Eikö meiltä tosissaan löydy tästä maasta siivoojia työhön?
Satuin huvikseni katselemaan avoimia työpaikkoja pitkästä aikaa ja tuntui, että joka kolmannessa ilmoituksessa haettiin siivoojaa.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko 37,5 h tunnin työviikkoja vai pari tuntia aamulla ja pari tuntia illalla työvuoroja? Eikä täysiä työviikkoja.
No mitä väliä sillä on? Kaiken työn nyt luulisi olevan parempi kuin ei työtä laisinkaan.
Tämä ei pidä paikkaansa. Kehotan kokeilemaan siivoojan työtä.
Itse olen tehnyt tuota lyhyen ajan parikymppisenä. Sen kokemuksen perusteella sanoisin, että kokopäiväinen siivoojan homma ei sovellu yli 35-vuotiaille ollenkaan.
Katselemaan? Ei sitä katsella vaan mennään, tehdään, laitetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaus pitäisi saada kuntoon. Ja muutenkin työkuorma. Ei liian tiukkoja aikatauluja.
Tuokin on totta. Eräs tuttu lopetti osa- aikaiset siivoustyöt kun ei luonne antanut periksi tehdä töitä hutaisemalla nopeasti vähän sinnepäin. Joitain töitä oli jopa kehotettu tekemään harvemmin kuin oli asikkaiden kanssa sovittu. Tietenkin hän kertoi pois lähtiessään asiakkaille että heitä huijataan, kaikkea ei tehdä kun ei ehditä. Paras on olla siivoojana jonkun ison firman omana työntekijänä. Sellaisia työpaikkoja on vaan tosi harvoin tarjolla.
Parasta varmaan perustaa oma yritys, mutta siihen tarvitsisi kyllä jo auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko 37,5 h tunnin työviikkoja vai pari tuntia aamulla ja pari tuntia illalla työvuoroja? Eikä täysiä työviikkoja.
No mitä väliä sillä on? Kaiken työn nyt luulisi olevan parempi kuin ei työtä laisinkaan.
Palkasta puolet menee kuluihin, kun lähes kaikissa auto on välttämätön.
Eipä edes puolet riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt tuota lyhyen ajan parikymppisenä. Sen kokemuksen perusteella sanoisin, että kokopäiväinen siivoojan homma ei sovellu yli 35-vuotiaille ollenkaan.
Miten niiin ei sovellu? Perustele! Itse tehnyt tätä työtä kohta 20 vuotta ja sinä vain lyhyen aikaa ja ikää on 37. Toki paikat kuluu ja kroppa mutta kun pitää huolta lihaskunnosta, liikkuu yms niin mitään suurempia ongelmia ei ole. Lisäksi nuoretkin voivat väsyä ja sairastua, riippuu myös siivousfirmasta millaiset työolot. Joku toimistosiivous on iisimpää kuin esimerkiksi kauppakeskuken siivous tai kerrostalossa vahaukset ja pesut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tutkinto ja työkokemusta alalta, että pääsee siivoojaksi. Ainakin täällä päin.
Ihan aiheellista, mutta mikä estää menemästä koulutukseen? Ai nythän mä hokasin, joutuu sit lähtemään töihin.
Sitten on koulutus mutta ei työkokemusta eli ei auta asiaan. Työnanatajat ei katso jotain työharjoittelua kokemukseksi.
Joka kolmannessa ilmoituksessa ei haeta siivoojia, vaan hammaslääkäreitä, puheterapeutteja, sairaanhoitajia, varhaiskasvatuksen työntekijöitä ja lähihoitajia. Sitten haetaan myös jotain professional management sitä & tätä.
Siistijöitä haetaan yllättävän vähän ja vähillä tunneilla ja kaupan kassoja myös.
Se oli Ap, siis todellakin sun oma tunne. Palaa todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
2000 brutto ei ole hyvä liksa.
Onpas, itse eläisin yksinasuvana herroiksi tuolla rahalla. Terveisin 1300 e/kk tienaava
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tutkinto ja työkokemusta alalta, että pääsee siivoojaksi. Ainakin täällä päin.
Tai sellainen joka ei osaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meille (yrityksene jossa olen töissä) tuli 518 hakemusta erääseen siivoojan osa-aikaiseen työpaikkaan. Ensimmäisen viikon aikana!
Sitä se KIKY 2 jatkama pakkohaku teettää,Kiitos vaan SANNULI.
Mä on hakenut vaikka mihin koulutuksiin ja töihin. Mitään vastausta tai kiinnostusta tuu mistään.
Yhtäkkiä saattaa huomata et ne onkin myöhemmin palkannut muualta tulleita. Afg ani miehiä tai filipiniläisiä. Kaikki kielitaidottomia.
Suomalaisille sit aivan hirveet vaatimukset eikä silti pääse.
Olen ollut siivoojana vuosikaudet yhdessä Suomen top10 suurimpia kaupunkeja ja ainakin täällä on viimeisen vuoden ajan ollut tosi hiljaista siivoojien työrintamalla. Joskus on joku parin tunnin juttu haussa. Mulla on itsellä tosi kiva kohde, mutta useinhan näissä on mitoitukset sellaiset, ettei mitään koskaan voi tehdä kunnolla ja se syö pitkässä juoksussa ihmistä.
Siivoamaan voi ihan hyvin päästä ilman tutkintoja. Ei mullakaan ole sellaisia. Mutta jos haluaa niin isot tunnit, että niillä voi elättää itsensä ilman Kelaa, niin niistä paikoista kisaa moni muukin ja usein pitää löytyä osaamisesta ihan mustaa valkoisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kiva, jos palkka kattaisi matkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva on kirjoilla useammassakin vuokrafirmassa samoin kun itsekin. Hänelle on tullut ehkä enintään yksi keikkatarjous viikossa. Vaan kun ne on aina paikoissa jonne ei bussit kulje. Eikä kannattane enää ajokorttia suorittaa ja toista autoa hommata moisen takia. Kaikkiin siivousalan ja erilaisten apulaisten paikkoihin on haettu mutta tosi vähän on mitään kokoaikaista saati vakituista työtä tarjolla. En usko että siivoajista oikeasti olisi puutetta. Kaikki työ kelpaa meillekin mutta kun ei ole mitään.
Ei minnekään vuokrafirmaan. Soitat suoraan firmaan eikä vuokrafirmaan.
No itse olen ollut juuri vuokratöissä. Palkka on ollut aina ok ja työehdot. Työjaksot on olleet kolmesta kuukaudesta kolmeentoista kuukauteen. Samat edut on saatu kuin vakituisetkin. Pikkukeikkoja ne tarjoaa nuoremmille. Itse hakemalla tai työkkärin aikanaan pakottamalla en ole ikinä päässyt minnekään. Suhteilla...
Suomalaiset eivät ole valmiita maksamaan kynnysrahoja.
Uutuuskirja väittää: Useat sadat SOL:n siivoojat ovat joutuneet maksamaan työpaikoistaan Suomessa - näin yhtiö kommentoi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011524297.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meille (yrityksene jossa olen töissä) tuli 518 hakemusta erääseen siivoojan osa-aikaiseen työpaikkaan. Ensimmäisen viikon aikana!
Sitä se KIKY 2 jatkama pakkohaku teettää,Kiitos vaan SANNULI.
Sitä se lama ja 500 000 ihmisen massatyöttömyys teettää.Kiitos vaan RIIKKULI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niiin ei sovellu? Perustele! Itse tehnyt tätä työtä kohta 20 vuotta ja sinä vain lyhyen aikaa ja ikää on 37. Toki paikat kuluu ja kroppa mutta kun pitää huolta lihaskunnosta, liikkuu yms niin mitään suurempia ongelmia ei ole. Lisäksi nuoretkin voivat
Palataan asiaan, kun olet 47 v. tai 57 v.
Linja-autojen siivoajalla pitää olla itsellään C-kortti. Taitaa vaan kaikki C-kortilliset mennä rahakkaampiin hommiin.
Ap on nyt käsittänyt väärin. Asiahan on täysin päinvastoin. Suomalaisia ei kannata palkata, koska voidaan käyttää hyväksi ulkomaalaista orjatyövoimaa ja aina sanoa kiinni jäädessä, että hups, emme tienneet asiasta ja nyt kyllä tutkitaan. Not.
Tässäkin ketjussa usea kertoo hakeneensa, mutta että ei ole päässyt siivoustöihin. Tässä siis syy.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011524297.html?utm_medium=promo…