassairas
Kertokaa mitä se avustaja sitten saa siellä kotona tehdä? Jos ne tunnit on siis myönnetty nimenomaan kotona tapahtuvaan apuun, eikä vapaa-aikaan. Tässäkin on varmaan aika paljon kiinni siitä, millaisesta vammasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Peiliin on teilläkin katsominen. Millä helvetin rahalla tk-eläkeläinen elää ja ostaa päälle siivoojan kun kaiken maailman suunsoittajat eivät viitsi kerta viikkoon imuroida kämppää?
Avustajan työ on tehdä se jonka vammainen tekisi itse jos pystyisi. Siis myös siivoaisi. Tietenkään mikään arjen pyörittäminen ei ole hänen tehtävänsä.
Ajatelkaa meidän näkökulmasta: mukanasi kulkee koko ajan joku joka vaatii ohjeistusta eikä ihan peruskohteliaisuudesta viitsisi olla puhumattakaan. Et saa olla rauhassa koskaan, aina on joku roikkumassa kiinni kun muuten ei yksinkertaisesti pysty tekemään juuri mitään.
Lihassairas
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on avustajapalvelun väärinkäyttöä. Henkilökohtaisen avustajan tehtävä on avustaa asiakasta hänen normaalissa arkielämässään, eli jos asiakas haluaa ITSE siivota niin avustaja avustaa häntä siinä.
Siis niin, että asiakas siivoaa ja avustaja ojentaa välineitä, siirtelee esineitä pois tieltä yms. Avustaja ei luuttua lattioita, tamppaa mattoja yms.
Mitäs jos vammaisella ei toimi kädet, mutta pää toimii? Silloinkaan ei saa kuin ojennella ja siirrellä vai?
Ap, sun kannattaa mennä opiskelemaan joku mukavampi ammatti, niin ei tarvitse tehdä työtä josta et pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vammaisella ei toimi kädet, mutta pää toimii? Silloinkaan ei saa kuin ojennella ja siirrellä vai?
Hoitolaitokseen silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun kannattaa mennä opiskelemaan joku mukavampi ammatti, niin ei tarvitse tehdä työtä josta et pidä.
Niin hän toimiikin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ollut ihmisillä huono tuuri, kun on niin inhottavia asiakkaita teille osunut. Vai onkohan vika ollut teissä itsessänne.
Minulla oli aivan ihana ja kiltti asiakas, jonka kanssa meillä oli hauskaa yhdessä.Töihin oli aina kiva mennä ja työpäivät olivat kivoja ja rentoja.
Hän muisti kaikki merkkipäiväni, ja joulut ym. Muisti aina kertoa, miten onnellinen ja kiitollinen oli, kun olin hänen avustajansa.
Vieläkin vuosien jälkeen muistelen häntä lämmöllä.🥰
Olen lukenut kauhulla näitä avustajien kokemuksia. Etenevän sairauden takia jossain vaiheessa tarvitsenen tätä palvelua itsekin. Ihan oikeasti, inhoaako avustaja minua jo heti ensimmäisestä aamusta alkaen, ja miksi ihmeessä sellainen ihminen on lähtenyt sille alalle. Olen eläintenhoitaja ja hoidan niitä suurella sydämmellä sekä empatialla. Miksi ihmishoitajat eivät tunne empatiaa hoidettaviaan kohtaan? Ja kyllä, olen surkealla palkalla, minua on hoidettavat purreet, potkineet, raapineet, valvoittaneet, mutta se on mun työni jonka olen valinnut. Tiedän kyllä että veemäinen kivulias katkera ihminen on hankalampi hoidettava kuin eläin, joka on onnesta soikea kunhan saa ruokaa eteensä, rapsutuksia ja liikuntaa lajinmukaisesti. Avustajille toivon todella jaksamista työhön, ja sinä onneton kenelle joskus nakki napsahtaa, älä potki minua. Sinua todella tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ollut ihmisillä huono tuuri, kun on niin inhottavia asiakkaita teille osunut. Vai onkohan vika ollut teissä itsessänne.
Minulla oli aivan ihana ja kiltti asiakas, jonka kanssa meillä oli hauskaa yhdessä.Töihin oli aina kiva mennä ja työpäivät olivat kivoja ja rentoja.
Hän muisti kaikki merkkipäiväni, ja joulut ym. Muisti aina kertoa, miten onnellinen ja kiitollinen oli, kun olin hänen avustajansa.
Vieläkin vuosien jälkeen muistelen häntä lämmöllä.🥰
Minullakin on ollut todella kiva avustettava. Oli mukavaa olla töissä hänen kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttäviä tyyppejä tekee avustajan hommia. Huh huh!
Eivät saa muutakaan työtä, se jo kertoo paljon.
🇺🇦🇮🇱
Mieluummin teen siellä mahdollisimman paljon kaikkea ja olen pidemmän päivän, ja saan parempaa palkkaa, kuin että menen sinne pariksi tunniksi kiireessä tekemään välttämättömät hommat.