Hakeeko kukaan noita Torissa ilmaiseksi saatavia tavaroita?
Kommentit (18)
Valittaako joku niistä, että ei ollut sellainen kuin luuli?
Joo. Ja laittavat sit myyntiin jollain summalla.
Siks en tykkää lahjottaa.
Kaikki mitä olen laittanut sinne ilmaiseksi on lähtenyt hetkessä. Jopa hädin tuskin koossa pysyvä lastulevylipasto keräsi muutamassa minuutissa monta kyselyä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi mä lahjoitankin vain sellaista josta haluan helposti eroon ja mikä ei ole rahan arvoista. Kaiken muun myyn itse.
Taitavat olla sellaista suurikokoista tavaraa, joista myyjä haluaa päästä eroon niin, että noutaja maksaa kuljetuksen. Jonkun sohvan tai vanhan pesukoneen kuljettuttaminen kierrätykseen tai kaatopaikalle maksaisi.
Itsellä meni toimiva astianpesukone n. 20 minuutissa, sohva 2 tunnissa, toimiva hella 1h. Ei jaksa alkaa mitään yv, av, öy, tuotko, vietkö, heitätkö, miksi et tuo, tiukka hinta sekoilua.
Kaikki on mennyt mitä ilmaiseksi annettu. Aikamoista säätämistä on kyllä kyselijöiden, varaajien ja kuljetuksen pyytäjien kanssa. Unohtamatta aikataulujen sopimista. En suosittele. Kierrätykseen tai kaatopaikalle vaan, pääsee lopulta helpommalla. Eikä tarvitse antaa osoitetta ja yhteystietoja kenellekään.
Yhden vanhan puun värisen ja jo liimauksistaan irronneen lipaston laitoin joku aika sitten ja ottajia oli pitkäksi jonoksi asti. Yli 20 olis halunnut sen. Nopein sai.
Riippuu niin paljon tavarasta haetaanko vai ei, mut luulen et pääsäntöisesti kaikki kelpaa ja haetaan.
Hyvällä tavara häviää nurkista helpostikin. Huonolla kohdalle osuu kaikenmaailman ihme vänkääjiä ja ohareiden tekijöitä - näitä että kun ei ilmaisen hinnasta pysty tinkimään niin aletaan vänkäämään että pitäisi kotiin kuljettaa, tai näitä "tuun viikon päästä hakemaan" jotka häviävät sitten kuin pieru saharaan tai sitten käyvät paikalla toteamassa että en otakaan.
Omalle kohdalle osunut sen verran monta huonoa kokemusta että laittanut jonkun nimellisen hinnan nykyään. Se tuntuu karsivan pois ne jotka ovat (ehkä) ottamassa vain koska ilmaiseksi saavat. Jos ei vaikka vitosella mene niin menkööt roskiin, en jaksa sitä säätämistä enää.
Olen hakenut vaikka mitä melkein uudesta sohvasta (4 kk ollut käytössä) kahteenkymmeneen lavakaulukseen. Olen kysynyt, voinko hakea heti ja usein vienyt kahvipaketin. Pari kertaa on pyydetty apulaisiani (teini-ikäiset pojat) kantamaan muitakin tavaroita ja joskus ovat auttaneet, mutta kun heidän olisi pitänyt jäädä kantamaan 3 h+k asunnon tavaroita muuttoautoon, niin ilmoitin, että ei käy, sohva otetaan eikä muuten jäädä.
Itse harrastamn paikallista roskalavaryhmää. Nimellään ja naamallaan varaikevilta kysyn siellä julkisesti tuletko heti hakemaan, laitan osoitteen yv ja nostan tuohon pihalle. Kaikki on haettu. Tori on anonyymi, jos varaa, joidenkin mielestä ei ole noloa tehdä ohareita. Nimellä tehdyt oharit on tavallaan julkisia kun naapuritkin lukee samaa roskalavaryhmää :D
Käyttökelpoista en vie roskiin, maailma on pullollaan roskaa muutenkin ja kaikki kierrätykseen kelpaava pitäisi mielestäni kierrättää. On typerää kärrätä käyttökelpoista kaatikselle vain siksi kun on niin rasittavaa se av,yv, hv hömppä. Mur
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastamn paikallista roskalavaryhmää. Nimellään ja naamallaan varaikevilta kysyn siellä julkisesti tuletko heti hakemaan, laitan osoitteen yv ja nostan tuohon pihalle. Kaikki on haettu. Tori on anonyymi, jos varaa, joidenkin mielestä ei ole noloa tehdä ohareita. Nimellä tehdyt oharit on tavallaan julkisia kun naapuritkin lukee samaa roskalavaryhmää :D
Käyttökelpoista en vie roskiin, maailma on pullollaan roskaa muutenkin ja kaikki kierrätykseen kelpaava pitäisi mielestäni kierrättää. On typerää kärrätä käyttökelpoista kaatikselle vain siksi kun on niin rasittavaa se av,yv, hv hömppä. Mur
Samaa mieltä, pyrin kyllä lahjoittamaan pois kaiken ja voin jopa käydä viemässä tavaran jollekin jos siitä ei ole kohtuutonta vaivaa, ihan vain siksi että toimiva tavara pääsisi käyttöön. Ajatus käyttökelpoisen tavaran päätymisestä kaatikselle on niin vastenmielinen.
Tyhjensin kummitätini kolmion ja tavaroista 95% laitoin Toriin ilmoituksen, annetaan ilmaiseksi ja kaikki meni, astiat, liinavaatteet, huonekalut, kukat jne. Jopa imuri ja siivousvälineet käytiin hakemassa myöhemmin. Ja kaikki tapahtui muutamassa tunnissa. Tosin, silloin oli syksy ja opiskelijat liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jos haluaa antaa jollekin ilmaiseksi?
Ja monet haluavat päästä vain tavarasta eroon, jos käyttökuntoinen, mieluimmin kierrätykseen, kuin roskikseen.
Mulla toiminut todella hienosti joka kerta . Ensimmäinen varaaja saa tavaran ja seuraaville halukkaille ilmoitan että varattu , mutta ilmoitan jos vapautuu .
Jos on kiire tavaroista eroon pääsyn kanssa esim muutto , olen laittanut ilmoitukseen että nopea nouto ensisijalla .
Mä olen kyllä hakenut ja ihan tarpeeseen on tullut. Muun muassa melkein käyttämätön leipäkone ja modeemi jolle oli tarve kun taloyhtiö vaihtoi eri tekniikkaan.
Samoin sain hyvän kattilan koska muuton jälkeen suurin osa jäi käyttökelvottomiksi induktioliedelle sopimattomina.
Jollekin pienehköille keittiötavaroille olisi myös käyttöä mutta en mä nyt jotain mittalusikkaa lähde toiselta puolen kaupunkia hakemaan.
Mä olen laittanut annetaan osastolle pyörän raatoja yms. ja monet jopa maksavat niistä ja viedään käsistä.
En oo tarvinnut