Eikö meiltä tosissaan löydy tästä maasta siivoojia työhön?
Satuin huvikseni katselemaan avoimia työpaikkoja pitkästä aikaa ja tuntui, että joka kolmannessa ilmoituksessa haettiin siivoojaa.
Kommentit (91)
Täälä yksi koulutettu, mutta olen toisella alalla ja hyvä näin.
Ite lähdin alalta pois kun suurin osa uusista työntekijöistä alkoi olemaan tummempihipiäistä rotumuunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko 37,5 h tunnin työviikkoja vai pari tuntia aamulla ja pari tuntia illalla työvuoroja? Eikä täysiä työviikkoja.
No mitä väliä sillä on? Kaiken työn nyt luulisi olevan parempi kuin ei työtä laisinkaan.
Mietippä sitä onko järkevää mennä 50 km siivoamaan 2 tunnuksi? Tuskin menisit
Löytyihän tekosyitä kun tarpeeksi miettii.Harvalla on 50 km työmatka jopa täällä maaseudulla.Hommaa sitten toiset 2 tuntia lisäksi.
Saksassa suomalainenkin löytää siivoojan työtä,toisin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko 37,5 h tunnin työviikkoja vai pari tuntia aamulla ja pari tuntia illalla työvuoroja? Eikä täysiä työviikkoja.
No mitä väliä sillä on? Kaiken työn nyt luulisi olevan parempi kuin ei työtä laisinkaan.
Höpö höpö. Vain täsyillä viikkotunneilla kannttaa lähteäö töihin. Et taida muistaa, että hallituskin kannustaa ihmisiä lähtemään kokoaikatöihin.
Siivoojaksi kelpaa kuka tahansa, kunhan ei ole vanha (45+), ei ole akateemista taustaa, on oma auto tai ainakin ajokortti, tyytyy tekemään (on varaa tehdä) vajaata viikkoa ja mahdollisesti epäsäännöllistä työaikaa. Sitten kirjoitetaan hakuilmoitukseen, että asenne on kuitenkin tärkein.
Tämän päättelin, kun hain yli vuoden verran kaikkia mahdollisia siivoojanpaikkoja. Pääsin lopulta, kun kohdalle osui riittävän ennakkoluuloton työnantaja. Tykkään hommasta.
Pitää olla siistijän tai laitoshuoltajan perustutkinto. Mä oon hakenut molempiin työttömyyskoulutuksena. En päässyt. Ekalla kerralla syy se että mulla on jo sekä 2. asteen tutkinto että amk-tutkinto, etusijalla oli ne joilla ei ollut. Tokalla kerralla hakiessa syynä korkeakoulututkinto, ei kuulemma kannattanut ottaa korkeakoulutettuja koska eivät kuitenkaan jää alalle ja koulutus siten heille turha ja työnantajien näkökulmasta sellainen hakija on hyödytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi ihan kiva tehdä ilmaisksi työtä josta sinulle ei makseta.
Kyllä niistä maksetaan tehtyjen tuntien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Vain täsyillä viikkotunneilla kannttaa lähteäö töihin. Et taida muistaa, että hallituskin kannustaa ihmisiä lähtemään kokoaikatöihin.
Mikä on "täysillä viikkotunneilla": Minä en KOSKAAN ole ollut "täysillä viikkotunneilla" eli 40 h/viikko.
Työaikani oli edellisessä työpaikassa 37,5 h (eli 2,5 h vajaa) ja nykyisessä 37 h (eli 3h vajaa) ja ihan hyvin on työnteko kannattanut. Mitä nyt palkasta yli puolet ryöstetään, mutta se ei ole tunneista kiinni.
Veikkaan kyllä et siivoustöitä on paljon kokopäiväisiäkin tarjolla, et ei kaikki ole tunti sillon ja tunti tällöin. Kyllä varmaan jossain isossa kauppakeskuksessakin riittää töitä koko päiväksi. Tai joku toimistorakennus. Mä olen siivoustyötä tehnyt yli 20 vuotta pääkaupunkiseudulla, aina samassa kohteessa koko päivä. Ikinä ei autoa vaadittu. Tosin nykyään mulla on varaa autoon ja menen sillä töihin. Mut ei sitä työssä tartte käyttää.
Ne on taas niitä feikki-ilmoituksia joiden takana ei ole olemassakaan oikeaa työpaikkaa.
Suomi näivettyy ilman maahan muuttoa: Ulkomaista työvoimaa tarvitaan etenkin taantuville alueille:
https://radiosun.fi/2024/10/01/suomi-naivettyy-ilman-maahanmuuttoa-ulko…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskojen mielipide tämäkin.Et saisi kaupasta ruokaakaan jos siellä ei osa-aiksiset myyjät palvelisi sinua.Myös monella muulla alalla.Pitäisikö heidänkin jäädä makoilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tutkinto ja työkokemusta alalta, että pääsee siivoojaksi. Ainakin täällä päin.
Minulla on molemmat, mutta terveys ei enää kestä sitä työtä.
sotke vähemmän, niin ei tarvita siivoojia joka näreeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkasta puolet menee kuluihin, kun lähes kaikissa auto on välttämätön.
En siivoojasta tiedä, mutta pääsin osa-aikaiseen työhön matalapalkkaiselle alalle.Hakijoita valtavasti. Käytännössä en tienaa mitään, kun päiväraha pienenee, kuten asumistukikin, ja verot pitää maksaa. Ja matkakulut. Onpahan jotain tekemistä. Eikä cv:hen tule suuria aukkoja. Tyhmä systeemi, ehkä joskus sitten johonkin. Ei eritysen kannustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa suomalainenkin löytää siivoojan työtä,toisin kuin Suomessa.
Samoin rikkaista Pohjoismaista suomalainen löytää siivoustyötä heti.
muistateko maan suurimman siivoustoimiston?
Ne siivous työpaikat aika huonolla sopimuksella lisäksi monissa valehdellaan mm työsuhde eduista, huippu tiimistä yms. Tiedän tämän koska itse satun olemaan siivooja.
On paljon työtä mistä kukaan ei ole valmis maksamaan pennin yeniä.