Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Avoimet työpaikat" koostuvat keikkatyöstä, provikkamyynnistä, vuokratyöfirmoista, franchisingista.. ei kunnon työpaikoista!

Vierailija
27.09.2025 |

Näin ainakin tässä 80km säteellä. Kunnon, oikeita työpaikkoja on auki ehkä 1/10.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...

Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?

Ilman minkäänlaista koulutusta noihin työtehtäviin olisin pelkästään haitaksi ja ehkä myös vaaraksi sekä muille, että itselleni. Siksi en hae. Onko sulla muita hyviä ehdotuksia/ tyhmiä kysymyksiä?

Mikä koulutus sulla on?

Kuinka niin, mitä se sulle kuuluu. 

Olet siis kouluttamaton, kuten jo ensimmäisellä

Olet väärässä. Olen valmistunut ensimmäisen ammattiini 80-luvulla. Olitko sinä silloin edes syntynyt? Ja jottei neroutesi enempää häikäisisi leimahduksillaan, kerron työni olevan 100% työajalla toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella. Eli minulle tämä ei varsinaisesti ole mikään ongelma. 

Mikä on koulutuksesi? Olin syntynyt.

Vierailija
62/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollenkaan huomannut miten paljon  toisen tutkinnon hankkimista on vaikeutettu? Pitäisi olla melko hyväpalkkaisissa töissä, että siinä sivussa olisi varaa hankkia toinen tutkinto.

Tämä onkin ongelma. Miksi työttömyystuella ei muka saisi opiskella? Ymmärrän, että jos saa töitä opiskeluaikana niin silloin opinnot pitää mahdollisesti keskeyttää, mutta voihan niitä halutessaan jatkaa myöhemmin. 

Kyllä omaehtoisesti voi opiskella.

Se pitää hyväksyttää työllisyyspalvelun virkailijalla ennen kuin edes hakee niihin opintoihin että on varmasti ok ja saa sen työttömyystuen.

Eikä sitä kovin pitkän aikaa taida saada eli koko tutkintoon joka kestää enemmän just niin kuin joku lääkärin tutkinto niin tuskimpa saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on helppo hakea ja sillä lailla täyttää työnhakuehto. Minä, vanha mamma olen hakenut kaivinkoneiden apumiehiksi 30 eri vuokra firmaan. Ihan se ja sama mitä haette, kunhan haette!

Vierailija
64/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, kuulostaa 90-luvulta. Olin silloin 20-30 vuotias nuori, oli LAMA. Se on nähty, nyt näen sitten 55-vuotiaana tätä uudestaan ja olen työtön. Olen työtön siksi, että minua ei palkata, Suomessa on ikäsyrjintää. Haluan töihin, inhoan olla työtön. En halua olla mikään kakkoskansalainen. Haluan maksaa elämästäni omalla työnteolla, olen toimelias ihminen, joten minulla on vielä paljon annettavaa, eikä minulla ole enää pieniä lapsia. Pystyn joustamaan ja työskentelemään täysipainoisesti, olen myös täysin terve. En käytä päihteitä, en tupakoi, en tietenkään käytä huumeita. Olen terve niin henkisesti kuin fyysisesti, minulla on osaamista, mutta työtä ei vaan löydy. 

Oletko somessa?

Löytyykö fb tik tak insta linkedin telegram picuki onlyfans twitter snapchat?

Turha haaveilla työllistymisestä ilman näitä.

Vierailija
65/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollenkaan huomannut miten paljon  toisen tutkinnon hankkimista on vaikeutettu? Pitäisi olla melko hyväpalkkaisissa töissä, että siinä sivussa olisi varaa hankkia toinen tutkinto.

Tämä onkin ongelma. Miksi työttömyystuella ei muka saisi opiskella? Ymmärrän, että jos saa töitä opiskeluaikana niin silloin opinnot pitää mahdollisesti keskeyttää, mutta voihan niitä halutessaan jatkaa myöhemmin. 

Mutta jotain päivärahaa saa vain erikseen hyväksyttyihin opintoihin. Luuletko, että minä x-tieteen maisterina saisin opiskella työttömyystuella  aiemmin mainituksi puheterapeutiksi, vaikka voisin aiempien opintojen vuoksi saada pätevyyden kohtuullisen lyhyessä ajassa? Mainittakoon vielä, että ikää on 50+.

Vierailija
66/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säälittää ne, jotka ovat ehtineet hankkia parikin koulutusta vain huomatakseen, että alalla ei olekaan töitä vaikka ennen koulutukseen menoa niin vakuuteltiin. Yksittäisen ihmisen on täysin mahdotonta tietää, millä alalla töitä on 5 vuoden päästä. Joillekin jää musta pekka käteen useamman kerran.

Vierailija
67/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnissä nyt aika helvetin usein on provikka? Mikäs siinä on vikana? Ai niin joo se, että sä ajattelit ettet kuitenkaan osaa/jaksa myydä mitään ja saada tuloksia. Ja sun vastine on: tuote on kuitenkin ihan paska. Maailmassa ei sitten varmaan ole olemassa muuta kuin paskoja tuotteita, koska kaiken myynnissä yleensä ne provikat on. Sekin että sä nyt näppäilet näppäimistöä ja tuijotat näyttöä, niin voin kertoa: joku nekin on joskus provikalla myynyt.

Vierailija
68/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sitten sinne, missä on tarjolla näitä ensimmäisenä Oikotiellä näkyviä töitä: Särmääjä (?), Työpäälliköitä ja sähköasentajia, Raskaskoneasentajia, Puheterapeutti, Erikoislääkäri...

Ihan kunnon työpaikkoja nuo ovat ja palkkakin useita tuhansia kuukaudessa. Miksi et hae?

Ei kai sitä voi hakea lääkärin paikkaa jos ei ole lääkäri? Tai sähköasentaja, puheterapeutti tai mikä tahansa työ mikä vaatii tietyn koulutuksen. Taidat olla tyhmä 

Voi hakea vaikka presidentiksi jos haluaa. Eri asia sitten pääsetkö, todennäköisesti et.

Minäkin haluaisin presidentiksi, mutta ei ne uskaltaisi valita minua kun olen Urho Kekkosen linjoilla, oikeisto lentäisi ulos hallituksesta välittömästi ja joutuisi valtakunnanoikeuteen vastaamaan teoistaan heti ensimmäiseksi.

Vierailija
69/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on työvoimapula ja hoitajapula. Ollut jo viimeiset 20 vuotta.

Vierailija
70/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää hyväksyttää työllisyyspalvelun virkailijalla ennen kuin edes hakee niihin opintoihin että on varmasti ok ja saa sen työttömyystuen.

Eikä sitä kovin pitkän aikaa taida saada eli koko tutkintoon joka kestää enemmän just niin kuin joku lääkärin tutkinto niin tuskimpa saa. 

Lääkärikoulutus on 6 vuotta ja erikoistuminen saman verran. 

Vierailija
71/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kouluttamattomille noin.

No ne vähemmän koulutetut ovat enemmän työttöminä ja juuri heidän on kaikkein vaikeinta mitään työtä löytää, joten he ovat juuri se ryhmä joille minustakin pitäisi olla "ihan oikeita töitä" tarjolla, eikä mitään tällaista väliaikaista tempputyöllistämistä, jolloin eläminen jatkuu pääsääntöisesti tukia nostamalla kuitenkin.

Vierailija
72/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

610000 vieraskielisen elättäminen vie rahaa. Aihe luonnollisesti tabu ja keskustelu kiellety.

Vierailija
73/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

610000 vieraskielisen elättäminen vie rahaa. Aihe luonnollisesti tabu ja keskustelu kiellety.

Persulla on taas faktat hallussa.

Vierailija
74/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynnissä nyt aika helvetin usein on provikka? Mikäs siinä on vikana? Ai niin joo se, että sä ajattelit ettet kuitenkaan osaa/jaksa myydä mitään ja saada tuloksia. Ja sun vastine on: tuote on kuitenkin ihan paska. Maailmassa ei sitten varmaan ole olemassa muuta kuin paskoja tuotteita, koska kaiken myynnissä yleensä ne provikat on. Sekin että sä nyt näppäilet näppäimistöä ja tuijotat näyttöä, niin voin kertoa: joku nekin on joskus provikalla myynyt.

Maailma on jo kyllästynyt kaikenmaailman rojusta. Elätkö vielä jossain 80-luvun lopun kulutusjuhlakuplassa? Et ole huomannut että ihmisillä ei ole enää ylimääräistä rahaa, eikä niin isoja asuntojakaan jonne sopisi määrättömästi rojua, joten kauppa ei käy. Sitten on vielä näitä muotivirtauksia kuten konmarittaminen. Työpaikkojakaan ei ole enää kovinkaan paljon, eikä niistä tienaa mitään.

Kaikki rahat on sillä rikkaimmalla prosentilla, mutta he ei osta mitään.

Kaikki vihasivat puhelinmyyjähäiriköitä ennenkin, saati nyt.

Vierailija
75/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä voi hakea lääkärin paikkaa jos ei ole lääkäri? Tai sähköasentaja, puheterapeutti tai mikä tahansa työ mikä vaatii tietyn koulutuksen. Taidat olla tyhmä 

Ei tietenkään voi eikä ole tarkoituskaan, mutta kai nyt jokaisella joku koulutus on? Hakee niitä oman alan työpaikkoja. Jos oma ala ei työllistää niin sitten opiskelee vaikkapa lääkäriksi, sähköasentajaksi tai puheterapeutiksi.

Missähän maailmassa sä elät? Vai oletko vähän tyhmä 🤨 oletko noin niin kuin itse tutustunut työpaikkatarjontaan ja työttömien määrään eli mikä on reaalimaailmassa se oikea suhde vapaisiin työpaikkoihin kontra työttömien määrään.

Sä vaan heittelet sieltä vinkkejä ihan kuin liukuhihnalta vaikka sulla ei näytä olevan mitään realistista faktaa työttömien määrästä suhteessa vapaisiin työpaikkoihin. Ja auttaako opiskelu kun sinnehän ne muutkin työttömät päätyy opiskelamaan uutta ammattia ja taas on ylitarjontaa työntekijöistä alati väheneville työpaikoille.

Ethän sä varmaan myöskään tiedä mitään sellaisista asioista kuin robotisaatio, tekoäly tai digitalisaatio ja miten ne vähentää työpaikkoja kiihtyvällä tahdilla. Olet siis vain vähän ns. kujalla nyky-yhteiskunnasta eikös vaan. 

Vierailija
76/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kouluttamattomille noin.

No ne vähemmän koulutetut ovat enemmän työttöminä ja juuri heidän on kaikkein vaikeinta mitään työtä löytää, joten he ovat juuri se ryhmä joille minustakin pitäisi olla "ihan oikeita töitä" tarjolla, eikä mitään tällaista väliaikaista tempputyöllistämistä, jolloin eläminen jatkuu pääsääntöisesti tukia nostamalla kuitenkin.

Mitä se koulutuskaan auttaa kun tekoäly vie ne "paremmatkin" työt.

Vierailija
77/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomasin kun katselin vapaita paikkoja. Osapäiväisiä paikkoja kaikki ja osassa vaaditaan oman auton käyttöä onnettomalla palkalla. Ei ihan oikeasti nappaa.

Onko näissäkään laskettu, mitä on auton lyhennys, vakuutus, verot, polttoaineet, huollot-korjaukset-katsastukset sun muut, että kattaako joku matalapalkka-alan osa-aikainen työ edes noita kuluja.

Ihan vain jos tuota vertaa työttömyyteen, niin siinä sentään jää jokainen tukisentti kouraan, tuossahan voi olla, että palkka ei edes riitä auton kuluihin jos sattuu vaikka vikoja tulemaan ja tuskin niitä uusia autoja jollain osa-aikaisen siivoojan palkalla ostetaan, kun palkka on vaikka 700e/kk ja pelkkä vuokra on 950e niin laskekaapa siitä, tulot on miinus -250e ja sitten vielä ruokakulut ja muut päälle niin tulot on jotain -600e, joka ehkä katetaan tuilla, siis ehkä?

Että saako tuollainen edes jonkun autolainan jota ei pysty ikinä lyhentämään senttiäkään tai lyhentääkö joku Kela sun autolainaa muka?

Vierailija
78/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten säälittää ne, jotka ovat ehtineet hankkia parikin koulutusta vain huomatakseen, että alalla ei olekaan töitä vaikka ennen koulutukseen menoa niin vakuuteltiin. Yksittäisen ihmisen on täysin mahdotonta tietää, millä alalla töitä on 5 vuoden päästä. Joillekin jää musta pekka käteen useamman kerran.

Opiskelee sitä mikä kiinnostaa silti. Vaikka varmuuden vuoksi jos töitä vaikka olisikin. Lamaantua ei suinkaan täydy.

Vierailija
79/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen vakitöissä jo. Kai sitä saa silti katsoa tarjontaa? Aika heikkoa se on vaikka mitä trollailet. Sinuna en siis huutelisi, kun ei edes näytä olevan mitään käryä listaamisi työpaikkojen vaatimuksista. Esimerkiksi noista en voisi hakea yhtään, tai siis ainahan hakea voi, mutta yhteenkään työpaikkaan ei ole minulla pätevyyksiä. 

ap

Ei nykyisin kukaan pätevyyksiä katso. Olen yksikön päällikkö. Meille haettiin kesän lopussa sairaanhoitajaa. Hakemuksia tuli 47 kpl, joista kolmella oli sairaanhoitajan koulutus. Suomessa laki sosiaali-ja terveydenhuollon ammattihenkilöistä. Sairaanhoitajana ei voi toimia, jos on vaikkapa lähihoitaja tai keittiöapulainen tai rakennusalan perustutkinnon suorittanut. Näistä kolmesta pätevästä kaksi tuli haastatteluun, yksi jätti tulematta. Hänelle piti organisaation ohjeiden mukaan tarjota mahdollisuus varata uusi haastatteluaika (jos olisi vaikka sattunut olemaan sairaana eikä osannut ilmoittaa esteestä silloin kun se varsinainen haastatteluaika oli). Sinä aikana kun päätöstä ei vielä ehditty tehdä, alkoi soida muilta hakijoilta päin puhelin. He tarvitsivat kieltävän vastauksen työllisyyspalveluihin, että valitettavasti valintamme ei osunut sinuun. Alkoi ärsyttää. Mikä lausuntoautomaatti se työnantaja on? Sanoin kysyjille, että kaikille hakijoille ilmoitetaan yhteisesti valinnasta sitten kun päätös on tehty ja rekrytoitu  SAIRAANHOITAJA ilmoittaa ottavansa paikan vastaan. Tästä huolimatta eräs hakija pyysi uudestaan, että laitan hänelle yksilöllisesti kirjeen, jossa ilmoitan, ettei häntä ole valittu ja perustelut. Soitti yhden viikon aikana monia kertoja, joka kerta jaaritteli vartin, mitä varten tarvitsee. Työllisyyspalveluja varten siis. Sanoin, että en laita. Koko ajan on töissä kiire, työaika ei edes tahdo riittää yksikön johtamiseen liittyviin työtehtäviin, ja sitten pitäisi kirjoitella jotain pilipali-lausuntoja työllisyyspalveluihin. Entäs jos hakijoita on 200, ja jokainen tarvitsee eri aikaan lausunnon, ettei ole tullut valituksi?

Ehdotin, että tehdään hakulomake, johon hakija itse jo rastittaa, onko hänellä sairaanhoitajan pätevyys vai ei, ja kaikki joilla ei ole, saavat automaattivastauksen saman tien, että kiitos hakemuksestasi, valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun, koska sinulle ei ole ammattihenkilöltä lain mukaan edellytettävää pätevyyttä. Pakkohaku pois! Me hoitoalan työpaikoilla emme halua raksamiesten ja kaupan kassamyyjien hakemuksia. Niitä voi tulla kymmeniä tai satoja, kun pakko hakea työpaikkoja.

Vierailija
80/99 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmasti ne on itse tilattu tai ostettu ihan kaupasta tai netistä ne näytöt ja näppikset eikä miltään puhelinprovikkamyyjältä.🧐

Oot kyllä ihan pelle  ei voi muuta sanoa. Yrität väkisin vääntää todellisuutta työttömyydestä joksikin muuksi.

Provikkamyyjät tänä päivänä tuskin tienaa kovin kummoisesti  kun ihmiset ei edes vastaa vieraisiin puheluihin huijaussoittojen yleisyyden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi