"Avoimet työpaikat" koostuvat keikkatyöstä, provikkamyynnistä, vuokratyöfirmoista, franchisingista.. ei kunnon työpaikoista!
Näin ainakin tässä 80km säteellä. Kunnon, oikeita työpaikkoja on auki ehkä 1/10.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...
Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?
Ei kai sitä voi hakea lääkärin paikkaa jos ei ole lääkäri? Tai sähköasentaja, puheterapeutti tai mikä tahansa työ mikä vaatii tietyn koulutuksen. Taidat olla tyhmäKäy äkkiä koulutus puheterapeutiksi. Kyllä se paikka on valmistuttuasikin vielä haussa...
Ei sitä yliopistossa äkkiä käydä!! Todella vaikea päästä logopediaa lukemaan, yksi vaikeimmista. Älliä pitää olla rivi yotokarissa. No, lääkis vielä vaikeampi. Mutta persutrolli täällä trollaa. Tuskin käynyt edes peruskoulua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kouluttamattomille noin.
Aivan. Kun on sopiva koulutus kuten erikoislääkäri tai kuulontutkija, niin töitä riittää. Jos on epäonnekseen opiskellut vaikka it-alalle, niin tällä hetkellä on hitusen vaikea löytää töitä, kun vähän joka firmalla on irtisanomiskierros menossa.
Jollei ole yt päällä niin vähintää palkkauskielto on. Eli uusia ei palkata vaan pärjätään jo olevilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myynnissä nyt aika helvetin usein on provikka? Mikäs siinä on vikana? Ai niin joo se, että sä ajattelit ettet kuitenkaan osaa/jaksa myydä mitään ja saada tuloksia. Ja sun vastine on: tuote on kuitenkin ihan paska. Maailmassa ei sitten varmaan ole olemassa muuta kuin paskoja tuotteita, koska kaiken myynnissä yleensä ne provikat on. Sekin että sä nyt näppäilet näppäimistöä ja tuijotat näyttöä, niin voin kertoa: joku nekin on joskus provikalla myynyt.
No varmasti ne on itse tilattu tai ostettu ihan kaupasta tai netistä ne näytöt ja näppikset eikä miltään puhelinprovikkamyyjältä.🧐
Oot kyllä ihan pelle ei voi muuta sanoa. Yrität väkisin vääntää todellisuutta työttömyydestä joksikin muuksi.
Provikkamyyjät tänä päivänä tuskin tienaa kovin kummoisesti kun ihmiset ei edes vastaa vieraisiin puheluihin huijaussoittojen yleisyyden tak
Olin 90-luvulla vähän aikaa yhdessä puhelinmyyntityössä, paikka muistutti enemmän jotain uskonlahkoa kuin järkevää työpaikkaa. Johtajan aamupalavereissa koko porukka taputti aina kuuliaisesti kuin käskettynä vaikka minkälaista paskaa olisi löpissyt. Minua alkoi kuvottaa se touhu niin että otin loparit, ja se pelkkään provisiopalkkaukseen perustuva palkka auttoi asiassa kun suurin osa siitä lyhyestä työpätkästä mitä siellä olin, oli täysiä nollapäiviä, kumminkin piti ajaa 25 km suuntaansa sinne niin ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myynnissä nyt aika helvetin usein on provikka? Mikäs siinä on vikana? Ai niin joo se, että sä ajattelit ettet kuitenkaan osaa/jaksa myydä mitään ja saada tuloksia. Ja sun vastine on: tuote on kuitenkin ihan paska. Maailmassa ei sitten varmaan ole olemassa muuta kuin paskoja tuotteita, koska kaiken myynnissä yleensä ne provikat on. Sekin että sä nyt näppäilet näppäimistöä ja tuijotat näyttöä, niin voin kertoa: joku nekin on joskus provikalla myynyt.
No varmasti ne on itse tilattu tai ostettu ihan kaupasta tai netistä ne näytöt ja näppikset eikä miltään puhelinprovikkamyyjältä.🧐
Oot kyllä ihan pelle ei voi muuta sanoa. Yrität väkisin vääntää todellisuutta työttömyydestä joksikin muuksi.
Provikkamyyjät tänä päivänä tuskin tienaa kovin kummoisesti kun ihmiset ei edes vastaa vieraisiin puheluihin huijaussoittojen yleisyyden tak
Minä en vastaa vieraisiin numeroihin nimenomaan puhelinmyyjien vuoksi. Jos vahingossa vastaan, niin lopetan puhelun siihen paikkaan, mitään en osta puhelinmyynnistä vaan aina joko myymälästä tai netistä. Valitettavasti osassa myymälöistä myyjät ovat provikkapalkkaisia ja yrittävät myydä kaikkea mitä en tarvitse. Sen takia tulee hankittua mahdollisimman paljon netistä. Onneksi ruokakaupassa saa vielä käydä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provikkamyyjät tänä päivänä tuskin tienaa kovin kummoisesti kun ihmiset ei edes vastaa v
Yksityisillä lääkärikeskuksilla sama juttu, joka asiointikerralla annetaan sama tarjous. Sama pankissa, haluaisinko autolainan jotta jäsentaso säilyisi eikä tarvitse maksaa kalliimpia pankkimaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei puhelinmyynti tai provikkatyöt edes haittaa, kunhan homma on ns kunnollista, eli siis työntekijää tai ostajia ei yritetä huijata. Eli provikka on kohtuullista (ei mitään 5% myynnistä ja tuotteet luokkaa nappikauppa), palkka maksetaan ajallaan ilman kaiken maailman venkslaamisia ja pienen printin ikäviä yllätyksiä.
Sitten on myös luokkaa nämä ilmoitukset, tässä ote yhdestä jossa etsitään henkilöstövuokrausyritykseen myyjää:
"Edellytykset tehtävään::- Vankkaa kokemusta myynnistä henkilöstövuokrauksessa- Konkarimyyjä jolla asiakkaita jo kertynyt takataskuun"
Eli provikkapalkalla pitäisi tuoda yrittäjälle valmiiksi asiakkaat? Miksi ei perustaisi tällöin itse omaa firmaa...
Jos kopioi edellisen työnantajan asiakasrekisterin ja vie sen uuteen paikkaan syyllistyy kaiken lisäksi rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi löytyy toki myös verkostomarkkinointia.
Päälle 90% verkostomarkkinointiin lähtevistä menettää siinä rahaa, eli miksi saa mainostaa työnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi löytyy toki myös verkostomarkkinointia.
Päälle 90% verkostomarkkinointiin lähtevistä menettää siinä rahaa, eli miksi saa mainostaa työnä?
Yrittäjyyttäkin saa mainostaa työnä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki mitä nämä iloisesti tarjoavat työpaikkaetuina, ovat jotakin näistä:
perusteellisen perehdytyksen tehtävään (pitäisi olla itsestäänselvää)
mukavan tiimin (todennäköisesti juuri päinvastoin)
mahdollisuuden työskennellä arvostetun brändin parissa (pitää siis olla otettu, että pääsee brändin alle työskentelemään)
kannustavan palkan (joo, jokainen tietää mitä tämä tarkoittaa)
joustavat työajat (sinä työntekjänä joustat, ei toisin päin)
kunnolliset työvälineet (eli mitään uutta ei hankita, vaikka työvälineet on rikki tai puhkikuluneet, kun ne kerran on jo ostettu)
tms.
Noi rekrytointi firmat tekee noi teksit ja tekee sonnasta timanttia. Sitä samaa tekee noi asunto välittäjät, jos joku asia on paskaa korosta sitä ja tee siitä mahtavaa, niin kuin se vessakeittiö epähygieninen ja ankea ja kirjoitetaan siihen nerokas ratkaisu, eli annetaan positiivisia mielikuvia negatiivisista asioista.
Mun isä aina sanoi, että kannattaa kaikki tuollaiset kääntää aina päinvastoin mitä ne oikeasti on sama juttu kun kuuntelee politiikkaa .
Täydellistä duunia ei ole olemassa, mutta ku olis edes joku siedettävä mesta edes keskinkertaisella palkalla ja ois vaapata kaksi päivää putkeen viikossa, mun mielestä ei liikaa vaadittu.
Miksi muuten tuollaiset pilipali terapeutti ja kaikki muutkin sellaiset alat missä ei oikeasti tarvitse mitään osata niin on niin vaikeaa päästä opiskelemaan ja kallista ja kestää pitkään.
Varmaan siks ku muuten kaikki olis terapeutteja kaikki terapeutit millä mä olen käynyt niin helposti pystyisi täysin samaa kuka vaan istu hiljaa kuuntele ja kysy ai siltäkö susta nyt tuntuu .
Kaikki yleensäkin joilla ln joku hemmetin hieno ammattinimike ja yliopisto tutkinto kuluttaa vaan tuolin istuinta takapuolellaan ja nostaa isoa palkkaa tekemättä juuri mitään samaan aikaan, kun joku tekee kolmea eriä erittäin fyysistä työtä eikä siltikään tienaa edes sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon työpaikat saadaan suhteilla, joten verkostoidu, verkostoidu ja verkostoidu.
Ai jaa? Kun meille on kuitenkin aina höpötetty, että osaamisella, ahkeruudella ja koulutuksella?
Sit vaan käymään serkut ja kummin kaimat läpi ja ettimään töitä niiden suhteiden kautta. Sieltä ne piilotyöpaikat löytyy! Ei väliä vaikka tutut ois ihan eri alalla. Ja plaaplaaplaa.
Aina voi myös alkaa yrittäjäksi. Niin se eräskin teki salaojia kun ei muutakaan keksinyt ja vtuikshan se meni. Mut yrittipä ainakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon työpaikat saadaan suhteilla, joten verkostoidu, verkostoidu ja verkostoidu.
Ai jaa? Kun meille on kuitenkin aina höpötetty, että osaamisella, ahkeruudella ja koulutuksella?
Ehei, mä oon nelikymppinen ja verkostoillahan ne työt menee! Näin on koko mun työikäisyyden ajan ollut! Syntyminen oikeaan sukuun, verkostoituminen ja lirkuttelu sekä yltiöextrovertti luonne yhdistettynä teräviin kyynärpäihin on taattu resepti menestykseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alanuoletettu?
Torille koju pystyyn? Lehteen ilmoitus? Paikalliseen baariin jututtamaan tuntemattomia? Vai niinku miten vitussa nyt ajattelit että tämä toimii?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...
Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?
Ei kai sitä voi hakea lääkärin paikkaa jos ei ole lääkäri? Tai sähköasentaja, puheterapeutti tai mikä tahansa työ mikä vaatii tietyn koulutuksen. Taidat olla tyhmäKäy äkkiä koulutus puheterapeutiksi. Kyllä se paikka on valmistuttuasikin vielä haussa...
Ei sitä yliopistossa äkkiä käydä!! Todella vaikea päästä logopediaa lukemaan, yksi vaikeimmista. Älliä pitää olla rivi yotokarissa. No, lääkis vielä vaikea
Sarkasmiahan tuo oli...
Vierailija kirjoitti:
610000 vieraskielisen elättäminen vie rahaa. Aihe luonnollisesti tabu ja keskustelu kiellety.
Puoli miljoonaa jätepaskatyötöntä kannattaisi ensin laittaa lahtipenkiin. Laiskureita joista ei ole mihinkään vaan pelkkää saastaa.
Jos tarjonta on noin ala-arvoista, niin miksi tuhlaatte aikaanne noin pieneen reviiriin ja mahdottomuuksiin. Eikö olisi aika etsiä töitä muualta eri väyliä pitkin?
Vierailija kirjoitti:
Sitä se nykyään on. Vakituiset työt täydellä työajalla ovat jo vähän vanhanaikaisia. Yrityksille on kannattavampaa pitää reserviä tarvittaessa työhön kutsuttavista, koska silloin ei tarvitse maksaa sairauslomia, työterveyttä, vanhempainvapaita jne. ja työvoimaa voi valikoida vain niille tunneille joille on suurin tarve.
Milloin loppuu yleistys työterveydestä joka muka työssäkäyvillä on?Aika monella ei ole käytännössä minkälaista työterveyttä.